Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses alusvankriga, amortide, velgede ja rehvidega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
murka
Klubiline
Postitusi: 94
Liitunud: 18 Mai 2006, 12:53
Auto: G7 2014 77kW
Asukoht: Tallinn, Kristiine
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 4 korda

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas murka » 06 Nov 2020, 14:32

Tanel8012 kirjutas:
15 Sept 2020, 12:41
Täpselt need ma ostsingi kui teise aasta UG Icede peal koju lonkasin. Kohe käsil neljas talv, peale seda suverehviks. Ei saa mingist otsast kurta. 2017 sügisel Rattad24 nimelisest urkast ostes üritati mulle pähe määrida kombinatsiooni üks tehasenaast ja kolm isetehtut, vahetasid siiski välja kui protesteerisin. Praeguseks peaks ammu ainult tehasenaelad müügil olema, täheprofiiliga naastuga.
Jutt siis Hankook iPike 2 rehvist.
Mille järgi tunneb ära, kas tegu on tehasenaelutusega või Lätis tehtud? Tehasenaast täheprofiiliga, Läti oma...?
Viimati muutis murka, 06 Nov 2020, 14:38, muudetud 1 kord kokku.

murka
Klubiline
Postitusi: 94
Liitunud: 18 Mai 2006, 12:53
Auto: G7 2014 77kW
Asukoht: Tallinn, Kristiine
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 4 korda

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas murka » 06 Nov 2020, 14:37

läks topelt
Viimati muutis murka, 06 Nov 2020, 14:38, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 06 Nov 2020, 14:40

murka kirjutas:
06 Nov 2020, 14:32

Jutt siis Hankook iPike 2 rehvist.
Mille järgi tunneb ära, kas tegu on tehasenaelutusega või Lätis tehtud? Tehasenaast täheprofiiliga, Läti oma...?
Kas Rehvid24-s võiksid olla tehasenaastuga (15" vaja)?
Siin v Lätis naelutatud naelad on täiesti klassikalised (tavalised), tehaseomad ja nö. tähik peaga. Ise otsisin ka oma tuttava rehvifirma omqaniku kaudu ja no ei näinud tema varianti, et saaks pakkuda tehase naastuga. Samas vist Hinkus vms pakub väidetavalt tehase naastuga.

murka
Klubiline
Postitusi: 94
Liitunud: 18 Mai 2006, 12:53
Auto: G7 2014 77kW
Asukoht: Tallinn, Kristiine
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 4 korda

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas murka » 06 Nov 2020, 14:41

TiitRE kirjutas:
06 Nov 2020, 14:40
murka kirjutas:
06 Nov 2020, 14:32
Jutt siis Hankook iPike 2 rehvist.
Mille järgi tunneb ära, kas tegu on tehasenaelutusega või Lätis tehtud? Tehasenaast täheprofiiliga, Läti oma...?
Kas Rehvid24-s võiksid olla tehasenaastuga (15" vaja)?
Siin v Lätis naelutatud naelad on täiesti klassikalised (tavalised), tehaseomad ja nö. tähik peaga. Ise otsisin ka oma tuttava rehvifirma omqaniku kaudu ja no ei näinud tema varianti, et saaks pakkuda tehase naastuga. Samas vist Hinkus vms pakub väidetavalt tehase naastuga.
Rehvid24 väitis just hetk tagasi, et neil tehasenael, nüüd ei teagi, kas uskuda.
No et mulle puust ja punaseks saaks, siis tehasenael on nagu viieharuline torx ja tavalised on ümmarguse nupukesega? :oops:
Igaks juhuks tasub vist poes ülevaadata.
Viimati muutis murka, 06 Nov 2020, 15:27, muudetud 3 korda kokku.

