Golf V 1.9TDI 74kw BKC boosti probleem

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Sander.
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
Auto: Passat B8
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda

Golf V 1.9TDI 74kw BKC boosti probleem

Lugemata postitus Postitas Sander. » 23 Juul 2023, 18:07

Sattus siis minu kätte üks vana golf, millest ma veel üritan aastaks sõidukõlbuliku aparaati teha(kere läbi). Olen hetkel jõudnud ummikusse seoses jõuprobleemiga. Nimelt on auto madalatel pööretel väga uimane ning ei reageeri gaasile nii nagu see mootor võiks. Turbot tunda alles ~2200 rpm juures ja kogu pöördevahemiku juures on kuidagi tuim. Autole sai pandud peale uus taastatud turbo, puhastatud MAF, rõhulekked kontrollitud(cooleri juurest natuke hästi kergelt susiseb aga see on olematu möödajooks), torustikud/voolikud kõik on kontrollitud ja justkui ok. Paar aastat tagasi sai ka ülemine ots remonditud - uus nukkvõll, nookurid,hüdrokad jne. Mootor käib ise väga ilusti ja puhtalt - ei tahma/suitse. Ei oska hetkel rohkem ise miskit peale hakata. Kas oskaks keegi ehk nõu anda, mida veel kontrollida? Lisan siia alla ka logi mis on tehtud 3. käiguga kuni piirajani. Mulle tundub, et boost duty cycle pole päris õige. Lugesin siin UK foorumit ka, et kui aju saab aru, et 1900 rpm juures ei saavuta auto specified boosti siis läheb mingi safe map peale?

Ette tänades
Sander

https://www.upload.ee/files/15486554/LO ... 1.CSV.html
Viimati muutis Sander., 23 Juul 2023, 18:10, muudetud 1 kord kokku.

Alhambra
Huviline
Postitusi: 596
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 34 korda

Golf V 1.9TDI 74kw BKC boosti probleem

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 23 Juul 2023, 21:56

Mafi puhastamine ei aita midagi, kui läbi on. Proovi kindlasti toimivat asja. Neid näite saad logida ka muidugi. Map andur võib ka pullida.
Mul pakkuda tutikas maf ja kasutatud aga töökorras map, anduri võin niisama kaasa anda :D
N75 võib ka pullida. Proovi egr-i omanga ümber visata korraks. (Kui on üldse alles veel)

Sander.
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
Auto: Passat B8
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda

Golf V 1.9TDI 74kw BKC boosti probleem

Lugemata postitus Postitas Sander. » 24 Juul 2023, 10:16

Kui logi vaadata siis võiks ju maf olla toimiv? Või olen valesti aru saanud?
N75 andurit ei saa sellel vahetada EGR omaga ümber. Sellel ju kinnine karp kust kõik vaakumvoolikud välja jooksevad. Eile avastasin veel, et tandempumba küljes see suur vaakumtoru loksub kui liigutada. Mootor käib siis liigutades kuulda ka susinat. Vaatan kas saan sinna miskit teha.

Kas kellegil on kogemust taastatud turboga, mille geomeetria hoovastik pole paika reguleeritud? Kahtlustan ka seda, et ehk on reguleerimata.

Alhambra
Huviline
Postitusi: 596
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 34 korda

Golf V 1.9TDI 74kw BKC boosti probleem

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 24 Juul 2023, 15:10

Kui tandempumba vahelt susiseb, siis sealt alustagi. See loksub paljudel.

Alhambra
Huviline
Postitusi: 596
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 34 korda

Golf V 1.9TDI 74kw BKC boosti probleem

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 24 Juul 2023, 15:33

Mismoodi seal seda vaakumit siis juhitakse? Või mis kinnine karp? Täpselt selle koodiga mootorit pole näppinud, aga tundub laias laastus sama mis auy koodiga. Viimane endal olnud ja sellel olid mõlemad.
Aga jah, pooltel juhtudel ma pakun, et on asi puudulikus vaakumis. Kui midagi juba susiseb siis tegele sellega esmajärjekorras.
Neid kehvasid voolikuid ja väikseid mõrasid võib miljon olla ja kõiki ei leiagi nii lihtsalt. Ise olen tavaliselt kogu vaakumi voolikumajanduse korraga uueks teinud

Sander.
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
Auto: Passat B8
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda

