VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Näita oma Volkswagenit.

Moderaator: etnies858

ERN
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 22 Mai 2021, 17:20
Telefon: 53486483
Asukoht: Paldiski-Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 5 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas ERN » 06 Nov 2021, 19:33

Niisiis.

Esiteks tervitan kõiki uue tegelasena siin foorumis. Mõtlesin, et kuna rändas minu kätte üks huvitav neljarattaline, ja ideed veel lahtised, mis temaga teha, teeks siia ühe väikese teemakese, kus panen kirja seiklused, tegemised, ideed ja mured.

Pilt
Pilt
Kaitse ja pirn on uued, ilmselt parempoolsel gabariidil kuskil mingi ühendus jamab.

Tegemist siis 88´ Jettaga. Veab edasi monopritsega 1.6 mootor koos viiekäigulise kastiga. Läbisõit on 300 968 km (tubli poiss) ja peaks mainima, et salongist väga seda ei näe. Samas MNT andmetel Eestisse saabumisest alates 97. aastast, on läbisõit suht stabiilse ja loogilise tõusuga. Kerel jällegist on aeg ja teeolud oma töö teinud ja arme on näha. Üleüldiselt kere on tugev ja läbivat roostet kuskil , eriti tavakohtades (ukseääred, koopaservad, karbid jne) pole. Pindmise roostemullitamisega hakkan vaikselt tegelema peale seda, kui kõik ülejäänud, häirivamad ja elulisemalt tähtsamad pudinad on likvideeritud, mis on siis järgmised:

- Klapikambrikaane tihend lekib.
- Karpa vajab regullimist, natuke ebaühtlane mootoritöö tühikäigul ja sõidul.
- El-süsteemist vaja eemaldada mingi 2000-ndate algusaegadel külgearetatud odav immo.
- Uued küünlad ja juhtmed.
- Mittepõlevad gabariidid korda teha.
- Diskreetselt kuskile üks lisa kelladeblokk tekitada, kus näitaks veetempi, laadimist ja õlirõhku.

Masin ise muidu sõidab, töötab väga hästi ja minu jaoks üllatavalt vaikselt ja pehmelt. Sillad on tuugad, kolinaid, kolkse ja kiskumisi pole. Mis veel mind üllatas oli see, kui hea läbitavusega ta on, arvestades mootori võimsust ja üherattavedu :D. Käisin natuke kooserdasin metsas ja Pakri poolsaare mereäärsetel teedel ja no nagu mingi mägikits läheb igalt poolt läbi ja veab end üles. See iseenesest andis mõningaid ideid tuleviku jaoks aga sellest teeb juttu hiljem :) Lisaks sai äsja kasti ja mootori vahele uus sidurikomplekt koos uue kastiõli, survelaagri ja survevardaga?-(parandage kui eksin selle sõnastusega). Sellest lühike ülevaade ka siin- viewtopic.php?f=146&t=158062

Aga ma arvan, et hetkel aitab jutust ja allpool paar pilti ka :)

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Üks üllatav hea avastus oli veel klaasitihendite vettpidavus- ainult üks tagumine ukseklaas natuke lasi vett läbi kui survekaga hagu andsin. Pole paha saavutus 34 aasta vanuste tihendite kohta :)
Viimati muutis ERN, 06 Nov 2021, 19:36, muudetud 1 kord kokku.

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3372
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 807 korda
Tänatud: 131 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 06 Nov 2021, 20:33

Ega sa juhuslikult ei ostnud seda sellise mehe käest nagu Edgar?
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

ERN
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 22 Mai 2021, 17:20
Telefon: 53486483
Asukoht: Paldiski-Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 5 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas ERN » 06 Nov 2021, 23:58

Edgar oli selle aparaadi eelmine omanik tõesti :)

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3372
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 807 korda
Tänatud: 131 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 07 Nov 2021, 12:31

ERN kirjutas:
06 Nov 2021, 23:58
Edgar oli selle aparaadi eelmine omanik tõesti :)
Tundub jah, et üks endine (Norma) kolleeg müüs oma talve auto maha.
Suvel seisis köetud garaazis ja talvel sõitis ringi.
Talvel seisis megane köetud garaazis millega siis suvel sõitis ringi. :)
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

ERN
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 22 Mai 2021, 17:20
Telefon: 53486483
Asukoht: Paldiski-Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 5 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas ERN » 07 Nov 2021, 12:46