KuldarA
Huviline
Postitusi: 1425
Liitunud: 08 Veebr 2007, 17:25
Telefon: 56248247
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 98 korda
Kontakt:

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas KuldarA » 06 Nov 2020, 15:42

Tuleb lamellid osta, siis pole vaja pead murda kumb variant on :D
Kes tänasid kasutajat KuldarA selle postituse eest:
jussikeMaahärra
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

murka
Klubiline
Postitusi: 94
Liitunud: 18 Mai 2006, 12:53
Auto: G7 2014 77kW
Asukoht: Tallinn, Kristiine
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 4 korda

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas murka » 06 Nov 2020, 15:50

Tõenäoliselt ostaksingi, kui kunagi Tallinna piirest välja ei satuks :D Kahjuks käin aga igapäevaselt tööl linnast väljas.

merchant
Huviline
Postitusi: 84
Liitunud: 04 Okt 2017, 09:44
Asukoht: Järvamaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 15 korda

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas merchant » 06 Nov 2020, 18:35

murka kirjutas:
06 Nov 2020, 15:50
Tõenäoliselt ostaksingi, kui kunagi Tallinna piirest välja ei satuks :D Kahjuks käin aga igapäevaselt tööl linnast väljas.
Mitu korda Sul eelmisel aastal reaalselt naelu vaja oli? Ilmselt nii hakkab ka edaspidi olema...
PS. Sõidan juba üle 20a maakonna väiksemaid teid ja saab väga edukalt lamelliga hakkama, isegi naine mul saab :D Muidugi olen selle aja jooksul nii mõnegi naelaga patustanud, aga kahjuks suurt pointi ei näe, reaalselt on väga vähe olukordi olnud, kus see natuke rohkem oleks abiks olnud. Kui teel on ikka paks löga, aitab ainult mustri sügavus (natuke muidugi valik ka).
Kes tänasid kasutajat merchant selle postituse eest:
Maahärra

Tanel8012
Huviline
Postitusi: 240
Liitunud: 30 Juul 2020, 19:01
Asukoht: Türisalu
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 18 korda

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas Tanel8012 » 06 Nov 2020, 20:06

murka kirjutas:
06 Nov 2020, 14:41
varianti, et saaks pakkuda tehase naastuga. Samas vist Hinkus vms pakub väidetavalt tehase naastuga.
Rehvid24 väitis just hetk tagasi, et neil tehasenael, nüüd ei teagi, kas uskuda.
No et mulle puust ja punaseks saaks, siis tehasenael on nagu viieharuline torx ja tavalised on ümmarguse nupukesega? :oops:
Igaks juhuks tasub vist poes ülevaadata.
[/quote]

Täpselt nii oligi. Tehasenaeltega läks nüüd uuele omanikule, neljandat talve, nelja rehvi peale mõni üksik nael kadunud. Aastane läbisõit 35-40k

Maahärra
Veteran
Postitusi: 1204
Liitunud: 23 Juun 2006, 13:49
Telefon: 56494520 - helista kui tunned tungivat vajadust
Auto: VW Passat 1.9 TD 55 kw 1992 Kia 2021
Asukoht: Eesti,
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas Maahärra » 06 Nov 2020, 20:18

Samas see naeltega sõitmine on mõnel lihtsalt peas kinni (ainuke õige rehv talveks).
Üks töökaaslane väitis vähemalt nii. Minu autosse ta näiteks istuda ei julge talvel kuna naelu pole....

Tanel8012
Huviline
Postitusi: 240
Liitunud: 30 Juul 2020, 19:01
Asukoht: Türisalu
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 18 korda

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas Tanel8012 » 06 Nov 2020, 20:19

Kui ma rikas oleks, ostaksin iga sügis uued lamellid ja sõidaksin järgmise sügiseni.

Kuna ma rikas pole, ostan talveks naastud ja sõidan nendega talve kolm - neli.

tofetome
Huviline
Postitusi: 813
Liitunud: 31 Mai 2011, 15:41
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 121 korda

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas tofetome » 06 Nov 2020, 21:45

Ma jään siiski arvamusele, et suverehv töötab kõrgemate temperatuuridega paremini. Ja siis talveks lamell :)

Kuna aga sel aastal mu naaste keegi ära ei ostnud siis sõidan kuni neid on ja siis lamellid
Tallinna ümbruses saab minult ka tekstiilipesurit rentida!

