Nagu juba
Raicx mainis siis jäi jutt, et tegemisi mis minu käe all auto juures tehtud saab, kajastan ise, kuna vahendaja rollis üsna tüütu olla ning ei oska ka detailidest kirjutada.
Igastahes kõik sai alguse kunagi talvel, kui Raicx kirjutas, et kas ma tema autot ei tahaks üle vaadata (peale seda korda kui kärssama läks). Kuna sel hetkel veel oma võimekuses kuigi kindel ei olnud jäi jutt, et kui korda ei saa siis raha ka ei võta.
Õnneks aga peale juhiukse juhtmestiku vahetamist hakkas kõik kenasti tööle, siiski jäid mitmed juhtme ühendused üle jootmata ("elektrikute" poolt on paigaltatud aftermarket signa mille kõik ühendused on kenasti sõrmega kokku keeratud ja veidike isoleeri peale pandud
) ning kuna omanikul läks kiireks jäi jutt, et kunagi hiljem teeb ka need ära. Nii saigi paar nädalat tagasi uuesti räägitud ja seekord otsustatud ka terve maki juhtmestik vahetada, kuna kõvemal kuulamisel olid kõlarid mingil hetkel ragisema hakanud ning selle tagajärjel ka ükskord auto põlema läinud ning üks kord kärssama. Peale juhiukse juhtmestiku vahetust küll õnneks kärssama läinud polnud aga ragisema hakkas siiski.
Eelmisel reedel jõudiski auto minu kätte ajasin ta garaaži ja alustasin kohe töödega. Esimese asjana võtsin armatuuri maha ning hakkasin maki juhtmeid välja vahetama. Vanad juhtmed harutasin tehase juhtmestikust välja ja uued panin samuti teibi alla viisakalt tagasi.
Kõik ühendused saavad otseloomulikult joodetud ja termokahanevaga kaetud.
Rooli juurde jõudes juhtmestikuga avastasin mitu juhet mis olid kunagi veidi kuuma saanud (pruunikaks tõmbunud) ning uurimine viis välja selleni, et üks süüteluku toitejuhmetest oli üsna palju sulanud ning süüteluku tagant lausa traadid väljas.
Pärast selgus, et kunagi on maki tagant süütelukust tulev juhe lühisesse lastud ning see on teisi juhtmeid sulatanud (õnneks oli seekord korralik elektrik juhtme välja vahetanud koos klemmiga süütelukust). Otse loomulikult sai ka see sulanud juhe asendatud ning mõned teised juhtmed üle käidud, mis olid suuremate isolatsiooni kahjustustega.
Kuna juba kõik armatuuri alt laiali oli ning omanik rääkis ka udustest akendest ning jahutusvedeliku kadumisest vaatasin salongiradika üle. See oli õnneks korralik.
Kui lõpuks maki juhtmed oli välja vahetatud ja muud juhtmed üle käidud sai alustada auto kokku panemisega.
Hetkel kaugemale jõudnud ei ole ja asjad väga kiiresti ei liigu, kuna enamasti teen ainult nädalavahetuseti (koolis ka vaja käija
) ja päris üksi ehk siis armatuuri paigaldamisega jms. oli paras tegemine. Pikka remondiaega sai ka omanikuga räägitud ning tema jaoks ei olnud see probleem. Aega õnneks on veel pool kuud selleni kuniks
Raicx talle järgi saaks tulla ja vajadusel saab veelgi aja pikendust.
Homme katsun "peaproovi" teha ehk siis naabreid kiusta ja testida kas ikka nüüd on lõpuks maki teema kenasti korras.
Lootust annab see, et tagumised kõlarijuhtmed olid mitmest jupist kokku pandud ja mõned ühendused pooleldi puuduliku isolatsiooniga. Üks tagumine kõlar ei mänginud ka ning selle takistuseks sain testriga 20 oomi, lisaks olid armatuuri juhtmestiku sees juhiukse kõlari juhtmed mõnest kohast pruunikaks tõmbunud.
To do listis hetkel põhjamati välja võtmine, üle pesemine, kuivatamine, matialuste juhtmete korrastamine, uute kõlarite paigaldus, ukseplekkidele uute tihendite tegemine, kõrvalistuja poolsete ukselukkude üle jootmine, mootori pesu, uurimine kus kohast mootor mahlasid väljutab (hetkel vist lekib kõiki vedelike, garaaži jättis päris arvestatava õli loigu
) ja vajalike juppide vahetus, hammasrihma vahetus, esitulede vahetus ja võib-olla midagi veel mis kohe meelde ei tule. Aga pole hullu, küll asja korda saab.
Ehk tööd mul jagub ja niipea nädalavahetuseti igav ei hakka.
Postitus sai nüüd väga pikk ja piltiderohke aga no andke andeks, sattusin hoogu.