LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Maahärra
Veteran
Postitusi: 1206
Liitunud: 23 Juun 2006, 13:49
Telefon: 56494520 - helista kui tunned tungivat vajadust
Auto: VW Passat 1.9 TD 55 kw 1992 Kia 2021
Asukoht: Eesti,
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas Maahärra » 08 Mär 2021, 06:31

Tekkis idee, et lasen paigaldada LPG seadme oma autole.
Läbisõiduks on aastas siis ca 40000 km
Kuna olen suhtkoht rumal selle koha pealt mis "karul" kõhus ja saanud väga vastakaid arvamusi antud teemal, siis olen natuke nõutu.
Mis on negatiivsed küljed?
Mis on positiivsed küljed peale raha kokkuhoiu kütuse pealt?
Kellegil isiklikke kogemusi kuulaks hea meelega.
Paigaldus päris kallis jah, aga minu arvutuste järgi peaks nii poolteise aastaga nullis olema.

Diislit ei osta ja ei taha. Selle vaatenurga välistama kohe.
Enamus CNG autod (Auto24 põhjal) ei "kõneta" mind kuidagi.
Olen olemasoleva autoga vägagi rahul. Disain, sõidu dünaamika jne.

Tänud vastamast.

Edit.
Külge läheks 5-da generatsiooni seade. Otsepritsega silindrisse.
Viimati muutis Maahärra, 08 Mär 2021, 07:16, muudetud 1 kord kokku.

margus
Huviline
Postitusi: 298
Liitunud: 19 Apr 2005, 17:56
Asukoht: Tartu
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 14 korda

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas margus » 08 Mär 2021, 09:33

No esiteks see nii kiirelt end ära ei tasu vaatamata infole, mille alusel oled kalkulatsiooni teinud ( võid igaks juhuks seda siin ka jagada :) )

LPG plussiks on soodsam kütuse hind, kuid seda kulub ligemale 2x bensiinist rohkem, dünaamika on tagasihoidlikum, külmalt LPG pealt ei käi ja vajab mootori soojaks saamist. Suurimaks miinuseks on asjaolu, et LPG on nö. kuiv kütus ja see mingi aja pärast näitab oma mõju autole ( lisaks veel 1.8TSI õlimaius ).
Aeg-ajalt on esinduses LPG mudelitega olnud ka maadlemist kuna need mingitel suvalistel põhjustel õigesti ei tööta ning korralikku know-how'd ka võtta ei ole. Iga juhtum vajab individuaalselt süvenemist jne.

Jah, dünaamika on sel mootoril OK, kuid kõiki asju kokku lüües on igati mõistlikum ja soodsam lahendus CNG. Lisaks on viimane otsast lõpuni välja töötatud ja tehnilise tugi olemas.
Oettinger Powered
Uued rehvid ja veljed

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3372
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 807 korda
Tänatud: 131 korda

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 08 Mär 2021, 10:45

Lpg eelis, et tanklaid on rohkem. Lisa õlitus pannakse ja olen kuulnud, et ka cng'le lisatakse kollektori puhastamiseks klaasipesuvedeliku kollektorisse. Ei ole sellel cng ja väiksema mootori kooslusel midagi viga. Suudab rasked kärud ka ära vedada. Muidugi sa käru üldse ei taha vedada. Olgugi et mõnikord oled vedanud ka. :)
Turba tallinn teel muidugi on vaid üks cng tankla hetkel. :D
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 75 korda
Kontakt:

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas dellu » 08 Mär 2021, 11:47

