K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses alusvankriga, amortide, velgede ja rehvidega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

kunks
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 04 Apr 2007, 21:58
Auto: Beetle 1965, vahele mõned VAG-id ja hetkel B5.5 4x4
Asukoht: Kilulinn, Kalamaja
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas kunks » 03 Nov 2017, 19:11

Tere!
Ei leidnud siit teemat B5 kohta.
Seoses talve tuleku ja elukohaga metsas vaja kõrgemaks saada. On keegi teinud ja kuidas? Hetkel all olevad vedrud-amordid ei ole pehmed.
Autoks 4x4 2002 2,5td

murkamarko
Klubiline
Postitusi: 1677
Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
Telefon: 53542362
Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 55 korda

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas murkamarko » 03 Nov 2017, 20:08

Ehk kõrgem ja kitsam rehv aitaks ka.

Beluuga
Huviline
Postitusi: 212
Liitunud: 28 Aug 2012, 10:40
Telefon: 58383262
Auto: Golf 4 2001 2,0 85 kw manuaal
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 4 korda

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas Beluuga » 03 Nov 2017, 20:16

murkamarko kirjutas:Ehk kõrgem ja kitsam rehv aitaks ka.
Kõrgem ja kitsam paneb kohe ujuma ka maantteel . Sai omal ka korra katsetatud ja ei saanud aru milles asi kuni suvekad tagasi kruttisin läksid kohe talvekad minemaviskamisele ka .

kunks
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 04 Apr 2007, 21:58
Auto: Beetle 1965, vahele mõned VAG-id ja hetkel B5.5 4x4
Asukoht: Kilulinn, Kalamaja
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas kunks » 03 Nov 2017, 20:35

Rehvid jäävad igal juhul need, mis on. Vedrud-amordid oleks esimene eelistus. Oli Passatil nn "halvad teed" pakett. Sellisel juhul oleks hea koode teada. Tagumiseks variandiks jääb vahepukside kasutamine.

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 03 Nov 2017, 21:56

kunks kirjutas:Rehvid jäävad igal juhul need, mis on.
Miks neis rehvides nii kinni oled? Kusjuures palja rehviga võid juba sinna 1cm juurde kõrgust juurde saada ja seda teinekord midagi modimatagi. 2cm eeldab küll juba natuke ka keretõstet.
Samas küsikski, et mida annab su auto kliirentsile juurde, kui ajad kere silla pealt kõrgemaks? Kliirents jääb ju samaks? Kliirentsi suurendamiseks tulebki suurendada ratast (kõige lihtsam teha seda rehvi mõõduga mängides) ja kuna suurem ratas vajab ka suuremat ruumi, siis alles tuleb kere kergitamine, et ratas ringi mahuks käima.
Usu mind, olen mõned oma metsa autod selliselt järgi aidanud ja ainus kliirentsi suurendamine tuleb rattast endast (kere tõste sinna otsa on vaid abiline).
Kes tänasid kasutajat TiitRE selle postituse eest:
murkamarko

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3371
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 804 korda
Tänatud: 131 korda

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 05 Nov 2017, 22:31

Tugevdatud vedrud leia ja kui sellest jääb väheks, siis hakka muid asju välja mõtlema.
Seda juhul kui rehvi mõõtu ei taha muuta! :)

Olen näinud originaalis tehase poolt väga kõrgeid passateid!
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

Mjergo
Huviline
Postitusi: 318
Liitunud: 03 Juun 2012, 20:17
Telefon: 56978477
Auto: A3 , T4, V5
Asukoht: L-Virumaa , Tamsalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas Mjergo » 05 Nov 2017, 22:46

Alustada voiks nt suurematest ratastest, ala 17" ja sinna miskine 55 korgusega rehv peale visata.
Jargmiseks vedrude vahetus kangemate vastu, voi coilid.
Uks voimalus on ka amordid ringi teha, kuid see juba natuke suurem too...
Keevitus/treimis/muud metallitööd L-Virumaal (Tig/Mig) ka alumiinium. Autoremont/keretööd/Diagnostika. +372 56 978 477 Otsin sponsoreid/searching for sponsors

