2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

ivo5
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 25 Okt 2011, 19:28
Auto: VW touareg 3,0 tdi
Asukoht:

2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas ivo5 »

Tere selline lugu et avastasin jahutusvedeliku lõdviku vahelt Caravellel kummalise elektri pumba.Milleks see pump on?mul ka bloki soojendus kas ta töötab 220v pealt ja ajab blokis vedelikku ringi?Kas töötab 12 voldi pealt?Ise veel arvasin et külmaga selline lugu et kui käib tühikäigul kohe hakkab jahedamat puhuma et äki see peaks aitama vedelikku siis ringi ajada??Äki keegi teab aidake rumalat. :D

VeiksK
Huviline
Postitusi: 315
Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
Asukoht: Võru

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas VeiksK »

kui ta on plokisoojenduse pump, siis peaks ta ikka sama toite pealt käima, millega soojendi ise ka käib. Muud otstarvet justkui ei näe küll, kui tsirkulatsioonipump.Millise lõdviku peal ta on? kui jahutusradiaatori ja ploki vahel, siis ta ei saa olla soojendi pump, sest suurt ringi hoiab termostaat kinni.

ivo5
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 25 Okt 2011, 19:28
Auto: VW touareg 3,0 tdi
Asukoht:

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas ivo5 »

Suure radika ja bloki vahel jah.... VeiksK väga hea tähelepanek küll,aga milleks siis??Arutasin ühe elektrikuga ta ka ei teadnud mis ta on,kuid peenikesed juhtmed tal taga pakkusin ka et 12v aga elektrik(tark)väitis et võib ikkagi olla 220v?

VeiksK
Huviline
Postitusi: 315
Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
Asukoht: Võru

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas VeiksK »

oled kindel, et see on pump?

ivo5
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 25 Okt 2011, 19:28
Auto: VW touareg 3,0 tdi
Asukoht:

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas ivo5 »

Äki on mingi klapp..........ega polnud aega uurida,aga kuidas bloki soojenduse puhul see vedelik ringi käib,mul nagu ei käigi..sellepärast arvasin et äki mingi pump...

VeiksK
Huviline
Postitusi: 315
Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
Asukoht: Võru

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas VeiksK »

neid võib olla pumbaga aga tavaliselt on loomulik tsirkulatsioon, ehk siis soojendi pannakse sellise toru peale, kus on korralik tõus ja vedelik saab ise tsirkuleerima hakata. Webastodel vist on miski pump ka.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5387
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Peetri
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 516 korda

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas jussike »

Täiesti tavaline lisa tsirkulatsioni pump, tehase poolt pandud ja töötab 12V pealt. Aitab ühtlustada temperatuuri süsteemis, jääb tööle ka süüte välja keeramisel, et jahtumine oleks ühtlasem.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 5176
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 188 korda
Tänatud: 219 korda

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas tito »

jussike kirjutas:Täiesti tavaline lisa tsirkulatsioni pump, tehase poolt pandud ja töötab 12V pealt. Aitab ühtlustada temperatuuri süsteemis, jääb tööle ka süüte välja keeramisel, et jahtumine oleks ühtlasem.
Just! Mu Caravellel sama asi küljes, kuna sõitjateruum on suur ,siis ainult veepumbast ei piisa :roll:
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!

ivo5
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 25 Okt 2011, 19:28
Auto: VW touareg 3,0 tdi
Asukoht:

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas ivo5 »

Voh vohh targad pojad,tänud,aga KUIDAS ta ikkagi täpselt töötab?Kas siis temperatuuri tõusmise peale läheb lihtsalt käima kusagilt anduri pealt we?ja hakkab ringi ajama jahutus vedelikku.Täna uurisin ja ta on ühte otsapidi bloki radika poolse lõdvikuga koos ja teine ots läheb tagasi mootori poole ja kukub hargneba soojendus radikatesse ja kuhu veel.

Üs äki ta mul siis ei tööta kui talvel mul kõva külmaga tühikäigul tuleb nõrka sooja,kui gaasi annan tuleb normaalselt,või just töötab.....Igastahes ma ei ole isegi palavaga kõva 30 sooja suvel,linnas tiksudes pole kordagi ISEGI lisa vente kuulnud käimas.Ning mitte et need ei töötaks,töötavad kuna talvel pandud sooja hoidmiseks tekk jäi kevadel kauaks ette siis kuulsin ära et vendid toimivad.

