Tervitus volkariinimestele!
Olen pikalt mõelnud, kas teha oma masinast teemat siia või mitte. Algul mõtlesin, et see jääb kindlasti unarusse, aga kuna mul põhiline eesmärk teemaga oleks ilmselt teine kord targematega nõupidamine, siis vanale autole omaselt probleeme ikka tekib ja vast ei jää unarusse. Kuna ma olen juba mõned kuud olnud Golf mk1 omanik, siis alustan algusest.
Esimest korda märkasin autot müügis auto24 lehel ja minu hing oli müüdud. Käisin veits sponsorile pinda (isale umbes nädal ), kuna olen endale pikemat aega lahedad projektikat tahnud. Peale mõningast kauplemist oli vaja ühel teisipäeva pärastlõunal see auto siiski Elvast ühe teise pakkuja eest kiirelt ära tuua. Kuna oli naistepäev, siis ilm oli parajalt talvine ja Tallinnasse sõit oli omaette seiklus. Nimelt autol oli süüde vale, tossas ja puterdas, polnud ülevaatust ega kindlustus ega talverehve. Nii me siis tulime südaöösel lumetormiga, laiade, siledate suverehvidega mööda tartumaanteed, kus vahepeal ei olnud kaugel võimalus, et võib lihtsal sirge tee peal kinni jääda. Õnneks jõudsime ilusti kohale.
Pildid müügikuulutusest:
Auto käes, tuhin sees üli suur, aga autoga sõita ei saa... To-do list oli kohe meeletu. Eriti veel seetõttu, et auto oli seisnud .. ja mitte vähe. Väidetavalt 5 aastat. Teada oli, et mootorile oli kunagi tehtud kapremont.
Esimesed asjad, mis töösse läksid oli pritsenurga seadisamine ja mootoririhma vahetus. Need sai tehtud diislikeskuse abiga Pääskülas. Tänaseks on sealne mehaanik minu silmis väga kõrge respekti saanud, sest vend lihtsalt teab ja oskab! Järgmise asjana oli vaja sisu komplekteerima hakata. Enamik juppe oli kaasas, aga mõningaid tuli ka otsima hakata. Selle peale läks meeletu aeg, et netist leida varuosi ja ka elektriskeeme autole, mille kohta kogu info on raamatus. Nimelt kõik lülitid armatuurist olid puudu ja uued lülitid, mis ma tellisin olid hoopis teistsuguse sisendiga, kui need juhtmed, mis armatuurist tulid. Aega läks aga asja sai. Nüüdseks on olemas peatulede lüliti, ohutulede lüliti ning ventiga kiiruse lüliti.
Peale neid toiminguid sai viidud auto ülevaatusele, mille ta ka ilusti läbis. Lõpuks sai temaga tänavatel liigelda.
Tundub, et jutt venib jube pikaks.. Aga noh, võib-olla mõni hull ikka viitsib lugeda
Järgmise mõninga aja jooksul sai tegeletud interjööriga. Uksepolstrid, mida eelmine omanik oli ise meisterdanud, sai lõpetatud ja külge pandud. Piltidelt ka natuke näha, millised need siis on:
Kui auto korralikult sõitma sai pärast diislikeskusest tulemist, ilmnes kohe, et sidur libiseb ja mitte vähe. Maanteel üle 80 sõita oli väga raske, sest kohe hakkas libisema . Aga mis seal ikka. Kui juba vahetuseks läks, siis panin suurema siduriketta ka. Vana oli 200mm vist ning uus 210mm. Sain ka uue hooratta Laagri Maksimarketi tagusest autolammutusest. Uus sidur on siiani pidanud meeletult hästi. Mitte mingit libisemist ei esine.
Peale sidurivahetust muutus häirivaimaks probleemiks vibratsioon, mida mootor tekitas. Mootorist polegi veel rääkinud. See on Golf 3-e 1.9TD AAZ 55kw, tänaseks on ta väga reibas Tellisin uued mootoripadjad. Vahetasin ära ja vaat kus ingel [VW Bot: "Keel korda!"].. Natuke parem, aga ikka jõhker vibra salongis. Kokkuvõttes on jama ilmselt selles, et Golf 3-l on hüdraulilised mootoripadjad ja osad padjad on nagu telliskivid, siis pole ka ime, et väiksed golf 1 padjad ei suuda seda vibra summutada. Kuna probleem oli peamiselt tühikäigul, siis hetkel on mul pöörded 100-200rmp kõrgemad kui peaks ja kannatab vabalt autos istuda.
Vahepeal oli mul jahutusvedelikuga väike arusaamatus. Teine tahtis pidevalt jalga lasta. Jättis mu isegi teepeale ühe korra peale mida ma selle saatanast vooliku ära vahetasin, mis alla andis koguaeg.