MustVälk kirjutas:
07 Nov 2021, 12:31
ERN kirjutas:
06 Nov 2021, 23:58
Edgar oli selle aparaadi eelmine omanik tõesti :)
Tundub jah, et üks endine (Norma) kolleeg müüs oma talve auto maha.
Suvel seisis köetud garaazis ja talvel sõitis ringi.
Talvel seisis megane köetud garaazis millega siis suvel sõitis ringi. :)
Samamoodi nagu sullegi, oli ta minu endine (Norma) kolleeg kes pakkus selle mulle romula saatusest pääsemiseks :)
Kes tänasid kasutajat ERN selle postituse eest:
MustVälk

ERN
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 22 Mai 2021, 17:20
Telefon: 53486483
Asukoht: Paldiski-Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 5 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas ERN » 07 Nov 2021, 12:48

Mis veel- kaasa tuli igasugune posu pudinaid ja muid varuosi, kaks pierburgi kahelõõrilist karpat, talverattad, igasuguseid nuppe, pistikuid jne. Seisab veel üks mootoriblokk, mille peaks igaksjuhuks ära tooma endise omaniku käest.

Kasutaja avatar
links
Klubiline
Postitusi: 1030
Liitunud: 12 Mai 2018, 18:31
Auto: 1.9 TDI hallmetallik
Asukoht: Eestimaa
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 91 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas links » 07 Nov 2021, 12:50

MustVälk kirjutas:
07 Nov 2021, 12:31
Tundub jah, et üks endine (Norma) kolleeg müüs oma talve auto maha.
Suvel seisis köetud garaazis ja talvel sõitis ringi.
Talvel seisis megane köetud garaazis millega siis suvel sõitis ringi. :)
Huvitav kombo :D

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3372
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 807 korda
Tänatud: 131 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 07 Nov 2021, 12:57

links kirjutas:
07 Nov 2021, 12:50
MustVälk kirjutas:
07 Nov 2021, 12:31
Tundub jah, et üks endine (Norma) kolleeg müüs oma talve auto maha.
Suvel seisis köetud garaazis ja talvel sõitis ringi.
Talvel seisis megane köetud garaazis millega siis suvel sõitis ringi. :)
Huvitav kombo :D
Suht sama nagu meil klubiline marko sõidab G1'ga talvel ja T3'ga suvel.

Aga tore teada, et eesti on väike ja normas on palju rahvast. :D
Juba kolmas klubiline Normast.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

tofetome
Huviline
Postitusi: 816
Liitunud: 31 Mai 2011, 15:41
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 121 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas tofetome » 07 Nov 2021, 13:20

MustVälk kirjutas:
07 Nov 2021, 12:57
links kirjutas:
07 Nov 2021, 12:50
MustVälk kirjutas:
07 Nov 2021, 12:31
Tundub jah, et üks endine (Norma) kolleeg müüs oma talve auto maha.
Suvel seisis köetud garaazis ja talvel sõitis ringi.
Talvel seisis megane köetud garaazis millega siis suvel sõitis ringi. :)
Huvitav kombo :D
Suht sama nagu meil klubiline marko sõidab G1'ga talvel ja T3'ga suvel.

Aga tore teada, et eesti on väike ja normas on palju rahvast. :D
Juba kolmas klubiline Normast.
Nüüdseks räägime kõik sellest kui minevikust 😀
Tallinna ümbruses saab minult ka tekstiilipesurit rentida!

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3372
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 807 korda
Tänatud: 131 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 07 Nov 2021, 13:26

tofetome kirjutas:
07 Nov 2021, 13:20
Nüüdseks räägime kõik sellest kui minevikust 😀
Kahju, aga jah mõnikord on vaja edasi liikuda. :(
Ja kunagi ei tea millal on vaja tagasi liikuda. :mrgreen:
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

Mermo
Huviline
Postitusi: 957
Liitunud: 05 Veebr 2013, 00:20
Auto: 2
Asukoht:
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 11 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas Mermo » 07 Nov 2021, 13:49

Paldiskis nähtud. Korra ka nähtud nööri otsas paldiski poole tulemas :D

ERN
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 22 Mai 2021, 17:20
Telefon: 53486483
Asukoht: Paldiski-Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 5 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas ERN » 07 Nov 2021, 13:52

Mermo kirjutas:
07 Nov 2021, 13:49
Paldiskis nähtud. Korra ka nähtud nööri otsas paldiski poole tulemas :D
See oli jah siis kui sidur laiali lendas ja oli vaja silma alla tuua turvalisemasse keskkonda :D
Kes tänasid kasutajat ERN selle postituse eest:
Mermo

