VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Näita oma Volkswagenit.

Moderaator: etnies858

Kasutaja avatar
HendrikSilm
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 03 Juul 2022, 21:06
Telefon: 58633663
Auto: VW Golf V Kombi
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 0

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas HendrikSilm » 04 Juul 2022, 10:50

Tere!

Mõtlesin, et võiks lõpuks väikse päeviku omale siia panna, mida tehtud ja mida vaja teha ning samuti oleks vahel hea targemate nõu lugeda või küsida :)

Kõigepealt kirjutan ehk kogu romaani ära ja siis lisan pilte aegadest ja tegemistest, mida olen jõudnud klõpsata. Kõigest pilte ei ole ja üldse on pilte vähem kui juttu, kuna ma pole suurem pildistaja lihtsalt :)

NB! Kuna mina ei ole veel überkogenud ja harjutan kätt, et ikka ise rohkem raha säästa ja tunda uhkust ise vähemalt hiljem, siis kindlasti kellegi jaoks võivad miskid kas värvitööd prostad tunduda või mingid ajutised lahendused paras jama. Keegi kindlasti tahab ka arvamust avaldada selle kohta, aga ütlen kohe ette ära, et tegelikult see kriitika väga ei huvita mind. Autot teen endale ja kui ise tunnen, et mulle sobib siis see on ainus arvamus mis loeb tegelikult. Muidugi tore on ikka, kui kellegile veel meeldivad mu ideed ja nägemus sellisest daily driverist.


Autot oman 2020 märtsist alates, siiani kõige kauem omatud auto. Auto tuli 2007 lõpp - 2008 algus Mehhiko tehasest välja ja veetis 6 aastat Saksamaa teedel, peale mida toodi Eestisse. Eestis olnud 2 omanikku enne mind, viimane omanik oli üks parim sõber kes hooldas autot väga hästi (oli AastaAuto töötaja) ja minu kätte tuli auto väga mõistliku hinnaga.


Autot viib edasi 1.9TDI 77kW mootor koos viiese manuaalkastiga, läbisõit oli ostuhetkel ehk 370k kilomeetrit, praeguseks on see number suurenenud pea 70k võrra. Eks vanuse ja kilometraažiga annab vaikselt tunda, et siit-sealt tahaks värskendust mootor ja on ka mõned kerged lekked ilmnenud.

Kere on nagu keskmine universaalkerega Volkswagen ikka - roostet leiab mitmelt poolt aga eks järgemööda katsun jõudu sellega, kuniks kuskilt leiab kas uut või paremas seisus keredetaili asemele. Vähemalt enda silma ei häiri miski kui jälle teha kuskilt mingi koht ära ja pilk on peal koguaeg, mis seis kuskil on ikkagi.

Varustus on autol üle keskmise - originaalis oli suur raadio mis on praeguseks asendatud Androidiga, kliimaautomaatik, teisaldatav konks (mis kulub marjaks ära!), kaltssisu, tavaline rool. Sõbra poolt tuli kaasa alguses pea poole pagasniku peale laiutav lustikummut, mille vahetasime pool aastat hiljem omavahel ära, kuna tal oli vaja midagi suurema kastiga ja mulle sobis just miski väiksem, et saaks ka praktilisust kasutada autol :D


Esimesed 1,5 aastat autot omades oli totaalselt kalla ja talla - ei vajanud tegemist mootor ega kere. Sai käidud Leedus ja muidu Eestis, nautisin esimese diiselauto omamist ja selle ökonoomsust ;) Esimese suve lõpu poole sai tehtud veermikus värskendusi, esisild kolises veidi kuna teed on meil Balti riikides üldiselt väga head! Ülejäänud auto sai korrapärast hooldust ehk 10k järel õlivahetus koos õhu- ja õlifiltriga, üle õlivahetuse said vahetust ka salongifilter ja kütusefilter (seda traditsiooni hoian ka praegu ikka).

Esimene talv sai käidud lausa ühel jää/lumerajal, õnneks auto liiga ei saanud ja ise sain kogemust juurde just antud autoga. Muidu samamoodi, tavahooldused ja kalla-talla. Ainult ülevaatus tuli korduv, kuna suverattad on veidi liiga laiad (ca sentimeeter koopast väljas) ja numbrituledel ei olnud EU kirja peal :crazy:

Lisaks käisin vahepeal viisin auto töökotta, veermikut oli vaja veidi jälle teha nipetnäpet. Sain info, et rehvid on väga treppis ja pidi olema paras trend hetkel, et autodel kuluvad treppi rehvid. Sai otsitud pikalt põhjust, miks siis nii ja järeldus - amordid on piisavalt kulunud, et ÜV ei näe muret aga rehvid saavad valu, kuna peale amortide vahetust pole praegu enam treppi kulutanud :) Muidugi talverehvid said vahetatud peale seda.