MustVälk kirjutas:
08 Mär 2021, 10:45
Lpg eelis, et tanklaid on rohkem. Lisa õlitus pannakse ja olen kuulnud, et ka cng'le lisatakse kollektori puhastamiseks klaasipesuvedeliku kollektorisse. Ei ole sellel cng ja väiksema mootori kooslusel midagi viga. Suudab rasked kärud ka ära vedada. Muidugi sa käru üldse ei taha vedada. Olgugi et mõnikord oled vedanud ka. :)
Turba tallinn teel muidugi on vaid üks cng tankla hetkel. :D
No Sauele mahakeeramine nüüd ka ulmeringi ei tee, aga jah nad on sisuliselt kõrvuti. Aga jah nagu enne välja toodi, siis ükski kalkulaator ei arvasta LPG-l nn mootori soojemaks sõitmist bensuga, mis on aga teatavasti kõige suurem kütusekulu allikas üldse. Ehk sa sisuliselt sõidad kõigepealt mootori suure bensukuluga soojaks ja siis hakkad säästma alles. CNG seevastu ilmselt 99% juhtudel läheb kohe CNG-ga käima. Endal läbi elatud LPG kunagi 5.4 liitrise bemmi peal. Põlvkond küll vana, aga ikkagi. Kütusekulu kasv päris topelt ei ole, aga kuskil 20% vist kulus gaasi rohkem ja 10% lahjem oli auto jõudlus. Rääkimata igasugu häälestuse muredest, millel ma lõpuks ise paigaldaja vea üles leidsin. Aga no neid muresid oli seal mitmeid. K.a see et ma ei tea kas midagi paigaldati valesti või mõni bensu pihusti lekkis, aga igatahes mul võttis mingil määral benssu ka ja korra põles Tallinn-Viljandi otsal bensupump ka maha kuivale jäämise tõttu.
www.truumu.ee diagnostikast saadeti sisuliselt minema, sest gaasiautol võib paigaldusega miljon ja üks viga sisse lüüa. Ise eelistan ka peale seda iga kell tehasest tulnud toimivat kombot, mitte põlveotsas kootud lahendust. Tean ka ühte usakat, kus iga 40 000 tagant oli vaja mootoris midagi kap remondi laadset teha, ja 2500 eurot loovutada. Kusjuures seda tööd teeb Usa autode maaletoomisega tegelev firma ja ütles et sellel vanemal autol see ongi nii normaalne, et uuematel saaks välba vähe pikemaks (äkki oli 100 000 kanti). Kõige suurem viga jah on, et gaas kuivatab ja ei määri piisavalt. Aga ma ei mäleta mis seal konkreetselt oli.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

Maahärra
Veteran
Postitusi: 1206
Liitunud: 23 Juun 2006, 13:49
Telefon: 56494520 - helista kui tunned tungivat vajadust
Auto: VW Passat 1.9 TD 55 kw 1992 Kia 2021
Asukoht: Eesti,
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas Maahärra » 08 Mär 2021, 19:31

margus kirjutas:
08 Mär 2021, 09:33

LPG plussiks on soodsam kütuse hind, kuid seda kulub ligemale 2x bensiinist rohkem...

Suurimaks miinuseks on asjaolu, et LPG on nö. kuiv kütus ja see mingi aja pärast näitab oma mõju autole ( lisaks veel 1.8TSI õlimaius ).
@margus

1.Kui seda LPG-d kaks korda rohkem kuluks siis miks mõned tootjad müüvad LPG-ga varustatud autosid?
2. Kas sa siin ei räägi ise endale vastu?
Kuiv kütus ja õlimaias mootor.... Loogika ütleb, et kõik peaks nagu OK olema?

Sai siis täna tõsisemalt asja uuritud ja juba rohkem kui 90%-i olen veendunud, et läheb gaasi peale see auto.

Tänud vastamast ja arvamust avaldamast.

miilits
Huviline
Postitusi: 2189
Liitunud: 10 Jaan 2007, 15:23
Telefon: 5kolm423753
Auto: 4motion 142kw-müüdud, 330xd e91-müüdud, B6 dsg-müüdud, passat b7 4mo-müüdud, e61 525i-müüdud, Allroad 10a-müüdud. Passat b8 bitdi 2/3R-line 4mo, Audi a8d3 2004 v8 pre fl, Fiat Dethleffs 2021
Asukoht: tallinn / jõgeva :5kolm423753
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 123 korda
Kontakt:

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas miilits » 08 Mär 2021, 19:50

Mis info see tàna sul saabus, et nii kindel
Selle lpg osas oled? Mis perioodi sa selle kompo osas tasuvus ajaks planeerid?
www.kamadorent.ee
HUVILINE ....

