1.4 TSI bifuel CNG (CDGA) misfire

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
ColonelCrazy
Uustulnuk
Postitusi: 1
Liitunud: 23 Veebr 2023, 09:30
Auto: Volkswagen Passat B7 1.4 TSI 110 kW CNG
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

1.4 TSI bifuel CNG (CDGA) misfire

Lugemata postitus Postitas ColonelCrazy » 23 Veebr 2023, 09:46

Probleem on järgmine.

Mootor töötab normaalselt kui kasutab CNG-d sõitmiseks, kuid bensiinile vahetudes toimub ainult 3. silindris aegajalt misfire (Kontrollitud OBDLinx skänneriga). Mõttekäik siiani olnud minul see, et kuna misfire toimub ainult bensiiniga, siis misfire põhjustab midagi mis on ainult kasutuses bensiini tarbeahelas, kuna viga ianult lokaliseeritud ühel silindril, siis oskaks ainsana pakkuda probleemi pihustiga. Kuna enda teadmised ei ole auto mootori ülesehitusel tugevad siis sooviks kõrvalist arvamust, enne kui midagi ette võtta.

Igasugune arvamus ja nõu on teretulnud!

Kasutaja avatar
vredestein
Veteran
Postitusi: 1296
Liitunud: 09 Okt 2003, 16:36
Telefon: 5045339
Auto: Derby Mk1 1980
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 71 korda

1.4 TSI bifuel CNG (CDGA) misfire

Lugemata postitus Postitas vredestein » 23 Veebr 2023, 11:34

Tere
Esimene soovitus oleks mingine aeg sõita ainult bensiini pealt ja kindlasti lisada ka lisandit a,la fuel system cleaner (STP). Sellised vead tekkivad CNG sõidukitel just selletõttu, et bensiinis sisalduvad vaigud ladustuvad toitesüsteemis ja tekitavad ummistusi kui ei kasutata bensiini
Bensiin mida kasutada on kindlasti 98 ja Kindel EI on Biolisandiga bensiinid.
Kindlasti vaadata ka üle süüteküünlad sest nendel mootoritel on vaja need vahetada iga 60tuh km tagant.
Kui aga on võimalus ringi tõsta süütepoolid ja kui viga kolib teise silindrisse on põhjust kahtlustada süütepooli.
Edu!!
Kes tänasid kasutajat vredestein selle postituse eest:
Pulku
miks ma siis närvi ei pea minema kui niisugune jant siin käib
Vanakooli volkarid looduskaitse alla!!! Kui midagi vaja siis helista 5045339

Mihkel33
Uustulnuk
Postitusi: 2
Liitunud: 18 Dets 2023, 20:08
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

1.4 TSI bifuel CNG (CDGA) misfire

Lugemata postitus Postitas Mihkel33 » 18 Dets 2023, 20:31

Tere, endal oli sarnane probleem ja sain lahenduse:
VW Caddy Ecofuel 2006.a. sõidukil vahetati ära detsembris 2023 gaasireduktor ja küünlajuhtmed. Tulemuseks oli järgmine päev ilge puterdamine ja mootori kollase tule vilkumine ning arvuti näitas 4. silindri misfiret. Põhimõtteliselt kogu kompott, mida ka teised eelpool kirjeldanud on.

Bensiinipaaki panin lisandit, mis pidi pihusteid puhastama, kuid erilist mõju see ei avaldanud. Kasu oli võibolla nii palju, et auto hakkas nüüd üritama, aeg-ajalt ennast CNG peale lülitama, kuid suri alati ümberlülituse tegemisel välja. Näiteks jätsid auto hommikul soojenema ja kui 5 minuti pärast kontrollima tulid, oli küll süüde sees, kuid mootor oli välja surnud.

Lugesin välismaa foorumeid ja üks mees kirjeldas samu probleeme, ning soovitas ära puhastada throttle body butterfly (eesti keeles ka õhuklapp, tooreklapp, drosselklapp vms), sest CNG oktaanarv pidi olema midagi 140 juures ja on väga tundlik õigele õhukogusele. Imestan, et Gaznet seda ei kontrollinud, kui auto terve päeva sees oli kahtlaselt kaua.

Automaailmast ostsin Liqui Moly Drosselklapi puhastusaerosool 400ml ja Youtubist vaatasin videot "Should you clean your Throttle Body and How to clean it on Toyotas", kuidas seda ettevaatlikult teha, et klapi elektrimootorit ära ei lõhu, kui jõuga kallale lähen. Puhastada tuleb tuleb selle klapi servi ja kokkupuute kohti korpusega. Nii nagu see mees, seal videos näitab ja räägib. Minu toorklapp oli päris sodine. Gaznet seda päris kindlasti ei vaadanud ega puhastanud. Vahendit läheb väga vähe, aerosoolipurgist jagub terveks eluks, aga kasutasin kokku 3 mikrofiiber rätikut, mis määrdusid päris korralikult.

Alguses plaanisin seda teha karburaatoripuhastajaga, aga siis googeldades selgus, et see on liiga tugev lahusti ja ei tohi kasutada. Kindlasti peab olema kirjas Throttle body cleaner või Drosselklap cleaner. Onu seal videos räägib, et mõnda aega võivad pöörded olla natuke kõrgemad kui varem, aga kõik läheb iseenest normi, kui auto on oma tsüklid ära teinud.

NB! Välismaa foorumis olnud mees ütles, et kui throttle body puhastamine ei aita, siis tasub puhastada ka MAF sensorit. MAF sensori puhastamiseks mõeldud spreid võib vist teoorias ka throttle body puhastamiseks kasutada, aga ei tea kindlalt.

Panin auto kokku tagasi ja käima pannes oli kõik nagu OK. Mul käivitub bensult ja kui oli piisavalt soojenenud paar minutit, siis läks gaasile üle ja välja ei surnud. Homme on rohkem sõitmist, siis on näha, kuidas edasi käitub.
Viimati muutis Mihkel33, 18 Dets 2023, 20:33, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7855
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 227 korda
Kontakt:

1.4 TSI bifuel CNG (CDGA) misfire

Lugemata postitus Postitas R36 » 18 Dets 2023, 23:45

Kaks erinevat mootorit ja välismaa mees võiks teada, et neil mootoritel pole MAF-i.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

Vasta

Mine “Mootor”