Tanel8012
Huviline
Postitusi: 240
Liitunud: 30 Juul 2020, 19:01
Asukoht: Türisalu
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 18 korda

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas Tanel8012 » 06 Nov 2020, 23:14

Isikliku kogemuse kohaselt on teine ja kolmas suvi lamelliga sõita probleemivaba, võrreldes lamelliga teine talv sõita.

merchant
Huviline
Postitusi: 84
Liitunud: 04 Okt 2017, 09:44
Asukoht: Järvamaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 15 korda

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas merchant » 07 Nov 2020, 19:23

Tanel8012 kirjutas:
06 Nov 2020, 23:14
Isikliku kogemuse kohaselt on teine ja kolmas suvi lamelliga sõita probleemivaba, võrreldes lamelliga teine talv sõita.
Samad sõnad. Kui lahtilamellitud osa on ära kulunud, siis on ta nagu suve(vihma)rehv. V-bolla rajal kuuma anda ei ole mõistlik, aga tavalises tänavasõidus meie keskmisel suvel ei saa vahest suurt aru. Aint suverehvist vaiksem on enamasti :mrgreen:

Kasutaja avatar
Elevant
Klubiline
Postitusi: 801
Liitunud: 19 Nov 2006, 17:44
Auto: MB W124 E320/Jeep Grand Cherokee WK2/Honda CBR1100XX/VW Polo 9N3/Opel Omega A/VW Beetle 1200/MB S211 E320CDI T/Passat B6/Dodge RAM 1500
Asukoht: Läänemaa
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 53 korda

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas Elevant » 07 Nov 2020, 21:24

Tanel8012 kirjutas:
06 Nov 2020, 23:14
Isikliku kogemuse kohaselt on teine ja kolmas suvi lamelliga sõita probleemivaba, võrreldes lamelliga teine talv sõita.
Mulle meeldivad sellised sõnavõtud, kus keegi räägib esimesest, teisest ja kolmandast hooajast, aga sittagi kirjas pole, palju on hooaja läbisõit.
Mina olen sõitnud 2 erineva autoga(Mazda 6 215/55/17, Goodyear Ice Navi Zea(sõitis 5 talve + suve ca 40k km kokku) ja Jeep Grand Cherokee 265/50/20 Hankook I*Cept, 2 hooaega 40k km) ei saa küll öelda, et teine talv on oluliselt sitem, kui eelmine. Hankook oli muidugi konkreetse auto all algusest peale si**, aga ma ei mäleta, et kahe talve vahel oleks erilisi sõiduerinevusi olnud, sõitsin temaga veel suve ka takkaotsa. Mazdaga sai sõidetud mitu talve, kuni lõpuni välja püsis väga hea pidamine. Panin just praegu ka teist hooaega alla Jeepile eelmiseks talveks ostetud lamellid. Mul on ka naeltega autosi, aga kõik autod, millel naelad all on, nendele on need alla ostetud ainult selle pärast, et ma plaanin nende autodega jäärajale minna.


Mõni mode võiks muidugi selle teema kuidagi splittida, omaduste ja muu jutu osas.
Viimati muutis Elevant, 07 Nov 2020, 21:24, muudetud 1 kord kokku.

Tanel8012
Huviline
Postitusi: 240
Liitunud: 30 Juul 2020, 19:01
Asukoht: Türisalu
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 18 korda

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas Tanel8012 » 08 Nov 2020, 00:24

Tanel8012 kirjutas:
06 Nov 2020, 20:06
Aastane läbisõit 35-40k
Lisaks sellele on enamus läbisõidust põhja-Skandinaavias teedel, mida ei soolatata. Teise talve esimene must jää ja läksid lamellid garaazhinurka suve ootama.

Kasutaja avatar
Elevant
Klubiline
Postitusi: 801
Liitunud: 19 Nov 2006, 17:44
Auto: MB W124 E320/Jeep Grand Cherokee WK2/Honda CBR1100XX/VW Polo 9N3/Opel Omega A/VW Beetle 1200/MB S211 E320CDI T/Passat B6/Dodge RAM 1500
Asukoht: Läänemaa
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 53 korda

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas Elevant » 08 Nov 2020, 02:13

Ma ei küsinud aastast, vaid hooajalist läbisõitu. Kui suvekaga sõita 30k ja talvekaga 10k, siis aastane tuleb 40k ja ilmselgelt saavad suvekad teise hooaja keskel otsa, samal ajal, kui talvekas sõidab mitu hooaega või vastupidi. Kui sõita 20k ja 20k, siis tuleb ikka aastane 40k ja mõlemad jooksud sõidavad 2 hooaega(räägin hetkel ca 2t tühimassiga auto puhul).
Aga hüva, võtame pooleks ja siis jääb 17,5-20k ning sellega suudad lamellid kutuks sõita, siis tasuks oma sõidustiil üle vaadata või lamellid õigeaegselt suvekate vastu ringi vahetada. Paar korda +20'ga sõitmist ja oledki oma lamellidest ilma. Lamelli pidamine kaob ära kusagil 5mm'se jäägi juures. Korralik lamell ja hea juht jõuab sinnani just ca 35-40k'ga.