Teine suvi sai jällegi lihtsalt reisitud Eestis ringi, nauditud taaskord ökonoomset autot. Aga võrreldes eelmise aastaga, sai seekord enne septembri ülevaatust rohkem teha autoga.

Tuled oli jubedalt tuhmunud, 2021 kuumalainega istusin vana töökoha garaazis üks nädalavahetus ja otsustasin tuled siis ette võtta. Oma ülemusele sain nii ajaviiteks ennem Fiat Coupe tule väga kenaks lihvi ja lakiga. Kahjuks selleks ajaks, kui ma enda tuledeni jõudsin, oli garaazis märkamatult liiga palavaks ja niiskeks läinud ja oma tuled keerasin totaalselt metsa :D Ehk siis ülevaatusele läksin, siis tagasi tulin rohkemate vigadega. Põhiliselt siis EGR jahuti susises ja lekkis ning esituled ei näidanud enam midagi.


Tuled tellisin Poolast uued Depo omad, kuna tundus parim lahendus ja soodsaim (kuna tegelen ise Poolast/Leedust just uute ja kasutatud varuosade toomise/müügiga). EGR jahutiga oli lõbusam - uut osta ei raatsi (ca 300€/tk ja ei pidavat kestma kauem kui aasta-kaks). Seega sai see membraan klapp, mis avab ja suleb jahutit summutipastat täis surutud. Ülevaatuselt läks läbi küll, seega senikauaks piisas sellest lahendusest. Küll aga tuleb selle peale mõelda veel, mida edasi teha.

2021 talv möödus üldpildis samamoodi nagu eelmine, küll aga märkasin nagu üleöö tekkinud roostet tagatiibadel ja kõige rohkem just tagaluugil. Rebane oli leidnud mu auto :( Otsustasin oodata talve lõpuni, et see õudne sool soola otsa toppimine läbi saaks.

2022 kevadel võtsin siis ennast kätte ja hakkasin tegema keretöid. Kuna keevitus nagu püsiks käes aga otsest vajadust esialgu ei näinud, otsustasin vana hea liivapaber-pahtel-krunt-sprei-lakk teha. Esimese korra värvimist ja tegemist keerasin tagaluukil väga nahka, ehk selle sain teist korda uuesti teha. Tagatiibadel oli vaja hajutus uuesti teha ehk siis suhtkoht samamoodi algprotsessist uuesti proovida. Kapotti aga ei hakanudki tegema, tegin pool ära ja mõtlesin, et teen siis mõne päeva pärast selle "üllatuse" ka ära, aga sain mõistliku hinnaga peaaegu roostevaba kapoti ja lihtsalt vahetasin ära :D

Samal kevadel tuli ettevõtta lõpuks tagasilla remont ehk kõik puksid ja muksid olid kutud ja tahtsid värskendust. Küsisin mitmest kohast hinnapakkumist ja otsustasin algul, et mina nii rikas ei ole (pakuti ca 700€ koos varuosadega!) ja tellisin kõik varuosad õõtsadena endale ära ja plaanisin ise teha. Kuna enam tõstuki võimalust ei ole ja ainuke variant oli auto tungida ja pukkide peale tagaots saada külmal betoonpõrandal, siis andsin kiirelt alla ja otsisin töökoja, kes teeksid normaalse hinnaga selle poltide keeramise ise ära. Peale seda remonti oli lihtsalt imeline sõita jälle, kuna miski ei kolisenud ega ujunud :)

Kevadel ka värskendasin rooli välimust (nahk oli kulunud ja kole) ning ka käigukangi nupu koos nahaga vahetasin värskema ja (isiklik arvamus) mugavama vastu välja.

Huuuh, vist sai praegu enamus kirja mis on tehtud ja läbielatud niiöelda veidi kaugemas minevikus. Aeg mõne pildi jaoks!


