Audi A3 1.8 Mannerg 2002 - Lutz

Huviliste sõidukid, kes kasutavad muud VAG grupi sõidukeid, kui Volkswagen.

Moderaatorid: argo, HawkHill

Vasta
Lutz
Huviline
Postitusi: 115
Liitunud: 20 Jaan 2007, 22:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 5 korda

Audi A3 1.8 Mannerg 2002 - Lutz

Lugemata postitus Postitas Lutz » 18 Dets 2021, 09:25

Paras aeg panna üles mannergu projekt, et oleks koht, kus küsida nõu ja näidata arenguid autoga seoses.

Juba septembrist sai hakatud jälgima automüügikuulutusi ja eesmärgiks oli saada Audi A3 8L 1.8 92kw mootoriga ning 1235kg tühimasinaga autot. Tuli välja, et sellise kombinatsiooniga leida on pea võimatu. Turg oli täis 1.6 74kw mootoriga masinaid ning kui mõni üksik 1.8 sattus müüki, siis need olid tavaliselt 1215kg. Kuna mannergute mõõduvõtul on piirang 75kw/1000kg, siis 1215kg masin ei sobinud. Lisaks sai laiendatud valikut ning hakkasime otsima ka Golf 4 sama mootoriga - need on muidugi veel haruldasemad. Pärast mitu kuud vaatamist sai juba hakatud planeerima Saksa minekut, sest seal on valik oluliselt suurem.

Ja siis äkki juhuslikult sattus auto24 müügile allolev isend ja nii ta ära saigi ostetud.

Audi A3 8L 92kw (APG) 2002
Autol on sportlikumad istmed (S- vms), nahkrool, klaasist elekriline katuseluuk, FIS kellad jne. Kere nagu Audi A3´l ikka, uksed ja esitiivad roostes.

Esmased plaanid autoga (ettevalmistus talviseks mannerguks):
- Üldine tehniline ettevalmistus 2022 Mannergu hooajaks
- Kogu pidurisüsteem üle vaadata (torustik, supportid jne)
- Kogu veermik üle vaadata (puksid, vedrustus jne)
- Mootori rihmade/õlide vahetus
- Oil-catch can paigaldamine
- Kliimasüstemi eemaldamine
- Lülitatava toitega ventikas

Suuremad plaanid ülejäänud hooajaks:
- S3 pidurisüsteemi upgrade (käändmikud, suuremad vent kettad, supportid, kelgud) - ei ole kindel kas mõtekas, sest suuremad pidurid tähendavad suuremaid velgi ehk rehvide hind läheb kohe oluliselt kallimaks
- Polüuretaanpuksid
- Reguleeritav vedrustus
- Taha stabika varras paigaldada
- Üleliigne kola autost välja
- Katuseluuk eemaldada

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Viimati muutis Lutz, 20 Dets 2021, 00:55, muudetud 4 korda kokku.

Kasutaja avatar
kaupo51
Huviline
Postitusi: 184
Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 22 korda

Audi A3 1.8 Mannerg 2002 - Lutz

Lugemata postitus Postitas kaupo51 » 18 Dets 2021, 22:42

Ma saan aru, et see mannergute mõõduvõtt on selline rahvaralli taoline autosport? Sellepärast oli vaja 1235 (mitte 1215) tühimassiga autot. Samas kui kõik üleliigne välja autost rookida, siis tühimass võib ju isegi alla 1200 minna. Kas nad seal tehnilises komisjonis (või kuidas iganes selle komisjoni nimi on) vaatavad ainult paberitest auto tühimassi ja reaalselt enne võistlust autot kaalule ei aetagi? Niisama silmaringi laiendamiseks küsin.

Lutz
Huviline
Postitusi: 115
Liitunud: 20 Jaan 2007, 22:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 5 korda

Audi A3 1.8 Mannerg 2002 - Lutz

Lugemata postitus Postitas Lutz » 18 Dets 2021, 23:46

Keegi autot kaalu peale ei pane aga jah, vaadatakse tehnilist passi. Kui tahad autot seest kergemaks teha, siis see on lubatud. Samas väga hulluks pole mõtet selle "optimeerimisega" minna, sest nagunii on ringiajal ees nn lagi 1:40 ehk kui sellest hakkad kiiremini sõitma, siis koristatakse rajalt ära. Audiga ongi eesmärgiks hakata sõitma 1:40-1:42 aegasid, mis on juba piisavalt kiire sellise autoga sõitmisel.