Tanel8012
Huviline
Postitusi: 240
Liitunud: 30 Juul 2020, 19:01
Asukoht: Türisalu
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 18 korda

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas Tanel8012 » 08 Nov 2020, 09:50

Jajah, alati leidub neid, kel mingi hull vajadus musta valgeks rääkida. Mulle piisab teadmisest, et oma sõidustiili juures on naastud sõidetavad neli talve, versus lamellid ühe.
Kes tänasid kasutajat Tanel8012 selle postituse eest:
titowoody

Kasutaja avatar
Elevant
Klubiline
Postitusi: 801
Liitunud: 19 Nov 2006, 17:44
Auto: MB W124 E320/Jeep Grand Cherokee WK2/Honda CBR1100XX/VW Polo 9N3/Opel Omega A/VW Beetle 1200/MB S211 E320CDI T/Passat B6/Dodge RAM 1500
Asukoht: Läänemaa
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 53 korda

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas Elevant » 08 Nov 2020, 17:31

Ma ei ürita musta valgeks rääkida, ma proovin ümber lükata arvamust, et lamelliga kõlbab sõita ainult ühe hooaja.
Ma võin täpselt samamoodi ühe hooajaga ribadeks sõita premium tootja naelad, ma ei lähe seetõttu pasundama, et naelad on sitad, kui teised mehed suudavad nendega sõita sama läbisõidu juures rohkem hooaegasi.

Kui ma omale GC ostsin, siis ma olin lugenud mitmeid kommentaare sellekohta, et üks hooaeg ja tagarehvid on otsas, kui esimesed kestavad.
Esimiste suvekatega(Michelin) sõitsin 1,5 suve(olid autot ostes all, teadmata aja sõitnud), siis kolmanda suve sõitsin oma lamellid lõpuni ja nüüd see suvi olid mul ühed garaazi nurgas vedelenud utiilid all, kõik jooksud kulusid ühtlaselt. Auto läbisõit aastas 40k, ma nüüd ei tea, kas minule lihtsalt on sattunud paremad rehvid, kui teistele või on hoopis põhjus milleski muus.

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 08 Nov 2020, 19:46

Elevant kirjutas:
08 Nov 2020, 17:31


Kui ma omale GC ostsin, siis ma olin lugenud mitmeid kommentaare sellekohta, et üks hooaeg ja tagarehvid on otsas, kui esimesed kestavad.
Esimiste suvekatega(Michelin) sõitsin 1,5 suve(olid autot ostes all, teadmata aja sõitnud), siis kolmanda suve sõitsin oma lamellid lõpuni ja nüüd see suvi olid mul ühed garaazi nurgas vedelenud utiilid all, kõik jooksud kulusid ühtlaselt. Auto läbisõit aastas 40k, ma nüüd ei tea, kas minule lihtsalt on sattunud paremad rehvid, kui teistele või on hoopis põhjus milleski muus.
See väga NSR jutt polegi tegelikult. Nii mina, kui kompanjon ostsime aastaid tagasi uued Jeep GC-d ja tehasest tulevad need Michelin suvekatega. Lisaks on veel ühe koostöö partneri sama tähelepanek sama mudeliga ja sama rehviga. Liialdamata, ca. 1,5 hooaega ja suvekad pmst kiilakad (eriti tagumised), said meie omadele Contid alla ja minu oma sai nendega mahagi müüdud, kuid jääk üle 50% veel, kompanjon sõidab siiani selle Jeepiga ja tema sõitis nendega 4 suve.
P.S täpsustuseks - hooaeg ca. 20 tuh.
Viimati muutis TiitRE, 08 Nov 2020, 19:47, muudetud 1 kord kokku.