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1731
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
Asukoht: Tartu
Tänanud: 401 korda
Tänatud: 194 korda

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas etnies858 » 08 Mär 2021, 20:00

Endal olnud LPG auto, tuttaval aastaid usa bussid ja maasturid LPG peal. Üldjuhul uuema gen. süsteemid lülitavad ennast gaasi peale ümber kui tosool on saavutanud 35c. VW cng puhul oleneb mitmest tegurist aga seal peab olema tosooli temp üle 15c ja rõhk 6bar.
Üldjuhul pannakse suurtele mootoritele need peale, et natukenegi rahakotile sõbralikum oleks aga nagu ka üleval mainiti siis paras peavalu nendega ja remondi osas peab suht huupi asju vahetama. Näiteks puterdab kiirendades gaasi peal või lülitab bensiini peale ümber - küünlad, poolid, lpg filter ja sisselaske flapsid võivad seda põhjustada aga keegi ei oska sulle öelda, et milline neist täpsemalt seda põhjustab ehk pead ükshaaval vahetama hakkama ja äkki joppab.

Kasutaja avatar
vredestein
Veteran
Postitusi: 1297
Liitunud: 09 Okt 2003, 16:36
Telefon: 5045339
Auto: Derby Mk1 1980
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 154 korda
Tänatud: 72 korda

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas vredestein » 08 Mär 2021, 20:05

Suht lollus on toppida seda Lpg seadet pigem siis osta juba cng auto või kui väga popp olla pistikuhübriid. Sõidan ise 2,0 155kw TSI mootoriga mille kütusekulu linnas ca 6,5-7 liitrit sajale. Kasutan bensiini 98 millega kütusekulu väiksem kui 95.
Milleks on vaja pookida mingit jama auto külge kui ta tehasest pole nii mõeldud.
See on nagu ullemad usakate vennad kes ostavad hullu muskelauto ja paigaldavad gaasiseadme ise vingudes, et issand kus rüüpab.(ullemad on meelega kirjutatud)
Viimati muutis vredestein, 08 Mär 2021, 20:09, muudetud 1 kord kokku.
miks ma siis närvi ei pea minema kui niisugune jant siin käib
Vanakooli volkarid looduskaitse alla!!! Kui midagi vaja siis helista 5045339

anonymous2
Klubiline
Postitusi: 819
Liitunud: 28 Okt 2013, 08:09
Auto: Vw Passat Alltrack 4Motion 2014
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Tänanud: 114 korda
Tänatud: 55 korda

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas anonymous2 » 08 Mär 2021, 20:19

MustVälk kirjutas:
08 Mär 2021, 10:45
Turba tallinn teel muidugi on vaid üks cng tankla hetkel. :D
No järgmine aasta on tal see tankla põhimõtteliselt aia taga vast :)
Olerex sai Saue Vallalt load, et võib ehitama hakata sinna aga see aasta see ei juhtu :D
"When I die, bury me face down so the world can kiss my ass."

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3372
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 807 korda
Tänatud: 131 korda

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 08 Mär 2021, 20:29

anonymous2 kirjutas:
08 Mär 2021, 20:19
MustVälk kirjutas:
08 Mär 2021, 10:45
Turba tallinn teel muidugi on vaid üks cng tankla hetkel. :D
No järgmine aasta on tal see tankla põhimõtteliselt aia taga vast :)
Olerex sai Saue Vallalt load, et võib ehitama hakata sinna aga see aasta see ei juhtu :D
Üldiselt paneb see mõtlema järgmise lpg miinuse peale. Paagid võtavad rohkem ruumi. Ja kui paak panna vaid tagavara ratta asemele, siis vaja tõesti tanklaid iga nurga peale. :D
Niigi sõidab maahärra turba tallinn igapäev ja isegi cng masinaga vaja kaks korda nädalas tankida.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

Kasutaja avatar
links
Klubiline
Postitusi: 1030
Liitunud: 12 Mai 2018, 18:31
Auto: 1.9 TDI hallmetallik
Asukoht: Eestimaa
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 91 korda

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas links » 08 Mär 2021, 20:45

Kui aastane ls tiksub sinna 40k peale, siis miks mitte diisel või siis tõesti CNG?

miilits
Huviline
Postitusi: 2189
Liitunud: 10 Jaan 2007, 15:23
Telefon: 5kolm423753
Auto: 4motion 142kw-müüdud, 330xd e91-müüdud, B6 dsg-müüdud, passat b7 4mo-müüdud, e61 525i-müüdud, Allroad 10a-müüdud. Passat b8 bitdi 2/3R-line 4mo, Audi a8d3 2004 v8 pre fl, Fiat Dethleffs 2021
Asukoht: tallinn / jõgeva :5kolm423753
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 123 korda
Kontakt:

