EA288 2.0TDI mootorite erinevus

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
margus
Huviline
Postitusi: 298
Liitunud: 19 Apr 2005, 17:56
Asukoht: Tartu
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 14 korda

EA288 2.0TDI mootorite erinevus

Lugemata postitus Postitas margus » 16 Mär 2023, 15:38

Kas-kes oskab kergelt välja tuua olulisemad erinevused 2.0TDI 110kW vs 135 mootoritel.
Kusagil jäi silma, et surveaste on erinev ning jääb üldiselt sedasi, et 110kW mootorid on enamasti kõik 16,2:1 ning CUNA/CUPA 15,8:1
Veel suudan välja lugeda, et 135kW plokid on tasakaalustusvõllidega, teised kõik ilma.
Silindrimõõdud ja kolvikäik neil sama.

Eelkõige huvitab mind kas CRBC ja CUNA/CUPA raua pool on omavahel vahetatav või mis üllatusi see endaga kaasa tooks.

Miks küsin - avastasin enda mootori õli kulutavat liiga palju ning pärast mitmete asjade vahetamist on jäänud vaid kolvigrupp. Interneti avaruses ka palju infot, kus varasematel EA288 diislitel on kolvirõngad liiga õhukesed ja ei pea enam õli. Üllatavalt kombel jääb Skoda teemasid selle murega rohkem silma...
Kuna 110kW mootoreid nii kasutatud, taastatud kui uusi liigub tunduvalt rohkem ja soodsamalt, siis siia mõte seisma jäigi.
Oettinger Powered
Uued rehvid ja veljed

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2549
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

EA288 2.0TDI mootorite erinevus

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 16 Mär 2023, 16:49

See 25 KW mida135 KW mootor juurde annab ei tasu vastupidavuse kohapealt ära. Juurde on tulnud ju tasakaalustus võllid. On ju tegemist lisa pöörlevate detailidega. Nende saaled ,ülekande rihmad. Jää oma mootori CRBC juurde,mõtlemisega,et siiski vahetad kolvirõngad. Minupoolt küsimine. Mida siis on eelnevalt vahetatud?

Kasutaja avatar
siLc
Tunnustatud
Postitusi: 2045
Liitunud: 20 Juun 2010, 07:07
Auto: Passat B7 EcoFuel
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 164 korda

EA288 2.0TDI mootorite erinevus

Lugemata postitus Postitas siLc » 16 Mär 2023, 17:21

CRBC on ühe lambdaga kui CUNA/CUPA on kahega. Surveastme vahe ka, mis ilmselt tuleneb erinevatest kolbidest. 140kW-sed on omakorda veel törts madalama 15,5:1 astmega.

110kW on ikka tasakaalustusvõllidega - CRBC ja CRLB-l on. 110kW DFGA ei ole. Kõigil kangematel on.

margus
Huviline
Postitusi: 298
Liitunud: 19 Apr 2005, 17:56
Asukoht: Tartu
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 14 korda

EA288 2.0TDI mootorite erinevus

Lugemata postitus Postitas margus » 17 Mär 2023, 08:31

Muideks 135kW mootoreid samal perioodil on ka mõlema surveastmega - võta siis näpust!

Aga endal ongi originaalis 135kW CUNA peal. Tuleb vist kolvigruppi menetlema hakata :)
Oettinger Powered
Uued rehvid ja veljed

Vasta

Mine “Mootor”