Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

andresloo
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 26 Okt 2022, 18:29
Telefon: 5281253
Auto: VW Passat 2018 1,6 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas andresloo » 26 Okt 2022, 18:47

Tere!

Selline mure, et peale hammasrihma kulumist/purunemist vaja teha, kas mootori remont ca 4600 eur või üritada leida sobiv nn. uus mootor. Töökoda ütleb, et pole väga pointi kasutatud uut mootorit tuua, sest ikka vaja ka seal kindlasti juppe vahetada ja väga ei säästa (sest kindlasti vaja vahetada nukkvõllid jne). Kas oskab keegi nõu anda, et mis suurusjärgus võiks nimetatud mootor maksta ning kas on pointi selle otsimisega tegeleda? Või äkki keegi teab lammutust, kus selline asi võiks olemas olla. Tänud ette!

Alhambra
Huviline
Postitusi: 595
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 34 korda

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 26 Okt 2022, 19:06

Suurusjärgu leiad netist või erinevatelt pakkujatelt küsides, aga kas selle ostes kohe ilma ühtegi muud asja värskendamata vahele tõsta tahad, seda pead juba ise otsustama.
Eks mingi garantii ikka antakse ka kasutatud mootorile, aga keegi ei ütle, et midagi nahka ei lähe täpselt kaks päeva peale müüja garantiid.
Iseenesest mis seal niiväga ikka vahetada. Kui komplektne mootor ja sõitva autopealt, midagi ei leemenda siis laiali lammutama ju ka pulkadeks ei hakka.
Eks ta loterii on
Edit: viska oma soov päringusse ja vaata kas ja mis hindadega eestis midagi liigub, pakutakse
Viimati muutis Alhambra, 26 Okt 2022, 19:07, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 26 Okt 2022, 19:11

Palju sel 4a-ga seda läbisõitu siis juba oli, et rihm puruks suudeti ajada? Välp lubatakse seal 200+ tuh. km?

Alhambra
Huviline
Postitusi: 595
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 34 korda

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 26 Okt 2022, 19:16

Ei tea täpselt seda mootorit ja mida hammasrihma seal kõike ringi veab, aga endal olnud juhus, kus tutikas veepump 1000 kilti hiljem kinni jooksis ja rihmal pooled hambad maha tõmbas.
Pakun, et teemaalgatajal ka vast mingi lisaagregaadi viga äkki juhtus

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 5174
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 232 korda
Tänatud: 273 korda

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas tito » 26 Okt 2022, 19:31

Ma olen kunagi komplektse mootori kliendile välja ajanud Fenderneti kaudu, mis pärines 30 000 sõitnud suure tagaosa avariiga maha kantud autolt.
Klient sõitis Bolti taksot päris hulga aastaid ja kiitis ostu.
Saada päring ja uuri infot mis neil pakkuda.
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!

twist
Huviline
Postitusi: 403
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 62 korda

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas twist » 26 Okt 2022, 21:09

Keegi proovib tünni teha. Neid mootoreid on nt Leedus mitu tk 1000€ müügis.
Nukkade vahetust see mootor kindlasti ei taha. Pole kuulnudki sellisest asjast sel mootoril. Ehk on need mekaanikud varem vaid hitler-tüüpi mootoritega kokku puutunud?
Liiatigi, et sel mootoril nukkvõlle eraldi ei saagi vahetada, sest nukkvõllid on nukaraamiga üks koost
Profülaktika mõttes vahetaks ma nii uuel lammari mootoril hammasrihma koos veepumbaga ja õlipumba rihma. See oleks 250-350€ varuosade peale + töö, mis pukis mootori korral on ikka väga lebo.
Kes tänasid kasutajat twist selle postituse eest:
tobimarg

andresloo
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 26 Okt 2022, 18:29
Telefon: 5281253
Auto: VW Passat 2018 1,6 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas andresloo » 26 Okt 2022, 21:18

Tänud info eest! Ega ma niivõrd ei usu, et tahavad tünni teha, kuid seda, et nende business on juppide vahetamine ja mida rohkem seda parem:). Kust võiks otsida nimetatud Leedus müügis olevaid mootoreid? Auto24? V linki?


