2.0TDI EA288 veepump

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas teet82 » 22 Okt 2023, 19:28

Äkki kellelgi on infot nende elektriliselt juhitavate verpumpade kohta. Tellisin rihmakomplekti ja Automaailma müüja ütles, et pump võib tulla ilma juhtmeta ja keegi ei tea, et kuidas seda vanalt pumbalt ringi tõsta. Sellepärast tahtis ta tellida kindlasti pistikuga, aga ikka tuli ilma, tellis nüüd jälle järgmise..

Olen kunagi vahetanud neid, pistik oli küljes ja probleemi ei olnud. Lugesin mingit MAHLE dokumenti, kus kirjeldati asendamist ilma ümberlülituseta/tavalise pumba vastu ja aktuaator tuli ikkagi ringi tõsta ja pistikusse panna, et aju rahul oleks. Kas need ilma juhtmeta pumbad ongi tavalised pumbad ümberehituseks?

Segane jutt, aga kes on kokku puutunud sellise mootoriga, saab vast aru..

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7865
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 229 korda
Kontakt:

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas R36 » 22 Okt 2023, 20:56

Viska minema ja mine osta asi, mis seal olema peab.

Kui tahad mingit käsna sinna panna siis aju petmiseks pead pumbalt selle uuele tõstma või kuhugi rippu jätma.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas teet82 » 23 Okt 2023, 20:39

Sai pandud õige pump, Continentali rihmakomplekt suurusjärgus 250EUR. Automaailma müüja sõnul näitas ka odavamatel komplektidel pildi peal juhtmega pumpa, aga reaalselt seda polnud, sellepärast tuligi mitu korda tellida. Ise neid teisi pumpasid ei näinud, aga arvatavasti olid nad ilma liikuva sirmita, tavalised pumbad.

Seal MAHLE dokumendis laitis just seda sirmiga pumpa, et võib takerduda ja mootor üle kuumeneda. Palju seda reaalselt juhtunud on, seda ei tea.

Mootor ise jabura ehitusega, rihmakatte kätte saamiseks tuleb katalüsaatorilt temperatuuriandur välja keerata. Tavaliselt ei taha see eriti keerata ja ühe korra on olnud pärast rihmavahetust andur katkestuses, sees läheb katki midagi. Juhendit pole vaadanud selle kohta, võib-olla käseb kuidagi teisiti teha.
Viimati muutis teet82, 23 Okt 2023, 20:44, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7865
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 229 korda
Kontakt:

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas R36 » 23 Okt 2023, 22:19

Tõsi on, et takerdub kuid antud mootor on nii ehitatud, et esmalt soojeneb ilma ringluseta ja seejärel hakkab ringlema.

Kui andur murdub siis tuleb asendada ja kulu jääb kliendi kanda. Vastik seletustöö ma tean kuid siis tulebki juristi mängida ja näidata, et antud töö teostamiseks vajalik eemaldus ja tulenevalt antud anduri omadustest võibki see kinni jääda ja eemaldus on nii nagu kirjeldatud.

Ma vaatan äkki on mahti välja lasta antud mootori OE rihmatöö pdfi.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2570
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 26 Okt 2023, 19:19

Küsida võib ju. Elektrine vee pump. Mida tehakse,et veel parem on auto ,,mugavus,, .Veepump pannakse elektri peale. Kui siiaamaani veepump toimetas mootoriga koos, siis selleks oli ,ja on termostaat. Olgu need ,,lisad,,.kuid miks nad näkku peksavad oma lisadega. Ikka lähevad need ,lisad,, ju rikki. Milleks vaja .

GTI
Moderaator
Postitusi: 7840
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 179 korda

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas GTI » 26 Okt 2023, 19:52

Elektrilist pumpa on palju täpsem juhtida. Analoogia oleks muudetava geomeetriaga turbo mis tänapäeval tavaline asi. Tavaline rihmajamiga veepump on üle dimensioneeritud et jahutusvõimsus mingil juhul puudulikuks ei jääks. Elik auto ekspluatatsioonis kaob mõttetult mootori energiat pumba ringiajamisse kui seda tegelikult ei vajata. Väikeste kaasaegsete mootorite ökonoomia puhul oluline nüanss - koos muude moodsate elektriliste lisadega nagu rooliajam, kliimapump jne.
Kes tänasid kasutajat GTI selle postituse eest:
MustVälk
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Kasutaja avatar
kaupo51
Huviline
Postitusi: 192
Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 24 korda

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas kaupo51 » 26 Okt 2023, 21:56

Autotootja soovib ehitada võimalikult ökonoomset autot. Seetõttu tekivad kapoti alla elektrilised asjad ning neid ei aeta enam rihmaga ringi nagu vanasti. Näiteks kui tarbijaid pole, siis generaator voolu ei anna ning seda on mootoril kergem ringi ajada. Jälle grammike kütust kokku hoitud.

