Kuna siin foorumis liigub palju osavate kätega inimesi , kes sooviksid oma auto kallal tegeleda , siis pakun välja omapoolse väike õpetuse.Kui on mõnikord tarvis (pole kusagilt saada või on liiga kallis või on mingi kolmas põhjus) teha ise järgi näiteks põrand kus sees jooksevad sellised valtsid
siis on neid tegelikult ise päris lihtne järgi teha.Järgnev õpetus on tehtud vw hipibussi kabiini põranda baasil.Ei ütle , et kõik mis ma siin kirjutan on sulatõsi ja ainuõige viis , aga mina sain selle päris edukalt tehtud.
Mis siis tarvis läheb?
1.Vineeri mis oleks 20mm paks
2.Tikksaagi
3.Haamrit
4.Haamripead
5.Meisel (väike)
6.Marker
7.Pitskruve
8.Akutrelli ja kruve
9.Relakat
10.Põletit
11.0,8-1 paksust lehtplekki
Alustada tuleks siis sellest , et esmalt vaadata palju eelmisest detailist alles on.Ehk minu puhul siis umbes niipalju.
ja tulema pidi ta siis selline (seesama konkreetne pilt on võetud lehelt , kuskohast sai tellida seda detaili hinnaga umbes 5000 krooni)
Alustuseks märkisin vineerile peale valtsi kohad (need mis ma hiljem vineerist välja lõikasin)
ja lõigatult
ja neid plaate tuleb teha kaks tükki , et plekk sinna vahele panna.Ja kui juba pleki juurde jutt läks siis plekk tuleb kahe plaadi vahele kinnitada.Mina kasutasin selleks pitskruve ja osadesse kohtadesse panin ka tavalisi kruve.
Olgu veel öeldud , et need väljalõigatud kohad vineerides on kohakutti (alumisel vineeril selleks , et metallil oleks kuhu venida, ja ülemisel selleks , et oleks , mille järgi liikuda).
Kui plekk on kahe vineeritahvli vahele korralikult kinnitatud , siis on aeg haamerdama asuda.Alustada siis haamripeaga mööda ääri liikudes ja hiljem lüüa meisliga ääred kenasti teravaks.
kui kõik on lõpuks välja haamerdatud siis peaks see leht välja nägema umbes selline
nüüd tuleks ta kujusse lõigata , vat nii...
sellel pildil on näha ma painutamiskoht (märgitud musta markeriga).Ennem painutamist on tarvis põletiga soojendada valtsi külgi , kuna muidu tuleb sinna lihtsalt volt sisse ja töö on rikutud.Mina kinnitrasin plaani vineeritahvlite vahele ära ja painutasin tahvli ääre järgi.Tulemus...
Kui nüüd võtta arvesse , et algus oli selline
siis polegi nagu väga viga , või mis?
Minul kulus selle peale kaks 8 tunnist tööpäeva ja natuke on veel vaja tegeleda detaili kallal.Vineeri ja ajakulu kokku arvestada ei tulnud pooltgi sellest hinnast , mida küsiti eelpool näidatud pildil oleva tüki eest Inglismaal.Samuti oli tükki vaja nii-ehk-naa modifitseerida,nüüd sai seda teha ilma keevitamise ja käiamiseta.
Lõpetuseks teen seda , mida oleks ehk pidanud alguses tegema...vabandas kehva kvaliteediga piltide pärast, loodan , et saate siiski üldmõttele pihta.Kui ei saa siis laske küsimustel tulla.
Parimate soovidega,
Primo
DIY:Pleki valtsimine
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
- tito
- Klubiline
- Postitusi: 5174
- Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
- Asukoht:
- Tänanud: 232 korda
- Tänatud: 273 korda
Re: DIY:Pleki valtsimine
Muljet avaldav töö, aga küsimus kas meisel on mega nüri vms ,et metalli mitte rikkuda? A jaa kas nurkade tegemine nagu esimesel pildil on ka võimalik ?
Viimati muutis Anonymous, 22 Juul 2010, 22:08, muudetud 1 kord kokku.
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!
-
- Huviline
- Postitusi: 595
- Liitunud: 12 Juul 2009, 19:05
- Telefon: 56660496
- Auto: vw golf mk1 2,0L G60 ,MB CLK 200 Kompressor
- Asukoht: Tallinn ,Järve
- Tänanud: 0
- Tänatud: 1 kord
Re: DIY:Pleki valtsimine
k]ige esimese ringi tegin haamripeaga (selle teravama otsaga) aga voib ka teha ntx puuklotsiga, saab ka pehmed aared sisse.Selle pisikese meisliga piiritlesin nurgad ara , et valts oleks konkreetsem.Sellist nurka saab teha kull ,aga see nouab loiget sisse siiski.