GTI
Moderaator
Postitusi: 7822
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas GTI » 06 Nov 2017, 11:11

Kuidas poolteljed sellesse suhtuvad kui vedrude-amortide jm. asjade vahetamisega kere kõrgemaks ajada? Sõidad ''kõrgendatud'' autoga kuskilt august hooga läbi nii et viskab vedrustuse teise äärmusse, on oht et sikutab pooltelje liigendi laiali.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

kunks
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 04 Apr 2007, 21:58
Auto: Beetle 1965, vahele mõned VAG-id ja hetkel B5.5 4x4
Asukoht: Kilulinn, Kalamaja
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas kunks » 06 Nov 2017, 13:12

Jutt käib ainult 20mm-st! Amort piirab vedrustuse allapoole liikumise pikkuse ära. Ei sikuta ta kuhugi.
Rehve ei taha vahetada, sest on korralikud ja 205/55 ka odavad. Mõõt suuremaks tõuseb hind hüppeliselt. Pealegi suure ja karvase rehvi ning vahekastiga isend olemas.
Amordid epoes "Für Fahrzeuge ohne Schlechtwegeausführung" ütleb google "Halb teedeehitusega sõidukite korral" On keegi ostnud. On nad pikemad või on jämedamad?
Vedrudega vist jään siiski 20 mm seibide peale. Ei ole veel joonist googeldades leidnud. Midagi sellist . On keegi kasutanud?
https://www.ebay.com/itm/Rear-strut-spa ... zv&vxp=mtr
https://www.ebay.com/itm/Front-strut-sp ... ly&vxp=mtr

Miks ja mida siis ikkagi:
Talvel Kalamajas ei taha olla see, kes keskmise jäävaalu ära lihvib. VAG-d mu kogemusel pea kõik teevad siin talvel saha töö ära.
Tugevdatud jäika vedru ei taha. Keeru jagu pikem lihtsalt vaja leida. Või siis puks vahele.
Amort võiks küll tugevam olla. Tavaline vedru + korralik tugev amort töötab hästi minu kogemustel.

kunks
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 04 Apr 2007, 21:58
Auto: Beetle 1965, vahele mõned VAG-id ja hetkel B5.5 4x4
Asukoht: Kilulinn, Kalamaja
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas kunks » 06 Nov 2017, 13:45

Samas -jäin nüüd mõtlema raha peale. Vbl korralik amort+nõks suurem rehv vedrudega mängimse asemel. Summa tuleb sama. Mis mõõt 16" veljele näiteks panna, et auto pärast napakas välja ei näeks :( 215/55R16 ?. Siit teine küsimus. Rehvi seina kõrgus läheb suuremaks, kas läheb ka vedelaks juhitavus.
Pilt

Kasutaja avatar
jojoonas
Huviline
Postitusi: 226
Liitunud: 24 Juul 2017, 15:28
Auto: Golf 7.5 Variant R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 54 korda

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas jojoonas » 06 Nov 2017, 15:26

kunks kirjutas:Samas -jäin nüüd mõtlema raha peale. Vbl korralik amort+nõks suurem rehv vedrudega mängimse asemel. Summa tuleb sama. Mis mõõt 16" veljele näiteks panna, et auto pärast napakas välja ei näeks :( 215/55R16 ?. Siit teine küsimus. Rehvi seina kõrgus läheb suuremaks, kas läheb ka vedelaks juhitavus.

55% of 205 mm = 113 mm (diameeter rattal 632 mm, raadius 316 mm) - algväärtus
55% of 215 mm = 118 mm (diameeter rattal 643 mm, raadius ~321 mm)

Ehk külgsein (kliirens) suureneb 205/55R16 vs 215/55R16 mõõduga umbestäpselt 5mm.