MartenL
Huviline
Postitusi: 524
Liitunud: 08 Sept 2014, 09:43
Asukoht:
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 39 korda

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas MartenL » 26 Okt 2022, 21:31

Srotas24, xdalys. Viimasel on Eesti esindus ka olemas, saad mugavamalt asju ajada ja jama korral lihtsam klattida, aga üldiselt on samad poola asjad mis srotases kuid kõrgema hinnaga. Mõlemad on vahendajad, müüja saadab jupi kesklattu kust siia tuuakse siia.
Srotasest tellisin ükskord vahekasti ja tuli kuuaega :) Kuulutuses olevad fotod ei pruugi olla konkreetsest esemest.

twist
Huviline
Postitusi: 403
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 62 korda

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas twist » 26 Okt 2022, 21:39

Rootsist bildelsbasen.se võib ka vaadata. Vastatakse kiiresti ja varuosad on tihtipeale paari päevaga kohal

andresloo
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 26 Okt 2022, 18:29
Telefon: 5281253
Auto: VW Passat 2018 1,6 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas andresloo » 26 Okt 2022, 22:29

Kusjuures jah, mis töökojast öeldi, et on sarnaseid juhtumeid olnud viimasel ajal 3 tk järjest. Kuigi rihma vahetuse välp on 210 tuh, siis kellelgi oli isegi 160 tuh pealt sama asi juhtunud.

twist
Huviline
Postitusi: 403
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 62 korda

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas twist » 26 Okt 2022, 22:56

Veepump võib neil juba 140k juures kinni joosta. See 210k ilma ajapiiranguta välp on natuke riskantne ikka. Enda autol vahetasin rihma enne 170k-d ja oli juba 7a vana. Rihm ise oli okei, aga pump tegi talvel häält küll.

KuldarA
Huviline
Postitusi: 1426
Liitunud: 08 Veebr 2007, 17:25
Telefon: 56248247
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 98 korda
Kontakt:

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas KuldarA » 27 Okt 2022, 09:45

Tean mitut juhust kus 140 kW mootoril on juba 3-4a peal ja enne 120 000 km veepump kinni kiilunud ja seetõttu rihma üle visanud või rihm purunenud.

Kui auto ajalugu on korralik ja rihmavahetuse välbani oli ajaliselt ja kilomeetritelt veel palju aega, siis ma soovitan proovida küsida tehase tuge probleemi lahendamisel.

Ja soovitus 2.0 diisli omanikele, et kui kuulete autol rulliku häält, siis tasub esimesel võimalusel rihmad, rullikud ja veepump vahetada, isegi kui välbani on aega.
Viimati muutis KuldarA, 27 Okt 2022, 09:46, muudetud 1 kord kokku.
Kes tänasid kasutajat KuldarA selle postituse eest:
twist
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Kasutaja avatar
Pets115
EVWK juhatus
Postitusi: 1134
Liitunud: 03 Veebr 2011, 17:07
Telefon: 56966151
Auto: Volkswagen Passat B8 2.0 140kW R-Line Highline - 16 & Volkswagen Jetta CL 1,3 40kW -86
Asukoht: Tartu
Tänanud: 281 korda
Tänatud: 101 korda

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas Pets115 » 27 Okt 2022, 10:05

Mui ka B8 2.0 mootoriga ja läbisõit 130000. Mõtlesin hammasrihma 150 pealt vahetada, aga ei tea kas julgebki nii kaua venitada sellega. Samas külmalt veel midagi kuulda pole.
Ostsin Pärnu Mollerist. Garantiid küll ei antud, aga müügimees ütles, et kui ikka laiali lendab mootor või käigukast, siis teevad oma kuludega korda. Sama võiks arvata siis hammasrihma kohta. Kui ikka enne 150 tuhandet laiali lendab, siis ehk kannatab nendega vaielda .
"Kuigi ümbrus on sama, elab igaüks meist erinevas maailmas." Arthur Schopenhauer.

