Täitsalõpp, saangi teema teha foorumisse kus miskit toimub ka
Welkomm bäkk!
Ühesõnaga kogu esimese postituse jutt ja pildid kopeeritud Škodaklubi foorumist. Nüüdseks auto juba aastakene minu käes olnud.
Sai siis mõningad kuud tagasi vahetatud Volkswagen välja Škoda vastu. Eesmärk võrreldes vana autoga, et oleks uuem, ökonoomsem, suurem ja mugavam.
Otsisin tükk aega lahendust kuna kriteeriumiteks oli lisaks eelnimetatud asjadele ka piisavalt palju lisavarustust ja nelivedu. Lõpuks komistasin siis antud isendi otsa ning ära ma ta ka ostsin. Nüüdseks ca 7000 km temaga maha ajanud ning kõik toimib suurepäraselt siiamaani.
Varustuse poolelt siis
bixenon
ees ja taga parkimisandurid
iseparkimine
Nahksisu
4x istmesoojendused
MF rool
El istmed (juhi oma mäludega)
Nupust ja puldist klapitavad peeglid
+ kõik muu elementaarne
Esimese asjana sai pagassi installitud 10" moreli woofer ning hertzi võimendi. Lisaks said külge uuema masina pealt LED numbrituled ning kogu salongivalgus vahetatud ledide vastu. Peale rändas ka uus aku kuna vana oli omadega kutu.
Tulemas on siis parkimiskaamera, MDI (ipodi ja usb ühendus) ja originaal webasto mille detailid peaksi varsti saabuma hakkama.
Lisaks sai hiljuti ära toodud ka suveveljed. Velgedeks siis Audi originaal 19" speedline veljed. BBS RS 861. Kevadeks siis ilusaks vaja teha nii, et hall metallik diisel ka huvitav välja näeks.
Lõppu siis pilte ka
Webasto täielikust komplektist on veel puudu klaasipesuvedeliku paak mis loodetavasti järgmisel nädalal saabub. Samuti peaksin sellel nädalal kätte saama media-in karbi paigaldamiseks vaja minevad kinnitused ja pudinad, üritab ehk see nädalavahetus ära teha selle.
Vahepeal sai uuendatud ABSi aju tarkvara mis lubab nüüdseks pikemalt nuppu all hoides lisaks veojõu kontrollile ka külglibisemise vastase kontrolli maha võtta. Lisaks sai uuendatud ka maki tarkvara ja paigaldatud ka kaardid. Seega toimib lõpuksometigi ka navi.
Senikauaks kuni muud pole postitada paneme mõned pildid.
Selle nädalavahetusega sai siis niikaugele asja, et ahi, uus klaasipesuvedeliku paak ning natukene torustikku sai külge. Ilgem meisterdamine oli kahe metalltoru paika saamine. Kõigepealt oli vaja aru saada üldse kuidas nad sealt jooksma peaksid ning kuna internetis vastav dokumentatsioon puudub siis veetsingi mõned tunnid küllili erinevaid detaile lahti kruvides ja mõeldes kuidas õige on. Lõpuks paika ma nad ka sain. Jooksevad veovõlli alt ning DPF-i ja kardaani vahelt. Paigaldamiseks oli vajalik eemaldada nn sillatala.
Nüüd jääb üle juhtmed ühendada, kütusepump+toru ahjuni, mootori taga kaks jahutusvedeliku vollat ühendada ja peakski hea ja soe olema hommikuti
Monoloogi jätk.
Pole küll paljuütlevad pildid, aga siiski. Täna paigaldasin ära MDI karbikese keskkonsooli. Seega õppisin kuidas järjekordset autot laiali lammutada midagi lõhkumata ning siis ka ilusti kokku tagasi panna. Tulin täitsa toime sellega
Karp ise läks pmst käigukangi taha joogitopsi hoidjate alla. Karbist jooksevad juhtmed maki taha mis üritan homme ära ühendada ning MDI juhtme ots läheb käetoe sisse. Juba olemasolev AUX ots jääb toimima kuid lisandub võimalus ühendada USB pulki, iPode jne audio seadmeid.
Kuna keegi ei tee nende superbidega erilisi retrofitte siis tuleb kogu info ammutada varuosajoonistelt jne. Internetist ei leia suurt midagi.
Eks natukene ole oma käsi määritud erinevate autode kallal ning lõbustatud huvitavate ehitustega. Nii uut autot pole veel kordagi pulkadeks võtnud, aga eks kunagi ikka esimene kord
Huvitav erinevus erinevate vidinate paigaldamisel uuele autole vs vanale autole on see, et vanemal masinal paned juhtmed külge ja kui õigesti sai siis töötab. Uuel autol paned küll külge ära aga arvutiga tuleb ikka linnukene panna, et "kuule mees sul nüüd lisasid juures saa nendega ka sõpradeks".
Tänasega sai siis MDI karbikese juhtmed ka maki taga ära ühendatud. Toimib, kuid kuna tegin juhtmestiku ise ja ilma varjestuseta siis ikkagi geneka vinin kõlarites sees. Tuleb tellida õige juhtmestik.
