Seat Cordoba 1.9 TDI - 2008 - lepassat
- lepassat
- Huviline
- Postitusi: 39
- Liitunud: 05 Sept 2019, 15:27
- Auto: Seat Cordoba 1.9 TDI '08; Audi 80 Avant B4 2.6E '93; VW T3 1.6TD '82
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 5 korda
Seat Cordoba 1.9 TDI - 2008 - lepassat
Ahoi!
Kuigi arvasin, et Passat täidab kõiki rolle ning see võiks jääda (vähemalt mõneks ajaks) mu ainsaks autoks, tekkis mõnda aega tagasi siiski vajadus ka teise (töö)auto järele. Kriteeriumid olid järgmised:
- töösõitudeks piisav varustus ehk vähemalt istmesoojendused ja konditsioneer
- hea tehniline seisukord
- võimalikult roostevaba kere
- diiselmootor, sest siis on sõidukulud madalad
- mahukas pagasiruum (üle 400 l)
- väljalaskeaasta 2008+
- odav (alla 2000€)
Kiire otsing Eesti suurimates kuulutusportaalides eriti rõõmustavaid tulemusi ei andnud. Selles hinnaklassis võis valdavalt leida mootoririkkega või muidu ära trööbatud ja suure läbisõiduga Passateid, Berlingosid või Autojärelmaks24 poolt pakutavat rämpsu. Teiste seas hakkas silma selle loo peakangelane ehk 2008. aasta Seat Cordoba.
Hind oli hea, mistõttu läksin autot vaatama. Tegin kaabliga diagnostika, lasin ülevaatuspunktis autole korraliku tehnokontrolli teha ja ostsin ära. Ainsad vead, mis välja tulid, oli pidurivedeliku leke tagumisest paremast supportist (selle lasi eelmine omanik korda teha) ning ühe summutiklambri kehv olukord. Roostet oli põhja all minimaalselt, kerel nähtavat roostet polnud. Ostsin ära.
1.9-liitrine 74kW arendav pumpdüüspihustitega TDI (AXR) veab läbi 5-käigulise manuaalkasti esirattaid. Auto on Eestist uuena ostetud ning läbisõitu on tõendatult 190 000 km. Eelmise omaniku käes oli auto 5 aastat, mille jooksul on tehtud palju - kõik esisilla kuluosad vahetatud, esimesed rattalaagrid, tagumised pidurikettad, -klotsid ja -supportid vahetatud. Hammasrihm vahetati 10 000 km tagasi (läbisõidul 180 000 km), õlivahetused tehtud iga 10 000 km läbimise järel. DPFi pole juba tehasest, hooratas mingeid kahtlasi hääli ei tee. Loodetavasti teenib auto mind suuremate probleemideta. 74 kW, 240 Nm ja 1200 kg tühimassi kohta liigub edasi ka päris nobedalt
Paar kiiret pilti ka:
Kuigi arvasin, et Passat täidab kõiki rolle ning see võiks jääda (vähemalt mõneks ajaks) mu ainsaks autoks, tekkis mõnda aega tagasi siiski vajadus ka teise (töö)auto järele. Kriteeriumid olid järgmised:
- töösõitudeks piisav varustus ehk vähemalt istmesoojendused ja konditsioneer
- hea tehniline seisukord
- võimalikult roostevaba kere
- diiselmootor, sest siis on sõidukulud madalad
- mahukas pagasiruum (üle 400 l)
- väljalaskeaasta 2008+
- odav (alla 2000€)
Kiire otsing Eesti suurimates kuulutusportaalides eriti rõõmustavaid tulemusi ei andnud. Selles hinnaklassis võis valdavalt leida mootoririkkega või muidu ära trööbatud ja suure läbisõiduga Passateid, Berlingosid või Autojärelmaks24 poolt pakutavat rämpsu. Teiste seas hakkas silma selle loo peakangelane ehk 2008. aasta Seat Cordoba.
Hind oli hea, mistõttu läksin autot vaatama. Tegin kaabliga diagnostika, lasin ülevaatuspunktis autole korraliku tehnokontrolli teha ja ostsin ära. Ainsad vead, mis välja tulid, oli pidurivedeliku leke tagumisest paremast supportist (selle lasi eelmine omanik korda teha) ning ühe summutiklambri kehv olukord. Roostet oli põhja all minimaalselt, kerel nähtavat roostet polnud. Ostsin ära.