Golf V 1.9TDI 74kw BKC boosti probleem

Lugemata postitus Postitas Sander. » 24 Juul 2023, 17:04

Täna proovisin seda tandempumpa remontida. Tegin epoksiid liimiga ümbertringi ja sai ka pitskruviga kerge surve peale pandud, et see ühenduskoht omal kohal püsiks. Praegu jäi kuivama, eks mõne päeva pärast lähen uuesti maale ja siis katsetan - kas on tolku ka miskit. Kui see ka ei aita siis maitea.. Auto on nii vana ja läbi ka, et viitsi suvaliselt mingeid juppe ostma hakata ega kuhugi spetsialisti kätte ammugi viia.
Alhambra kirjutas:
24 Juul 2023, 15:33
Sellel on selline plokk tulemüüri küljes:
https://www.darksidedevelopments.co.uk/ ... 625-e.html
Siit jooksevad kõik vaakumid laiali.

Alhambra
Huviline
Postitusi: 596
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 34 korda

Golf V 1.9TDI 74kw BKC boosti probleem

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 24 Juul 2023, 17:21

Kahekomponentsega jääb küll kui õige liim ja korralikult teha.
Mul üks enda lapitud pump siiamaani kuskil riiulis ja enne seda sõitis mitu aastat. Nukkvõlli hakkasin vahetama, siis avastasin, et võllipoolsest otsast on kunagi keegi suutnud ühe selle kõrva ära murda kuidagi.
Panin igaksjuhuks uue. Bosch'i oma oli juba parema lahendusega ja sellel oli see koht keeratava stutsiga ja ei hakka kunagi loksuma :D
Hullult kallis pole. Kui muu kestab, siis tasub vast vahetada, kui pidama ei saa
Forssis lett oli paari soti tuuris midagi

Sander.
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 13 Jaan 2012, 18:32
Auto: Passat B8
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda

Golf V 1.9TDI 74kw BKC boosti probleem

Lugemata postitus Postitas Sander. » 14 Nov 2023, 10:55

Pole siia vahepeal kirjutanud, aga sai autoga siin tegeletud veel. Vaakumpumba võtsin täiesti tükkideks, pesin kõik tükid puhtaks ja läks uute tihenditega kokku tagasi. Lisaks sai see vaakumi stuts uuesti liimitud kahekomponentse epoksiidiga. Algselt kasutasin tavaliselt vedelmetalli. Tollega ei jäänud pidama, peab olema ikka alumiiniumi jaoks mõeldud epoksiid.
Vaakumpumba remont aitas niipalju, et nüüd enam kütet alla ei lase kui mitu päeva seisnud on ja pill käib poolest pöördest.
Boosti teemaga vaevlesin veel tükk aega pead. Tegin kõik EGR torud pimedaks, vaatasin veel uuesti kõik vaakumvoolikud läbi koos joonistega, et kõik õigesti ühendatud oleks. Ikka ei miskit.
Siis hakkasin mõtlema, et ehk on viga hoopis valesti reguleeritud turbo geomeetria vardas. Hakkasin VCDS-ga uurima ja tuli välja, et vnt stopper kruvi oli tõesti valesti reguleeritud Turbo taastajate poolt. Hoob liikus ainult 6-7mm kuni oli juba vastu piirajat. Hakkasin vaikselt reguleerima ja nüüd nagu sai ikka nõksuke paremaks. Turbo vähemalt ärkab varem ja boost jokseb ka enam-vähem graafikusse. Natuke tahaks vb veel välja keeramist.
Küll aga pole ma endiselt rahul kütusekuluga. Idles on küttekulu 1l/h kompuutri järgi ja maanteel sõites 100-ga püsikaga on ikka koguaeg 6.5-7l/100km kohta. Seda on nagu antuke palju sellele mootorile. Pihusti näidud arvutiga korras. Silma hakkas, et injection quantity on ainult natuke kõrge. Idles kõigub seal 9 ringis. Seda vist PD mootoril ise kuidagi reguleerida ei saa vaid viitab sellele, et kütuse süsteemis on ikka mingi ongelmaa?

Alhambra, kui sul see MAF veel alles on võid mulle PM panna, et mis hinda selle eest soovid.

Alhambra
Huviline
Postitusi: 596
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 34 korda

Golf V 1.9TDI 74kw BKC boosti probleem

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 14 Nov 2023, 21:42

Kirjuta mulle. Maf andur on alles. Mul postkastiga mingi värk ja ei lase sulle kirjutada millegipärast.
Või pane enda e-mail

Vasta

Mine “Mootor”