twist
Huviline
Postitusi: 403
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 62 korda

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas twist » 26 Okt 2023, 22:02

EA288 veepumpa ajab ikkagi rihm ringi ja tiivik pöörleb kogu aeg.
Elektriliselt (tegelikult hüdrauliliselt) liigutatakse vaid sirmi, mis sisuliselt blokeerib veepumba.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7865
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 229 korda
Kontakt:

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas R36 » 26 Okt 2023, 23:17

t6nis3 kirjutas:
26 Okt 2023, 19:19
Küsida võib ju. Elektrine vee pump. Mida tehakse,et veel parem on auto ,,mugavus,, .Veepump pannakse elektri peale. Kui siiaamaani veepump toimetas mootoriga koos, siis selleks oli ,ja on termostaat. Olgu need ,,lisad,,.kuid miks nad näkku peksavad oma lisadega. Ikka lähevad need ,lisad,, ju rikki. Milleks vaja .
Mis tegema peab siis? Ära võtma veepumba?
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2570
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 27 Okt 2023, 18:30

Magnus. Minu küsimine oligi...milleks seda süsteemi vaja. Juba põhjendati. Kuid AGA jääb agaks,kui d siiski mina aru ei saa kus on autoomanikul kokkuhoid küttelt (mootor soojeneb kiiremini),sellise veepumba lahendusega. Oleks VASTUPIDAVUST geniaalsel tehnikal. Oleks ju asjal mõte. Nüüd aina maksa,maksa ,,lisade eest,, Lollikindel veepump sõitis ju vabalt ca.300000. Muidugi autol,kellel oli veepump eraldatud hammas rihmast.
Kes tänasid kasutajat t6nis3 selle postituse eest:
MustVälk

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3375
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 811 korda
Tänatud: 131 korda

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 27 Okt 2023, 18:54

Mõte on selles. Et teatud standardite saavutamiseks leiutatakse midagi uut koguaeg. Mingil põhjusel insenerid näevad kurja vaeva, et teha töötav lahendus kordades keerulisemaks.
Arusaamatu kuna kütusekulud pole diislil märgatavalt vähenenud. Bensu mootoriga masinatel on kütusekulud saadud päris kenasti allapoole. :)

Kui võrrelda masinaid vaid tehniliselt teatud aspektist. Siis tundub küll, et 30 aastat tagasi ja praegu on sisuliselt sama masin.
Aga masinad ei ole kaugeltki enam võrreldavad. :)
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2570
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 28 Okt 2023, 13:11

Sõidu ,,mugavus ,,ja rahakoti kergendust.Võrdub ju et inseneridel on ,,leiutada,, koguaeg vaja ,,üllatada,, ostjaid. Tehke siis need lisad töökindlaks. Kas on normaalne,et sellise auto omanik tuleb TEHNILISSE foorumisse probleemiga? Sama oli ju Passati taga luugiga. Nupust ei avane. Taga klotse ei saa vahetada enne kui ARVUTI vabastab klotsid. Nagu kõik elaksid teenenduse lähedal. Kõik need ,,lisad,, ju lähenevad absurdini. nacnada. On ju nii. Juhi uinumis vastane seade on ka välja mõeldud.Sest kõik on ju MUGAV. Moderaator. Igakord ei saa pealkirjale vastata,kuna oma arvamist on ka vaja välja ütelda. Nii et paluks mitte postistust kustutada. Tänan juba ette.

Alhambra
Huviline
Postitusi: 596
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 34 korda

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 28 Okt 2023, 14:56

Ega see klotsivahetamine nii kellapeale ka pole, et sellepärast kuskil töökoja uksetaga peaks elama.
Kui märku andma hakkab, siis aega veel piisavalt, et sobiv vahetaja otsida.
Kes tänasid kasutajat Alhambra selle postituse eest:
MustVälk

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2570
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 28 Okt 2023, 20:02

Alhambra. Vahetan ise.Klotse.,kuid ingli [VW Bot: "Keel korda!"] arvuti. Lolli maja.

twist
Huviline
Postitusi: 403
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 62 korda

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas twist » 28 Okt 2023, 20:45

Ja oma TDI golfil paned pärast rihmavahetust kuidas süüdet paika? Märkide järgi? Indikaatorkellaga?
Kahjuks ainus täpne viis on seda teha arvuti abiga.
Ma soovitaks minna tagasi 1920a autode peale, kus saab ja tuleb ka segu ja süütehetke ise sõidu ajal reguleerida.
Ei ole mingit küsimust, et auto otsustab sinu eest, mis see õige segu või süütehetk on.
Ja käima saab ka ainult vändaga.
Sest starter on üleliigne mugavus lollidele kontoritöötajatele.
Kes tänasid kasutajat twist selle postituse eest:
MustVälk

Alhambra
Huviline
Postitusi: 596
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 34 korda