Teine asi on se et jah mul bloki soiojendusega ringi igaljuhul seal midagi ei käi,kuna töötab on näha et soojendab aga aknad on jääs jne,ning käivitami8sel tuleb vaid moment sooja siis külma ja jääbki külmaks.St ei aja miski mul seda bloki soojendusega ringi,aga äki too sama peaks seda tegema,ehk siis töötama individuaalselt,st siis ka bloki soojendusega kui süüde väljas.
Arvan,et ta ei tööta mul......

Pikk segane jutt ehk mõikate :D tänan kaasa mõtlejaid.

VeiksK
Huviline
Postitusi: 315
Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
Asukoht: Võru

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas VeiksK »

plokisoojendus ongi ainult mootorile. kui tahad tarre ka sooja, siis pead soojapuhuri muretsema :)

ivo5
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 25 Okt 2011, 19:28
Auto: VW touareg 3,0 tdi
Asukoht:

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas ivo5 »

VeiksK kirjutas:plokisoojendus ongi ainult mootorile. kui tahad tarre ka sooja, siis pead soojapuhuri muretsema :)
Ei see loogiline ja selge...Küsimus on selles kuda blokisoojendusega see vedelik ringleb?kas tsirkuleerib ise,mida ta ju ei tee,no peab ju ringi käima ka muidu on 1 punkt ainult soe muu kõik külm.Asi nagu pointless,ma siin hakkasin arvama et äki see sama pump toimetabki individuaalslt,et ka bloki soojenduse puhul peaks ta ka äki toimima.

ivo5
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 25 Okt 2011, 19:28
Auto: VW touareg 3,0 tdi
Asukoht:

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas ivo5 »

Aa ja tare mul soe tegin vagunelamu diislil toimivast kütte seadmest taha viimase istme rea alla lisa kjütte,mis siis toimib nagu kero oma diisli pealt.Mahtus väga kenasti sinna alla ära sahiseb mõnusasti...Soomest leidsin puldiga juhtimis süsteemi,mul siin üks väga tark elektrik kes ühendas asja paika.See maksis kirbu turul 100 euri st vebasto kaugjuhitav 114 euro ja ühe vana tallinna eest :D

samzik
Klubiline
Postitusi: 1615
Liitunud: 21 Jaan 2004, 17:21
Telefon: 55558855
Auto: Passat tdi 4M 96kw 04/ Audi 90 tq 134kw/ Bully Syncro 2.1 82kw
Asukoht: Harjumaa, uuemõisa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas samzik »

Väga raske on aru saada sinu jutust. Soojaks ei lähe 2 põhilisel põhjusel näiteks. 1 termostaat on kinni lahtises asendis. Kui auto saavutab normaalse ajaga ca 10 minutit praeguse ilmaga 90 kraadi siis on termostaat ok. Teine variant [VW Bot: "Keel korda!"] on umbes salongi radikas. 3s variant [VW Bot: "Keel korda!"] on klapi rike mis peaks olema koos selle tsiruklatsiooni pumba majandusega. Viimase osas ma pole täiesti kindel kas seal käib klapp, vanadel oli.

Seega detailie on vähe ja jutt on segane. Pead ise asja süvenema.

Rain.
Palun helistada tööpäeviti 17:00-22:00 nädalavahetusel 10-22 ni, Tänu. Tel 55 558 855 Rain.

VeiksK
Huviline
Postitusi: 315
Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
Asukoht: Võru

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas VeiksK »

elektrilised plokisoojendused töötavad loomuliku tsirkulatsiooni peal. küttekeha paigaldatakse püstiste torude peale ja ringleb nii mis kolin.

ivo5
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 25 Okt 2011, 19:28
Auto: VW touareg 3,0 tdi
Asukoht:

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas ivo5 »

VeiksK kirjutas:elektrilised plokisoojendused töötavad loomuliku tsirkulatsiooni peal. küttekeha paigaldatakse püstiste torude peale ja ringleb nii mis kolin.
Püüan uurida,kuigi nagu mainisin ei tsirkuleeri seal minumeelest midagi,kuna niigu käima panen siis esimesed sekundid tuleb korra sooja,siis on külm.Tähendab et muu vedelik on blokis külm,et siis vaid küttekeha läheduses on soe.