Et puhtalt ratta läbimõõduga mängides reaalset kasvu saavutada, on sul rehviga 2 varianti:

1) 205/65R16 mõõdus rehv - rehvi külgsein siis 133mm (diameeter 652 mm, raadius 326 mm)
2) 215/60R16 mõõdus rehv - rehvi külgsein siis 129mm (diameeter 664 mm, raadius 332 mm)

Kui hullu tahad panna, siis Tiguani 16" mõõt, ehk 215/65R16, mis juhul tekib kliirensi tõus selline:

55% of 205 mm = 113 mm
vs
65% of 215 mm = 140 mm (ratta diameeter 686 mm, raadius 343 mm)

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 75 korda
Kontakt:

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas dellu » 06 Nov 2017, 15:36

Aga kas see ratas pärast alla ka läheb? Kunagi sai 215/45/18 alla aetud (A8 D2 originaalvalud) ja seal oli amordikannu alumise servaga suht millimeetrite mäng, et ei hakkaks pihta käima. tqhq.ee kalkulaatori järgi on 215/45/18 madalam kui 215/60/16, seega natuke kahtlane.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

Kasutaja avatar
jojoonas
Huviline
Postitusi: 226
Liitunud: 24 Juul 2017, 15:28
Auto: Golf 7.5 Variant R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 54 korda

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas jojoonas » 06 Nov 2017, 15:56

dellu kirjutas:Aga kas see ratas pärast alla ka läheb? Kunagi sai 215/45/18 alla aetud (A8 D2 originaalvalud) ja seal oli amordikannu alumise servaga suht millimeetrite mäng, et ei hakkaks pihta käima. tqhq.ee kalkulaatori järgi on 215/45/18 madalam kui 215/60/16, seega natuke kahtlane.
Ega seda tõesti enne tea kui proovida. Sõltub ka, mis parameetriga velg on - ET liiga väike, rapsib tiivad ära, liiga suur ET samas jääb suurema tõenäosusega vastu püstakut, kui üldse alla mahub.

Kõige lihtsam lahendus - leia mõni odav või täiesti tasuta soovitud mõõdus utiil ja hea sõber kes sinuga mässata viitsib ja proovige. Spekuleerida võib siin igasuguseid asju.

See siin on vaid puhas matemaatika. Reaalsus on näidanud, et ühes mõõdus erinevate tootjate rehvid on täiesti erinevate profiilidega, mistõttu ühe tootja rehv võib istuda, teise oma mitte.

miilits
Huviline
Postitusi: 2186
Liitunud: 10 Jaan 2007, 15:23
Telefon: 5kolm423753
Auto: 4motion 142kw-müüdud, 330xd e91-müüdud, B6 dsg-müüdud, passat b7 4mo-müüdud, e61 525i-müüdud, Allroad 10a-müüdud. Passat b8 bitdi 2/3R-line 4mo, Audi a8d3 2004 v8 pre fl, Fiat Dethleffs 2021
Asukoht: tallinn / jõgeva :5kolm423753
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 123 korda
Kontakt:

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas miilits » 06 Nov 2017, 18:45

Foorumist varem läbi käinud üks rohelist karva b5.5 universaal, viimasel ajal olen keila ringil kohanud peale 16-t seda masinat. See on tavalisest pasteedist ikka märksa kõrgem. kuidas seal teema lahendatud on? Teab keegi sellest midagi?
www.kamadorent.ee
HUVILINE ....

vwgolf
Huviline
Postitusi: 683
Liitunud: 03 Mär 2014, 08:33
Auto: Focus 3 / Golf 4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas vwgolf » 16 Nov 2017, 12:13

Mida sellest arvata?
https://kaup24.ee/et/autokaubad/muud-to ... ?id=554959
Allapoole kerides on veel valikuid.

karsson15
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 10 Okt 2005, 19:23
Asukoht: viimsi
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas karsson15 » 16 Nov 2017, 21:52

Põnev teema, kuna suvel just mõtlesin enda Alltrackiga sama asja läbi teha aga loobusin, mõtlesin, et kaua ma ikka sõida sellega ja ei viitsinud seda summat välja käia.

