Süüde välja, kuid tõmbab moto uuesti käima

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, GTI, dellu, J.Aru

Kasutaja avatar
Mattias
EVWK juhatus
Postitusi: 687
Liitunud: 17 Okt 2007, 08:49
Auto: G3 1.8T,Passat B5.5 1.9TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 49 korda
Kontakt:

Süüde välja, kuid tõmbab moto uuesti käima

Lugemata postitus Postitas Mattias »

G2 1,6 55kw 1984 aasta bensiin
Probleem minu vanuriga selline, et enamus kordi, kui süüde välja keerata, siis kargab uuesti käima mõneks hetkeks. tavaliselt käib mõned pöörded, täna tegi seda pikemalt, nii umbes 2 sekundit ja mitmeid pöördeid, sisuliselt töötas edasi.
Kuna klapiklõbin on suht kõva,siis võib vist olla asi ka sellega seotud, et kütus satub peale väljasuretamist ikkagi silindrisse ja paugutab edasi?

Samuti oli mõni aeg tagasi probleem tühikäigu kadumisega, kuid selle sain tagasi pöördeid peale keerates ja ise kahtlustan, et karpa must ja eks see miski sinna nõela vahele sattus.

Kas keegi oskab midagi selle teema kohta rääkida ja soovitada mida teha?
G3 1.8T teema | Disain ja muud tegemised: UnitedDesign&Code | Ühel õigel autohuvilisel on pool autot koguaeg toas.

Kasutaja avatar
highway2hell
Klubiline
Postitusi: 234
Liitunud: 08 Apr 2009, 10:45
Telefon: 5102926
Auto: VW Passat b8, VW Polo mk1, VW Golf mk1
Asukoht: Tallinn, Lehetu
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas highway2hell »

G2, 1.6 53kw, 1989, bensiin. Täpselt sama jama. Alguses arvasin, et kehv bensiin, paar korda tankisin nestest, paremaks ei läinud. Siis leidsin kuskilt nõu, et vaakumvoolikud üle vaadata, vahetasin need kõik ära - läks asi paremaks. Eile vahetasin jagaja kaane ja rootori + põletasin küünalde elektroodid puhtaks. Nüüd on peaaegu kadunud probleem. Klappidega omal õnneks probleemi pole. Kuigi alguses kui jama tekkis, siis imes seisev mootor suht kähku bensufiltri mootori poole tühjaks.

alts20
Huviline
Postitusi: 580
Liitunud: 01 Sept 2005, 16:03
Asukoht: Jõgeva-Tartu

Lugemata postitus Postitas alts20 »

tasuks kontrollida süütenurka, see arvatavasti vale ja mootor läheb tagurpidi tööle mitte ei käi edasi nagu tundub. See ei ole mootorile mitte hea ja probleemiga tuleks kiirelt tegeleda. Kui tühikäiku ei saa siis süüte keramisel tõusevad ka pöörded.

pppp
Veteran
Postitusi: 2245
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 16 korda

Lugemata postitus Postitas pppp »

Mittetöötav vahaelement näiteks tekitab sellist asja. Kütusekulu pole kuidagi suurevõitu?

Kasutaja avatar
Mattias
EVWK juhatus
Postitusi: 687
Liitunud: 17 Okt 2007, 08:49
Auto: G3 1.8T,Passat B5.5 1.9TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 49 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Mattias »

Küttekulu kohta ei oska nagu öelda.Maanteel tundub,et on normaalne (alla 10l sajale ikka) ja linnas saab ikka kah mõni aeg sõita,enne kui tankima peab jälle.
Karta on, et see moto on mul suht kohvi, ega sealt mingit väga kõva minekut polegi kunagi tulnud.Samas ega tagumikudüno ei oska ka (kunagise) 55kw kohta midagi täpset öelda.

Vahaelement on siis see jubin karpa küljes,kuhu jookseb 2 voolikut sisse ja regullib tühikäiku eks?
Süütenurga osas ei teagi, pole asja kontrollinud aga nüüd kui asi on välja toodud,siis vist peaks jah.
G3 1.8T teema | Disain ja muud tegemised: UnitedDesign&Code | Ühel õigel autohuvilisel on pool autot koguaeg toas.

pppp
Veteran
Postitusi: 2245
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 16 korda

Lugemata postitus Postitas pppp »

Mattias kirjutas: Vahaelement on siis see jubin karpa küljes,kuhu jookseb 2 voolikut sisse ja regullib tühikäiku eks?
Jah.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7846
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 158 korda

Lugemata postitus Postitas GTI »

Selle nähtuse nimi peaks hõõgsüüde olema (tahmane põlemiskamber, küünlad), samas võiks mõni targem kommenteerida VW mootorite tagurpidi käimaminemise võimalusi.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

El`Lango
Huviline
Postitusi: 234
Liitunud: 20 Okt 2008, 13:37
Telefon: 53817171
Auto: G2 1.6d, G3 gt
Asukoht: Lõuna- Eesti

Lugemata postitus Postitas El`Lango »

Ks keegi teab kindlalt, et ta tagurpidi käima läheb?
Arbeitsmann.