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 5176
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 188 korda
Tänatud: 219 korda

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas tito »

VeiksK kirjutas:elektrilised plokisoojendused töötavad loomuliku tsirkulatsiooni peal. küttekeha paigaldatakse püstiste torude peale ja ringleb nii mis kolin.
Ega ikka ei ringle küll :D . Caravellel on jahutussärk meeletult suur ja loomulikult see ringleb, aga mis kiirusel....??? Kui eelpool mainiti ,et pole venti kuulnudki... püüa mõttega järele tulla :)
Mul eelmine talv ei läinud esiklaas ka 30 km sõidu peale korralikult puhtaks, kuigi sai vahetatud termostaat ja kontrollitud soojusvahetit. Lihtsalt Caravelle ei soojene piisavalt hästi ,mille põhjuseks ongi suur salong ja suuuuuur veering!
Enda bussi jamadeks talvel on ka tagumise ahju maha põlemine paar aastat tagasi :)
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!

Cloner
Huviline
Postitusi: 153
Liitunud: 03 Veebr 2004, 21:22
Asukoht: Tartu - Põlva

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas Cloner »

Tegelikult ringleb ikka küll, füüsika seadused tulevad siin mängu, vaevalt, et nende vastu saate.
Pigem arvan ma, et antud juhul on termostaat läbi.
Ükski elektriline plokisoojendus ei soojenda jahutusvedelikku 90 kraadini vaid pigem natukene plussi. Eelmine talv -30 väljas oli auto täpselt nii soe, et eelsüüte küünlaid ei kasutanud. Kui nüüd kohe peale käivitust panna salongipuhur täiega sooja puhuma siis külma ilmaga jahutab see jahutusvedelikku nii palju, et sellest plokisoojendusest polegi mingit kasu. Kui siia lisada mitte töötav termostaat ongi tulemuseks külm auto mis kunagi ei soojene.
Mul ühel autol oli keegi termostaadi täiesti eemaldanud, sarnaste ilmadega nagu praegu ei läks auto kohapeal küll soojaks aga kohe kui sõitma hakkasin jahtus täiesti maha.

ivo5
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 25 Okt 2011, 19:28
Auto: VW touareg 3,0 tdi
Asukoht:

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas ivo5 »

Cloner kirjutas:Tegelikult ringleb ikka küll, füüsika seadused tulevad siin mängu, vaevalt, et nende vastu saate.
Pigem arvan ma, et antud juhul on termostaat läbi.
Ükski elektriline plokisoojendus ei soojenda jahutusvedelikku 90 kraadini vaid pigem natukene plussi. Eelmine talv -30 väljas oli auto täpselt nii soe, et eelsüüte küünlaid ei kasutanud. Kui nüüd kohe peale käivitust panna salongipuhur täiega sooja puhuma siis külma ilmaga jahutab see jahutusvedelikku nii palju, et sellest plokisoojendusest polegi mingit kasu. Kui siia lisada mitte töötav termostaat ongi tulemuseks külm auto mis kunagi ei soojene.
Mul ühel autol oli keegi termostaadi täiesti eemaldanud, sarnaste ilmadega nagu praegu ei läks auto kohapeal küll soojaks aga kohe kui sõitma hakkasin jahtus täiesti maha.
Termostaat PEAKS toimima,kuna suvelkuumaga tunde linnas mütata ei kuulnud ventegi kordagi...Ning teine asi präeguse 10ne kraadiga tulla töölt 5km mööda linna,koju jõudes on radikas ja lõdvikud külmad.Kaldun ise uskuma seda suure jahutussärgi teooriat,seega ka köetavat vedelikku palju,ning seega võib isegi see blokisoojendus lihtsalt mannetu tundudal.Asi ju lihtne ta ei jõuagi tsirkuleerida suure külmaga kohe jahtub maha,ei jaksa ära kütta,et peab asja +kraadis ja kõik.Ühesõnaga blokisoojendusest polegi mõtet oodata SOOJ mootorit.