Hakkasin uurima, ja oleks ise läinud selle toote teed, kuna suvalisi kummijunne ja muid aretusi ei tahtnud(vb oleks üle maksnud, mine sa tea)
https://www.spaccer.com/en_XX/makes-and ... track.html
Mõtlesin ka veel rattad välja vahetada ja panna alla mõõdu suurema diameetriga rattad (talveks üldse 205/60 R16), see 225/50 R17 on kole killer minu jaoks, heameelega sõidaks nii 225/60 vähemalt :D
ratta suurusi võrdlesin sellel lingil, käepärane asi minu jaoks.
https://www.wheel-size.com/calc/
See näitab hästi ära ka muud suurused (scrub radius jmt) - minu jaoks oli oluline et need näitajad jääksid rataste muutmisel samaks
Arvutasin ühtepidi ja teisitpidi, ning oleks saanud 167mm originaali asemel ca 197-207mm kliirensiks.

Ise mõtlesin panna need spaccerid kokku 24mm ja kummivaherõngad kokku 6mm, aga mitte maksimaalset võimalust.
Nii nagu eelpool mainitud, siis sillad ei oleks nii palju tõusnud, osaliselt tõuseb kere sildade peal ja sealt kadus ka natukene mõte.

Pooltelgede pärast ka väga ei muretsenud kuna ekstreemumid oleks jäänud enamvähem samaks, kuigi ega see väga hästi just ei mõju jah.

Mul oli garantiiga auto ka, Møller ei võtnud üldse mind jutule nende paigalduse osas, siis ka loobusin.
Lihtsalt võtsin teadmiseks, et kus ma enne Subaruga käisin, siis nüüd enam ei saa :)

Üks asi on veel - mida suurema ratta paned, seda rohkem kaob momenti ja seda suuremaks läheb kütusekulu, eriti just linnaliikluses.

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 75 korda
Kontakt:

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas dellu » 16 Nov 2017, 22:04

Seda momendi kadu on teisedki väitnud, või noh ütleme siis pigem kiirenduse kadu. Mina seda kahjuks kinnitada ei saa. Ma sõitsin ühe ja sama autoga nii kevadisel kui sügisesel AC dragil. Kord oli all 16" ja teinekord tõllarattad 18" (spido viga oli +/- 0). Mõlemal korral oli 400m aeg täpselt sama, kuigi seal ka küsiti, et miks nii suure rattaga. Autoks oli B6 1.9TDI 96kw automaat.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

karsson15
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 10 Okt 2005, 19:23
Asukoht: viimsi
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas karsson15 » 16 Nov 2017, 22:15

dellu kirjutas:Seda momendi kadu on teisedki väitnud, või noh ütleme siis pigem kiirenduse kadu. Mina seda kahjuks kinnitada ei saa. Ma sõitsin ühe ja sama autoga nii kevadisel kui sügisesel AC dragil. Kord oli all 16" ja teinekord tõllarattad 18" (spido viga oli +/- 0). Mõlemal korral oli 400m aeg täpselt sama, kuigi seal ka küsiti, et miks nii suure rattaga. Autoks oli B6 1.9TDI 96kw automaat.
Siinkohal täpsusta palun - kas kogu ratta diameeter jäi samaks või oli jooksudel erinev, kuna peamine momendi kadu tuleb ikka suuremast tõllarattast, mida peab siis ringi ajama. Antud teemas väga oluline nüanss, kuna tõstet saab teha, nagu mainitud, suurema ratta (mitte üksi suurem velg+madalam profiiliga rehv) arvelt, kus diameeter ei muutu.
Ma ei vaidle Sulle vastu, lähtun talupoja loogikast. Samas üks kogemus kunagi ammu rolleriga on olnud Vietnamis - samad rollerid aga ühel väiksem, teisel suurem ratas jne jne mis kõik järgnes, ei puutu siia teemasse :D

Nüüd puhtalt oletan aga teemalgataja eesmärk pole vast 400m aeg, vaid kui metsas siis ikka moment päris oluline.
Toon näite - sama Subaru millest oma postituses rääkisin - täiesti kohutavalt olematu momendiga auto, mis sest et kliirens jube hea, oma klassi üks parimaid.
Istusin selle palju kiidetud "sümmeetrilise" neliveoga mõnigi kord liiva peal (just peal mitte isegi sees), väiksel kallakul ning kinub nagu siga aia vahel aga kuskile ei liigu. Selles osas näiteks xc70 oli küll "kolmveerand veoline" kuid diislil oli vähemalt momenti rattaid ringi ajada. Subaru oli vabalthingav, mitte turbokas - viimastel on muidugi olukord märgatavalt parem.