Siin pilte viimasest omanikust enne mind. Võiksid olla need pildid 2019 või 2018 kevad-suvi-sügis.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Suvi 2020 paar üksikut pilti kodulinnast Tartust :)

Pilt
Pilt
Pilt

Pildid, kui said uued tuled 2021 suve lõpp tellitud ja väike võrdlus

Pilt
Pilt

Vahepeal ei olnud pildiväärseid kordi või ei tehtud pilti lihtsalt, aga jõuame 2022 kevadeni, mil sai rooste lõpuks ettevõetud...

Seis peale kahte soolast talve Tallinnas (auto veetis eelnevalt aja Tartus/Sondas) :( :( :( Enne mind oli auto roostevaba ja selvepesulas käin siiani nädalas korra vähemalt, kui mitte rohkem, võimalusel pesen üldse kenasti svammi ja õigete võtetega...

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Siis kapotti lihvides leidsin "üllatuse" ka :roll:

Pilt
Pilt

Siin siis esimene katse värvida, 85% läks aia taha aga harjutamine teeb meistriks (või siiski harjutajaks?). Pilte praegu ei leidnud (kuskilt messengerist leiaks ehk, kui ma nii laisk ei oleks sellega), aga hajutamisest ei olnud mul juttugi (tiivad olid nagu mingi eraldi tükk oleks peale pandud) :D Ja tagaluuk oli nagu kuumaastik...

Pilt
Pilt
Pilt

Teine kord tuli juba oluliselt parem nii hajutuse kui ka eeltöö/viimistlusega, praeguseni ootab veel poleeri, et läigiks koos kerega samamoodi.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Vahel sai ka uus kapott peale pandud, kuna seda kapotti ei olnud mõtet taastada enam...

Pilt

Pakkusin elukaaslasele välja, et ta võiks oma kunstiande panna kapotile käiku, kuna tahaks midagi huvitavat äkki ja otsustasime mõlemad "sharpie-art" kasuks, mis meerikamaal on päris popp hetkel. Praegu on see veel poolik, kuna tahaks sinna ka ehk miskit vanast stickerbombist lisada (vaata küljed kus kapott muudab nurka) ja tahaks ikka suht ära täita seda kapotti igast vägeva kunstiga ja ideedega :)

Pilt
Pilt

Saksamaal oli juba läinud rändama üks väga oluline asi selles autos - keskkonsooli topsihoidjasse käiv pudeliavaja/separaator. Ilma selleta ei püsi ükski asi normaalselt seal ja minu arust ei ole just kõige levinum asi :D Poolast sai tellitud uus avaja ja see pani ilusa punkti sinna :)

Pilt

Veljed tahtsid minu silmis randiparandust ja samuti ka midagi kontrastsemat, kui hõbe. Jah, ma värvisin rehvi peale kuna need läksid niiehknaa utiili :)

Pilt
Pilt

Veljed said uued rehvid peale ja auto alla, mulle see tulemus meeldib juba :P

Pilt

Ja siit viimane pilt, mille klõpsas sõber jaanide ajal.

Pilt


Lõppu lisask miskid plaanid/tegemised, mis vaja teha:

Hammasrihma vahetus võiks olla nüüd juuli 2022 tehtud.
Tagatuledelt lakk maha (kuna see ei tulnud välja) ja kerge toonkile peale, ette tuledele tavaline kaitsekile (kuna Depo kaup on tuntud oma õhukese ja kehva plastklaasiga), võiks ka juuli 2022 saada tehtud.
Sillastend on siiani tegemata, äkki rahakott lubab 2022 juuli teha ära.
Mootorit tuleb hakata nokitsema, alustan EGR süsteemi puhastuse ja ülevaatusega sellel nädalal.
Kunagi tahaks jõudu juurde saada... :twisted:
Ja madaldusvedrud on pikalt mõttes olnud, kuna praeguse veljega ei ole fitmentist haisugi :lol:

Ja kui neid ideid veel tekib, siis lisan siia postitusse! Kena suve ja hüva Volkswagenit kõigile! :)
Viimati muutis HendrikSilm, 05 Juul 2022, 08:12, muudetud 2 korda kokku.
Soodsad varuosad Poolast ja Leedust - https://www.xdalys.lt/en/

Lisaks pakun "mobiilset" sisukoristust/puhastust, kellel soovi siis PM.