Riho72
Huviline
Postitusi: 554
Liitunud: 23 Dets 2009, 10:50
Auto: 4x4 Bora Variant, Bora Variant
Asukoht: Tln
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Audi A3 1.8 Mannerg 2002 - Lutz

Lugemata postitus Postitas Riho72 » 18 Dets 2021, 23:55

Mis suuruses veljed hetkel all on, et suuremaks ei taha minna? 312mm kettad sobivad 16* velgedega. Kui on 288mm kettad siis on vahetus lihtsam- uued kettad ning supportikandurid, muu jääb samaks. Kui 280 kettad siis tarvis ka käändmikud vahetada.
Lugupidamisega Riho

Rahulolu on peamine

Lutz
Huviline
Postitusi: 115
Liitunud: 20 Jaan 2007, 22:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 5 korda

Audi A3 1.8 Mannerg 2002 - Lutz

Lugemata postitus Postitas Lutz » 19 Dets 2021, 00:14

Hetkel on all 16" veljed ja suuremaks kindlasti ei taha minna, sest rehvide hinnad lähevad siis juba väga kalliks. Hetkel tundubki, et tuleb võtta plaani teha upgrade 312mm kettad ette (koos supporti ja kanduritega) ja 256mm taha (koos supporti ja kanduritega). Tagumiste pidurite puhul on oluline, et saaks ventileeritavad kettad, sest 8h sõiduga lähevad nad ikka väga kuumaks (isegi siis kui neile rakendub ainult 30% pidurdusjõudu).

Aga eks näis, võibolla pidurite upgrade tuleb hiljem.
Viimati muutis Lutz, 20 Dets 2021, 00:56, muudetud 1 kord kokku.

Riho72
Huviline
Postitusi: 554
Liitunud: 23 Dets 2009, 10:50
Auto: 4x4 Bora Variant, Bora Variant
Asukoht: Tln
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Audi A3 1.8 Mannerg 2002 - Lutz

Lugemata postitus Postitas Riho72 » 19 Dets 2021, 22:23

Esimeste kanduritega saan aidata, aga kahtlustan et tagumised 256 ketastega vanad supportid ei sobi, kuna 256 on ventileeritavad- seega paksemad,ning klotsid ei mahu enam ära.
Mis mõõdus kettad hetkel ees?
Viimati muutis Riho72, 19 Dets 2021, 22:25, muudetud 1 kord kokku.
Lugupidamisega Riho

Rahulolu on peamine

Lutz
Huviline
Postitusi: 115
Liitunud: 20 Jaan 2007, 22:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 5 korda

Audi A3 1.8 Mannerg 2002 - Lutz

Lugemata postitus Postitas Lutz » 20 Dets 2021, 01:08

Nii käisin mõõtsin üle ja kahjuks ongi esimesed kettad 280mm. Ehk kui tahta 280mm->312mm upgrade, siis vaja on käändmikke, kettaid, kandureid, supporteid, klotse ja poriplekke. Tagapiduritega on nii, et 232mm solid->256mm vent upgrade puhul on vaja kettaid, supporteid, kandureid ja klotse. Hetkel tundub kogu pidurite teema olevat kuskil ~500€ väljaminek, mis ei ole väga ratsionaalne kulutus mannergule. Eks teeb muud asjad ära ja kui kiire sõitmine jääb ikka pidurite taha, siis tuleb selle teema juurde tagasi.

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 75 korda
Kontakt:

Audi A3 1.8 Mannerg 2002 - Lutz

Lugemata postitus Postitas dellu » 20 Dets 2021, 09:15

Kui sul praegu on ees supportid eraldi kanduriga, siis käändmikke pole vaja. Need on 312-l samad (vaja ainult kandur, support, ketas, klots). Kui praegu läheb support otse käändmiku külge, siis on vaja jah neid ka. Käändmikud ma isegi leiaks, muu träni sai juba maha parseldatud.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

Lutz
Huviline
Postitusi: 115
Liitunud: 20 Jaan 2007, 22:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 5 korda

Audi A3 1.8 Mannerg 2002 - Lutz

Lugemata postitus Postitas Lutz » 20 Dets 2021, 14:12

280mm kettal läheb jah support käänmiku külge, nii nagu ka sellel autol.

Lähme siis teise teema juurde - spidokas. Nagu piltidelt näha, siis tahhoka seier on paigast ära läinud ja alla kukkunud. Samas seier iseenesest töötab. Kas seieri lahti võtmine ja õigesse asendisse panemine aitab või on seal seieri servomootoril midagi viga? Lisaks on kogu spidoka vasak pool "surnud" - ei tööta valgustus, märgutulukesed sh suund jne. Kas võib põhipistiku ühenduses olla probleem või on midagi tõsisemat elektriskeemis? Eelmine omanik väitis, et hiljuti külma ilmaga hakkas see jama pihta. Muidugi MFA pixlid ka osaliselt surnud, see tüüpviga. Audil on see spidoka värk ikka väga hell teema.

