B8 Kliima / ees soe, taga külm

Küsimused, probleemid ja arutelud plekitöödest vilkuvate täringuteni.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

tlauri
Huviline
Postitusi: 1667
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas tlauri »

https://www.postimees.ee/1396355/tosool ... de-li-kest

https://et.wikipedia.org/wiki/Korrosioon
t6nis3 kirjutas: 16 Mär 2023, 17:19 Millest,millest salongi radiaator radiaator ummistub,tarkpead? Ikka vastust tarkpedelt ei tule,miilits. Ikka ei vastata,mis LADESTUS. /.../
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2776
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 36 korda

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Kas jäi teema lõpptulemuseks klapid või radiaator?

LauriLR
Uustulnuk
Postitusi: 4
Liitunud: 13 Jaan 2024, 15:16
Auto: VW Passat Alltrack ‘18 2.0140kW
Asukoht: Viimsi vald
Tänatud: 5 korda

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas LauriLR »

Tervist,

Olen sarnase murega silmitsi, kuid probleem ainult parema poolega. Tegemist usutavasti salongi radiaatori ummistusega. Mida rohkem paremale poole minna, seda jahedamaks läheb. Temperatuuril kuni -8 suudab isegi auto soojana hoida, kuid alla selle on juba külmkapp.

Esimese hooga vahetama hakates jõudsin nii kaugele, et radika leidsin, kuid uus radikas oli vale. Otsustasin siis, et katsun ta sealt kätte saada ning läbi loputada, kuid takistuseks sai torudest lahti ühendamine. Uus radikas on nüüdseks olemas ja plaan sama. Kas kellelgi siin kohal oleks soovitusi, nippe jagada, kuidas vahetus valutult tehtud saaks. Olen otsinud dr. Google’st ja Youtube’st aga paraku kõik tehtud videod on teist tüüpi radikale.
IMG_0211.jpeg
Abile lootma jäädes,

Lauri
Viimati muutis LauriLR, 13 Jaan 2024, 15:30, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5483
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Peetri
Tänanud: 52 korda
Tänatud: 537 korda

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas jussike »

Tundub üsna lihtne olevat:
image.png
image.png
image.png
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7924
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 184 korda
Kontakt:

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas R36 »

Uued klambrid ja tihendid olemas?

Ilmselt saud valeo ja nüüd denso radika? - B8 on siiani ainult densot näinud.

Lõika torud vana radika küljest läbi ja tõmba välja. Need tihendid jäävad sinna kinni ja Erwin võib rääkida mida tahes ;) . Ning siis kui radikas väljas saad keerutada torud lahti. Uus siis uute tihenditega ja mingi ptfe määrdega juba kokku.


Edit: hehe nägin et erwin ütleb ka et lõika läbi. Polegi vist seda varem näinud seal.
Viimati muutis R36, 13 Jaan 2024, 21:35, muudetud 1 kord kokku.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

GTI
Moderaator
Postitusi: 7894
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 74 korda
Tänatud: 161 korda

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas GTI »

Kas need sinised torud 1 ja 11 (need ka alumiiniumist?) annavad tõesti niipalju liikuma et neid saab ühendada juba paikapandud radika külge?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

LauriLR
Uustulnuk
Postitusi: 4
Liitunud: 13 Jaan 2024, 15:16
Auto: VW Passat Alltrack ‘18 2.0140kW
Asukoht: Viimsi vald
Tänatud: 5 korda

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas LauriLR »

Tänud senise info eest.

Uued o-ring tihendid olemas, kuid klambreid pole ning lootsin vanadega hakkama saada.
Kuna olen juba korra üritanud neid lahti võtta siis tunduski keerulisem osa torude eraldamine. Liikus 2-3 mm ja see järel kõik. Kartsin kõige rohkem, et radikasse minevad torud, mis on täis alumiinium, hakkavad kiiluma. See pärast lootsin, et keegi on vast juba pidanud selle omal nahal järele proovima.

Aga siin juures liituksin veel kindluse mõttes GTI küsimusega, kas nad annavad tõesti nii palju liikuma?