Kasutaja avatar
HendrikSilm
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 03 Juul 2022, 21:06
Telefon: 58633663
Auto: VW Golf V Kombi
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 0

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas HendrikSilm » 05 Juul 2022, 08:12

Täna õhtupoole plaanis EGR maha võtta ja vaadata, mis toimub. Pühapäeval hakkas kolistama ja nagu peksaks õhuvõttu sisse see EGR, tea kas ta võiks jama täis olla või on probleem millegis muus? Homme saab VCDS ka sappa, siis ehk näitab miskit veakoodi ka :)
Soodsad varuosad Poolast ja Leedust - https://www.xdalys.lt/en/

Lisaks pakun "mobiilset" sisukoristust/puhastust, kellel soovi siis PM.

Kasutaja avatar
HendrikSilm
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 03 Juul 2022, 21:06
Telefon: 58633663
Auto: VW Golf V Kombi
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 0

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas HendrikSilm » 06 Juul 2022, 11:00

Eile küll ei jõudnud kapoti alla kahjuks, aga sain täna OBD kaabli, kuna praegu on kole kotermann autoga.

Tundub, et külma mootoriga on EGR/turbo/karterituulutusega jama, kuna üle 3000rpm ei lähe ja kolin on ülemises otsas sees (metalne, kõlab just sealt EGR juurest) ja samuti on tunda, et viskab õhukopsikusse tuksumist sisse. Pööret andes läheb uimaselt, auto välja suretan ja uuesti käima panen, siis mingi aja peale kaob see mure ja kui korralikult peale tallata, siis käib isegi paremini edasi, kui muidu :D

Seega arvuti õhtul sappa, vaatan kas miskit koodi ka mälusse jätab kui see juhtub ja proovin siin aja leida, et vaadata vaakumid ja muu üle ning puhastada. Linnasõit ja töristamine on oma tagajärjed teinud ilmselt :(
Soodsad varuosad Poolast ja Leedust - https://www.xdalys.lt/en/

Lisaks pakun "mobiilset" sisukoristust/puhastust, kellel soovi siis PM.

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
Asukoht: Tartu
Tänanud: 401 korda
Tänatud: 194 korda

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas etnies858 » 06 Juul 2022, 14:59

Kui õhukopsikusse popsutab võib nukk ka läbi olla.
Kes tänasid kasutajat etnies858 selle postituse eest:
SiimHendrikSilm

Kasutaja avatar
Siim
Huviline
Postitusi: 2487
Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
Auto: A6 C7 BiTDI, b6 TDI
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 6 korda

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas Siim » 06 Juul 2022, 21:24

etnies858 kirjutas:
06 Juul 2022, 14:59
Kui õhukopsikusse popsutab võib nukk ka läbi olla.
Pakuks kaa et ees ootab hüdrotõukurite ning nukkvõlli vahetus.Mina ei soovitaks sõita, tavaliselt on hüdrotõukurid juba auklikuks kulunud kui popsub ja jõuetu on.
Soovituslik ka pihusti pesad üle vaadata ja kindlasti uued poldid (nuka pakud, pihusti poldid ja ka nookuri raami omad), nukkvolli liugelaagrid, tandempumba tihend ja nuka simmer.
Kes tänasid kasutajat Siim selle postituse eest:
HendrikSilm

Kasutaja avatar
kaupo51
Huviline
Postitusi: 186
Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 22 korda

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas kaupo51 » 06 Juul 2022, 22:27

Kui autol läbisõit jääb sinna 440 000 km kanti, siis võivad mingid mootori detailid juba kulunud olla ja neid tuleb hakata välja vahetama.
Kes tänasid kasutajat kaupo51 selle postituse eest:
HendrikSilm

Kasutaja avatar
HendrikSilm
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 03 Juul 2022, 21:06
Telefon: 58633663
Auto: VW Golf V Kombi
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 0

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas HendrikSilm » 07 Juul 2022, 09:03

etnies858 kirjutas:
06 Juul 2022, 14:59
Kui õhukopsikusse popsutab võib nukk ka läbi olla.
Olen ka oma guugeldamisega seda leidnud, et võib ka nukaprobleem olla. Küll aga kaob see probleem ära kui "restart" teha ja/või veidi sõita (ka natuke rohkem gaasi anda kui töristamine). Igaljuhul on vaja k k k maha võtta ja vaadata mis seal all toimub.
Soodsad varuosad Poolast ja Leedust - https://www.xdalys.lt/en/

Lisaks pakun "mobiilset" sisukoristust/puhastust, kellel soovi siis PM.