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 75 korda
Kontakt:

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas dellu » 16 Nov 2017, 23:03

18 diameeter oli suurem, sest sellega oli spidoviga 0 GPSiga võrreldes, 16"ga mingi viga oli, aga täpselt ei mäleta kui palju.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

vwgolf
Huviline
Postitusi: 683
Liitunud: 03 Mär 2014, 08:33
Auto: Focus 3 / Golf 4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas vwgolf » 17 Nov 2017, 09:45

Kas vedrude vahele kummijullade toppimisel võib midagi kahjustada? Muidu oleks päris lihtne ja odav variant kasvõi talveks auto esiosa tõstmiseks paari cm võrra (teema pealkiri - 2cm). Ei peaks koguaeg lumesahka mängima. Foorumites osad panevad suuremate rataste mahutamiseks kummipukse vedrude vahele. Näiteks polüuretaanist. Diiselmootor raske ja vanad esivedrud ilmselt vajunud. Annaks kasvõi ajutiselt natuke kõrgemaks teha.
► Näita Spoilerit
Samas on see muidugi kahe otsaga asi - vedru kui põrutuse leevendi mõju kaob ära st auto muutub jäigemaks, august läbi sõites lõhub/põrutab rohkem autot... kuigi ühe-kahe keeru vahele kummipuksid panna võibolla ei ole kahjustav mõju nii suur kui võrrelda eelisega, et kõrgem auto käib vähem vastu maad.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7822
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas GTI » 17 Nov 2017, 11:30

Vedrudevaheliste kummipuksidega rikud ära vedrude ja amortide töö, mis on projekteeritud koos töötama. Kui kellelgi kogemusi siis võiks kirjutada. Samuti kipuvad need sealt vedrude vahelt ära kaduma. Mul isa kunagi kui mängis tennist siis toppis Ziguli tagavedrud tennispalle täis, siis võis mitu aastat marsruudil kortermaja parkla - maakodu teeservast tennispalle leida. :D
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

kunks
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 04 Apr 2007, 21:58
Auto: Beetle 1965, vahele mõned VAG-id ja hetkel B5.5 4x4
Asukoht: Kilulinn, Kalamaja
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas kunks » 17 Nov 2017, 12:29

Vedrude ja amortidega omavahel midagi muutuda ei saagi. Puks läheb püstaku ja kere vahele.
Kui tahtmist vedrule alla panna, siis hea kasutada Bilsteini toodangut. Pildilt näha, mida ja kuhu saaks panna.

Pilt

Panin taha uued A6 amordid. https://www.ecstuning.com/b-bilstein-pa ... 84067~bil/
Otsustasin pärast vaadata, mis uued teevad. Midagi ei muutunud kõrguses :(
Minu nägemuses siiski puksid püstaku ja kere vahele.
Taga ainuke võimalus 2cm (vms) puksid vahele panna.

Pilt

Minu joonis sai selline ( kui täpselt sobis, saan pärast teada) . Kribasin, kui püstak laual oli. Pmst võib selle ka rauast teha. Kaal jääb kere mitte vedrustse kanda.

Pilt

Ees kaks varianti-kas puksid

Pilt

, või amordi kahvel pikemaks (alumine 16mm saba läbi lõigata ja otsad sobiva läbimõõduga toru sisse keevitada). Pildilt näha amordi alumine saba ja minu mõte arusaadavam

Pilt


See on minu plaan ja hetkel ikkagi targutamise staadium. Mõni päev, kui aega, teen ära. Eks siis jagan infot.