Pilt teeäärest
Ahjaa. Õliga olid mul ka arusaamatused .. ja suured.. Koguaeg tilkus raibe. Ja just karteritihendi vahelt tilkus. Nagu reaalselt immitses sealt silmnähtavalt. Vahetasin tihendi, ei aidanud, panin silikoontihendit KAKS korda!, ikka ei midagi. Lõpuks vaadates netist teisi pilte samast mootorist selgus, et kõigil on karterituulutus, aga minul pole. Kimasin kohe romulasse, sain mis vaja ja töötas! See oli hea päev. Neam ei olnudki maja ees uusi õliloike.
Nüüd, kui olin juba autoga sõitnud mõnda aega ja saanud aru, et kütusekulu on väga mõistlik (keskmiselt 5l/100km), siis ilmselgelt oli stock vedrustus liiga pehme, nagu bussiga sõidaks. Soetasin siis endale Tatechnixu coilid facebooki kommuuni Coiloverid vahendusel. Hind oli nii hea, et tasus proovida. Alguses ehmatas see jäikus ja põrkamine ära, aga tänaseks on asi olulisel pehmemaks läinud või olen harjunud. Sai ka madaldatud, mitmeid kordi, aga esimene tulemus:
Peale coilide installimist jälle uus probleem.. Need 205 laiad rehvid 16'' velgedel ei mahu kuidagi koopaääre ja coili vahele.. Väga napilt, aga nagu järgmiselt pildilt näha, siis selline suusõnaline kokkulepe lõppes ikka "nagu alati"
Niisiis, oli vaja uut rehvi.. VÕI kuna ma sain kaasa ostuga vinged BBSid, siis paneks hoopis need alla. Alguses olid jubedad hallid käkid, aga lasin liivaga üle ning tõmbasin värvi peale:
Ning auto all näevad välja sellised:
Siis oli muidugi vaja auto veel madalamaks lasta. PEale seda oli kokkujooks nii vale esiratastel, et oli kiirelt sillasendi vaja. Mina vana laiskvorst vurasin ikka ca 1000km ringi ja tänu sellele üks tutikas rehv on juba traadiotsad välja toonud. Sillastendi tegin Pääskülas Mart Pere juures. Tema kontakti sain ka siit foorumist.
Hakkamegi juba tänapäeva oma looga jõudma. Hektel näeb siis auto välja selline:
Siin piltidel ka tagatuled juba toonitud. Mulle need valged üldse ei meeldinud. Kindlasti mõnda teist värvi autole väga sobivad, aga mitte mulle. Tegin need üle 3 kihi tulede lakiga. Alguses proovisin efekti saamiseks tavalise klaaside toonimise kilega, aga lähedalt vaadates jäi see väga halb. Siin tööst ka väike pilt:
Kuna autol polnud raadiost ega muusikast haisugi sees, siis selle pidin ma endale ka saama. Kerge muusika hulluna on mul ideaalis hetkel autos 11 kõlarit. Reaalselt on 9 kuna kehele pole ma veel kohta leidnud. Ühesõnaga on mul esiustes 16,5cm woofrid, kuhugi peavad tulema ette veel midbassid ja armatuuril on tweeterid. Mütsiriiulis on 6x9 ovaalid ja tweeterid ning pagassis subwoofer. Kõigi kõlarite peale on 2 võimu. Üks 400w toidab salongikõlareid ja 330w toidab subwoofrit. Kuna mul oli vaja kõik nullist teha, siis ostsin korraliku Clarioni maki (mille ekraani värvi panin oranziks, et ei oleks päris võõrkeha) ning kõik korralikud juhtmed vedasin ise. Nüüd heliga igati rahul
Kui kellelgi on ideid kuidas ja kuhu installida 3.5'' midbassid armatuuri või ukse külge ilma suure peavaluta, siis andke teada.
Pilt ka installimise päevast. Auto sai ühtlasi ka esimese suurpuhastuse. Need põrandamatid reaalselt muutsid värvi pärast korralikku küürimist.
Lisaks veel vahepeal tegin uue summuti otsast lõpuni kuna see eelmine oli ikka mäda mis mäda. Toru sai 60cm-ne või siis ca 2.25''. Vahele panin ühe resonaatori nagu stockis ja lõppu püti. Tahtsin, et see jääks siiski vaikseks. Vanal autol muid mürafaktoreid niigi palju.
Siin kõiki pisiasju ka ei hakka esimeses postituses üle loetlema. Peab midagi seemneks ka jätma
Teen siia väikse tuleviku plaanide listi ka, et oleks nii endal kui teistel hea jälgida ja et oleks mida oodata
1) Brake upgrade - Golf 2 GTI kettad ette ja taha, servo, peasilinder
2) Uus ja vingem turbo(hetkel max 0,7bar)
3) Uued ja vingemad pihustid
4) Sisu komplekteerida
Igasugune abi ja tagasiside on vägagi teretulnud
VW Golf mk1 2.0 16V - 1978 - Penskar
Moderaator: etnies858
Sellel teemal on 219 vastust
Vastuste nägemiseks peate olema registreeritud liige ja sisse logitud.
Registreeru Logi sisse