Tanel8012
Huviline
Postitusi: 240
Liitunud: 30 Juul 2020, 19:01
Asukoht: Türisalu
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 18 korda

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas Tanel8012 » 08 Nov 2020, 20:29

Elevant kirjutas:
08 Nov 2020, 17:31
Ma ei ürita musta valgeks rääkida, ma proovin ümber lükata arvamust, et lamelliga kõlbab sõita ainult ühe hooaja.

Üritad ju? Sa üritad kahtluse alla seada minu isiklikku kogemust nii naastude, kui lamellidega. Mul ei olnud mingeid eelarvamusi lamelli suhtes enne teist hooaega, sest sõidan pikki maanteeotsi ja sõidustiil on rahulik, naastrehvidel on peale kolme talve sees praktiliselt kõik naastud veel.

Minule sai lamellide lühiealisus selgeks siis, kui teise hooaja esimese musta jääga sõitsin kolmesadat kilomeetrit kuus tundi, samas, kui kõik naastutet sõidukid sõitsid mööda nagu sittuvast kassist. Eestis üldiselt selliseid tingimusi ja distantse väga ei eksisteerigi, sestap ka puudulikust silmaringist tulenevad üldistused. Suverehviga on ka lumel hakkama saadud, aga pidevalt nagu ei taha.

Kasutaja avatar
Elevant
Klubiline
Postitusi: 801
Liitunud: 19 Nov 2006, 17:44
Auto: MB W124 E320/Jeep Grand Cherokee WK2/Honda CBR1100XX/VW Polo 9N3/Opel Omega A/VW Beetle 1200/MB S211 E320CDI T/Passat B6/Dodge RAM 1500
Asukoht: Läänemaa
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 53 korda

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas Elevant » 09 Nov 2020, 02:22

TiitRE kirjutas:
08 Nov 2020, 19:46
Elevant kirjutas:
08 Nov 2020, 17:31


Kui ma omale GC ostsin, siis ma olin lugenud mitmeid kommentaare sellekohta, et üks hooaeg ja tagarehvid on otsas, kui esimesed kestavad.
Esimiste suvekatega(Michelin) sõitsin 1,5 suve(olid autot ostes all, teadmata aja sõitnud), siis kolmanda suve sõitsin oma lamellid lõpuni ja nüüd see suvi olid mul ühed garaazi nurgas vedelenud utiilid all, kõik jooksud kulusid ühtlaselt. Auto läbisõit aastas 40k, ma nüüd ei tea, kas minule lihtsalt on sattunud paremad rehvid, kui teistele või on hoopis põhjus milleski muus.
See väga NSR jutt polegi tegelikult. Nii mina, kui kompanjon ostsime aastaid tagasi uued Jeep GC-d ja tehasest tulevad need Michelin suvekatega. Lisaks on veel ühe koostöö partneri sama tähelepanek sama mudeliga ja sama rehviga. Liialdamata, ca. 1,5 hooaega ja suvekad pmst kiilakad (eriti tagumised), said meie omadele Contid alla ja minu oma sai nendega mahagi müüdud, kuid jääk üle 50% veel, kompanjon sõidab siiani selle Jeepiga ja tema sõitis nendega 4 suve.
P.S täpsustuseks - hooaeg ca. 20 tuh.
Ma sõitsin ise nende Michelinidega 30k km, olid juba enne mind pool pidused. A no ju mulle sattus hea kompott siis, ma kevadel tõenäoliselt panen ka uuesti need Michelinid alla, eks siis ole näha, mis tulemus tulema hakkab.
Tanel8012 kirjutas:
08 Nov 2020, 20:29
Elevant kirjutas:
08 Nov 2020, 17:31
Ma ei ürita musta valgeks rääkida, ma proovin ümber lükata arvamust, et lamelliga kõlbab sõita ainult ühe hooaja.

Üritad ju? Sa üritad kahtluse alla seada minu isiklikku kogemust nii naastude, kui lamellidega. Mul ei olnud mingeid eelarvamusi lamelli suhtes enne teist hooaega, sest sõidan pikki maanteeotsi ja sõidustiil on rahulik, naastrehvidel on peale kolme talve sees praktiliselt kõik naastud veel.

