B8 rehvimõõdud ja Maanteeamet

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses alusvankriga, amortide, velgede ja rehvidega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

B8 rehvimõõdud ja Maanteeamet

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 14 Nov 2018, 20:20

merchant kirjutas:
14 Nov 2018, 18:54
Meil ei küsinud Volvo mõõtude lisamise eest midagi, ca nädal läks neil paberite vahetamisele ja lubatud mõõtude nimekiri kanti mnt registrisse. Uut passi võtma ei pea, nagunii vaatavad kõik online registrit. Kui välismaale ei lähe, pole isegi kasutajate lisamisel vaja uut passi võtta.
Ok, siis saite parema diili.
Kuna veokatel märgitakse mõõdud passi, siis sekelduste ära hoidmiseks (näiteks Läti pollar) vahetasime ka passid ringi.

Maahärra
Veteran
Postitusi: 1204
Liitunud: 23 Juun 2006, 13:49
Telefon: 56494520 - helista kui tunned tungivat vajadust
Auto: VW Passat 1.9 TD 55 kw 1992 Kia 2021
Asukoht: Eesti,
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

B8 rehvimõõdud ja Maanteeamet

Lugemata postitus Postitas Maahärra » 14 Nov 2018, 20:43

stefan31 kirjutas:
14 Nov 2018, 18:00
Viimase aasta-kahe jooksul VW/Skoda esinduse kaudu tehasest uut autot tellides, nii pea kui oled valinud lisaraha eest standardmõõdust mingi suurema velje, kaasneb automaatselt tüübikinnitus kõigi võimalike (ka veel tellitust suuremate) tehase poolt lubatud veljemõõtudega. (Seepärast ka Jussikesel kõik mõõdud passis, kuna tema R-paketiga kaasnes suurem velg). Kui jääd standard veljemõõdu juurde, siis on passis ka vaid see originaalmõõt ja tavaliselt ka veel samale veljeläbimõõdule veidi kitsam M+S versioonina lubatud mõõt. Põhjus on vist osalt uues kütusekulu arvestamise meetodis, mis määrab auto ametlikud kulu- ja CO2 numbrid nüüd auto varustusepõhiselt ning suurem velg (ja sellega üldjuhul laiem rehv) on siin oluline tegur. Ehk siis sellele tüübikinnitusele vastavalt erineb sama mootoriga masina CO2 heitme hulk 1-2 grammi ja mõnes riigis sõltub automaksumäär sellest oluliselt. Nii näiteks minu selle mudeliaasta Passat B8 TSI Alltrack sai tellitud standardveljega 17 tolli, ja CO2 on 160 g/km. Täpselt samal ajal tehasest tellitud ja tarnitud samasugune masin, ainsa erinevusega 18 tollised rattad, sai passi kõikvõimalikud rattamõõtud (ka 19 tolli) ja CO2 on passi järgi 162g/km.

Märkasin oma auto puhul suuremate rattamõõtude puudumist passis juba siis, kui mulle auto reg nr saadeti, et ma saaks kindlustused teha. Selle peale oli mul müügiinimesega järgmine dialoog: Juhul kui mul äkki tekib tulevikus soov tellida varuosaletist sellele masinale tehase poolt lubatud 18 tollised originaalveljed, ega te ometi keeldu? Ei keeldu. Seega ajate ka maanteametiga sel juhul asjad korda? Eks me siis aja.
MartenL kirjutas:
14 Nov 2018, 11:24
Selles see teema ongi, et ühel B8 on valik lai, teisel identsel sama mootori, kasti ja veoskeemiga annab ainult 16 ja 17.
Esimene ja minu jaoks põhjapanev vastus. Tänan!

Ja nüüd kõik kes tahavad suuremaid rattaid kasutada kui passis kirjas - Møller'isse varuosa leti äärde järjekorda velgi ostma ja siis nuruma, et saaks uue tüübikinnituse oma autole.

PS. Ise siiani sõitnud ringi nö tehase esimese valikuga ja kõik on hästi. Minul isiklikult on auto tarbeasi - liikumiseks punktist A punkti B. Mitte näitamiseks teistele.

Kasutaja avatar
SanderSPS
Tunnustatud
Postitusi: 1534
Liitunud: 12 Juul 2017, 14:54
Asukoht: Kolhoos
Tänanud: 153 korda
Tänatud: 422 korda

B8 rehvimõõdud ja Maanteeamet

Lugemata postitus Postitas SanderSPS » 14 Nov 2018, 22:07

tanelka kirjutas:
14 Nov 2018, 19:16
Siin ju juttu ainult valmistaja poolt ettenähtud näitajatest, mitte sõnagi maanteeameti poolt sisestatud mõõtudest.
tlauri kirjutas:
13 Nov 2018, 15:07
Kood 506. Rehvi kasutamine
Nõuded: 1) rehvi mõõtmed (E-reeglid nr 30, nr 54 ja nr 75) peavad vastama sõiduki
valmistaja poolt ettenähtud näitajatele ja sõidukil kasutatava velje mõõtmetele. Rehvi
kiiruskategooria (vaata tabel 4) peab olema vähemalt võrdne sõiduki valmistaja poolt
ettenähtud näitajaga või vähemalt kiiruskategooriaga Q, kui sõiduki valmistaja on ette
näinud sõiduki rehvidele suuremad kiiruskategooria väärtused. Koormusindeks (vaata
tabel 5) peab rehvide üksikasetuse korral olema vähemalt võrdne 0,5 kordse suurima
lubatud teljekoormusega või rehvide topeltasetuse korral vähemalt võrdne 0,25 kordse
suurima lubatud teljekoormusega. Kui sõiduki valmistaja on ette näinud suuremad
koormusindeksid, peab kasutama vähemalt valmistaja poolt ettenähtud suurusi.
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/12 ... 2lisa1.pdf#

