Transporter T4 ning Passat B3 ja B4 1.9L 50kW, 55kW ja 66kW plokikaante omavaheline sobivus

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
kuivati
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 22 Veebr 2015, 19:36
Asukoht:
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

Transporter T4 ning Passat B3 ja B4 1.9L 50kW, 55kW ja 66kW plokikaante omavaheline sobivus

Lugemata postitus Postitas kuivati » 13 Okt 2023, 10:33

Juhtus väike õnnetus alumiiniumitüki eelmaldumisega eelsüüteküünla keerme küljest, kui vahetasin Transporter T4 1998 50kW eelsüüteküünlaid. Lõikasin ühe vana lekkiva Passat B3 plokikaane küljest korraliku eelsüüte keermeosa välja ja keevitasin selle purunenud ploki külge kinni. Keevitamissoskus üldiselt on mul halb ja alumiiniumiga vist veel hullem ning keevis jäi selgesti nähtavalt ja kuuldavalt survet lekkima, kuid asi siiski toimib ja sõita saab.

Lähemas tulevikus ootab mind ees plokikaane vahetus, kuna keevitatud plokikaanel on tegelikult juba aastaid olnud sees ka surve. Kuna Passat B3 tüüpi plokikaanel on väga ebamugav eelsüüteküünlaid vahetada isegi lehtsilmusnarrede olemasolul, siis tahaksin paigaldada oma T4 50kW mootorile Passat B4 1.9 66kW tüüpi mootori plokikaane, millel on eelsüüteküünlad plokikaane peal, mitte küljel.

Vaatasin internetist kummagi mootoritüübi plokikaane pilte ja ma ei suutnud visuaalselt leida ühtegi põhjust, miks B4 66kW mootori plokikaas ei peaks sobima B3 mootorite peale. Tean omast kogemusest, et starterid ja ka genekad sobivad neil 1.6L, 1.9L, 50kW, 55kW ja 66kW mootoritel teineteise külge üks ühele. Samuti sobivad 1.6L mootorite plokikaane tihendid ja isegi plokikaas 1.9L mootori peale sõltumata ka turbo olemasolust.

Kas kellegil on kogemust jagada sellise vahetusega? Kas pihustite /kõrgsurvepumba surved sobivad üks ühele või on vaja selles osas midagi reguleerida enne kui asi peale vahetust tööle hakkab?

tegelane5
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 28 Dets 2005, 22:56
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 10 korda

Transporter T4 ning Passat B3 ja B4 1.9L 50kW, 55kW ja 66kW plokikaante omavaheline sobivus

Lugemata postitus Postitas tegelane5 » 13 Okt 2023, 16:03

Isegi kui külge hakkab, peab doonorilt vähemalt kolvid ka võtma. Kuna küünalde asukoha erinevuse tõttu pakun et 50kW mootor on vanakooli eelkambriga diisel. Kuid 66kW on otsepritse, väidetavalt on vanamalli pumbaga saadud uuem (T)Di diisel käima. Ehk siis peaks vahetama kas terve mootori ja jätma vana kõrgsurve pumba või panema uue plokikaanega ka "uued" otsepritse diisli kolvid. Sellise aretuse juures jääks TDi või SDi aju elektroonika vedamine ära.
Kui TDi plokk sobib ning ülejäänud kone on korralik(um) siis mõistlik oleks terve mootor ära vahetada- vanalt mootorilt läheks pump ning sisselaske ja väljalaske kollektorid.

Alhambra
Huviline
Postitusi: 596
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 34 korda

Transporter T4 ning Passat B3 ja B4 1.9L 50kW, 55kW ja 66kW plokikaante omavaheline sobivus

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 13 Okt 2023, 19:41

Ainult eelsüüteküünalde ebamuguva vahetamise pärast ei näe küll erilist pointi hakata midagi omavahel sobitama.
Kui tihti neid küünlaid siis ikka vahetada on vaja.
Kaante sobivust ei oska öelda, aga arvatavasti lihtsam ikka õige kaas leida ja asi korras.

Vasta

Mine “Mootor”