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas miilits » 08 Mär 2021, 20:47

vredestein kirjutas:
08 Mär 2021, 20:05
Suht lollus on toppida seda Lpg seadet pigem siis osta juba cng auto või kui väga popp olla pistikuhübriid. Sõidan ise 2,0 155kw TSI mootoriga mille kütusekulu linnas ca 6,5-7 liitrit sajale. Kasutan bensiini 98 millega kütusekulu väiksem kui 95.
Milleks on vaja pookida mingit jama auto külge kui ta tehasest pole nii mõeldud.
See on nagu ullemad usakate vennad kes ostavad hullu muskelauto ja paigaldavad gaasiseadme ise vingudes, et issand kus rüüpab.(ullemad on meelega kirjutatud)
Enne passati sôitsin sellega u 1 kuu. 5,7hemi kus lpg peal. Jôud ja vàrk äge, sama olemisega sinna bena peaks ostma, siis peaks pyssitoru poole vaatama. Ja no olgem ausad, selle auto esmaomanikul pohlad, saab oma kaifi kàtte. Liigub nii nagu hemi
Ikka.
EC65D0A7-4B0A-4A89-91D1-607218B35278.jpeg
EC65D0A7-4B0A-4A89-91D1-607218B35278.jpeg (350.09 KiB) Vaadatud 3579 korda
Kui see kohvi teise kolmanda ringi mehele jôuab, eks see peab asja uueks nkn tegeme. Sama nende vàikeste mikromootorite puhul.
www.kamadorent.ee
HUVILINE ....

margus
Huviline
Postitusi: 298
Liitunud: 19 Apr 2005, 17:56
Asukoht: Tartu
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 14 korda

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas margus » 08 Mär 2021, 21:01

Maahärra kirjutas:
08 Mär 2021, 19:31
margus kirjutas:
08 Mär 2021, 09:33

LPG plussiks on soodsam kütuse hind, kuid seda kulub ligemale 2x bensiinist rohkem...

Suurimaks miinuseks on asjaolu, et LPG on nö. kuiv kütus ja see mingi aja pärast näitab oma mõju autole ( lisaks veel 1.8TSI õlimaius ).
@margus

1.Kui seda LPG-d kaks korda rohkem kuluks siis miks mõned tootjad müüvad LPG-ga varustatud autosid?
2. Kas sa siin ei räägi ise endale vastu?
Kuiv kütus ja õlimaias mootor.... Loogika ütleb, et kõik peaks nagu OK olema?

Sai siis täna tõsisemalt asja uuritud ja juba rohkem kui 90%-i olen veendunud, et läheb gaasi peale see auto.

Tänud vastamast ja arvamust avaldamast.
1. selle asja nimi on turundus :)
sama teema, et miks osta elektriautot - see ei tule unagi soodsam kui sarnane bensiin või diisel sest autode ostuhinna erinevus on niivõrd suur! Sama teema lpg-ga, mida mitmed kohalikud müüjad promovad - kui elektrit osta ei jõua, aga tahad ikka alternatiivi, siis võta lpg. Kahjuks pole neist 99% tehasest tehtud paigladused, vaid kellegi järelpaigaldajaga kokkuleppel.

2. 1.8tsi on õlimajas mootor. Ehk kui nigi õlimaiale autole veelgi "kuiva" kütust peale anda, siis kulub kolvigrupp veelgi kiiremini ja asi ainult võimendab ennast.

Ja kõige lõpuks - turboauto madalsurve vedelgaasitamine on üleüldse üks suur küsimark!!!??? :)
Oettinger Powered
Uued rehvid ja veljed