Kasutaja avatar
HendrikSilm
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 03 Juul 2022, 21:06
Telefon: 58633663
Auto: VW Golf V Kombi
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 0

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas HendrikSilm » 07 Juul 2022, 09:05

Siim kirjutas:
06 Juul 2022, 21:24
etnies858 kirjutas:
06 Juul 2022, 14:59
Kui õhukopsikusse popsutab võib nukk ka läbi olla.
Pakuks kaa et ees ootab hüdrotõukurite ning nukkvõlli vahetus.Mina ei soovitaks sõita, tavaliselt on hüdrotõukurid juba auklikuks kulunud kui popsub ja jõuetu on.
Soovituslik ka pihusti pesad üle vaadata ja kindlasti uued poldid (nuka pakud, pihusti poldid ja ka nookuri raami omad), nukkvolli liugelaagrid, tandempumba tihend ja nuka simmer.
Kindlasti vaatan üle! Küll aga saab seda alles uuel nädalal teha kuna nädalavahetus on suvele omaselt kinni :(
Soodsad varuosad Poolast ja Leedust - https://www.xdalys.lt/en/

Lisaks pakun "mobiilset" sisukoristust/puhastust, kellel soovi siis PM.

Kasutaja avatar
HendrikSilm
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 03 Juul 2022, 21:06
Telefon: 58633663
Auto: VW Golf V Kombi
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 0

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas HendrikSilm » 07 Juul 2022, 09:06

kaupo51 kirjutas:
06 Juul 2022, 22:27
Kui autol läbisõit jääb sinna 440 000 km kanti, siis võivad mingid mootori detailid juba kulunud olla ja neid tuleb hakata välja vahetama.
Eks ta nii ole jah, oli ka oodata kui 70k olen sõitnud rohkem kalla-talla-hoolda.
Soodsad varuosad Poolast ja Leedust - https://www.xdalys.lt/en/

Lisaks pakun "mobiilset" sisukoristust/puhastust, kellel soovi siis PM.

Kasutaja avatar
HendrikSilm
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 03 Juul 2022, 21:06
Telefon: 58633663
Auto: VW Golf V Kombi
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 0

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas HendrikSilm » 07 Juul 2022, 09:12

Eile sain siis vaikselt näppida VCDSi (pole päris nii saanud veel näppida, et istungi autos ja vaikselt nokin koos abimaterjaliga ja õpin).

Vaatasin EGR üle, üldiselt tundusid andmed okeid, kuigi mingi hetk oli actual reading palju kõrgem tühikäigul, kui võiks olla. Kas on hea või halb, ei tea veel, pean kaevama või leidma kuskilt BLS mootorile need andmed, mis peaksid olema nagu head.

Pihustid tundusid okeid olevat, ei kompenseerinud ükski liialt palju. Vanusest ikka midagi kompenseeris 4. pihusti, aga see oli VCDS järgi veel normis.

Veakoodi pole visanud ühtegi uut, leidsin ainult need, mis on juba ammu ja ei kao (tehasetelefoni ei ole ja sellega on autol probleem) ja kuna on siiski aftermarket raadio, siis ka sealt miskit viga tuli, aga pole oluline minu jaoks. Aa, mõned tuhanded tagasi oli jahutusventil kaks korda viga olnud, kus oli korra vooluga probleem, aga seda rohkem ei ole olnud kui samal päeval 2 tükki ja peale kustutamist ei esinenud seda.

Logisin ka, aga kuna kõik logi on isiklikus läpakas, siis praegu postitada siia ei saa.


Kuna aega on peale tööd alati vähe ja pole otseselt oma kohta (v.a vana kontor/garaaž kuhu saan üldiselt peale tööpäeva minna), siis pole siiani EGRini jõudnud nagu luban endale juba mitu päeva. Popsumine ja jõetus püsib, eriti just hommikuti kui mootor on terve öö saanud jahtuda. Üldiselt kaob probleem kiirelt ära, suitsu ei viska. Loota ju võiks, et probleem päädib siiski millegiga EGR/turbo juures, aga tuleks siiski tõesti arvestada ka nukaprobleemiga.

Täna ka ei jõua garaaži, küll aga homme oleks asjal jumet ja saab lõpuks üle vaadata, mis seal siis toimub.
Viimati muutis HendrikSilm, 07 Juul 2022, 09:15, muudetud 1 kord kokku.
Soodsad varuosad Poolast ja Leedust - https://www.xdalys.lt/en/

Lisaks pakun "mobiilset" sisukoristust/puhastust, kellel soovi siis PM.