ERN
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 22 Mai 2021, 17:20
Telefon: 53486483
Asukoht: Paldiski-Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 5 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas ERN » 09 Nov 2021, 20:04

Lihtsalt üks südantsoojendav vanakeste portree sellel kõledal sügisõhtul

Pilt

ERN
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 22 Mai 2021, 17:20
Telefon: 53486483
Asukoht: Paldiski-Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 5 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas ERN » 05 Dets 2021, 18:24

Kuna viimasel paaril päeval on suht paks lumevaip maha sadanud, siis mõtlesin, et naudiks natuke talverõõme aparaadiga, millega sa oled teega natuke rohkem kontaktis (loe: puudub abs, roolivõim, veojõukontroll jne). Seega otsustasin Jetta lume alt välja kaevata ja natuke tiirutada, et pidurid kinni ei jääks, õli saaks natuke ringelda mootoris jne. Väga palju ei hullanud sest suverehvid veel all ja seega piirdusin pooletunnise sõiduga maja ümber.

Ca 25cm tuli meil siin kahe päevaga Paldiskis.
Pilt

Pilt

Ilupilt
Pilt

Natuke juttu ka.

Kuna apastraadil on juba eos suht kõrge kliirens ja üllatavalt hea maastikusuutlikkus ja madalaks tehtud Golfe ja Jettasid suht palju, mis pole minu cup of tea (ma olen rohkem offroadi vend), siis tekkis idee teha temast mingi Country-laadne toode, ehk siis lisaks veel kerge tõste (idee oli kuskilt diiseluniversaalpassati vedrud vahele panna, kunagi ühel golf 2-el andis ca 10cm mälu järgi juurde kliirensit), leida alla, ilma keret retsimata mingid 13-14 mudakad või kruusakad ja siis kasutada nädalalõpu metsaeiklustel ja matkadel. Järgmine tase oleks juba ehitamise lõbu pärast neljaveoliseks teha.

Midagi sellelaadset just kliirensi poolest.

Pilt


Seniks kuni need lennukad ideed ootavad oma järjekorda, siis eelnevalt on vaja:

Immo eemaldada ja aku vajab vahetust. Mingi nädalake tagasi sai suht suur tiir tehtud ja järgmisel hommikul oli täiesti kutu. Genekas korras, annab ilusti 14,5 välja. Aku toimetasin tuppa, laadisin ilusti täis ja tunni ajaga langes 12.5 pealt 9.6 voldile. Kässaritrossid vaja määrida, sest külmade saabudes on käsipidur end peale asendisse jätnud (koputasin haamriga lahti täna, rohkem peale ei tõmba :D ). Nipet näpet nokitsemist on veel, kundepoolne esigabariit tahab uut pistikut, sest vanasse oli pirn ära mädanenud ja pesas on ühtne roostemass. Hannese juurest peaks läbi käima ja selle Jet-Tronicu laskma tal ilusti käima panna ( tühikäik natuke liiga madal ja ebaühtlane - samas, sain eelmiselt omanikult kaasa kaks komplekti topeltlööriga webereid, äkki hoopis üks neist panna selle asemele?) ja siis eelnevalt mainitud lisakellad kuskile diskreetselt integreerida.

Praegu soovin kõigile turvalist liiklemist ja mõnusaid, eesolevaid pühi :)

Kasutaja avatar
kaupo51
Huviline
Postitusi: 190
Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 23 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas kaupo51 » 05 Dets 2021, 20:02

Huvi pärast küsin, kas sel autol on peal originaalmootor? Mootori kood RF? Sel peaks olema peal karburaator mitte monopritse. Äkki Pierburgi 2E?

ERN
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 22 Mai 2021, 17:20
Telefon: 53486483
Asukoht: Paldiski-Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 5 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas ERN » 05 Dets 2021, 21:35

Jään vastuse võlgu kui aus olla. Võimalik, et see monopritse on ise kunagi peale pandud ja sellepärast karpad kaasavarana kastis olid. Tehniliste andmete järgi peaks olema RF mootor. Ma ei mäleta peast kas nondel karpadel oli manuaalne toores? Salongis pole üht asja, mis viitaks tooreklapi manipulaatorile.

vjanno
Klubiline
Postitusi: 337
Liitunud: 31 Dets 2005, 10:59
Auto: vw jetta mk2 ,passat b4 ,passat b2 ja b1
Asukoht: kohila
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 11 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas vjanno » 05 Dets 2021, 22:01

Toore klapi salongist sa ei leia ,Karpal on automaatne tooreklap ehk mootori soojenedes plii metall tooreklap avaneb .