Ise kujutasin ette et ta peaks äki 10-20c olema :roll: Tuleb välja et eip.

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 5176
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 188 korda
Tänatud: 219 korda

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas tito »

Cloner kirjutas:Tegelikult ringleb ikka küll, füüsika seadused tulevad siin mängu, vaevalt, et nende vastu saate.
No ongi füüsika, millest sul see ringlus tekib ? Soojast ja külmast veest , kui sul seda on võrreldes tava autoga 2 X rohkem ,siis nagu ju loogiline ,et soojeneb kauem ja ringleb aeglasemalt.
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!

ivo5
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 25 Okt 2011, 19:28
Auto: VW touareg 3,0 tdi
Asukoht:

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas ivo5 »

Karmima küttekeha orgunnima :D

Tegelt tekkis eile üks siia teemasse ,mitte puutuv küsimus veel.Vahetasin küünlaid(vahetan kõik,eile ei jõudnud rohkem)sai siis vahetatud 5st 2.Kontrollisin vanu läksid kenasti punaseks nagu naks.Ei arvaks et läbi,kuigi kõvasti paremini läheb käima??????Aga eelsüüte tuli põleb ropult kaua peale küünalde vahetust vahet pole kas soe või külm mootor???Enne küünalde vahetust põles tuli külma ja sooja mootoriga healjuhul mõned sekundid,kas on olemas sellised asjad nagu kiir küünlad,olen nagu kuulnud,äki olid mul need peal ja nüüd aeglasemad ja eelsüüde soojenebki kauem?Küssa nagu siin ka et minu teada,kui küünal on kutu siis ta soojaks ei lähe,või siiski läheb,aga pole ta enam õige küünal,nagu küünal olema peaks.
Viimati muutis ivo5, 27 Okt 2011, 16:13, muudetud 1 kord kokku.

Cloner
Huviline
Postitusi: 153
Liitunud: 03 Veebr 2004, 21:22
Asukoht: Tartu - Põlva

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas Cloner »

tito kirjutas:
Cloner kirjutas:Tegelikult ringleb ikka küll, füüsika seadused tulevad siin mängu, vaevalt, et nende vastu saate.
No ongi füüsika, millest sul see ringlus tekib ? Soojast ja külmast veest , kui sul seda on võrreldes tava autoga 2 X rohkem ,siis nagu ju loogiline ,et soojeneb kauem ja ringleb aeglasemalt.
Jah, tekibki ringlus külmast ja soojast, plokisoojenduse küttekeha asub mootori jahutusärgis, nende asjade idee polegi sul terve jahutusvedeliku ülessoojendamine vaid see osa mis on mootoris sees, ei ole seal 2,5tdi mootori veesärgis seda vett midagi nii üüratu kogus.

Cloner
Huviline
Postitusi: 153
Liitunud: 03 Veebr 2004, 21:22
Asukoht: Tartu - Põlva

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas Cloner »

ivo5 kirjutas:
Termostaat PEAKS toimima,kuna suvelkuumaga tunde linnas mütata ei kuulnud ventegi kordagi...Ning teine asi präeguse 10ne kraadiga tulla töölt 5km mööda linna,koju jõudes on radikas ja lõdvikud külmad.Kaldun ise uskuma seda suure jahutussärgi teooriat,seega ka köetavat vedelikku palju,ning seega võib isegi see blokisoojendus lihtsalt mannetu tundudal.Asi ju lihtne ta ei jõuagi tsirkuleerida suure külmaga kohe jahtub maha,ei jaksa ära kütta,et peab asja +kraadis ja kõik.Ühesõnaga blokisoojendusest polegi mõtet oodata SOOJ mootorit.

Ise kujutasin ette et ta peaks äki 10-20c olema :roll: Tuleb välja et eip.
Kui termostaat on läbi siis sa ei kuulegi kunagi neid vente töötamas sest vesi käib läbi radika ning jahtub maha.