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 08 Mär 2021, 21:31

Sellest ei taha keegi rääkida, et õli võiks ka kasutada teist sest gaasiga sõitmine tekitab kondentsi. Pereautoks omal 5 l mersu bensakas. Vanakooli vabalthingav ja kaalusin ka gaasiseadet. Aga.... Masin võtab keskmiselt 12-14 sajale( oleneb kas sõidan mina või naine) ja see asi ei tasu kohe mingit moodi ära. Seade koos paigaldusega u 2k, lisaks ei saa kasutada enam tavalisi küünlaid (16tk sellel mootoril siis) ja hooldusvälp on tihedam. Mootor kulub rohkem jne. Samas.... Üks sõber sõidab juba aastaid grand cherokee hemiga millel on lpg seade ja kiidab taevani. Hemil on muidugi suurem kulu ka. Aga mingile 1.8 liitrisele turbo lutsule sellist asja peale kohe kindlasti ei paneks. See on ikkagi pöörde pill ja see kulub gaasiga ikka mõnuga. Palju ta kütust ikka võtab? 8 maksimum?
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

MartenL
Huviline
Postitusi: 524
Liitunud: 08 Sept 2014, 09:43
Asukoht:
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 39 korda

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas MartenL » 09 Mär 2021, 08:13

Eks selle LPG ga on ka nii, et paljud kasutavad ja ei kirjuta internetis. LPG autosid on liikluses väga palju, kui see nii halb on, miks need siis sõidavad? Uued ameerika kastikad on 90% paigaldatud gaasiseadmega, taksod jne. CNG on muidugi parem aga tehase autode valik on väga piiratud ja järelpaigaldus keeruline.

Pohlad
Huviline
Postitusi: 56
Liitunud: 09 Mär 2019, 21:34
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas Pohlad » 09 Mär 2021, 12:52

2016 a Ram, uuena läks LPG peale. Üks kord haises gaasi järgi, mingi klap oli vist läbi, mõned korrad vist tehti ka hooldust seadmele. 160k oli kellal kui uuema vast välja vahetati.
Selle ajaga ei tehtud seal mingit kapremonti millelegi.
See ju juba rahvaauto, ise pole veel hädasi kuulnud.

Kasutaja avatar
vredestein
Veteran
Postitusi: 1297
Liitunud: 09 Okt 2003, 16:36
Telefon: 5045339
Auto: Derby Mk1 1980
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 154 korda
Tänatud: 72 korda

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas vredestein » 09 Mär 2021, 12:53

MartenL kirjutas:
09 Mär 2021, 08:13
Eks selle LPG ga on ka nii, et paljud kasutavad ja ei kirjuta internetis. LPG autosid on liikluses väga palju, kui see nii halb on, miks need siis sõidavad? Uued ameerika kastikad on 90% paigaldatud gaasiseadmega, taksod jne. CNG on muidugi parem aga tehase autode valik on väga piiratud ja järelpaigaldus keeruline.
Just täpselt selle pärast ongi 90% ameerika kastikatest gaasiseadmega, et inimesed tahavad suurt ja ägedat autot (pikendus) aga kui peavad sinna bensiini ostma siis kukuvad hädaldama, et oi kui suur kütusekulu. Auto tuleb osta ikka selline millesse ka kütust jõuad osta.
Viimati muutis vredestein, 09 Mär 2021, 13:02, muudetud 1 kord kokku.
miks ma siis närvi ei pea minema kui niisugune jant siin käib
Vanakooli volkarid looduskaitse alla!!! Kui midagi vaja siis helista 5045339

Kasutaja avatar
MartiM
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 03 Veebr 2018, 15:58
Asukoht: Põlvamaa
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 5 korda

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas MartiM » 09 Mär 2021, 13:20

