Transporter T4 ning Passat B3 ja B4 1.9L 50kW, 55kW ja 66kW plokikaante omavaheline sobivus

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
kuivati
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 22 Veebr 2015, 19:36
Asukoht:
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

Transporter T4 ning Passat B3 ja B4 1.9L 50kW, 55kW ja 66kW plokikaante omavaheline sobivus

Lugemata postitus Postitas kuivati » 13 Okt 2023, 10:33

Juhtus väike õnnetus alumiiniumitüki eelmaldumisega eelsüüteküünla keerme küljest, kui vahetasin Transporter T4 1998 50kW eelsüüteküünlaid. Lõikasin ühe vana lekkiva Passat B3 plokikaane küljest korraliku eelsüüte keermeosa välja ja keevitasin selle purunenud ploki külge kinni. Keevitamissoskus üldiselt on mul halb ja alumiiniumiga vist veel hullem ning keevis jäi selgesti nähtavalt ja kuuldavalt survet lekkima, kuid asi siiski toimib ja sõita saab.

Lähemas tulevikus ootab mind ees plokikaane vahetus, kuna keevitatud plokikaanel on tegelikult juba aastaid olnud sees ka surve. Kuna Passat B3 tüüpi plokikaanel on väga ebamugav eelsüüteküünlaid vahetada isegi lehtsilmusnarrede olemasolul, siis tahaksin paigaldada oma T4 50kW mootorile Passat B4 1.9 66kW tüüpi mootori plokikaane, millel on eelsüüteküünlad plokikaane peal, mitte küljel.

Vaatasin internetist kummagi mootoritüübi plokikaane pilte ja ma ei suutnud visuaalselt leida ühtegi põhjust, miks B4 66kW mootori plokikaas ei peaks sobima B3 mootorite peale. Tean omast kogemusest, et starterid ja ka genekad sobivad neil 1.6L, 1.9L, 50kW, 55kW ja 66kW mootoritel teineteise külge üks ühele. Samuti sobivad 1.6L mootorite plokikaane tihendid ja isegi plokikaas 1.9L mootori peale sõltumata ka turbo olemasolust.

Kas kellegil on kogemust jagada sellise vahetusega? Kas pihustite /kõrgsurvepumba surved sobivad üks ühele või on vaja selles osas midagi reguleerida enne kui asi peale vahetust tööle hakkab?

tegelane5
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 28 Dets 2005, 22:56
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 10 korda

Transporter T4 ning Passat B3 ja B4 1.9L 50kW, 55kW ja 66kW plokikaante omavaheline sobivus

Lugemata postitus Postitas tegelane5 » 13 Okt 2023, 16:03

Isegi kui külge hakkab, peab doonorilt vähemalt kolvid ka võtma. Kuna küünalde asukoha erinevuse tõttu pakun et 50kW mootor on vanakooli eelkambriga diisel. Kuid 66kW on otsepritse, väidetavalt on vanamalli pumbaga saadud uuem (T)Di diisel käima. Ehk siis peaks vahetama kas terve mootori ja jätma vana kõrgsurve pumba või panema uue plokikaanega ka "uued" otsepritse diisli kolvid. Sellise aretuse juures jääks TDi või SDi aju elektroonika vedamine ära.
Kui TDi plokk sobib ning ülejäänud kone on korralik(um) siis mõistlik oleks terve mootor ära vahetada- vanalt mootorilt läheks pump ning sisselaske ja väljalaske kollektorid.

Alhambra
Huviline
Postitusi: 597
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 34 korda

Transporter T4 ning Passat B3 ja B4 1.9L 50kW, 55kW ja 66kW plokikaante omavaheline sobivus

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 13 Okt 2023, 19:41

Ainult eelsüüteküünalde ebamuguva vahetamise pärast ei näe küll erilist pointi hakata midagi omavahel sobitama.
Kui tihti neid küünlaid siis ikka vahetada on vaja.
Kaante sobivust ei oska öelda, aga arvatavasti lihtsam ikka õige kaas leida ja asi korras.

kuivati
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 22 Veebr 2015, 19:36
Asukoht:
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

Transporter T4 ning Passat B3 ja B4 1.9L 50kW, 55kW ja 66kW plokikaante omavaheline sobivus

Lugemata postitus Postitas kuivati » 02 Mai 2024, 21:04

Tänan jagatud info eest! Saan nüüd omast kogemusest kinnitada, et siit saadud info on õige ning seda vahetust annab teha.

Lugu on siis selline, et mingi aeg tagasi andis autol turbo otsad ja otsustasin teha turbo vahetuse ajal ka selle plokikaane vahetamise katsetuse ära, kuna see see oli väga sobiv hetk selliseks vahetuseks. Õnnestus saada 1997a Passat B5 1.9l 81kW pealt plokikaas, nukkvõll, pihustid jms - ehk kogu ülemine osa. Lisaks eemaldasin B5 pealt ka süvendiga otsepritse kolvid koos kepsudega ja paigaldasin T4 peale. Kui nüüd mälu mingis pisidetailis ei peta, siis kõik asjad sobisid üks ühele ringi vahetamiseks. Kahjuks unustasin ära, et võiks proovida T4 ilma süvendita kolbe sobitada selle uuema tüübi B5 plokikaanega, ning seetõttu jääb õhku küsimus, et äkki ikka ei olegi kolbe vaja vahetada ja uuemale kaanele sobivad ka vanemad "pealt siledad" kolvid. Samas võib äkki tekkida probleeme sellega, et pihustamiseks-põlemiseks poleks enam piisavalt ruumi vms.

Eraldi mainin ära veel selle, et uuema tüübi B4/B5 plokikaane pihustite keermed on M14x1,5. Kõrgsurvepumba keere on M12x1,5 ja vana B3 tüüpi pihustite keermed on M12x1,5. Pihustitorusi tuleb natukene painutada, et nad sobiksid õigetesse kohtadesse, kuid õnneks piisab ainult painutamisest ja midagi välja vahetama ei pea. Kindlasti tasub meeles pidada, et pihustitorusi valesti ei ühendaks. Ja kuna need torud ei sobinud ilma painutamata paigaldada, siis mul õnnestus painutamisel torude järjekord kuidagi sassi ajada ja sellega endale veidi peavalu tekitada enne kui probleemile jälile sain.

Kõrgsurvepump jäi külge T4 gaasitrossiga ilma elektroonikata pump. Süüte panin paika originaalmärkide järgi ja asi käivitus ilma probleemideta. Siiski ei saa ma öelda, et mootori hääl töötamisel päris õige oleks ning ka jõudu ei ole väga palju. Kindlasti vajab süütehetk timmimist (juba tegin ka seda tunde järgi, kuid ilmselt läheb vaja ka mingeid abivahendeid). Mõõtsin üle ka uute pihustite eelpritse rõhud ja mingi põhjusel toimub eelpritse kõigil pihustitel juba 80-90bar juures, kuigi neil pihustitel peaks eelpritse toimuma pihustil oleva numbri ja interneti andmetel alles 190bar juures. Arvatavasti on keegi nende pihustite juures mingeid muudatusi teinud, kuid ma ei saa aru, miks ja mida see anda võiks.

Vasta

Mine “Mootor”