1.9-liitrine 74kW arendav pumpdüüspihustitega TDI (AXR) veab läbi 5-käigulise manuaalkasti esirattaid. Auto on Eestist uuena ostetud ning läbisõitu on tõendatult 190 000 km. Eelmise omaniku käes oli auto 5 aastat, mille jooksul on tehtud palju - kõik esisilla kuluosad vahetatud, esimesed rattalaagrid, tagumised pidurikettad, -klotsid ja -supportid vahetatud. Hammasrihm vahetati 10 000 km tagasi (läbisõidul 180 000 km), õlivahetused tehtud iga 10 000 km läbimise järel. DPFi pole juba tehasest, hooratas mingeid kahtlasi hääli ei tee. Loodetavasti teenib auto mind suuremate probleemideta. 74 kW, 240 Nm ja 1200 kg tühimassi kohta liigub edasi ka päris nobedalt
Paar kiiret pilti ka:
- lepassat
- Huviline
- Postitusi: 39
- Liitunud: 05 Sept 2019, 15:27
- Auto: Seat Cordoba 1.9 TDI '08; Audi 80 Avant B4 2.6E '93; VW T3 1.6TD '82
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 5 korda
Seat Cordoba 1.9 TDI - 2008 - lepassat
Kuna kõige odavam remont pidavat olema õlivahetus ning sellel autol on seda tehtud iga 10k km järel, siis lasin täna Peetri Forssis uue mahla sisse kallata. Aeromotorsist sai väga hea hinnaga (5l 29€) Mobil1 ESP Formula 5W-30, filtriks läks Mann. Kõik tundus lihtne, aga tutkit. Tuli välja, et keegi oli õli väljalaskmise ava keermed tuksi keeranud (kas sama õlipunni korduvalt kasutanud või ingel [VW Bot: "Keel korda!"] teab mida teinud), mistõttu stock punn sinna ei sobinud. Ava tuli uuesti keermestada ja remontmõõdus punn sisse panna. Jäi pidama küll.
Kuigi varasem omanik vahetas kogu tagumise pidurimajanduse ära (klotsid, kettad, supportid), jäi süsteem korralikult õhutamata, mille tulemusel vajus pedaal veidi läbi. Forssis sai ka kogu süsteem õhutatud ja nüüd on pedaalitunnetus super.
Ahjaa - üks väike elektriprobleem ka (sest muidu poleks ju õige VAG ). Kõrvalistuja istmesoojendus ei toimi, juhi oma aga kütab taguotsa kenasti kuumaks. Mis neil põhiliselt mureks on? Usun, et seda autot võib samastada 4. põlvkonna Pologa, sest nad on samale põhjale ehitatud, seega ehk on ka mured sarnased? Kaitse ei tohiks olla, sest minu teada on juhi ja kõrvalistuja soojendustel ühine kaitse. Mingi pistik/lüliti? Juhtmed? Kogemusi?
16.12.2020 - 190225 - Mootoriõli (Mobil1 ESP Formula 5W-30) ja filtri (Mann) vahetus + pidurite õhutamine // Forss Peetri
Kuigi varasem omanik vahetas kogu tagumise pidurimajanduse ära (klotsid, kettad, supportid), jäi süsteem korralikult õhutamata, mille tulemusel vajus pedaal veidi läbi. Forssis sai ka kogu süsteem õhutatud ja nüüd on pedaalitunnetus super.
Ahjaa - üks väike elektriprobleem ka (sest muidu poleks ju õige VAG ). Kõrvalistuja istmesoojendus ei toimi, juhi oma aga kütab taguotsa kenasti kuumaks. Mis neil põhiliselt mureks on? Usun, et seda autot võib samastada 4. põlvkonna Pologa, sest nad on samale põhjale ehitatud, seega ehk on ka mured sarnased? Kaitse ei tohiks olla, sest minu teada on juhi ja kõrvalistuja soojendustel ühine kaitse. Mingi pistik/lüliti? Juhtmed? Kogemusi?
16.12.2020 - 190225 - Mootoriõli (Mobil1 ESP Formula 5W-30) ja filtri (Mann) vahetus + pidurite õhutamine // Forss Peetri
Viimati muutis lepassat, 16 Dets 2020, 23:46, muudetud 2 korda kokku.
- etnies858
- Moderaator
- Postitusi: 1745
- Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
- Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 405 korda
- Tänatud: 199 korda
Seat Cordoba 1.9 TDI - 2008 - lepassat
Ilmselt lüliti põhja jäänud ja läbi küpsetanud ilma juhi teadmata.
See vähemalt kõige loogilisem selgitus, miks üldjuhul juhi oma töötab ja kunde oma mitte.
See vähemalt kõige loogilisem selgitus, miks üldjuhul juhi oma töötab ja kunde oma mitte.