1.8T hammasrihm

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
teet82
Huviline
Postitusi: 658
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 28 korda

1.8T hammasrihm

Lugemata postitus Postitas teet82 »

Küsimus seoses rihmavahetusega:
Auto oli vist aastast 2003 ja BFB mootoriga.
Küljes on praegu amordiga pingutussüsteem, uuel VIN järgi tellitud komplektil tavaline pingutusrull.
Kas see uus komplekt sobib üks-ühele sinna külge?

Alhambra
Huviline
Postitusi: 607
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänatud: 35 korda

1.8T hammasrihm

Lugemata postitus Postitas Alhambra »

Vaevalt küll

tegelane5
Huviline
Postitusi: 183
Liitunud: 28 Dets 2005, 22:56
Asukoht:
Tänatud: 11 korda

1.8T hammasrihm

Lugemata postitus Postitas tegelane5 »

Kiviaegsemale Audile, ehk siis b4 80nele (millel käib pinguti) läks vanamalli pingutita rull külge küll. Kui rihm ilusti jooksma jääb siis võiks ka siin toimida :?

M-Tech
Veteran
Postitusi: 1349
Liitunud: 01 Mär 2003, 15:45
Auto: 3x G4, 1x Arosa
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

1.8T hammasrihm

Lugemata postitus Postitas M-Tech »

Kui on conversion komplekt, siis läheb 1:1-ele külge.

See ilma hüdraulilse pingutita süsteem on palju töökindlam ja probleemivabam, kui hüdraulilise pingutiga.
10-20a tagasi müüdi selliseid conversion komplekte kalli rahaga performance osana.
G4 2.8 VR6T 4MOTION '01 | G2 R30 VR6T 4MOTION '91 | AROSA 1.8T '04 | PASSAT B5.5 6.0 W12 '01 |
SHARAN 2.0TDI '12 | Q5 3.0TDI OFF-ROAD PACKAGE '09 (daily)
ECUMASTER juhtajud http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://m-tuning.ee

Alhambra
Huviline
Postitusi: 607
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänatud: 35 korda

1.8T hammasrihm

Lugemata postitus Postitas Alhambra »

Küsiski ju, et kas läheb bolt-on. Sobima panna saab sinna igasugseid asju

teet82
Huviline
Postitusi: 658
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 28 korda

1.8T hammasrihm

Lugemata postitus Postitas teet82 »

Natuke uurinud ja lugenud, räägitakse jah, et ilma amordita on "updated" versioon. Muutub rihma pikkus, 153 hammast amordiga pinguti, 150 hammast tavaline pinguti. Samas mõnes kohas jälle kirjutatakse, et kuni kolm erinevat versiooni nendel 1.8 5V mootoritel ja tuleb VIN järgi vaadata.
Kuna see konkreetne auto on tuunitud, siis tuli kohe mõte, et äkki mootor ka vale ja igaks juhuks jätsin asja pooleli. Tõenäoliselt ikkagi sobivad mõlemad.

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 39 korda

1.8T hammasrihm

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola »

teet82 kirjutas: 15 Jaan 2024, 20:03 Natuke uurinud ja lugenud, räägitakse jah, et ilma amordita on "updated" versioon. Muutub rihma pikkus, 153 hammast amordiga pinguti, 150 hammast tavaline pinguti. Samas mõnes kohas jälle kirjutatakse, et kuni kolm erinevat versiooni nendel 1.8 5V mootoritel ja tuleb VIN järgi vaadata.
Kuna see konkreetne auto on tuunitud, siis tuli kohe mõte, et äkki mootor ka vale ja igaks juhuks jätsin asja pooleli. Tõenäoliselt ikkagi sobivad mõlemad.
Oot oot, hammaste arv ju ei tohi muutuda. Muidu kohtuvad erinevad jupid omavahel.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

teet82
Huviline
Postitusi: 658
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 28 korda

1.8T hammasrihm

Lugemata postitus Postitas teet82 »

Ülekanne/hammaste arv rihmaratastel ei tohi muutuda, rihma pikkus ei loe, kuni see on võimalik ära pingutada.
Vaatasin uuesti ja asi on veel segasem. Räägitakse 150, 152 ja 153 hambaga rihmadest. Netipoes näitab 150 hambaga rihma mõlemat tüüpi pingutile.

Alhambra
Huviline
Postitusi: 607
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänatud: 35 korda

1.8T hammasrihm

Lugemata postitus Postitas Alhambra »

Miks leiutada ja mitte osta seda mis sinna käib?
Saada vale komplekt tagasi ja osta õige komplekt asemele

GTI
Moderaator
Postitusi: 7894
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 74 korda
Tänatud: 161 korda

1.8T hammasrihm

Lugemata postitus Postitas GTI »

JaanusVambola kirjutas: 15 Jaan 2024, 21:40 Oot oot, hammaste arv ju ei tohi muutuda. Muidu kohtuvad erinevad jupid omavahel.
Sa võid panna ükskõik kui pika rihma sinna kui suudad selle pingule vedada - klapid pähe välistab ikka see et alumise ja ülemise nukaratta hammaste suhe on 1:2 -le.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 39 korda

1.8T hammasrihm

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola »

GTI kirjutas: 16 Jaan 2024, 08:37
JaanusVambola kirjutas: 15 Jaan 2024, 21:40 Oot oot, hammaste arv ju ei tohi muutuda. Muidu kohtuvad erinevad jupid omavahel.
Sa võid panna ükskõik kui pika rihma sinna kui suudad selle pingule vedada - klapid pähe välistab ikka see et alumise ja ülemise nukaratta hammaste suhe on 1:2 -le.
Kui hammaste arv teine on, siis veab ju iga ringiga ajastuse järjest valemaks. Vahet pole kui pingule sa ta vead. See toimiks ainult juhul kui alumise ja ülemise otsa rihmaratastel oleks sama palju hambaid.
Ja kui ma nüüd eksin, siis tõesti vabandust ja palun selgitada mulle kuidas ma eksin.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

Alhambra
Huviline
Postitusi: 607
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänatud: 35 korda

1.8T hammasrihm

Lugemata postitus Postitas Alhambra »

Hambad on ju ikka samad. Võib kasvõi kilomeeter pikk olla, kui suudad selle pingutada kuskile, siis on timm ju.
Poest ostes isegi sama auto rihmad vahel erinevad paari hamba võrra

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5483
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Peetri
Tänanud: 52 korda
Tänatud: 537 korda

1.8T hammasrihm

Lugemata postitus Postitas jussike »

Üks pool rihmast on ju pingul, ketra palju tahad, aga hammaste arv kahe ratta vahel ei muutu. Joonkiirus jääb ikka samaks, vahet pole kui suure ringi pingutatav pool teeb.

Või toome nt geneka rihma, ütleme, et mootor teeb 2000 rpm ja genekas 4000 rpm. Pistad sinna nt kliima pumba ka vahele, rihm läheb pikemaks, aga geneka pöörded jäävad ju ikka samaks, sest rihm liigub endiselt sama kiirusega sellest üle.
Viimati muutis jussike, 16 Jaan 2024, 19:03, muudetud 2 korda kokku.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

GTI
Moderaator
Postitusi: 7894
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 74 korda
Tänatud: 161 korda

1.8T hammasrihm

Lugemata postitus Postitas GTI »

JaanusVambola kirjutas: 16 Jaan 2024, 18:10 Kui hammaste arv teine on, siis veab ju iga ringiga ajastuse järjest valemaks. Vahet pole kui pingule sa ta vead. See toimiks ainult juhul kui alumise ja ülemise otsa rihmaratastel oleks sama palju hambaid.
Ja kui ma nüüd eksin, siis tõesti vabandust ja palun selgitada mulle kuidas ma eksin.
rihm.png
rihm.png (10.24 KiB) Vaadatud 2614 korda
Kui hammaste suhe vända- ja nukarattal on täpselt 1:2 -le siis ei saa ajastus paigast ära minna (vända 2 pöördega teeb nukk 1 pöörde), olenemata kui pikk see rihm seal on ja palju ringiaetavaid rulle. Pane see rihmajam mõttes liikuma ja saad vast aru? :)
Viimati muutis GTI, 17 Jaan 2024, 09:28, muudetud 1 kord kokku.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

M-Tech
Veteran
Postitusi: 1349
Liitunud: 01 Mär 2003, 15:45
Auto: 3x G4, 1x Arosa
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

1.8T hammasrihm

Lugemata postitus Postitas M-Tech »

Võta OEM koodile conversion asendus ja see läheb 99% 1:1-ele külge.

Viimase 1.8T mille ise vahetasin täpselt nii läks, see oli küll pikki mootor.
Lisaks tuleb see kogu kompott hüdraulilse pinguti võrra odavam, kui mälu ei peta.

06A plokiga, ehk ristimootorid ehk hammasrihmalt veepumbaga ehk ketiga õlipumbaga võiks teoorias kõik ühesugused olla.
~2000a ja üles peaks olema kõik pikkimootorid ka sama plokiga.
Segi peksab asi see pikki mootori 058 plokk, mis on tegelikult kiviaegne mootori versioon rihmalt läbi abivõlli õlipumbaga ja välise veepumbaga.
Kõige lihtsam on vaadata, mis lahendusega sul konkreetne mootor reaalselt on ja selle järgi rihmakomplekt valida.
Viimati muutis M-Tech, 17 Jaan 2024, 17:11, muudetud 1 kord kokku.
G4 2.8 VR6T 4MOTION '01 | G2 R30 VR6T 4MOTION '91 | AROSA 1.8T '04 | PASSAT B5.5 6.0 W12 '01 |
SHARAN 2.0TDI '12 | Q5 3.0TDI OFF-ROAD PACKAGE '09 (daily)
ECUMASTER juhtajud http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://m-tuning.ee

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 39 korda

1.8T hammasrihm

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola »

GTI kirjutas: 17 Jaan 2024, 09:17
JaanusVambola kirjutas: 16 Jaan 2024, 18:10 Kui hammaste arv teine on, siis veab ju iga ringiga ajastuse järjest valemaks. Vahet pole kui pingule sa ta vead. See toimiks ainult juhul kui alumise ja ülemise otsa rihmaratastel oleks sama palju hambaid.
Ja kui ma nüüd eksin, siis tõesti vabandust ja palun selgitada mulle kuidas ma eksin.
rihm.png
Kui hammaste suhe vända- ja nukarattal on täpselt 1:2 -le siis ei saa ajastus paigast ära minna (vända 2 pöördega teeb nukk 1 pöörde), olenemata kui pikk see rihm seal on ja palju ringiaetavaid rulle. Pane see rihmajam mõttes liikuma ja saad vast aru? :)
Nüüd sain aru küll jah, mis sa mõtled. Hammasrihmaga ajastus ei toimi päris nii nagu hammasratastega kus hammaste arvu muutudes ülekande kiirus muutub.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

Vasta

Mine “Mootor”