Kasutaja avatar
HendrikSilm
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 03 Juul 2022, 21:06
Telefon: 58633663
Auto: VW Golf V Kombi
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 0

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas HendrikSilm » 07 Juul 2022, 10:27

Huvitav on see, et see viga tekkis just pühapäeval esimest korda, kui õli sai vahetatud. Õli ise - Texaco Havoline Ultra S 5W-40. Vastab kõikidele nõudmistele sellel mootoril.

See sai ka talvel sisse pandud mäletamist mööda, ei olnud nagu probleemi siis.
Soodsad varuosad Poolast ja Leedust - https://www.xdalys.lt/en/

Lisaks pakun "mobiilset" sisukoristust/puhastust, kellel soovi siis PM.

Kasutaja avatar
HendrikSilm
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 03 Juul 2022, 21:06
Telefon: 58633663
Auto: VW Golf V Kombi
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 0

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas HendrikSilm » 07 Juul 2022, 11:59

Jäin korra mõtlema veel - kas see oleks teooria, et asi on õlituses? Kuna just peale viimast õlivahetust hakkas tegema. Ja teeb seda just hommikul või kui auto on kauem puhanud - ehk õli korralikult alla valgunud. Kuna koormuse all tuuri andes kaob see probleem kiirelt, nagu jõuaks õli korralikult nukani.

Kui see oleks hullem probleem, siis ei tohiks ju see probleem nii kergelt kaduda selleks ajaks? Või on mu loogikas suur aga? 😃
Soodsad varuosad Poolast ja Leedust - https://www.xdalys.lt/en/

Lisaks pakun "mobiilset" sisukoristust/puhastust, kellel soovi siis PM.

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3371
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 805 korda
Tänatud: 131 korda

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 07 Juul 2022, 14:13

Pigem õli mure. See kõlab uskumatult mõnele, aga mu eelmine pd mootoriga diisel oli ennem loid ja kolisev kuniks tegin õli vahetuse. Edasi oli poole pöörde pill ja ei kolisenud. :)
Kes tänasid kasutajat MustVälk selle postituse eest:
HendrikSilm
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

Kasutaja avatar
HendrikSilm
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 03 Juul 2022, 21:06
Telefon: 58633663
Auto: VW Golf V Kombi
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 0

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas HendrikSilm » 07 Juul 2022, 14:42

MustVälk kirjutas:
07 Juul 2022, 14:13
Pigem õli mure. See kõlab uskumatult mõnele, aga mu eelmine pd mootoriga diisel oli ennem loid ja kolisev kuniks tegin õli vahetuse. Edasi oli poole pöörde pill ja ei kolisenud. :)
Kangesti tahaks proovida, vahetaks uuesti õli mingi teise firmaga ja vaataks mis siis saab :D Aga enne viskan ikka pilgu peale muudele kohtadele, siis saab äkki sealt süda rahu. Muidugi nukapaku alla ei näe ilma uusi polte ostmata juba, aga üldise seisukorra saaks ära näha.
Soodsad varuosad Poolast ja Leedust - https://www.xdalys.lt/en/

Lisaks pakun "mobiilset" sisukoristust/puhastust, kellel soovi siis PM.

twist
Huviline
Postitusi: 390
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 55 korda
Tänatud: 62 korda

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas twist » 07 Juul 2022, 19:26

Isegi kui nukasaaled on täiesti triibulised, ei pane see mootorit oluliselt kehvemini käima. PD viga on üldiselt ikka nukkide endi kulumine, mis siis kiirelt panevad nahka ka tõukurid. Seda saad ka lihtsalt klapikambrikaant maha võttes kontrollida. Kui tõukurid pealt juba kaussis on, siis on viga leitud. Tavaliselt see juhtub muidugi autodega, mis pole saanud õiget PD-speciga õli. Või siis välbad pikalt üle lastud ja tehtud palju lühikesi otsi.
Kes tänasid kasutajat twist selle postituse eest:
MustVälkHendrikSilmSiim

dub1
Huviline
Postitusi: 1378
Liitunud: 10 Okt 2010, 17:33
Telefon: 5 8257569
Auto: Passat b6.. 07a ja T5 multivan 2004
Asukoht: Viljandimaa, Järvamaa
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 30 korda