ERN
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 22 Mai 2021, 17:20
Telefon: 53486483
Asukoht: Paldiski-Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 5 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas ERN » 05 Dets 2021, 22:07

vjanno kirjutas:
05 Dets 2021, 22:01
Toore klapi salongist sa ei leia ,Karpal on automaatne tooreklap ehk mootori soojenedes plii metall tooreklap avaneb .
Ega ma väga ei uurinud kogu seda kaasavara. Ajusopist kuskilt mäletasin, et ühel pillil kunagi oli weberil manuaalne tooreklapp. Aga noh see oli ka vanem kui see jetta.

pppp
Veteran
Postitusi: 2243
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 15 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas pppp » 06 Dets 2021, 11:39

Mis mootoriga see Weberiga pill oli?
Konkreetse Jetta toitesüsteemi identifitseerimise küsimuse aitaks ilmselt lahendada pilt või paar kapotialusest.
Manuaalse tooreklapiga tehasest olid muidu varased Keihini karpaga G2-d (EGR-ga, Šveitsi ja Rootsi turule).

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2561
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 06 Dets 2021, 19:03

Kui autol kõrgust tahad anda,siis loe reegleid auto kõrguse max kohapealt. Et ikka ülevaatus kehtiks.

ERN
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 22 Mai 2021, 17:20
Telefon: 53486483
Asukoht: Paldiski-Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 5 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas ERN » 06 Dets 2021, 20:58

t6nis3 kirjutas:
06 Dets 2021, 19:03
Kui autol kõrgust tahad anda,siis loe reegleid auto kõrguse max kohapealt. Et ikka ülevaatus kehtiks.
Kusjuures mul oli kunagi üks pill, millel oli talve-suve setup ehk siis talvel oli kõrgeks tõstetud (rohkem kui passis märgitud) ja suvel oli madaldusega ja kummalgil juhul ei tekkinud ülevaatusel isegi küsimust, et kas on liiga kõrge või madal. Sama oli kunagi mul Pajeroga millel oli 20cm tõstet pluss katuseraam pluss kaugtulede rida katusel, mitte mingit küsimust selle kohta, peaasi, et tahma liiga palju ei ajaks :D

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3372
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 807 korda
Tänatud: 131 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 06 Dets 2021, 21:13

Tehniliselt korrektselt on passis kirjas automõõdud.
Ülevaatus kohti need mõõdud enamasti ei huvita.
Sest mitte kõik ei aja komakohta pooleks. :)
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

Kasutaja avatar
kaupo51
Huviline
Postitusi: 190
Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 23 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas kaupo51 » 06 Dets 2021, 21:26

Hannese juurest läbi käimine pole paha mõte. Tegu on ilmselt firmaga Speedster. Hannes peaks oskama timmida nii karburaatoreid kui ka vanemaid sissepritseid. Karburaatorite puhul tekib varsti see mure, et need mehed kipuvad ära kaduma, kes karburaatorite hingeelu tunnevad ja karburaatorite varuosade saadavus on üha nigelam, mida aasta edasi. Et mehe veel leiad, aga pole juppe enam karburaatori jaoks saada.

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3372
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 807 korda
Tänatud: 131 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 06 Dets 2021, 21:37

Karpadega on see, et iga normaalne mootorratta töökoda suudab mingi uuema sinna asemele leida ja ära timmida.
Isegi vredesteini polol on tsiklikarpad juba pikalt. :)
Vaat, et saad kahe või nelja karpaga oluliselt kiiremini edasi kui selle ühega. :D
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

ERN
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 22 Mai 2021, 17:20
Telefon: 53486483
Asukoht: Paldiski-Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 5 korda

VW Jetta mk2 1.6 53kW 1988-ERN

Lugemata postitus Postitas ERN » 07 Dets 2021, 21:40

Niisiis, olude sunnil (loe: volvol kadus õlirõhk ära ja mootor hakkas popsuma ja klagisema) sai Jettale täna õhtul uus aku peale ja talvekad alla maadeldud, et saaks ikka iga päev trassi edasi nühkida. Kiire küsimus. Akule tuleb ilusti 14-14.2 pinge peale aga vahetevahel aku tuli hakkab põlema, mõni hetk eredamalt mõni hetk hõõgub. Kas põlemise ajal on 14 midagi aku otstel peal. Tarbijad taga (puhur, kaugtuled, udukad) langeb sinna 13.8 juurde, mis on ka igati ok. Pingeregulaator?

Vasta

Mine “Huviliste autod”