Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
sirocco
Huviline
Postitusi: 48
Liitunud: 10 Mai 2009, 19:33
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Lugemata postitus Postitas sirocco » 24 Apr 2016, 17:58

Probleem järgnev, käisin naise autoga ülevaatusel ja põrusin heitgaasi testis. CH norm 100 minul aga see 217, samas tõmmati ka joon alla CO näidule, lubatud oli 0,3 minul oli 0,308 (see natu norimine juba :) ) Need näitajad siis pööretega testil, tühikäigul sain normid kätte kõik nagu ma tseki pealt aru saan. Tegu Golf IV 98a 1,6 74kw, põhiliselt vaid lühikesed otsad, sest naisel tööle käimise auto. Seega ka alati korgi alune valget plöga täis meil, aga see alati sellel autol nii olnud. Sellest tulenevalt teen 2x aastas õlivahetust. Ka seekord vahetasin õli kohe enne ülevaatust ära, õlifiltri, õhufiltri, aeg oli ka küünalde ja süütejuhtmete käes ja läksid ka need vahetusse. Sai tehtud autoga ka paar Võru-Tartu otsa ja ise natukene kuuma antud.Käis ka pudel puhastusainet sees ja see paagitäis maha sõidetud enne ülevaatust. Peale sõite järgmistel päevadel ülevaatusele ja siis läbikukkumine. Kui nüüd hästi kohapeal töötavat autot tükk aega jälgida ja kuulata siis vahepeal tundub nagu jätaks korraks vahele vahepeal - samal ajal ka mootor jõnksatab ja pöörded kõiguvad korraks. Puhastatud ka gaasiklapp ja uuesti adapteeritud. Lisaõhu lekkeid ei leidnud. Söefiltri, pihustite jne takistused ja voldid mõõdetud, jäävad normi piiresse. Lambda käitus natukene uimaselt, sai vahetatud nüüd töötab ilusti. Samas märgin et maha võetud lambda ja küünlad olid suhteliselt süsimustaks tahmanud. Kuid see ilmselt lühisõitude viga.

Hetkel ideed otsas mis võiks viga olla veel? Mis ajab CH näidu kõrgeks? Paluks abistavat infot auto vaja kiirelt tagasi sõitjaks saada.

_rein_
Huviline
Postitusi: 391
Liitunud: 20 Sept 2008, 17:20
Telefon: 56565512
Auto: Vento 2.o Cadillac STS
Asukoht: Tartumaa Tõrvandi
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Re: Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Lugemata postitus Postitas _rein_ » 24 Apr 2016, 18:11

Sa oleks pidanud Võrust tulles otse ülevaatusele sõitma.

Boxerdaja
Huviline
Postitusi: 1150
Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:19
Telefon: 59031818
Auto: 2x Jetta mk2, 80 b2, A6 C4 TdiQ
Asukoht: Põlva lähistel
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Lugemata postitus Postitas Boxerdaja » 24 Apr 2016, 19:01

Katalüsaator on suremas, selle ka co näit viimasel piiril, ega O2(hapniku) seal tulemustes kirjas pole?
Viimati muutis Boxerdaja, 24 Apr 2016, 19:01, muudetud 1 kord kokku.

sirocco
Huviline
Postitusi: 48
Liitunud: 10 Mai 2009, 19:33
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Lugemata postitus Postitas sirocco » 24 Apr 2016, 21:12

o2 tühikäigul 0,30 ja pööretel 0,35

Et siis millest see väike vahelejätmine? KAt liialt umbe tahmanu lühisõitudega? Iseenesest on küll jah universaal kat all juba 2a, siiani läks ülevaatusel läbi aga ainult kui ülevaataja kütab kuumaks kati saab näidud paika. Kas CH ei näita liigset kütust , mis ei jõua ära põleda? Lambdat üks ja see enne katalüsaatorit sellel masinal.

Boxerdaja
Huviline
Postitusi: 1150
Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:19
Telefon: 59031818
Auto: 2x Jetta mk2, 80 b2, A6 C4 TdiQ
Asukoht: Põlva lähistel
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Lugemata postitus Postitas Boxerdaja » 24 Apr 2016, 23:39