Minule sai lamellide lühiealisus selgeks siis, kui teise hooaja esimese musta jääga sõitsin kolmesadat kilomeetrit kuus tundi, samas, kui kõik naastutet sõidukid sõitsid mööda nagu sittuvast kassist. Eestis üldiselt selliseid tingimusi ja distantse väga ei eksisteerigi, sestap ka puudulikust silmaringist tulenevad üldistused. Suverehviga on ka lumel hakkama saadud, aga pidevalt nagu ei taha.
No las ta siis jääb, et ma üritan musta valgeks rääkida. Minu kogemus kahe erineva GoodYeariga, Hankooki ja Micheliniga, kolmel erineval autol ja kokku 11 talvel(viimased 8 paralleelselt naeltega, Bridgestone, Michelin, Continental, Hankook) näitab vastupidist, et need on täiesti normaalselt sõidetavad rehvid ka teisel talvel ja kui väidad, et oled veel rahuliku sõidustiiliga, siis tekitab see minus seda enam küsimusi, et mis seda põhjustas? Liiga vanad rehvid? Halvad ladustamistingimused? Tehnika mitte korrasolek?

Ma omast kogemusest oskan ka öelda seda, et lamell hoiatab libeduse eest oluliselt varem, kui nael, viimane tavaliselt hoiatab siis, kui mingi reaalne moment hakkab tekkima.

Minu sõidukogemus ei piirdu ainult Eestiga, vaid ka täpselt selle sama Põhja-Skandinaaviaga. Kusjuures ma enne ei teinud nalja sellega, et ma võin ühe talvega naelad tümaks sõita, ma olen seda kunagi aastaid tagasi teinud. Teine talv sõita oli suhteliselt huvitav, mustrit oli palju, julgelt 5mm, aga pidamine oli täiesti olematu, rehvideks olid Bridgestone Noranza'd. Lihtsalt kuna autol oli jõudu palju, siis sai lõbutsedes naeltelt pead maha sõidetud ja lamelli osa ära sulatatud/põletatud.

KuldarA
Huviline
Postitusi: 1425
Liitunud: 08 Veebr 2007, 17:25
Telefon: 56248247
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 98 korda
Kontakt:

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas KuldarA » 09 Nov 2020, 10:10

Maahärra kirjutas:
06 Nov 2020, 20:18
Samas see naeltega sõitmine on mõnel lihtsalt peas kinni (ainuke õige rehv talveks).
Üks töökaaslane väitis vähemalt nii. Minu autosse ta näiteks istuda ei julge talvel kuna naelu pole....
See ongi peas kinni. Naastuga õnnetusse sattumine võib isegi tõenäolisem olla, kuna annab nö võlts turvatunde, mis väljendub selles, et sõidetakse teeolusid arvestamata. Ja viimane on tegelikult see, mis tagab talvel turvalisuse.
Kes tänasid kasutajat KuldarA selle postituse eest:
MustVälkMaahärraetnies858Elevant
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

merchant
Huviline
Postitusi: 84
Liitunud: 04 Okt 2017, 09:44
Asukoht: Järvamaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 15 korda

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas merchant » 09 Nov 2020, 10:52

Olen ise ja nii mõnigi sõber on veel üllatuse saanud mõningase läbisõiduga naeltega märja asfaldiga kaetud linnatänaval. Äkkpidurdusel on kõvasulaotste peal üllatavalt libe vs naelteta rehv samades oludes.

Tanel8012
Huviline
Postitusi: 240
Liitunud: 30 Juul 2020, 19:01
Asukoht: Türisalu
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 18 korda

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas Tanel8012 » 09 Nov 2020, 19:13