Pean nõustuma. Hetkel härra tlauri räägib endale vastu. Tootjapoolt võivad mu autol all olla ka 19 tolli. Suudan seda ka tõestada ja minu jaoks teema lõppenud. Tõestuse all ei pea silmas isegi maanteeameti lehte või kütuseluugil olevat.
Aitan diagnostika/kodeerimisega VAS ja originaal Ross Tech Hex-Net kaabliga.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

B8 rehvimõõdud ja Maanteeamet

Lugemata postitus Postitas tlauri » 15 Nov 2018, 00:59

Esiteks see, mida tsiteerite oli vastus kodanikule, kes küsis:
Terminaator kirjutas:
13 Nov 2018, 15:01
Mul siin tekkis veel selline küss, et kui rehvi kiirusindeks ja koormusindeks on suuremad-kas siis on ka probleem?
Teiseks kordan ja veelkord kordan: tehke dokumendid korda enne, kui seadust asute rikkuma (monteerite ja/või sõidate illegaalse rehvimõõduga).
Kui registridokumendis on subjekti või objekti väärtus = "Jaan Lauajalg" siis selle käsunduses ilustamine "Jaan Küünlajalaks" on väärtegu.

Kolmandaks - WLTP aktiveerus 2017 ehk kõik rehve puudutav erisus ei ole läbivalt sellega absoluutselt seotud. Teiste sõnadega reaalne kütusekulu ja keskkonnasaastamine ei ole ainus faktor rehvide lubatud mõõtude osas.
http://wltpfacts.eu/
Sellega seonduvalt - kui müügimees lubas, et suudab tüübikinnituse muuta seoses WLTP-ga siis on tark selle kohta võtta kirjalik kinnitus, sest see süsteem ei võimalda vabavolilisi tüübimuutusi nagu varasem teoreetiliste arvutustega süsteem seda paljuski nn lihtsustatult võimaldas. Kõik ei ole kaugeltki nii lihtne.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

stefan31
Huviline
Postitusi: 22
Liitunud: 16 Okt 2018, 22:25
Auto: Passat Alltrack TSI 2018, varem Passat Alltrack TDI 2014
Asukoht: Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 5 korda

B8 rehvimõõdud ja Maanteeamet

Lugemata postitus Postitas stefan31 » 15 Nov 2018, 02:01

Seda erisust tüübikinnitusega tehasetellimuse puhul standardvelg versus lisavarustusest suurem mõõt rakendati juba 2016, nii et loomulikult see ei ole otseselt WLTP-ga seotud. CO2 määra maksustamine uutel autodel on nii mõneski riigis juba pikema perioodi kehtinud ning velje- ja rehvimõõdu ärakasutamine paari grammi CO2 näidu alandamiseks päädis nii mõnelgi juhul auto paigutamisega madalamasse maksuklassi, mis igasuguste korporatiivsete hulgitellimuste puhul (mille juures jäädakse üldjuhul standardvelgede juurde) annab olulist võitu. Ja kes tahab blingi (ja kõrvalnähuna ebamugavamat/mürarikkamat veeremist kehvamatel teedel) see peab olema valmis ka maksma. Meil riigi puhul on see pigem vaid Euroopast automaatselt ülekandunud bürokraatlikuks koormaks, kuni CO2 määra põhist maksustamist pole.
Ja kuna käimas on ülimat juriidilist täpsust ja tähenärimist kätkeva diskussiooniga, pean vajalikuks täpsustada, et nagu ma juba algselt ütlesin, minu dialoog vajadusel tehnilise passi info korrigeerimise teemal toimus müügiinimesega, mitte müügimehega :D

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

B8 rehvimõõdud ja Maanteeamet

Lugemata postitus Postitas tlauri » 15 Nov 2018, 02:19

Dialoog müügiinimesega tähendab mida? Kas ka seda, et varsti raseduspuhkusel ja keegi ei mäleta jutust mitte midagi? :)

Kõik müüdav ei ole ka täna WLTP. NEDC kohaseid sõidukeid võib müüa kuni sept 2019.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

murf
Huviline
Postitusi: 885
Liitunud: 24 Mär 2015, 19:27
Auto: VW Passat B8 Highline 2.0TSI 162kW
Asukoht: Eesti
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 181 korda

B8 rehvimõõdud ja Maanteeamet

Lugemata postitus Postitas murf » 21 Dets 2021, 10:00

Kaevan vana teema üles. Kas täna nõutakse üle vaatusel rehvide-velgede mõõtude vastamist Transpordiameti andmetes olevatele või mitte?
Sai siin üks B8 just ostetud ja samuti andmetes kirjas ainult standard 215/55 R17. Tegin ka Transpordiametile päringu ja sain vastuseks: Vastavalt Euroopa tüübikinnituse pakettile e1*2001/116*0307*48 versioonile FD6FD6D9011SH7MMVR266 on lubatud ainult 1 rehvi mõõt-215/55 R17 94W

romeoD
Klubiline
Postitusi: 928
Liitunud: 03 Dets 2013, 17:55
Auto: VW golf TDI
Asukoht: Valga
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 31 korda

B8 rehvimõõdud ja Maanteeamet

Lugemata postitus Postitas romeoD » 21 Dets 2021, 11:02

See seadus muudeti ära ju, nyyd piisab, kui asi koopas istub.
viewtopic.php?t=153615
Viimati muutis romeoD, 21 Dets 2021, 11:05, muudetud 1 kord kokku.
Kes tänasid kasutajat romeoD selle postituse eest:
murf
Ma ei vastuta foorumis tehtud postituste sisu eest.

Vasta

Mine “Veermik”