Jah CH näit on reaalne põlemata kütus, mis mõningal juhul võib olla ka mootori õli aga siis peab mootor ka normist rohkem õli kulutama. Reaalse vahelejätmisega tekib ka lisa hapnik, sinul on hapniku näit hea. Hapniku näit näitab ka osaliselt kataka seisukorda, kuna katalüsaatori tööks on vaja ka mingi osa hapniku, st et mitte töökorras kataka korral on ka hapniku näit paigast. Kui sul on nii palju asju juba tehtud siis eeldan, et ka õhufilter on ka kindlasti vahetatud või siis kasutuskõlblik. Aga lõppude lõpuks äratab kõige rohkem tähelepanu sõna universaalne katalüsaatori, pole nad eriti töökindlad, eriti veel kui on tegemist lühikese otsa autoga. Kas lambda [VW Bot: "Keel korda!"] number oli normis või siis alumise piiri lähedal?
Viimati muutis Boxerdaja, 24 Apr 2016, 23:40, muudetud 1 kord kokku.

sirocco
Huviline
Postitusi: 48
Liitunud: 10 Mai 2009, 19:33
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Lugemata postitus Postitas sirocco » 25 Apr 2016, 05:45

Ikka, ka õhufilter kuulub iga-aastasesse vahetusse. Vana lambda oli natukene uimane juba oma rekatsiooni poolest. Uus lambda mis peale sai toimetab ilusti ja kiirelt vahemikus 0,1 kuni 0,9v. Kunagi kui üleeemine lambda surema hakkas siis oli ka viga sees et lambda saavutanud oma piirväärtuse ja ei suuda rohkem reguleerida. Seekorda igasugu vead puuduvad. Küsiks veel selle söefiltri kohta mis paagi aure mootorisse laseb. Mõõtmiste põhjal peaks asi korras olema aga kas see võib siiski segast panna? Kiilub vahel kinni ja tuleb rohkem lisaõhku kui vaja mootorisse? Paneks selle üldse kinni mis ta seal plõgistab.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7840
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 179 korda

Re: Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Lugemata postitus Postitas GTI » 25 Apr 2016, 07:50

Proovi vahelejätud ära likvideerida, samuti tõstataks univ. kati küsimuse üles.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Boxerdaja
Huviline
Postitusi: 1150
Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:19
Telefon: 59031818
Auto: 2x Jetta mk2, 80 b2, A6 C4 TdiQ
Asukoht: Põlva lähistel
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Lugemata postitus Postitas Boxerdaja » 25 Apr 2016, 11:11

Vaakumvoolikud(selle mootoril peaks olema muutuv sisselase, mida juhitakse vaakumiga?) ja sisselaske lõdvik terved. Lisaõhu saamine või vale õhukulu parameeter(või mis iganes väärtus) võib ka lõpuks viia olukorrani kus auto näeb lahjat segu, mida tegelikult ei eksisteeri ja keeratakse kütusesegu rikkamaks, lõptulemusena liiga rikkaks. Väidetavalt aga oli tühikäigul näidud korras, lisaõhu probleemid tulevad välja tavaliselt tühikäigul, siis sisselaskes korralik vaakum ja pisemastgi lekkest imetakse õhku.

Kas auto on juba kaua peres olnud? Tüürin selleni, et miks on autol all juba universaal katalüsaator ja kas kat vahetati süvenemata mis viis eelmise katalüsaatori rikkeni. Originaal katalüsaatorid kestavad tegelikuses ikka väga suuri läbisõite aga kahjuks niikaua kui mootor on korras, eelkõige heitgaaside koostis on selline nagu ette nähtud. Katalüsaatori tappab rikas kütusesegu ja õlikulu.
Viimati muutis Boxerdaja, 25 Apr 2016, 11:30, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Ristotu
EVWK juhatus
Postitusi: 643
Liitunud: 28 Sept 2009, 08:19
Telefon: 58151062
Auto: VW Jetta G2, Audi Coupe typ85, Peugeot 406, VW G4, audi 100 avant, Lupo, Škoda Superb 2 FL
Asukoht: Kose vald
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Lugemata postitus Postitas Ristotu » 25 Apr 2016, 12:19

Oli ka minul see CH tase metsikult kõrge siin mõned aastad tagasi, umbes sama nagu teema algatajal ja ülevaatusel viidati, et kat on vanadusse suremas. Aga kuna originaal kat, siis ei lubatud seda kohe vahetama hakata, et kui järgmine ülevaatus veel hullem, siis alles vahetada, sest need universaal katid on nagu nad on, ehk siis pool aastat on kindel kasutusaeg ja siis ülejäänud on juba kingitus. Aga mina jõudsin ennem mootori ära vahetada, ennem kui uuesti ülevaatusele läksin :) . Nii et tahest tahtmata peab teema algataja mõtlema hakkama kati vahetuse peale.
Lugupidamisega
Risto

sirocco
Huviline
Postitusi: 48
Liitunud: 10 Mai 2009, 19:33
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Lugemata postitus Postitas sirocco » 25 Apr 2016, 20:34