Elevant kirjutas:
09 Nov 2020, 02:22

No las ta siis jääb, et ma üritan musta valgeks rääkida. Minu kogemus kahe erineva GoodYeariga, Hankooki ja Micheliniga, kolmel erineval autol ja kokku 11 talvel(viimased 8 paralleelselt naeltega, Bridgestone, Michelin, Continental, Hankook) näitab vastupidist, et need on täiesti normaalselt sõidetavad rehvid ka teisel talvel ja kui väidad, et oled veel rahuliku sõidustiiliga, siis tekitab see minus seda enam küsimusi, et mis seda põhjustas? Liiga vanad rehvid? Halvad ladustamistingimused? Tehnika mitte korrasolek?
Rehvid olid ostes kolm kuud vanad GY testivõitjad, talvetingimustes naastudega võrreldes kasutumiskõlbmatud poolteist aastat vanadena siis. Ladustamine jahedas ning pimedas keldris suvehooajal. Tehnika on mul alati ideaalses korras, sest kodunt kaugel remont on ebamugav ning väga-väga kallis.
Elevant kirjutas:
09 Nov 2020, 02:22
Ma omast kogemusest oskan ka öelda seda, et lamell hoiatab libeduse eest oluliselt varem, kui nael, viimane tavaliselt hoiatab siis, kui mingi reaalne moment hakkab tekkima.
Nõus, kehvema pidamisega rehv kaotabki pidamise varem.

Elevant kirjutas:
09 Nov 2020, 02:22
Minu sõidukogemus ei piirdu ainult Eestiga, vaid ka täpselt selle sama Põhja-Skandinaaviaga. Kusjuures ma enne ei teinud nalja sellega, et ma võin ühe talvega naelad tümaks sõita, ma olen seda kunagi aastaid tagasi teinud. Teine talv sõita oli suhteliselt huvitav, mustrit oli palju, julgelt 5mm, aga pidamine oli täiesti olematu, rehvideks olid Bridgestone Noranza'd. Lihtsalt kuna autol oli jõudu palju, siis sai lõbutsedes naeltelt pead maha sõidetud ja lamelli osa ära sulatatud/põletatud.
Kas veoautoga Oslot, elik mitte-Norrat sõita on sama, kui sõiduautoga põhjapool polaarjoont? Väidan, et mitte. Endal mõningane kogemus veoautoga samuti ja meeles väga hästi, kui 2016 alguses Storlienis Yokohama lamellidele kuute ketti peale toppisin, samas kui naastudega Norra veokid null kraadi, vihmasaju ning kinnisõidetud lume peal selleks vajadust ei näinud.

Mul on ka kogemus Nexeni lamellidega, kui korra jäin Eestist tööle minekuga hilja peale, ning Merkenesi platool oli juba lumi maas. Kirusin ennast pärastpoole, et selle paarkümmend kilti oleks võinud sama hästi suvekatega ära libistada, oleks samuti kehva aga vähemasti €280 taskus alles. Samuti oli kunagi E38 bemmil Saksast tooduna "lamellid" all, mis kolme talvega praktiliselt ei kulunudki, kuid pealinnas pole rohkem tarviski ning sellest ka paljude usk naastuvabasse ellu. Kordan, kui oleksin rikas, siis ostaksingi igaks hooajaks uued testivõitja lamellid ning sõidaks nendega järgmise hooajani. Kuna rikas pole ning puudub ka võimalus hoida rehve öösiti padja all, et nad ikka kindlasti mingidki talveomadused säilitaksid, ostan ikka kolme-nelja aasta takka need rehvid, ilma milleta kohalik maanteeamet/politsei tihti autodel sõitmise rangelt mittesoovitavaks tituleerib.

Kasutaja avatar
Elevant
Klubiline
Postitusi: 801
Liitunud: 19 Nov 2006, 17:44
Auto: MB W124 E320/Jeep Grand Cherokee WK2/Honda CBR1100XX/VW Polo 9N3/Opel Omega A/VW Beetle 1200/MB S211 E320CDI T/Passat B6/Dodge RAM 1500
Asukoht: Läänemaa
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 53 korda

Mis talverehviga sõidan ja kuidas selle omadusi hindan?

Lugemata postitus Postitas Elevant » 09 Nov 2020, 21:43

Tanel8012 kirjutas:
09 Nov 2020, 19:13
Elevant kirjutas:
09 Nov 2020, 02:22
Ma omast kogemusest oskan ka öelda seda, et lamell hoiatab libeduse eest oluliselt varem, kui nael, viimane tavaliselt hoiatab siis, kui mingi reaalne moment hakkab tekkima.
Nõus, kehvema pidamisega rehv kaotabki pidamise varem.
Minu jaoks teema ammendatud, mul ei ole nii lolli sõnavõtu peale enam midagi öelda.

Vasta

Mine “Veermik”