P.S. Hetkel rattatsentrist koopa äärde mõõdetuna. Taga 390mm, ees 380mm. Keegi võiks oma mõõdu anda. Info kulub alati ära :)
Just rattatsentrist, siis ei pea arutlema rehvimõõdu, rõhu jms teemal.

karsson15
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 10 Okt 2005, 19:23
Asukoht: viimsi
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas karsson15 » 17 Nov 2017, 15:20

kunks kirjutas:või amordi kahvel pikemaks (alumine 16mm saba läbi lõigata ja otsad sobiva läbimõõduga toru sisse keevitada). Pildilt näha amordi alumine saba ja minu mõte arusaadavam
► Näita Spoilerit
Targutan natukene vastu - kui sa teed amordi pikemaks, siis see ei tõsta ju vaid muudad amordi töökäigu tsooni - allapoole käib pikemalt lahti, põhja lüües vähendad "käiku". Ehk siis sa lahendaksid ära ühe teise tüüpilise probleemi mis minu arust vähemalt osadel VAG autodel on, et tagumiste amortide käik on allapoole on liiga lühike (Pasteet B7, Octavia, Octavia Scout jmt) - sõidad äärekivist või lamavasttakistusest alla kolksuga kui tagaamordid käivad allapoole lõppasendisse lahti.
Selleks, et tõsta peaks vedru olema pikem/kõrgem (või siis distantspuksid üleval/all vahel).
Ehk siis võrdluseks - pane amort alla ja jäta vedru ära, vajub auto täitsa alla ära ju. Selle samas "proovimise" teema käisin enda golfiga just läbi kui oli vaja õiged amordid hooldusesse viia ning otsisin asendusi et lihtsalt auto seisma panna - sain ainult amordid ilma vedruteta - krõps auto vastu maad.
Vastupidine näide - miks pannakse muidu nii üliväga populaarsed MADALDUSVEDRUD :)?
Keegi juba eelpool mainis - kogu see kompl on projekteeritud töötama koos - ehk kui tahta korralikult teha, siis vaja vahetada amordid/vedrud/poolteljed, arvestada ka ET jmt juurde. Kui aga katsetada ja vastupidavus/juhitvaus jmt jätta prioriteediks n-1, on kõik võimalik.

Minu "targutamis" loogika - piis:)!

kunks
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 04 Apr 2007, 21:58
Auto: Beetle 1965, vahele mõned VAG-id ja hetkel B5.5 4x4
Asukoht: Kilulinn, Kalamaja
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas kunks » 17 Nov 2017, 15:45

Pilt

suvaline pilt netist. Vedru on fikseeritud amordi taldriku ja padja vahele. Pannes taldrikute ja vedru vahele midagi, suurt palju ei muutu.
Amorti pikemaks tehes pean silma alumise otsa kinnituse toomist allapoole. Töökäigutsoonid jma sellest ei muutu. Teises variandis pannakse ülemise padja peale lisa padi. Pikem ja jäigem vedru päeva ei päästa kuidagigi. Rohkem raputab ja amort saab lisatööd juurde. Maasturitel tehakse vedrutõstet, aga neil ka teistmoodi silla ehitus. Igasugu äärekivi jms mured nõrga amordi teema. Kuskil ülevalpool ka kirjutasin. Ma olen Bilsteini usku selles asjas. Koni kah muidugi. Kui silla geomeetriat vaadata tõstega, siis ET pole teema, rattakalle ka mitte, veovõlli nurk suureneb 1-2%. See veovõlli ei hävita.
Tegelt +10cm tõstete kogemust piisavalt ja suurte ratastega ka. See pärast suuremat ratast alla ei tahagi, sest siis algab kogu jutt ülekannetest.

karsson15
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 10 Okt 2005, 19:23
Asukoht: viimsi
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: K: Passat B5.5 tõstmine (kliirensi suurendamine) 2cm

Lugemata postitus Postitas karsson15 » 17 Nov 2017, 16:16

arusaadav selle aomrdi/vedru süsteemi järgi jah, ma targutasin selles kohta, kus vedru ei ole amordi küljes vaid eraldi ja mulle tundus, et Sinu eelmise postituse viimane pilt kahvliga amordist seda oli :)

Vasta

Mine “Veermik”