Tervitus!
Lisaks siia veel omalt poolt juurde kogemusi. Omal peres 2015 ram 1500 kohe sai gaasi peale kui Eestisse jõudis. Hetkel läbisõit 130k tehtud vaid hooldusi. Gaas paigaldati Gaznetis Tallinnas. Esimese aasta talvega kui tekkisid miinus kraadid andis juba tunda. Mõnus gaasi hais õuepeal, sest klapid lasid läbi. Samuti tekkisid probleemid kiirendusel kui hakkas pooma ja jõnksutama kuna on kahe paagi süsteem ja midagi oli valesti ühendatud/seadistatud, täpselt ei mäletagi enam. Isegi esinduses, kus algselt kiideti Gazneti, soovitati teist firmat nimega Gaasiabi. Sai käidud seal ja tehnik rääkis, et Gazneti mehed pidid kasutama säästu detaile, et võimalikult suur kasum taskusse lükata. Ja järjest käivad inimesed just nende juures Gazneti meisterlikku tööd ümber tegemas (Pole kindel kui tõsi see on, aga tulemused olid kohe näha) Vahetas klapid ära, seadistas juhtajusid ja kütuse kulu langes päeva pealt liiter kuni poolteist. Nüüd 4 aastat mureta ja endiselt vaid hooldustes käinud nii gaasi süsteemiga eraldi kui ka korralisel auto hooldusel. Kütusekulu poolest maanteel 11-12 sajale bensiini ja gaasi 13-14. (Enamus ajast enne koroonat sõitis vene gaasiga 1€=~5L gaasi) Gaasi peale ümber lülitab üsna ruttu (temperatuure küll peast ei tea, aga -20 kraadiga läks umbes 2 kilomeetrit külatee sõitu, et ümber lülitada). Võibolla ainsaks probleemiks tooks välja selle, et tehase iriidium küünlad sõi 60tuhandega ära. Soovitati mingeid uhkemaid asju mis taluvad gaasi kuumust ja nüüd 70k ja pole probleemi. Auto saab igapäevaselt sihtotstarbelist kasutust ja pole kunagi hätta jätnud.
Parimat
Marti
Kes tänasid kasutajat MartiM selle postituse eest:
MustVälkTrooja

Kasutaja avatar
lepassat
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 05 Sept 2019, 15:27
Auto: Seat Cordoba 1.9 TDI '08; Audi 80 Avant B4 2.6E '93; VW T3 1.6TD '82
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas lepassat » 09 Mär 2021, 15:51

Üks asi on tasuvusaeg, teine küsimus on selles, kui kaua selle autoga üldse sõita plaanid? Olen küll ja veel näinud tuttavaid, kes lasevad oma mahlapakile gaasiseadme lisada ja hiljem kiruvad, et ingel [VW Bot: "Keel korda!"], muu auto laguneb ümbert ära/vajab kallist remonti, aga "ma ei saa ju uut osta, sest mu LPG pole end veel ära tasunud". Teades CDAA õliisu, hoiaksin ma LPG paigaldamiseks kuluva raha pigem võimalikuks mootoriremondiks, kui auto üleüldse nii armas on. Ega LPG paigaldamine seda võimalikku probleemi ju ära ei kaota. Viiteks näiteks teemad üks ja kaks.

Mina isiklikult gaasile küll ei mõtleks, kui tasuvusaeg on (arvutusi vaadates) 40k aastase läbisõidu juures 1,5 aastat ehk 60 000 km. 60k jooksul võib selle mootoriga nii mõndagi juhtuda (viited eelnevalt lingitud).

See selleks. Sõidan ise CDAA mootoriga B7'ga ja aru ei saa, kui suur see kütusekulu siis keskmiselt on, et gaasile mõtled? Seda enam, et suurem osa läbisõidust koguneb maanteel (keegi siin rääkis Turba-Tallinn)? Sõitsin ka ise viimase aastaga üle 30k, tangin 98, maanteel saab vabalt sõltuvalt aastaajast 6-7l/100 km hakkama. Ühe paagitäie keskmiseks sain isegi 5,6l/100km, 100% maantee. Pole ju eriti palju.
Kes tänasid kasutajat lepassat selle postituse eest:
vredestein

Pohlad
Huviline
Postitusi: 56
Liitunud: 09 Mär 2019, 21:34
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas Pohlad » 09 Mär 2021, 17:18

vredestein kirjutas:
09 Mär 2021, 12:53
MartenL kirjutas:
09 Mär 2021, 08:13
Eks selle LPG ga on ka nii, et paljud kasutavad ja ei kirjuta internetis. LPG autosid on liikluses väga palju, kui see nii halb on, miks need siis sõidavad? Uued ameerika kastikad on 90% paigaldatud gaasiseadmega, taksod jne. CNG on muidugi parem aga tehase autode valik on väga piiratud ja järelpaigaldus keeruline.
Just täpselt selle pärast ongi 90% ameerika kastikatest gaasiseadmega, et inimesed tahavad suurt ja ägedat autot (pikendus) aga kui peavad sinna bensiini ostma siis kukuvad hädaldama, et oi kui suur kütusekulu. Auto tuleb osta ikka selline millesse ka kütust jõuad osta.
Miks raha maha visata? Ma ei saa aru, lõhnab pigem kadeduse järgi.