Kasutaja avatar
kraff
Klubiline
Postitusi: 716
Liitunud: 28 Jaan 2017, 08:13
Auto: Passat B8 / Tiguan Allspace Highline
Asukoht: Tallinn/Võru
Tänanud: 81 korda
Tänatud: 53 korda

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas kraff » 27 Okt 2022, 10:31

Pets115 kirjutas:
27 Okt 2022, 10:05
Mui ka B8 2.0 mootoriga ja läbisõit 130000. Mõtlesin hammasrihma 150 pealt vahetada, aga ei tea kas julgebki nii kaua venitada sellega. Samas külmalt veel midagi kuulda pole.
Ostsin Pärnu Mollerist. Garantiid küll ei antud, aga müügimees ütles, et kui ikka laiali lendab mootor või käigukast, siis teevad oma kuludega korda. Sama võiks arvata siis hammasrihma kohta. Kui ikka enne 150 tuhandet laiali lendab, siis ehk kannatab nendega vaielda .
2015 aastate B8-tel oli miski teema rihmatootjaga. Kippusid seal 50 - 130K peal häält tegema ja garantii korras vahetati neid omajagu välja. Vahetuse alla läks muidugi ainult rihm ja muid komponente see ei puudutanud.
Kes tänasid kasutajat kraff selle postituse eest:
Pets115

andresloo
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 26 Okt 2022, 18:29
Telefon: 5281253
Auto: VW Passat 2018 1,6 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas andresloo » 27 Okt 2022, 11:59

Nüüd olen erinevaid variante uurinud ning F tähega teenindus ütleb, et kui plokikaant remontida ja nukkvõllid vahetama jätta, siis saab hinna 1400 eur alla aga jääb risk, et hiljem on siiski vaja nukkvõllid vahetada, sest silmaga ei tuvasta, kas nad on viga saanud. Siin juba öeldi, et see on bs aga kas on üldse võimalik, et rihma purunemisega nukkvõllid pihta saavad?

twist
Huviline
Postitusi: 403
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 62 korda

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas twist » 27 Okt 2022, 12:34

Ma sain aru, et lammari mootoril soovitati nukkvõllid vahetada, mis on töökorras mootori puhul mõttetu tegevus.
Aga kui klapid on pähe käinud on igatahes töökoja huvides nukkvõllide vahetamine hilisemate probleemide vältimiseks.
Nt PSA mootorite puhul pole harv nähtus, et hammasrihm läheb pooleks, kõik klapid käivad pähe ja mootorit lahti võttes vaatavad vastu nukkvõllid, kus kõik nukid on pm ühes reas.

tegelane5
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 28 Dets 2005, 22:56
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 10 korda

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas tegelane5 » 27 Okt 2022, 16:03

twist kirjutas:
26 Okt 2022, 21:09
Keegi proovib tünni teha. Neid mootoreid on nt Leedus mitu tk 1000€ müügis.
Nukkade vahetust see mootor kindlasti ei taha. Pole kuulnudki sellisest asjast sel mootoril. Ehk on need mekaanikud varem vaid hitler-tüüpi mootoritega kokku puutunud?
Liiatigi, et sel mootoril nukkvõlle eraldi ei saagi vahetada, sest nukkvõllid on nukaraamiga üks koost
/--/
Aga kui rihm läks ja klapid peas siis mingi asi peab ju sellel mootoril kaanes järgi andma?

andresloo
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 26 Okt 2022, 18:29
Telefon: 5281253
Auto: VW Passat 2018 1,6 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas andresloo » 27 Okt 2022, 18:44

Hetkel siis olem valimas 3 stsenaariumi vahel: 1) full remont koos uute nukkvõllidega 4800 eur 2)remont ilma nukkvõllide vahetuseta 3400 eur, kuid jääb risk, et on ikkagi pihta saanud ja siis uuesti lahti võtta vaja ja ikka ära vahetada +2000 eur ja 3) 1500 eur Varuosakeskusest väidetavalt sama mootor (100 tuh läbisõit väidetavalt, 7 päeva vahetusõigus) + 2600 eur mootori vahetus, uued rihmad ja pumbad ja tihendid jne. Kokku siis =4100 eur

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3375
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 811 korda
Tänatud: 131 korda

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 27 Okt 2022, 19:15

Või juppideks ja enam ei vaata diisel volkarite poole?
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

andresloo
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 26 Okt 2022, 18:29
Telefon: 5281253
Auto: VW Passat 2018 1,6 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas andresloo » 27 Okt 2022, 19:26

