Passat B8 manuaalkäigukasti õli

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses käigukastide ja siduritega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Uku5
Uustulnuk
Postitusi: 1
Liitunud: 23 Veebr 2019, 14:53
Auto: 2015 Passat B8 2.0 110kw
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Passat B8 manuaalkäigukasti õli

Lugemata postitus Postitas Uku5 » 03 Aug 2022, 15:03

Tere!

Autoks 2015 passat 2.0TDI manuaalkäigukastiga. Kas on olemas mingit tootjapoolset infot kui tihti võiks käigukastis õli vahetada, mis õli sinna käib ja kui palju ?

murkamarko
Klubiline
Postitusi: 1677
Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
Telefon: 53542362
Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 55 korda

Passat B8 manuaalkäigukasti õli

Lugemata postitus Postitas murkamarko » 03 Aug 2022, 19:49

Infot küll pole kuna aga võiks umbes iga 100 000 km tagant vahetada nagu ka hammasrihma. Vast mingi castrol syntrax vms sinna läheb

nibiru
Huviline
Postitusi: 56
Liitunud: 28 Mär 2009, 12:09
Auto: VW tüüpi sõiduauto
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 0

Passat B8 manuaalkäigukasti õli

Lugemata postitus Postitas nibiru » 04 Aug 2022, 00:54

Üldiselt tootja poolne info on selline, et manuaal kastis ei pea õli vahetama. Aga kuna päris elus kõik mis liigub see kulub ja maha kulunud sodi jääb kõik õlisse siis võiks seda õli ikkagi vahetada. 60000…100000km võiks olla välp. Arvestades, et kogus on vist 2...3l (võin eksida) siis ei ole see ka mingi suur väljaminek. Mis õli sinna käib seda infot võid saada näiteks esindusest.

Kasutaja avatar
kaupo51
Huviline
Postitusi: 185
Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 22 korda

Passat B8 manuaalkäigukasti õli

Lugemata postitus Postitas kaupo51 » 07 Aug 2022, 21:28

Haynes annab
VW G 052 527 A2
ja 2,3 liitrit

R19
Uustulnuk
Postitusi: 1
Liitunud: 28 Nov 2010, 16:36
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Passat B8 manuaalkäigukasti õli

Lugemata postitus Postitas R19 » 27 Sept 2022, 20:30

Ma soovitaks ka ära vahetada. Diisli suur pöördemoment "lõhub" seda õli bensiinimootorist rohkem. Mu autol sai suvel 200 000 km täis ja vahetasin ise (autoks Passat B7 1.8 TSI), esimest korda sel autol. Käigud lülitusid enne vahetuski väga hästi ja pärast vahetust kindlasti mitte halvemini. Sisse läks ülalmainitud VW G 052 527 A2, Fuchs Titan Sintofluid FE SAE 75W. See õli muide maksab praegu 7,57 EUR/L (!), iparts.ee. Esinduses "õnnestub" vajaliku koguse eest arvan nii umbes 3-4 korda rohkem maksta. Vahetusprotseduur on võrdlemisi keerukas - kahest erinevast kohast tuleb välja lasta (et kõike välja saada), lisaks tavalisele punnile tuleb välja keerata ka käiguvahetuskahvlite võlli alt fikseerivad poldid, nendest poldiavadest tuleb viimane osa välja (täpselt kogust küll ei tea, aga pakun et umbes viimane 20-30 %). Need vahetuskahvli võllid tuleb ülevalt fikseerida (selleks on käigukasti peal spetsiaalne neutraalasendi lukustamise lingike), sest kui poldid on väljas ja võll (käigukastis sees) paigast nihkub siis ... Seepärast soovitaks osalist õlivahetust ainult tavalist väljalaskeava kasutades ja jätaks need võllid "rahule". Osalist võib teha näiteks kaks korda, parema tulemuse saamiseks, aga pole tingimata vajalik, sest vaevalt et sealt midagi halba (peale visuaalselt puhta õli) välja tuleb (erinevalt mootoriõlist). Põhjus, miks üldse manuaalkastis vahetada pole mitte niivõrd metalli kulumise "tolmu" väljasaamine (seda on väga vähe) pigem õli manuste degradeerumine. Veel, uus õli valatakse sisse ülevalt, mingi suht suur andur käigukasti peal tuleb välja keerata ja sealt avast, nii näeb ette juhend, sest õlilisamise ava (ülevooluava) kaudu (käigukasti küljelt) kogu kogus sisse ei mahu, sest mootor on n.ö. valele poole kaldu (vähemalt bensiinimootorite puhul). Ma ise seda andurit näppima ei hakanud, panin ikka ülevooluava kaudu, tõstes esirattad maast ca. 40 cm võrra kõrgemale tagaratastest, nii läks õige kogus õli sealt sisse.
Viimati muutis R19, 27 Sept 2022, 20:55, muudetud 3 korda kokku.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2549
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Passat B8 manuaalkäigukasti õli

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 06 Okt 2022, 14:15

Manuaalkastis ei pea õli vahetama. Tootja poolne soovitus. OOh. kui palju saia raha hoian kokku õli arvelt? Loll jutt suhu tagasi,tootja. Tema tahab ainult,et osta. Ragiseb,järelikult vana närakas. Osta uus. Sinu ,kasutaja jutt kk. õlist on õige. ,,Pigem õli (kasutas teist sõna,kuid maakeeli. Õli on kare.),vaheta ca. 60 t. pealt. Ära foorumis sellest rääkides häbene. Nii neid närakaid tekib,kui kuulad tootjapoolseid. Soovitusi. Automaat käigukasti õli vahetus on ,lugedes foorumit ,tõesti nn. raketi teadus.No spetsiaalselt tehtud nii ,et mine teenindusse. Teenduses on noored jumalad. Jah arvuti . Kahju. Tehnikat ei taipa. Ainult arvuti aitab. Kuhu jääb tehniline mõtte maailm?

Kasutaja avatar
kaupo51
Huviline
Postitusi: 185
Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 22 korda

Passat B8 manuaalkäigukasti õli

Lugemata postitus Postitas kaupo51 » 06 Okt 2022, 20:40

Ma kunagi kulgesin Mazda 6 autoga (2010), millel oli manuaalkast. Sellel autol vahetas esindus kastiõli ära 100 000 km peal. Mazda tehase manuaal nägi seda ette. Kuna manuaalkast on oma loomult kõikidel automarkidel suht samasuguse ehitusega, siis see 100 000 km võiks olla õige hetk. Ilmselt ei juhtu kastiga kohe midagi kui sõita sellest üle õli vahetamata. Teisalt ei ole õli kallis ja vahetus töökojas ei maksa ka ülemäära palju raha. Nii et soovituslikult võiks seda ju ikkagi teha.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2549
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Passat B8 manuaalkäigukasti õli

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 07 Okt 2022, 17:36

Jah. Ei te vaesemaks,kui ka ca. 50000 km. tagant vahetada.

Vasta

Mine “Ülekanne”