Ise sõidan euro kastikaga, keskmine 10,6x0,97 - 10,28€/100km, maantee arvan et 9x0,97 - 8,73 €/100km ( diisel)
Ram siis keksmist ei tea aga maantee siis teise mehe keskmise näitel 14x0,498 - 6,97 €/100km
Ei tea, nn tillipikendus tundub odavam, vähemalt maanteel.
Service ka odavam kui ei eksi.
Kui oleks rohkem raha sõidaks ka mugavama autoga, ei varja.

Teemasse ka, nii väikse mootori puhul "tundub" ebaotstarbekas. ( pole ekspert, mainisin seda lihtsalt seda mida olen kuulnud )
Viimati muutis Pohlad, 09 Mär 2021, 17:20, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1731
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
Asukoht: Tartu
Tänanud: 401 korda
Tänatud: 194 korda

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas etnies858 » 09 Mär 2021, 17:37

Kust sa nii odavalt gaasi saad? Olerexis 65 senti liiter

Pohlad
Huviline
Postitusi: 56
Liitunud: 09 Mär 2019, 21:34
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas Pohlad » 09 Mär 2021, 17:39

Alexela, vaatasin veebruari arvelt.

zephys
Huviline
Postitusi: 199
Liitunud: 28 Juun 2011, 14:13
Telefon: 5555üheksa6üks4
Skype: el.mumm
Auto: B6 1.4tsi r-line 2010 tornado red
Asukoht: Eesti
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 21 korda

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas zephys » 09 Mär 2021, 23:07

Mo meelest alla kolme liitri mahuga pole lpg-l üldse pointi erilise kokkuhoiu mõttes. Kuigi jah, nagu eelpool juba korduvalt öeldud, on see ikkagi mootori eluea mõistes paras asendustegevus (kui just tegemist pole tehasest tulnud lpg lahendusega). 1.8 mootori ja 40k läbisõidu puhul ei tundu küll mingit pointi hakata CDAA-le seda peale aretama. Kui sooduskulgemise järgi isutab tuleb ikka cng usku hakata või miski poisile disla ligi võtta.
Passat B6 r-line 1.4 tsi ecofuel 🍅IG @el.mumm

teet82
Huviline
Postitusi: 618
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas teet82 » 10 Mär 2021, 07:06

Lihtsalt infoks ütlen, et sama mootorikoodiga auto vedeleb meil vist juba pool aastat töökoja juures. Kohalik autopood ta kuskilt kohale vedas, midagi on laiali lennanud mootori alumises pooles. Ja väidetavalt pole kusagilt saada selle koodiga mootorit, või lihtsalt ei taheta maksta nii palju kui küsitake. Igal juhul sai ise ka uuritud ja pole tõesti väga saada, seega kahtlane auto suuremateks investeeringuteks, kui midagi peaks juhtuma mootoriga.
Kes tänasid kasutajat teet82 selle postituse eest:
vredestein

Kasutaja avatar
vredestein
Veteran
Postitusi: 1297
Liitunud: 09 Okt 2003, 16:36
Telefon: 5045339
Auto: Derby Mk1 1980
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 154 korda
Tänatud: 72 korda

LPG seade 1.8 TSI 118kw CDAA mootorile

Lugemata postitus Postitas vredestein » 10 Mär 2021, 11:26

teet82 kirjutas:
10 Mär 2021, 07:06
Lihtsalt infoks ütlen, et sama mootorikoodiga auto vedeleb meil vist juba pool aastat töökoja juures. Kohalik autopood ta kuskilt kohale vedas, midagi on laiali lennanud mootori alumises pooles. Ja väidetavalt pole kusagilt saada selle koodiga mootorit, või lihtsalt ei taheta maksta nii palju kui küsitake. Igal juhul sai ise ka uuritud ja pole tõesti väga saada, seega kahtlane auto suuremateks investeeringuteks, kui midagi peaks juhtuma mootoriga.
Pigem on see, et ei viitsita otsida ja muideks mingine aeg muudeti mootorit nii, et õlikulu probleem kadus :crazy: Nii, et lõpu B7 1,8 ei tasu enam karta.
miks ma siis närvi ei pea minema kui niisugune jant siin käib
Vanakooli volkarid looduskaitse alla!!! Kui midagi vaja siis helista 5045339

Vasta

Mine “Mootor”