Tühikäigul on tsekult vaadates jah näidud ilusti lubatud piires. Auto on peres ca. 7 aastat juba. Vana kat sai ise välja vahetatud 2a tagasi. Siis oli samuti jama heitgaasidega mis iga aasta süvenes kuni ei läbinud mingi nipiga ülevaatust enam. Siis oli lõpuks meeletult suur co (aparaat näitas korra 13 isegi). Siis oli pööretel testil peale 3min tagant sinine suitsupilv väljas. Diagnoos, kolmanda silindri õlirõngad täiesti kinni. Kusjuures auto sõitis suht hästi, kütusekulu oli norm, õlikulu tavatarbimisel vaid 1 liiter vahetusvälba vahel. Said tehtud rõngad, tihendid, rihmad, klapisääretihendid jne. Muidugi oli kat selle jama peale ära minestanud ja kohe kui uus universaal alla läks oli ülevaatus tehtud. Nii siis 2a järjest kuni nüüd siis hoopis ch näit paigast. Õhulugeja ka originaal ja uus, see suri ka mingi aeg ära, ei aidanud puhastamised ega miskit enam. Samas ei usu et kati vahetamine aitab. Miski põhjustab ju vahepeal hetkelist nagu vahelejätmist ja pöörded korraks kõiguvad sel hetkel. Mootori juures kuulates ei pruugigi alati tähele panna, aga tagant summuti juurest kuulates kohe mingi plups vahele kuulda. A ja segu ikka rikas ilmselt sest täna tegin väikse kuumaks ajamise ringi ja peale seda oli tagant kuulates bensiini lõhna tunda.

Tannu19
Huviline
Postitusi: 907
Liitunud: 28 Sept 2013, 11:48
Auto: Buumer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Lugemata postitus Postitas Tannu19 » 25 Apr 2016, 21:49

Mul vanema generatsiooni bensiini mootor ning soe mootor suudab pööretega üldse ennast välja suretada tühikäigul. Kat korralik all ning mingit probleemi pole sellega ülevaatusel olnud.
Täiesti reaalne, et see universaalne läbi omadega. Paljud ei näegi sellega kolmandat ülevaatust :wink:

sirocco
Huviline
Postitusi: 48
Liitunud: 10 Mai 2009, 19:33
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Lugemata postitus Postitas sirocco » 26 Apr 2016, 05:58

Universaal kat pole kallis, vahetan ära ei ole probleemi. Aga tundub et segu ikkagi liiga rikas, seega sureb see uus kat suht kiirelt ära taas.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7840
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 179 korda

Re: Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Lugemata postitus Postitas GTI » 26 Apr 2016, 07:56

Kaabeldanud oled - mis andurite väärtused on?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

sirocco
Huviline
Postitusi: 48
Liitunud: 10 Mai 2009, 19:33
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Lugemata postitus Postitas sirocco » 26 Apr 2016, 08:13

Olen, vigu ei näita. Mis andmeid täpsemalt silmas pead vaataksin üle veel. Lambda oli uimane, vahetasin ära see uus hetkel peal. Õhulugeja kogused peaks ka klappima, proovin täna veel logiga sõidu teha õhtul et kindel olla neis numbrites ka koormuse all. Autodata andmete põhjal mõõdetud ka takistused voldid kõigel mis kirjas oli ja mõõta andis. Need jäid kõik lubatud vahemikesse. Tekkis idee, et kas aju ise ei või lollitada näiteks halb ühendus. Hiljuti just abs jamas, näitas et üks andur läbi vahetasin ära aga ikka jama. Mõõtsin juhtmeid üle kõik ok, võtsin pistiku pumba küljest lahti panin tagasi ja viga pole 3nädalat tagasi tulnud. Mootori aju muidugi lolli kohapeal sel autol.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7840
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 179 korda

Re: Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Lugemata postitus Postitas GTI » 26 Apr 2016, 08:15

Kas sel mootori peapistik on kapoti all - proovi seda liigutada, vanematel oli see paljude anomaaliate allikaks.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

sirocco
Huviline
Postitusi: 48
Liitunud: 10 Mai 2009, 19:33
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Lugemata postitus Postitas sirocco » 26 Apr 2016, 08:37

No kapoti all küll teoreetiliselt aga reaalselt kojameeste juures kanalis. Kojamehi ei viitsi eriti maha kakkuda, vast pääsen niisama ääre vahelt ka sisse.

sirocco
Huviline
Postitusi: 48
Liitunud: 10 Mai 2009, 19:33
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Lugemata postitus Postitas sirocco » 26 Apr 2016, 20:32