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Tanel »

Mul oli 1.6 53kw mootoriga sama teema, aga nüüd kui süüde paigas, siis asi oluliselt parem ja auto minek on ka teine. Kui varem oli seda üsna tihti, siis nüüd on ainult 2 korda vist olnud. Vahaelemendi olukorra kohta ei oska midagi öelda...kuidas seda kontrollida saaks?

Edit: seda, kas tagurpidi käima läheb, saab kontrollida ju...1 käik sees jätad seisma, kui uuesti käima lööb, sis lased sidurit järgi. Ise pole proovinud ja õnneks ei ole eriti ka võimalust enam :)

[Muudetud: 24-9-2009 tnz]
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Tagurpidi läheb käima hilise süütega kahe taktiline mootor.

Mafeikin17
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas Mafeikin17 »

mul on ka nii juhtunud aga korra paar sekundit käib ja sureb välja.
aga see juhtub kuus pool korda vb

RKsilver
Veteran
Postitusi: 710
Liitunud: 08 Jaan 2008, 21:56
Auto: Audi B8 3.0TFSI manuaal Stage1 2009 vs Audi V8 1991 vs Touran 2011
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 3 korda

Lugemata postitus Postitas RKsilver »

T6nis2 kirjutas:Tagurpidi läheb käima hilise süütega kahe taktiline mootor.
nii ta on, tagurpidi käima ta minna ei saa kuna kütusesegu ju ei imeta summutist ja sisselaske kollektor ei ole summuti ..

slamm
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 02 Aug 2009, 12:56
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas slamm »

mul oli sama teema.Proovi äkki jagajat keerata? Ehk on süüde vale. Vbla juba pakuti seda varjanti , ma unine ja lugesin vaid mure ära. Aga jah. Mina sain endaoma nii korda. Sõida mootor ilusti soojaks ja proovi kuulmise järgi kõige paremaks asi saada .

vibla
Huviline
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Mai 2007, 10:33
Asukoht: Eestimaa

Lugemata postitus Postitas vibla »

See, et suksu vahel võtit tagurpidi keerates turtsatab ja hetkeks käivitud on vananeva süüteluku või isearetatud elektriskeemi teema. Tavaliselt sa keerad süüte välja aga mootor veab inertsist silindrisse veel kütusesegu. Nüüd kui puutud võtit ja selle tagasikeerad 0 asendisse, võib vananenud süütelukust, või ka isepandud sõidutulede ahelast saada süütemoodul korrax impulsi ja tekib silindris sädelahendus. Kui nüüd sattusid olema selle silindri kus sädelahendus tekkis klapid kinni toimub plahvatus ja mootor võib kerida paar ringi kas siis edasi või tagasi. Käimajääda aga mootor ei saa. Kunagi ehmatas ka mind sama teema aga sellist käitumist saab ise kah esilekutsuda karpamootoritega. Jäta mootor seisma , keera süüde sisse ja uuesti kohe välja. Kui nüüd jagaja sattus olema surveall olevale silindrile "rihitud" teeb mootor turtsatuse . Turtsatab ta sel hetkel kui süüte väljakeerad ehk kui süüteahelast võtad voolud ära.

Edu
plokikaante remont, survestamine, lihvimine, valuvelgede sirgestamine, sõiduautode veermiku ja mootori remont.

Kasutaja avatar
Mattias
EVWK juhatus
Postitusi: 687
Liitunud: 17 Okt 2007, 08:49
Auto: G3 1.8T,Passat B5.5 1.9TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 49 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Mattias »

Tänud-tänud vastajatele, eks ma vaatan selle süüteluku üle ja eks peab selle vahaelemendi ja küünlate ja muude asjadega kah tegelema.
G3 1.8T teema | Disain ja muud tegemised: UnitedDesign&Code | Ühel õigel autohuvilisel on pool autot koguaeg toas.

vibla
Huviline
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Mai 2007, 10:33
Asukoht: Eestimaa

Lugemata postitus Postitas vibla »

Küssa.
Mis asi se vahaelement on. Ju sellel asjal on ikka mingi teine nimetus. Kui pilti oleks pakkuda saaks äkki aru millest jutt.

[Muudetud: 26-9-2009 vibla]
plokikaante remont, survestamine, lihvimine, valuvelgede sirgestamine, sõiduautode veermiku ja mootori remont.

Kasutaja avatar
Mattias
EVWK juhatus
Postitusi: 687
Liitunud: 17 Okt 2007, 08:49
Auto: G3 1.8T,Passat B5.5 1.9TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 49 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Mattias »

väike pilt siia abiks:
Pilt

Vahaelement on pildi allääres olev "expansion element"
Minul tuli kohe silme ette aga see paremal ääres olev automatic choke. Põhimõtteliselt on nad mõlemad tühikäigu regullimises osalised, niiet ma täiega mööda ei pannud.