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas dub1 » 08 Juul 2022, 04:52

Mis selle avaja hind ka olla võiks, mis seal topsihoidja käib..
Naisel on golf 6 ja seal ka puudu selline asi
VäikeWürst - VW

Kasutaja avatar
HendrikSilm
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 03 Juul 2022, 21:06
Telefon: 58633663
Auto: VW Golf V Kombi
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 0

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas HendrikSilm » 08 Juul 2022, 06:35

twist kirjutas:
07 Juul 2022, 19:26
Isegi kui nukasaaled on täiesti triibulised, ei pane see mootorit oluliselt kehvemini käima. PD viga on üldiselt ikka nukkide endi kulumine, mis siis kiirelt panevad nahka ka tõukurid. Seda saad ka lihtsalt klapikambrikaant maha võttes kontrollida. Kui tõukurid pealt juba kaussis on, siis on viga leitud. Tavaliselt see juhtub muidugi autodega, mis pole saanud õiget PD-speciga õli. Või siis välbad pikalt üle lastud ja tehtud palju lühikesi otsi.
Sellele autole ehk on saatuslik siiski suurem osa lühikesi otsi (Tondi-Peetri ja vastupidi igapäev) ning noh, välp on 10k aga on kordi kus 1-2k võib üle minna. Kaks korda vist on juhtunud.
Soodsad varuosad Poolast ja Leedust - https://www.xdalys.lt/en/

Lisaks pakun "mobiilset" sisukoristust/puhastust, kellel soovi siis PM.

Kasutaja avatar
HendrikSilm
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 03 Juul 2022, 21:06
Telefon: 58633663
Auto: VW Golf V Kombi
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 0

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas HendrikSilm » 08 Juul 2022, 06:35

dub1 kirjutas:
08 Juul 2022, 04:52
Mis selle avaja hind ka olla võiks, mis seal topsihoidja käib..
Naisel on golf 6 ja seal ka puudu selline asi
Ma tööle jõuan, vaatan üle. Kui tahad, siis minu kaudu saab tellida ka, kui on veel laos müüjal neid :)
Soodsad varuosad Poolast ja Leedust - https://www.xdalys.lt/en/

Lisaks pakun "mobiilset" sisukoristust/puhastust, kellel soovi siis PM.

Kasutaja avatar
HendrikSilm
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 03 Juul 2022, 21:06
Telefon: 58633663
Auto: VW Golf V Kombi
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 0

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas HendrikSilm » 08 Juul 2022, 08:35

HendrikSilm kirjutas:
08 Juul 2022, 06:35
dub1 kirjutas:
08 Juul 2022, 04:52
Mis selle avaja hind ka olla võiks, mis seal topsihoidja käib..
Naisel on golf 6 ja seal ka puudu selline asi
Ma tööle jõuan, vaatan üle. Kui tahad, siis minu kaudu saab tellida ka, kui on veel laos müüjal neid :)
Nii, 1K0858230 koodiga avaja hind on törts tõusnud võrreldes maikuuga, aga 23.70€ saan hetkel hinnaks. Kellel huvi, siis võib PS kirjutada :)
Soodsad varuosad Poolast ja Leedust - https://www.xdalys.lt/en/

Lisaks pakun "mobiilset" sisukoristust/puhastust, kellel soovi siis PM.

dub1
Huviline
Postitusi: 1378
Liitunud: 10 Okt 2010, 17:33
Telefon: 5 8257569
Auto: Passat b6.. 07a ja T5 multivan 2004
Asukoht: Viljandimaa, Järvamaa
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 30 korda

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas dub1 » 08 Juul 2022, 11:22

HendrikSilm kirjutas:
08 Juul 2022, 08:35
HendrikSilm kirjutas:
08 Juul 2022, 06:35
dub1 kirjutas:
08 Juul 2022, 04:52
Mis selle avaja hind ka olla võiks, mis seal topsihoidja käib..
Naisel on golf 6 ja seal ka puudu selline asi
Ma tööle jõuan, vaatan üle. Kui tahad, siis minu kaudu saab tellida ka, kui on veel laos müüjal neid :)
Nii, 1K0858230 koodiga avaja hind on törts tõusnud võrreldes maikuuga, aga 23.70€ saan hetkel hinnaks. Kellel huvi, siis võib PS kirjutada :)
Mõtlen natuke aga annan teada
Kes tänasid kasutajat dub1 selle postituse eest:
HendrikSilm
VäikeWürst - VW

Kasutaja avatar
HendrikSilm
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 03 Juul 2022, 21:06
Telefon: 58633663
Auto: VW Golf V Kombi
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 0

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas HendrikSilm » 08 Juul 2022, 13:50

Töö kõrvalt veel uurinud ja kuulanud erinevaid videosid - leidsin ka video pea identse heliga (kui mul koliseb).