Täna kiskusin õhuvõtu torud ja muu pudipadi eest ära, et webasto jahutusvedeliku torudele ligi pääseda ja need lõpuni ära paigaldada. Jõudes siis enamvähem sinna välja kus enam polnud midagi eest eemaldada pidin tõdema, et ikka on kuradima kitsas seal ja paigaldus pisikese küsimärgi all kuid olgem ausad kitsamateski olukordades asju tehtud. Olles avastanud, et ma tavapäraste kullinokkadega sinna torudele klambreid peale tagasi ei saa ning eraldi tööriista vaja selleks loobusin tänaseks ja panin kõik kokku tagasi. Eks homme jälle.
Punase ringikesega pildil märgitud üks toru ots kuhu tuleb voolik külge ajada. Teine pole niisama nähtav vaid kompamise teel pmst.
Nüüdseks siis see paigaldus lõppenud. Torud said juba mõni aeg tagasi ilusti paika. Paar päeva tagasi paigaldasin kütusepumba ning vedasin kütusetorud. Ning eile ühendasin kõik juhtmed lõpuni. Täna sai esimene katsetus tehtud ning tegi salongi soojaks küll. Nüüd võivad külmad ilmad tulla minu poolest. Lisaks vahetasin MDI juhtmestiku ka välja ning heli kohe parem ning vilinad kadunud. Eks vaatab mida põnevat järgmisena külge kruvida....el.tagaluuk? otsene rehvirõhu kontroll? Mõlemad tulevad aga vaatab kumb enne.
Sai autole natukene lisavalgust külge poogitud. Nüüd on pimedas ikka eriti muhkel sõita. Valgustab ilusti laiusesseja täiendab niigi häid superbi kaugtulesid. Suht politsei näeb välja nüüd
Lightbari juhtmed ümber tehtud täpselt nii nagu vaja on.
Lisaks hakkavad vaikselt saabuma vidinad otsese rehvirõhu kontrolli, parkimiskaamera (pesuriga) ning elektrilise tagaluugi jaoks.
Jubinad vaikselt saabuvad. Täna tuli el.tagaluugi juhtmestik. Nippet näppet vidinaid veel vaja ja võib selle kõik külge ära laduda.
Nonii. Pakke kõvasti saabunud ja netist tellitud asjadest ainult summer ja rehvirõhu juhtmestik puudu. Esindusest tellitud jubinad peaksid ka kohal olema ainult vaja järgi minna.
Teeme siis nimekirja ka asjadest mida vaja läheb
Otsene rehvirõhk
Andurid - 3AA907275F OLEMAS (www.vwmodul.de)
Can Gateway - 7N0 907 530 AN või BC või CG või BL OLEMAS (allegro.pl)
Juhtmed OLEMAS (aliexpress)
Aju - 3AA907273F või 3AA907273D OLEMAS (allegro.pl)
Aju hoidik - 3AA907538 OLEMAS (allegro.pl)
el. tagaluuk
Amordid - 2x 3T9827851B või 3T9827851A OLEMAS (allegro.pl)
Kaablid - kufateci toodang OLEMAS (kufatec.de)
Aju - 1x 7N0959107 või 7N0959107A või B või C või E OLEMAS (allegro.pl)
Nupp - 1x 3D0959831D OLEMAS (esindus)
Nupp - 1x 3T0959831 OLEMAS (cars-equipment.com)
Luku vastus - 1x 4F9827383A või 4F9827383E OLEMAS (eestist lammutusest)
Amordi kinnitus - 4x 3T9827850 OLEMAS (esindus)
Summer - 8E0919279 OLEMAS (carsystems.pl)
Kunagi peaks ka luugiga kaasaskäiva lisana panema pagasiruloo mis ise teise astmesse tagasi sõidab automaatselt kui luuk avada, aga seda vaatab. Sellejaoks vaja uusi pagasiruumi plastikuid koos servodega.
Iseavanev pagasiruloo
Vasakpoolne
3T9867761A
3T9867761C
3T9867761E
Parempoolne
3T9867762A
3T9867762C
3T9867762E
Kaamera
Juhtmestik - poolakate toodang OLEMAS (carsystems.pl)
Kaamera pesuriga - 5TA827566B OLEMAS (vwmodul.de)
Aju hoidik - 3c0971502B OLEMAS (allegro.pl)
higline aju - 7N0907441, 5N0907441, 3AA907441, 3C0907441, 3C8907441 OLEMAS (allegro.pl)
Pesuri ühendused - 4x 5J0955871A OLEMAS (esindus)
Y toru pesurile - 1x 1J0955873D OLEMAS (esindus)
Pistik - 8K0973754 OLEMAS (esindus)
Tänase seisuga kaameral pilt ees ja can gateway vahetatud + tarkvara uuendatud kõige uuemaks. Kaameraga oli alguses jama kuna superbile pole ju paigaldatud kaamerat. Seega ei osanud ajud omavahel suhelda ja läksid kaklema. Aitas selle vastu kaamera tarkvara muutmine (ohtlik ettevõtmine kuna võimalus aju telliskiviks muuta). Tänasega peaksid kaks puuduolevat pudinat jõudma ning esimesel võimalusel tuleb kõik see pudipadi peale ära paigaldada.