Ma nii ei oska mõelda, eks seda võib ju ka teisel margil juhtuda. Pigem ikka endale õpetuseks, et ei maksa välpa üle lasta- nagu ikka ka muid asju inimesed sh. mina edasi lükkavad- tead küll, et vaja ära teha aga ei ole nagu väga seksikas kulutus (nt ka hambaarst, torumees vms).
Kes tänasid kasutajat andresloo selle postituse eest:
MustVälk

twist
Huviline
Postitusi: 403
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 62 korda

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas twist » 27 Okt 2022, 19:46

tegelane5 kirjutas:
27 Okt 2022, 16:03
twist kirjutas:
26 Okt 2022, 21:09
Keegi proovib tünni teha. Neid mootoreid on nt Leedus mitu tk 1000€ müügis.
Nukkade vahetust see mootor kindlasti ei taha. Pole kuulnudki sellisest asjast sel mootoril. Ehk on need mekaanikud varem vaid hitler-tüüpi mootoritega kokku puutunud?
Liiatigi, et sel mootoril nukkvõlle eraldi ei saagi vahetada, sest nukkvõllid on nukaraamiga üks koost
/--/
Aga kui rihm läks ja klapid peas siis mingi asi peab ju sellel mootoril kaanes järgi andma?
Vaata eelmist postitust.

Kasutaja avatar
links
Klubiline
Postitusi: 1031
Liitunud: 12 Mai 2018, 18:31
Auto: 1.9 TDI hallmetallik
Asukoht: Eestimaa
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 91 korda

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas links » 27 Okt 2022, 20:24

andresloo kirjutas:
27 Okt 2022, 19:26
Ma nii ei oska mõelda, eks seda võib ju ka teisel margil juhtuda. Pigem ikka endale õpetuseks, et ei maksa välpa üle lasta- nagu ikka ka muid asju inimesed sh. mina edasi lükkavad- tead küll, et vaja ära teha aga ei ole nagu väga seksikas kulutus (nt ka hambaarst, torumees vms).
Mis välp üle lasti, kui ajalist piirangut pole nign kilometraažiks ette nähtud 210 tuhhi?
Pigem on küsimus selles, et kas see 210 tuhhi on mõistlik, sest tegelikkuses ei jõua sa selleni välja ilma, et veepump või rullik saba annaks.
Pole vaja mingit erilist talupoja mõistust, et aru saada, et need tehase välbad ei ole meie oludes mõistlikud.

Kasutaja avatar
kaupo51
Huviline
Postitusi: 191
Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 23 korda

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas kaupo51 » 27 Okt 2022, 22:11

Õpetlik lugu teistele lugemiseks. Minu arvates tehased on läinud ametlike välpadega natukene liiale. Toon ühe näite PSA autode maailmast. Hammasrihma vahetusvälp 1,6 diislil 175 000. Vestlesin HMK Autoga, kes prantslasi remondib ja nemad soovitasid rihma vahetada 100-120 000 km peal. Seda ma ka tegin igaks juhuks. Okei- rihma vahetamine ei ole odav (maksis vist mingi 450 ringis), aga võimalik hammasrihma purunemine läheb veelgi kallimaks. Seega soovitan kasutada talupoja tarkust, nagu keegi siin juba mainis ja vahetada hammasrihma näiteks 100-120 000 km läbimise järel. Omal kindlam tunne. Vahet pole, mis autoga tegu on.

Kasutaja avatar
martin333
Huviline
Postitusi: 343
Liitunud: 11 Juul 2019, 09:24
Auto: BMW 330i
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 76 korda

Passat 2018 1,6 TDI mootori remont/vahetus

Lugemata postitus Postitas martin333 » 28 Okt 2022, 08:58

MustVälk kirjutas:
27 Okt 2022, 19:15
Või juppideks ja enam ei vaata diisel volkarite poole?
Diisel VW on väga hea auto - hea dünaamikaga (v.a muidugi V6 ikaldused). Ma ennast Passati ohvriks tehes lasin kohe ka rihmavahetuse teha - mootoriga polnud ühtegi muret. Peres on veel teine EA288 diisel, mille mootoriga pole samuti mitte midagi juhtunud, samuti sai rihm aegsasti vahetatud kuigi paberite järgi lubati rihmale veel 50k kilomeetrit.
Viimati muutis martin333, 28 Okt 2022, 09:00, muudetud 1 kord kokku.
Päev on lühike, kuid ööbik.

Vasta

Mine “Mootor”