Õlituli

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
koivil
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 29 Dets 2009, 23:48
Asukoht: Tartu

Õlituli

Lugemata postitus Postitas koivil »

Selline mure ,et Golf 3 hakkas peale 40 km sõitmist õlituli vilkuma ja piiksutama jäin seisma kontrollisin õli seda oli nati alla poole nii ,et normis suht panin igaksjuhuks juurde ka ja sõitsin edasi ja järgmised 20 km koduni vahelduva eduga piiksus edasi vahelepeal 3 sekki siis jälle 1 seki ja siis jälle 10 ei tea millest see tuleneda võib arvan ise ,et karteris rõhk või midagi sellist aga ehk läks lihtslt külmast lolliks?

[Muudetud: 21-1-2010 koivil]

woody
Veteran
Postitusi: 1692
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 8 korda

Lugemata postitus Postitas woody »

Siin foorumis seda teemat lahatud küll, aga ikkagi mine lase kuskil mehaaniliselt õlirõhk ära kontrollida, siis tead edasi tegutseda. Katki võib minna õlirõhu andur, saaled otsa saada, õlipump liiga kulunud jne. Mõõda rõhk ära ja saad ise teada, kuidas edasi toimida.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

koivil
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 29 Dets 2009, 23:48
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas koivil »

plaan seda teha jah aga probleem just selline ,et ma pidin täna hommikul sõitma Tallinna kus ma samas saaksin ka üle lasta vaadata aga kas tasub 120 km sõita niimoodi üritan natuke valgemas uurida kas kuskilt õli välja ajand või seda kiirelt vähenend ja ehk siis jõuab kuidagi kohale.

woody
Veteran
Postitusi: 1692
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 8 korda

Lugemata postitus Postitas woody »

Võid vaadata, vaata üle ka õlianduri ümbrus, äkki andur ise lekkima hakkanud.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

koivil
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 29 Dets 2009, 23:48
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas koivil »

Tundub ,et õli kuskilt välja pole jooksnud näha ei ole ei maas ega ka mootori peal ja õli varda järgi pole ka seda vähenenud, sõitsin ka natuke ringi ja ei hakand uuesti põlema ju läks külmast segi või ühenduse viga kuskil.=)

tarmi20
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 05 Veebr 2009, 15:47
Telefon: 5587451
Auto: G4 1,6 2001a; Toyota Avensis 2.0TD 1999a; Nissan Primera 2,2td 2003a; Volkswagen Bora 2.0 85kw 2002a; Volvo S60 2,4 103kw 2002a; Skoda Octavia 1,9 66kw 4WD 2000a.
Asukoht: Rakvere,Vinni.

Lugemata postitus Postitas tarmi20 »

njaa;)oli sama mure:thumbdown:ja asi sai alguse liiga vedelast õlist ehk siis 5w30,vahetasin 10w40 vastu ja asi korras-ei piuksu ei vilgu. aga ega see ainuke mure ei olnud,viimases silindris on surve olematu,puterdab,poob jne...tegu 1,4 saasta mootoriga.

koivil
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 29 Dets 2009, 23:48
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas koivil »

1.4 on ka mul aga nüüd Tallinna sõites ei old muret eks üritab siin soojas garaazis midagi natuke uurida lumehanges -20 mnega ei ole eriti huvitav see:D vaatab ehk leiab ka aega kontrolli minna ja õlirõhu ja igaksjuhuks ka silindrite surve üle vaadata.

hendri
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 30 Juun 2008, 17:30
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas hendri »

Minul hakkas sellel nädalal samuti piiksuma ja vilkuma. Elan ca 15 km linnast. Alguses piiksus korra linnasõidul. Viimastel koradel piiksus juba mitu korda maanteel ja ka linnas. Täna piiksus isegi parklas tühikäigul. Tundub, et piiksub väga juhuslikel hetkedel. Täna, linnast tulles, ostsin Forsist uue anduri (arvati, et valget värvi anduri viga). Kodus vahetasin sooja mootoriga anduri ära ja tegin veel ühe 15 km ringi. Vaatasin juba, et asi lahendatud, kuid enne koju jõudmist tegi siiski ühe piiksu.

Andurit vahetades proovisin, et mida teeb auto siis, kui juhe lahti ühendatud. Ühendasin vaheldumisi lahti nii valge anduri juhtme kui ka sinise oma. Kummaline, et lahtiste juhtmetega ei piiksu ega vilgu.

[Muudetud: 23-1-2010 hendri]

[Muudetud: 23-1-2010 hendri]

koivil
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 29 Dets 2009, 23:48
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas koivil »

No olen juba 200 km sõitnud ja enam ei piiksu loodan ,et oli külmast see ja arvati ka nii mujal ,sest õli kuskilt välja pole tulnud nii ,et ju lihtsalt juhtmed jäätusid ja läksid segi omadega külma värk juhtub igasugu asju mul hakkasid täna kõik kojamehed tühja kohapealt tööle...

koivil
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 29 Dets 2009, 23:48
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas koivil »

Täna piiksus jällegi ja koguaeg pikalt käisin vahel vaatamas ja korgi vahelt kust õli valad oli natukene välja nirisend korgi ääred olid õlised ei tea mis siis korgi tihend läbi? ei oska muud nagu mõelda või ajas üle ültse.

naaskel
Huviline
Postitusi: 5
Liitunud: 15 Sept 2009, 14:01
Telefon: 56466187
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas naaskel »

Sama jama oli Golf 3 -ga.Vahetasin õliandurid,ei muutnud olukorda.Diagnostikas pusiti terve tund,tulutult.Testriga kontrolliti armatuurlaual kontakte,et äkki selle viga,ei olnud.Lisati,et sellel margil ongi tüüpveaks jamad elektroonikaga,soovitati proovida armatuurlaud ära vahetada,mida ei ole viitsinud teha.Õlitaset olen jälginud,õliandurid ei leki....nii et,vist jah ikkagi elektroonika jupsib.