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 28 Okt 2023, 21:35

t6nis3 kirjutas:
28 Okt 2023, 20:02
Alhambra. Vahetan ise.Klotse.,kuid ingli [VW Bot: "Keel korda!"] arvuti. Lolli maja.
Mina vahetan ise ja teistel ka. Selle jaoks hiinast scanner tellitud. Pakun, et maksis mingi 20 euri võibolla. Oskab isegi mõnda koodi lugeda, aga klotside vabastamise funktsioon siiani laitmatult töötanud erinevate autodega.
Rihmavahetusel ikka vcds abiks

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3375
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 811 korda
Tänatud: 131 korda

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 28 Okt 2023, 23:04

t6nis3 kirjutas:
28 Okt 2023, 20:02
Alhambra. Vahetan ise.Klotse.,kuid ingli [VW Bot: "Keel korda!"] arvuti. Lolli maja.
Jällegi. Austan arvamust. Aga kas on vaja kurta, et tänapäevane keskklassi auto vajab hoolitsust mida tänapäevane keskklassi inimene suudab ka sellele autole tagada?
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2570
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 14 Dets 2023, 18:35

Ehk olen omapoolt jah palju negatiivset ütelnud ,siiski autodele mille ,,lisad,, peksavad näkku. Rohkem on probleemi,et auto omanikel pole kohta,kus autot kõpitsega. On ka neid,kes kurdavad. Koht on olemas. Aga mis edasi? Tehnilist taipu pole. Küsida võid ju alati.

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas teet82 » 26 Dets 2023, 19:30

Täna vahetasin ühel sellisel hammasrihma jälle.
Omanik tahtis paisupaaki ka puhastada, seal on jah mingi sodi sees, kas lekkepeataja või lihtsalt rooste.
Aga seal on lisaks veel mingi filtri moodi nuustik sees, pole varem vahtinud sisse sellist tüüpi paakidele, kas see on tehasest juba või kellegi omalooming?

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7865
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 229 korda
Kontakt:

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas R36 » 26 Dets 2023, 20:56

Silikaat kott, mis ära ummistab.

Õige oleks uus paisupaak panna( ja õige, mitte odavaim automaailma lilla jahutusvedelik), uued tulevad jälle ilma selleta.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

twist
Huviline
Postitusi: 403
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 62 korda

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas twist » 26 Dets 2023, 21:10

Ilma kotita paak ja G12 evo jahutusvedelik on see õige kombinatsioon.
Koti saab niisama ka kätte, ei pea ilmtingimata uut paaki ostma kui iga sent arvel.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7865
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 229 korda
Kontakt:

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas R36 » 26 Dets 2023, 22:36

Pilt
Kes tänasid kasutajat R36 selle postituse eest:
twist
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas teet82 » 27 Dets 2023, 07:37

Tänud info eest, jälle targem.
Auto otse kuslilt Soome oksjonilt edasi müümiseks ja omanik remondiga ei koonerda. Läbisõit 200tkm ja omanik mingil põhjusel arvas, et rihma pole vahetatud, tegelikult ikka oli juba tehtud kunagi.
Läks uus rihmakomplekt koos õige pumbaga, õli-filtrid, 4xkettad-klotsid. Eks ta ostab uue paagi ka kui vaja.

Aga mis selle kotikese eesmärk on seal, ei oska isegi googeldada seda kuidagi..
Viimati muutis teet82, 27 Dets 2023, 07:41, muudetud 1 kord kokku.

PriitV
Klubiline
Postitusi: 268
Liitunud: 10 Mär 2016, 22:53
Auto: passat b7
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 40 korda
Tänatud: 54 korda

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas PriitV » 27 Dets 2023, 09:51

Proovi miski "g13 silicat", annab palju juttu

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

2.0TDI EA288 veepump

Lugemata postitus Postitas teet82 » 27 Dets 2023, 21:55

Lugesin ja sain asjast aru nii:
G12 jahutusvedelik ja vanemad on glükooli baasil, G13 on glütseriini baasil ja selle tootmine on odavam/keskkonnasõbralikum. Aga see G13 ei sisalda piisavalt "silikaati", et kaitsta jahutussüsteemi alumiiniumist osi korrosiooni eest, sellepärast on seda kotiga juurde pandud sinna.
Veel kirjutatakse, et G13 ei sobi vasega kokku, ehk siis ei sobi vanematele autodele.

Paagi panime NRF oma, "mit silikat" kirjaga, aga jahutusvedelik ei olnud G13, ehk siis sai vale. Lisaks on see NRF paak tumedam hall, aga omanik just sellepärast tahtiski vahetada, et vana oli must seest ja ei paistnud läbi, selle asjaga läks ka nihu.
Viimati muutis teet82, 27 Dets 2023, 21:59, muudetud 1 kord kokku.

Vasta

Mine “Mootor”