Tuleb vist ikka hakata vaatama kust saaks hea hinnaga nukkvõlli, tõukurid ja kogu kompoti. Saab ehk kohe siis hammasrihma ka vahetatud, see ka vaja ette võtta niiehknaa :D Eks õhtupoole nüüd saan üle vaadata oma silmaga ja tõdeda, et nahkas on.

Selline küsimus - kas keegi Tallinnas/Harjumaal omab vajalikke spetstööriistu just rihma vahetuseks? Või oskab keegi öelda, kuidas saab stopperi tekitada just BLS mootoril jne? Kuskile teemasse/foorumisse viide kulub ka marjaks ära. Kuna võtmed ja tööriistad püsivad käes küll, siis teeks pigem ise ära selle.
Soodsad varuosad Poolast ja Leedust - https://www.xdalys.lt/en/

Lisaks pakun "mobiilset" sisukoristust/puhastust, kellel soovi siis PM.

tofetome
Huviline
Postitusi: 813
Liitunud: 31 Mai 2011, 15:41
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 121 korda

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas tofetome » 08 Juul 2022, 14:10

Vahetuse kohta on tehase manual vast kôige lihtsam. Üks leht oli kus sai osta ajalise loa ja siis vaadata palju suudad. @dellu teab seda lehte kindalt 😊
Kes tänasid kasutajat tofetome selle postituse eest:
HendrikSilm
Tallinna ümbruses saab minult ka tekstiilipesurit rentida!

Kasutaja avatar
HendrikSilm
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 03 Juul 2022, 21:06
Telefon: 58633663
Auto: VW Golf V Kombi
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 0

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas HendrikSilm » 08 Juul 2022, 14:12

tofetome kirjutas:
08 Juul 2022, 14:10
Vahetuse kohta on tehase manual vast kôige lihtsam. Üks leht oli kus sai osta ajalise loa ja siis vaadata palju suudad. @dellu teab seda lehte kindalt 😊
Iga info hea, saan ise HaynesPro manuaale ka. Sõbraga (kes kunagi oli ka EVWK liige) juba sain jutule, et õlled minu poolt ja teeme ära, tal peaks stopper nukale olemas ka olema, kuna rihm vajab nkn vahetust. Siis saab ühekorraga ehk juba pihustitel seibid vahetada ja kõike remontida veidi seal üleval otsas. Praegu panustan lootusi, et nukk ise on normaalne veel :D
Soodsad varuosad Poolast ja Leedust - https://www.xdalys.lt/en/

Lisaks pakun "mobiilset" sisukoristust/puhastust, kellel soovi siis PM.

PriitV
Klubiline
Postitusi: 253
Liitunud: 10 Mär 2016, 22:53
Auto: passat b7
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 40 korda
Tänatud: 54 korda

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas PriitV » 08 Juul 2022, 14:16

tofetome kirjutas:
08 Juul 2022, 14:10
Vahetuse kohta on tehase manual vast kôige lihtsam. Üks leht oli kus sai osta ajalise loa ja siis vaadata palju suudad. @dellu teab seda lehte kindalt 😊
https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do
erWin, osta tunnine ligipääs ja lae terve auto kirjandus alla omale
Kes tänasid kasutajat PriitV selle postituse eest:
HendrikSilm

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
Asukoht: Tartu
Tänanud: 401 korda
Tänatud: 194 korda

VW Golf V Kombi 1.9TDI '08 - HendrikSilm

Lugemata postitus Postitas etnies858 » 08 Juul 2022, 14:16

Kõige lihtsam erwin osta tund kasutust ja vajalikud juhendid alla tõmmata, maksis alla 10€ või siis küsid ilusti ja ma vaatan Esmaspäeval elsawin, mis sul teha vaja.
Kes tänasid kasutajat etnies858 selle postituse eest:
HendrikSilm

Vasta

Mine “Huviliste autod”