Pole jõudnud kaablit ka taha panna ja lugeda veakoode, äkki tuleb sealt midagi välja.
Viimati muutis Lutz, 20 Dets 2021, 19:34, muudetud 1 kord kokku.

tofetome
Huviline
Postitusi: 813
Liitunud: 31 Mai 2011, 15:41
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 121 korda

Audi A3 1.8 Mannerg 2002 - Lutz

Lugemata postitus Postitas tofetome » 20 Dets 2021, 14:32

Minuteada peaks saama spidole teha seda calibration-i. Ehk see aitab? Ma vähemalt nägin kui @SanderSPS oma praegusele liikurile seda tegi.
Tallinna ümbruses saab minult ka tekstiilipesurit rentida!

Alhambra
Huviline
Postitusi: 590
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 33 korda

Audi A3 1.8 Mannerg 2002 - Lutz

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 20 Dets 2021, 15:08

Ma arvan, et pidurite mõttes võiks seal kasvõi trumlid olla :D
Mis ekstra ässa pidurdust sul seal mannergute sõidul vaja on siis huvitav?
Vaheta klotsid ära, viska liuguritele veits määret vahele ja vaevalt et piduritest väheks jääb :D

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 75 korda
Kontakt:

Audi A3 1.8 Mannerg 2002 - Lutz

Lugemata postitus Postitas dellu » 20 Dets 2021, 15:16

Alhambra kirjutas:
20 Dets 2021, 15:08
Ma arvan, et pidurite mõttes võiks seal kasvõi trumlid olla :D
Mis ekstra ässa pidurdust sul seal mannergute sõidul vaja on siis huvitav?
Vaheta klotsid ära, viska liuguritele veits määret vahele ja vaevalt et piduritest väheks jääb :D
Ma mannergute sõidus ei oska kaasa rääkida, aga rinkal ju pidur ikka oluline. Mida hiljem ja jõulisemalt oma kiiruse maha saad seda väiksem ringiaeg ju on. Ise asi jah kui seal ajalimiit ees, mida lõhki ei tohi sõita. Ma olen ainult sõbraga Audrus vana rajal teisipäeviti rajaõhtutel veidi sõitnud ja meil oli 1.5 õhtut ja klotsid läbi. Sõitsime kahekesi VR6 corradoga ja niiöelda kordamööda. Alati oli kohe üks komplekt kaasas, et vajadusel ringi lapata. Siin oli kirjas ju päris palju tunde nn kestvussõitu, nii et kas üldse peab ühe satsiga vastu?
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

Alhambra
Huviline
Postitusi: 590
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 33 korda

Audi A3 1.8 Mannerg 2002 - Lutz

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 20 Dets 2021, 15:41

Ise pole käinud, aga ehk ikka peab vast, kui värsked klotsid panna.

AllanA
Huviline
Postitusi: 122
Liitunud: 29 Mär 2010, 13:47
Asukoht: TLN
Tänanud: 0
Tänatud: 3 korda

Audi A3 1.8 Mannerg 2002 - Lutz

Lugemata postitus Postitas AllanA » 20 Dets 2021, 16:46

Pidurid võiksid olla, peale kiiret lõiku tahaks ikka pidama saada Audrus :D Kuna kerge auto, kas vaja pidureid üledimensioneerida? Korralik ketas, klots, voolikud, vedelik.
Uuendustest valiks ise esmajärjekorras korraliku vedrustuse (bilsu b14 1100€ nt), võimalikult hea istme ning rooli. Vastasel juhul tegeleb kurvis kaldumise ning enda kinnihoidmisega. Ma isiklikult nende sültidega olen sõitnud küll, enam ei soovi - mingit mõnu ei saa.

Edu, A.

Lutz
Huviline
Postitusi: 115
Liitunud: 20 Jaan 2007, 22:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 5 korda

Audi A3 1.8 Mannerg 2002 - Lutz

Lugemata postitus Postitas Lutz » 20 Dets 2021, 18:13

No piduritel ja piduritel on ikka vahe. Eks ikka saab ka originaal piduriga sõita, aga eks ta veidi ebamugav ole. Vedrustuse osas on nii, et sellele kotletile pole väga ratsionaalne Bilstein 1000€+ vedrustust paigaldada. Pigem on plaanis kas uued MaxSpeedingrods (jooks ~200€) või kasutatud Vogtland, AP, JOM vms samas hinnaklassis. No igaljuhul nii saab auto madalamaks ja veidigi jäikust juurde, võrreldes vedela tavavedrustusega.
Viimati muutis Lutz, 20 Dets 2021, 23:39, muudetud 2 korda kokku.

merchant
Huviline
Postitusi: 84
Liitunud: 04 Okt 2017, 09:44
Asukoht: Järvamaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 15 korda

Audi A3 1.8 Mannerg 2002 - Lutz

Lugemata postitus Postitas merchant » 20 Dets 2021, 22:13

Sierral kulusid 240mm kettaga esiklotsid liiga kiiresti, 260mm kettaga peab üks Boschi komplekt 8h vastu. Audi on vist nats raskem, aga 280mm ketas võiks esialgu OK olla

Vasta

Mine “Huviliste autod - VAG”