Olen ka kellegi klubilise väga põhjaliku ja lihtsa karpa kontrollimise teksti salvestanud, niiet saan voolud ja teemad kõik üle kontrollida.
G3 1.8T teema | Disain ja muud tegemised: UnitedDesign&Code | Ühel õigel autohuvilisel on pool autot koguaeg toas.

RKsilver
Veteran
Postitusi: 710
Liitunud: 08 Jaan 2008, 21:56
Auto: Audi B8 3.0TFSI manuaal Stage1 2009 vs Audi V8 1991 vs Touran 2011
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 3 korda

Lugemata postitus Postitas RKsilver »

sealt käib jahutusvedelik läbi ja reguleerib toorest.

kas me sinul mitte ei näppinud juba seda ?

Kasutaja avatar
Mattias
EVWK juhatus
Postitusi: 687
Liitunud: 17 Okt 2007, 08:49
Auto: G3 1.8T,Passat B5.5 1.9TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 49 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Mattias »

seda automatic choke me torkisime küll ja pärast läks nipukatega tagasi,sest poldid olid mädad :), aga ta töötab.
Kontrollisin eile ka karpaga seotud voolud ära, ning elekter töötab nii, nagu peab.
Lisaks vahetasin ära süüteluku põhja, niiet hetkel tuleb veidi aega anda,et oleks tulemust näha.
G3 1.8T teema | Disain ja muud tegemised: UnitedDesign&Code | Ühel õigel autohuvilisel on pool autot koguaeg toas.

Kasutaja avatar
highway2hell
Klubiline
Postitusi: 234
Liitunud: 08 Apr 2009, 10:45
Telefon: 5102926
Auto: VW Passat b8, VW Polo mk1, VW Golf mk1
Asukoht: Tallinn, Lehetu
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas highway2hell »

sama siin, süüteluku põhja vahetasin eile ära. hiinakas sai pandud - see ei tohiks vist olulist rolli mängida? Mattiase pildi pealt "automatic choke" vidina sees on üks pisike vedru puruks, see siis peaks vist klappi tagasi tõmbama, on kellelgi ehk seda juppi üle, tervet karpat ei hakkaks ostma väga selle pärast. :no:

killer911
Huviline
Postitusi: 69
Liitunud: 19 Nov 2008, 19:22
Auto: VW Vento
Asukoht: Tartu-Tabivere-Koogi-Laeva-Tartu

Lugemata postitus Postitas killer911 »

Mattias kirjutas:G2 1,6 55kw 1984 aasta bensiin
Probleem minu vanuriga selline, et enamus kordi, kui süüde välja keerata, siis kargab uuesti käima mõneks hetkeks. tavaliselt käib mõned pöörded, täna tegi seda pikemalt, nii umbes 2 sekundit ja mitmeid pöördeid, sisuliselt töötas edasi.
Vanasti kutsuti seda mootori detoneerimiseks, silindris jätkub põlemine kuna mootori temp on piisavalt suur, et bensiin iseeneslikult plahvatab.

GreenGolf
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 21 Jaan 2009, 00:23
Auto: Golf2 golf3 audi b6 audi b7 seat alhambra
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas GreenGolf »

Mul käitub mootor samamoodi vahest isegi pikemalt 3-4sekundit.Mulle öeldi et se on halva kütuse pärast aga ei usu.Kas se teeb mootorile halba ka?

pppp
Veteran
Postitusi: 2245
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 16 korda

Lugemata postitus Postitas pppp »

highway2hell kirjutas:süüteluku põhja vahetasin eile ära. hiinakas sai pandud - see ei tohiks vist olulist rolli mängida?
Selle hiinaka eluiga on lihtsalt oluliselt lühem.

mart77
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 31 Okt 2007, 08:01
Auto: 4x32b
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas mart77 »

1,8 66kW pierburgiga 85a passat mitte lihtsalt ei turtsata paar korda, vaid jääb täiest konkreetselt ülimadalatel pööretel käima. 1 pops poole sekundi- ühe sekundi haaval. Ja ära kah ei koole, müttaks omatahtsi vist niikaua kuni täis tahmab... Küünlad, juhtmed uued.
Ideid?

Kasutaja avatar
highway2hell
Klubiline
Postitusi: 234
Liitunud: 08 Apr 2009, 10:45
Telefon: 5102926
Auto: VW Passat b8, VW Polo mk1, VW Golf mk1
Asukoht: Tallinn, Lehetu
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas highway2hell »

üks kiire küsimus veel. on kellelgi ehk vaakumvoolikute pilti? et kust kuhu ta täpselt jookseb

Vasta

Mine “Mootor”