Mootoriaju pistik eemaldatud, ainega üle puhastatud ja tagasi pandud. Iseenesest mingit erinevust ei märka. Sai ka uus kat täna alla pandud, no vähemalt väljuvad heitgaasid nüüd ei haise bensiini järgi enam, aga kauaks. Peab kiirelt ülevaatuse ära proovima teha ja edasi vaatama. Tegin ka väikse logisõidu. Sõidu ajal mingeid kõrvalekaldeid või jõnkse ei täheldanud. Ainuke siis jah kohapeal tühikäigul on vahepeal tunda väikest muutust. Logigail seda muutust millegipärast ei registreerinud, seal oli stabiilne väike kõikumine vaid. Samas kui kohapeal kaua vcds andmeid jälgida siis on selle vahelejätmise või mis iganes ajal korraks näha muutust. Samas sel hetkel muutusid kõik parameetrid mis mul ees olid - pöörded kõikusid 50-60rpm, sissepritse kogus tõusis hetkeks umbes 10-15g(või mis ühiku tal nüüd seal olidki, aga see muutusn oli nii kiire et ei suutnudki täpset suurust fikseerida),õhukogus samuti.

Tannu19
Huviline
Postitusi: 907
Liitunud: 28 Sept 2013, 11:48
Auto: Buumer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Lugemata postitus Postitas Tannu19 » 26 Apr 2016, 20:56

sirocco kirjutas:No kapoti all küll teoreetiliselt aga reaalselt kojameeste juures kanalis. Kojamehi ei viitsi eriti maha kakkuda, vast pääsen niisama ääre vahelt ka sisse.
Ei anna pead, aga loogiliselt peaks ajule ligi saama ilma kojamehi eemaldades ehk kundepoolse katte eemaldamisel.
Aga ma arvan, et teed praegu sääsest elevandi. Mine nüüd oma uue universaalsega ülevaatusele kui see ka maha kärvab. Mina oleksin kohe õige katalüsaatori ostnud. Ei pea iga aasta muretsema ning murevabam.

Keegi võiks rääkida ka, mis universaalse ja mudelipõhise katalüsaatori hinna ja kestvuse suhe :wink:
Viimati muutis Tannu19, 26 Apr 2016, 20:56, muudetud 1 kord kokku.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7840
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 179 korda

Re: Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Lugemata postitus Postitas GTI » 26 Apr 2016, 21:36

Tannu19 kirjutas:Mina oleksin kohe õige katalüsaatori ostnud. Ei pea iga aasta muretsema ning murevabam.
Keegi võiks rääkida ka, mis universaalse ja mudelipõhise katalüsaatori hinna ja kestvuse suhe :wink:
Vaevalt sa uue orig. kati oleksid ostnud :) - selle eest küsitakse numbreid mis sunnivadki rahvast neid universaal katte soetama ja nendega jebima.
edit. uus orig. kat suurusjärk 1060€
Viimati muutis GTI, 26 Apr 2016, 21:44, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: .
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

sirocco
Huviline
Postitusi: 48
Liitunud: 10 Mai 2009, 19:33
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Lugemata postitus Postitas sirocco » 27 Apr 2016, 04:50

Arvestades selle auto jääkvärtust ei kutsu kahjuks jah originaali ostma. Kui ei eksi siis koos leegitoruga kalleim variant oli 300 euri kanti. Säästukat aga 10x odavam. Saaksin ennast tegevuses hoida ja 10a iga aasta vahetada. :-) Samas kui mu auto maksaks 15k, siis oleks vaadanud ilmselt juba originaali poole. Lihtsalt varuosa ja auto hinna suhe.

_rein_
Huviline
Postitusi: 391
Liitunud: 20 Sept 2008, 17:20
Telefon: 56565512
Auto: Vento 2.o Cadillac STS
Asukoht: Tartumaa Tõrvandi
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Re: Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Lugemata postitus Postitas _rein_ » 27 Apr 2016, 07:53

Ostad säästuka ja teed mingid kiirühendusflatsid ning käid selle katiga ainult ülevaatusel.Muul ajal on all mingi butafooria.

sirocco
Huviline
Postitusi: 48
Liitunud: 10 Mai 2009, 19:33
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Lugemata postitus Postitas sirocco » 27 Apr 2016, 08:41

Sama pakkus ka eile kati keevitaja :-) aga antud autol natu kehva oli seda lahendada, sest kaks toru suubuvadki otse kat juures kokku.

sirocco
Huviline
Postitusi: 48
Liitunud: 10 Mai 2009, 19:33
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Golf 4 CH kõrge, ei läbi TÜV

Lugemata postitus Postitas sirocco » 29 Apr 2016, 18:18

Küünlad, juhtmed, lambda, kat - 1min kütmist ja TÜV läbitud ilusate tulemustega.

Vasta

Mine “Mootor”