Praeguse ilmaga termostaat ei tööta siis ei lähegi see mootor soojaks, vesi käib läbi radika ja jahtub kohe maha.

Tee lihtne test, lülita salongi küte välja ja pane masin tööle, las käib kohapeal. Et kiiremalt soojaks läheks võid teha nn kõrgendatud tühikäigul seda.
Lase mootor töösoojaks ehk üle 80C, siis mine sõitma, kui temperatuur ära kukub selle peale, võib suhteliselt kindel olla, et termostaat läbi.

samzik
Klubiline
Postitusi: 1615
Liitunud: 21 Jaan 2004, 17:21
Telefon: 55558855
Auto: Passat tdi 4M 96kw 04/ Audi 90 tq 134kw/ Bully Syncro 2.1 82kw
Asukoht: Harjumaa, uuemõisa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas samzik »

Kas sul on mõlemad vendid elektrilised? Kui ei siis ei peagi teine vent käima minema see töötab ainult konditsioneeriga.
Palun helistada tööpäeviti 17:00-22:00 nädalavahetusel 10-22 ni, Tänu. Tel 55 558 855 Rain.

VeiksK
Huviline
Postitusi: 315
Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
Asukoht: Võru

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas VeiksK »

plokisoojendus soojendabki ainult natukene vedeliku üles, ning soe vedelik liigub plokki. kui termostaat peetis, siis võib see soe vedelik suure ringi peale minna ja maha jahtuda. Loogiline on ka see, et kui auto käivitad pärast eelsoojendust, siis hakkab puhurist külma puhuma. Seda soojust seal pole ju eriti palju. Soojendite võimsus on tavaliselt 500w, sellest ei piisagi, et mootor töösoojaks kütta. Kuid nii soojaks lööb küll, et eelsüüteküünlaid pole vaja. Samuti hakkab puhurist ikkagi tulema leiget õhku, mis klaasi peaks sulatama hakkama. Olen ise eelsoojendeid kasutanud ja kui on õigesse kohta paigaldatud, siis pole mingit probleemi. Aga muud vidinad peavad ka autol korras olema. Minu autol soojendas 500w ploki nii soojaks, et kahe tunniga oli käega katsudes ikka päris tuline. Õues oli -25. Salongi jaoks on eraldi puhurit vaja.

ivo5
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 25 Okt 2011, 19:28
Auto: VW touareg 3,0 tdi
Asukoht:

Re: 2,5TDI kas elektri lisa jahutus vedeliku pump?

Lugemata postitus Postitas ivo5 »

VeiksK kirjutas:plokisoojendus soojendabki ainult natukene vedeliku üles, ning soe vedelik liigub plokki. kui termostaat peetis, siis võib see soe vedelik suure ringi peale minna ja maha jahtuda. Loogiline on ka see, et kui auto käivitad pärast eelsoojendust, siis hakkab puhurist külma puhuma. Seda soojust seal pole ju eriti palju. Soojendite võimsus on tavaliselt 500w, sellest ei piisagi, et mootor töösoojaks kütta. Kuid nii soojaks lööb küll, et eelsüüteküünlaid pole vaja. Samuti hakkab puhurist ikkagi tulema leiget õhku, mis klaasi peaks sulatama hakkama. Olen ise eelsoojendeid kasutanud ja kui on õigesse kohta paigaldatud, siis pole mingit probleemi. Aga muud vidinad peavad ka autol korras olema. Minu autol soojendas 500w ploki nii soojaks, et kahe tunniga oli käega katsudes ikka päris tuline. Õues oli -25. Salongi jaoks on eraldi puhurit vaja.
Vot vot......mul on asjad sinu jutust kaugel.soojendab,kuid bloki katsumisest küll seda aru ei saa,hakkan ikka mõtlema siis ise termostaati.Arvan et mis ka loogiline ta ei jõua suurt ringi loomulikult kuhugi maale kütta.Kui siis vaid a-la + kraadis hoida,kuid millest katsudes kül aru ei saa.

Vendid mõlemad elektrilised,ja ikka mootori radika jaoks kliimat mul pole.
Viimati muutis ivo5, 27 Okt 2011, 20:53, muudetud 1 kord kokku.

Vasta

Mine “Mootor”