Pikal nädalavahetusel kulutasin siis paar päeva aega ja lõpptulemusena veetud juhtmed rehvirõhu kontrolli ja elektrilise luugi jaoks. Lõigatud auk kaamera jaoks ning kaamera ka paigaldatud. Kaamera pesusüsteem toimib. Paika läks ka tagaluugi külge sulgemise nupp. Rehvirõhu kontrolli aju ka paigas.
Teha jäi siis:
Lõpetada el luugi paigaldus (luku vastus, amordid)
Lõpetada kaamera paigaldus (aju paika panna ja juhtmed eest taha ära vedada)
Jutt siis amortide lahti võtmisest
Kõigepealt oleks vaja kuumafööni millega siis kuumutada pildil ristkülikuga märgitud osa amordist samal ajal ühtlaselt amorti ringiratast keerutades. Liiga kaua ühe koha peal hoida fööni siis võib natukene plastikut kõrvetada, aga lõppkokkuvõttes ei juhtu sellest midagi. Siin tuleb kannatust varuda ja rahulikult toimetada. Aegajalt siis proovida ja toetada üks amordi ots vastu maad ja lükata amordi korpust noolega näidatud suunas. Tahab suht korralikku jõudu saada, aga kui ennem hakkab amort kokku jooksma siis tuleb edasi kuumutada.
Kui kate ilusti maha libisenud tuleb mootorit katvad plastikud eraldada (käivad pooleks) ning ongi mootor käes.
Mootorit lahti võtta on kõige lihtsam tegevus. Kõigepealt metall kõrvad eemale painutada ja siis tõmmata kaant (see pool kus juhtmed on) eemale ja tuleb ludinal lahti. Seejärel kui tahta teha mootorile täielik taastamine koos rooste eemaldusega tuleks rootor ka seest eemaldada. Sellejaoks tuleks läheneda teiselt poolt ja eemaldada mootori ümber olev kleeps. Kleepsu all on pisikesed pin-id mis korpust koos hoiavad. Peenikese terava asjaga need sisse koputada ja saabki täiesti lahti ära võtta mootori. Dremeli ja traatharjaga eemaldada korrosioon, paigaldada uued harjavedrud jne. Kokku tagasi panna uue silikooniga kõik ning mootori ümber uus kummitihend leida.
Suverehvi hooajaks veel pärisvalmis ei ole, aga tasapisi edeneb. Nüüd vaid teha eeltöö ja oodata värvi.
Suverattad all ja rehvirõhu andurid velgede küljes. Rehvimõõduks 235/35/19 ja rehviks Point-s Summerstar sport 3. Olid passatil samad rehvid all ja olin väga rahul. Nagu ikka minu asjadega siis ükski asi, ei lähe liiga lihtsalt. Selleks, et rehvirõhku hakkaks kellaplokis näitama tuleb kellaplokile saada peale vähe uuem tarkvara kuid see enam nii lihtne ettevõtmine ei ole. Välismaalased peavad EEPROM-i korda tegema peale tarkvara uuendust ning seda kaugjuhtimisega
Vahepeal halvad asjad ka. Webasto aju suri maha (õnneks saab eestis remontida) ning kliimapump ka vist saba andnud, seega tuleb ära vahetada. Lisaks tahaks saada uuemat bluetoothi moodulit kuna praegune ei toeta muusika info näitamist ekraanil.
Lõppudelõpuks sai siis rehvirõhu saaga ka lahenduse. Nimelt olin soetanud liialt uue aju millel peal Component Protection ja minu autoga see tööle poleks hakanud niisama. Lahendus siis see, et tuttava autol mulle sobiv rehvirõhu aju ning minu aju hakkab ka tema auto peal tööle. Mõeldud tehtud, vahetasime ajud ära. Tema sai paar lisamenüüd tänu uuemale ajule ja mina sain lihtsalt asja tööle. Lõpp hea kõik hea.
Sai korra kaamera ette satutud jälle.
Škoda Superb combi 3T 2010 2.0TDI 4x4 - ardiilves
-
- Huviline
- Postitusi: 1344
- Liitunud: 27 Jaan 2010, 16:48
- Telefon: 5248471
- Auto: Passat B5 2.7 bi-turbo 4motion
- Asukoht: Harjumaa
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
Škoda Superb combi 3T 2010 2.0TDI 4x4 - ardiilves
Klaasipuru-, klaaskuul-, soodaprits. Kirjuta info@pritsikeskus.com ning teeme detailid puhtaks.
Sellel teemal on 11 vastust
Vastuste nägemiseks peate olema registreeritud liige ja sisse logitud.
Registreeru Logi sisse