Kristjan
Huviline
Postitusi: 612
Liitunud: 18 Aug 2003, 17:32
Telefon: 53 333 807
Auto: Madallennuagregaat
Asukoht: Tallinn/Rapla
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kristjan »

Sinise anduri juhtme lahti võtad, siis ta ei hakkakgi piiksuma. Sinist andurit kuulab aju pööretel kuni 2000rpm. Kui on sobiv rõhk käes, (sinisel peaks vist 0,2 bari'i olema?) siis ühendab andur massi lahti ja tuli kustub ära. Valge anduri signaali kuulab aju alates 2000rpm'st ning andur toimib vastupidi. Valge anduri töörõhk on 1,8 +-0,2bar. Kui on saavutatud rõhk 1.8 bar'i siis ühendab andur massi ja sellega saab aju signaali, et rõhk on olemas. Kui valge andur lahti ühendada, ei toimu kohapeal midagi. Tõstad pöörded üle 2000 ja hakkab piiksuma, paned juhtmeotsa vastu mootorit massi ja jääb vait. Endal oli ka probleem selle sama valge anduriga e. pöörete peal hakkas õlituli vilkuma ja piiksuma. Mõõtsime rõhud üle, need olid piiri peal. Mure lahenes õlivahetusega. Seega tõenäoliselt oli probleemiks kas ummistuma hakkav filter või liiga vedel õli. Nüüd läks sisse 5w40 täissünteetiline õli ja Mahle filter ning seni pole probleemi enam olnud. Kui õlivahetusest ei piisa, siis on tõenäoliselt saaled otsas. Nende väikese plokiga mootorite (1.3,1.4 ja 1.6) nõrk koht ongi raamsaaled millegi pärast.

Tüüpvekas neil mootoritel ja üldse kõigil vanematel VAG mootoritel ongi need valged andurid, mis kipuvad tihtipeale ära surema. Aga ei tohiks õlituld kohe kindlasti esimese hooga anduri veaks tembeldada. Kõigepealt tuleks ikkagi õlisurve ära mõõta. Kui oled kindel, te õlisurve on korras ja andur ikka piiksub, siis võib häda korral juhtme lihtsalt massi ühendada.

[Muudetud: 1-2-2010 Kristjan]

MrAnre
Huviline
Postitusi: 108
Liitunud: 15 Dets 2009, 17:38
Telefon: 53733202
Auto: Audi A4 1.8T Quattro
Asukoht: Tallinn

Re: Õlituli

Lugemata postitus Postitas MrAnre »

Õeh. Tekkis mure minulgi :/ Hakkasin siis maale sõitma, kõik oli normaalne, kuni peale 40 km hakkas õlituli vilkuma ja piiksuma. Tegin siis kapoti lahti, õlileket miskit ei näe, õlitase oli ka normis, aga tosooli voolikutes ei olnud rõhku ja kardan et polnud mootori survet samuti, sest 10 km enne proovisin maantel tippkiirust ja sain vaevu vaevu 155, jõud kadus 5nda käiguga täiesti ära. Üle 4000 ei vedanud üldse. Ühesõnaga. Panin sis auto korra kinni, uuesit käima, vilkumine jäi järgi. Paari km pärast siis tegi uuesti ühe piiksu ja siis korraks tegi 2 ning siis jäi vait.. Hakkasin siis linna tagasi sõitma ja uuesti peale 50 km peale eelmist piiksumist hakkas uuesti piiksuma. Samamoodi panin siis auto kinni, uuesit käima, kadus ära. Õli temp. näitas 88-92 kompuutrilt. Et siis mida peaksin kõige esimesena kontrollima? Muide tõukurid ka klõbisevad meeldivalt ja 1600 km tagasi on ära vahetatud. 250 km tagasi vahetasin karterikaane tihendi ka ära.
Targemad teavad rääkida :(

GTI
Moderaator
Postitusi: 7850
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 159 korda

Re: Õlituli

Lugemata postitus Postitas GTI »

Klõbin tõukurite poolt viitab ikka reaalsele õlirõhu vajakajäämisele, kas jõu kadumine pole juba esmase mootori kinnijooksmise sümptomid? Mõõda kohe reaalne õlisurve manomeetriga ära enne kui on hilja!
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

MrAnre
Huviline
Postitusi: 108
Liitunud: 15 Dets 2009, 17:38
Telefon: 53733202
Auto: Audi A4 1.8T Quattro
Asukoht: Tallinn

Re: Õlituli

Lugemata postitus Postitas MrAnre »

Saab äkki Pärnus keegi aidata mõõta? Kui ei, siis teab keegi, kus saaks siinkandis?

Vasta

Mine “Mootor”