Alhambra
Huviline
Postitusi: 607
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänatud: 35 korda

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas Alhambra »

Kui niikuinii ära vahetad, siis urgitse ta sealt lihtsalt välja kuidagi nii, et vajalikud asjad katki ei lähe ja eks siis juba pilt selgem kuidas uus sisse tagasi timmida. Kuidagi neid ju ikka vahetatakse.
Kui keerline see ikka olla saab. Kirvega pole muidugi mõtet päris lõhkuma hakata,, aga hakka vaikselt harutama kuskilt otsast ja küll ta tuleb.

LauriLR
Uustulnuk
Postitusi: 4
Liitunud: 13 Jaan 2024, 15:16
Auto: VW Passat Alltrack ‘18 2.0140kW
Asukoht: Viimsi vald
Tänatud: 5 korda

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas LauriLR »

Nii.. võtsin asja täna õhtul käsile. Ja tehtud ta saigi. Torude eemaldamisel esimesel korral sai ikkagi probleemiks torude kinni jäämine nagu kirjeldas situatsiooni ka hooldus juhis.
Lõikasin torud märgitud kohtadest labi ning keerutasin nad sealt lahti. Pärast seda oli vaja eemaldada veel jaldagele õhku suunav plastik ning vana radikas oli käes. Uus läks paika ning varuosa kehvast kvaliteedist tingituna oli vaja ühte toru jõuga paika väänata, kuid esialgne ehmatus oli suurem, kui asi lõpuks väärt. Tihendid tegin määrdega kokku eelnevalt ning vanade klambritega ta kokku läks. Pärast koostamist kontrollisin lekete eest ja õnneks midagi säärast ei täheldanud.

Suursest uudishimust lõikasin ka vana radika lahti - pilt ei olnud ilus. Panen mõned pildid siia, et anda ülevaade asjast. Õnneks ei pea selle radika vahetamiseks tervet armatuuri enam lammutama.
IMG_0240.jpeg
IMG_0245.jpeg
IMG_0247.jpeg
IMG_0248.jpeg

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1956
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 38 korda

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

See töö vist ei ole ise mässamist väärt? Kui mul eelmine aasta B8 salongiradikat vahetati, siis vist oli paar tundi tööaeg remonditöökoja poolt. Mul kahjuks selgus, et viga polnudki salongiradikas :evil: Nii et oli tühi töö. Ja vana radikat maha müüa ka ei saanud, kuna see tuleb ju ära retsida, et see kätte saada.

Kasutaja avatar
birgo99
Huviline
Postitusi: 263
Liitunud: 09 Juul 2012, 18:13
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 17 korda

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas birgo99 »

LauriLR kirjutas: 17 Jaan 2024, 23:53 Nii.. võtsin asja täna õhtul käsile. Ja tehtud ta saigi. Torude eemaldamisel esimesel korral sai ikkagi probleemiks torude kinni jäämine nagu kirjeldas situatsiooni ka hooldus juhis.
Lõikasin torud märgitud kohtadest labi ning keerutasin nad sealt lahti. Pärast seda oli vaja eemaldada veel jaldagele õhku suunav plastik ning vana radikas oli käes. Uus läks paika ning varuosa kehvast kvaliteedist tingituna oli vaja ühte toru jõuga paika väänata, kuid esialgne ehmatus oli suurem, kui asi lõpuks väärt. Tihendid tegin määrdega kokku eelnevalt ning vanade klambritega ta kokku läks. Pärast koostamist kontrollisin lekete eest ja õnneks midagi säärast ei täheldanud.

Suursest uudishimust lõikasin ka vana radika lahti - pilt ei olnud ilus. Panen mõned pildid siia, et anda ülevaade asjast. Õnneks ei pea selle radika vahetamiseks tervet armatuuri enam lammutama.
IMG_0240.jpegIMG_0245.jpegIMG_0247.jpegIMG_0248.jpeg
Kas nüüd puhub kõrvalistujale ka sooja? St kas oli radiaatori viga või on ikkagi seguklappi servi surnud?

LauriLR
Uustulnuk
Postitusi: 4
Liitunud: 13 Jaan 2024, 15:16
Auto: VW Passat Alltrack ‘18 2.0140kW
Asukoht: Viimsi vald
Tänatud: 5 korda

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas LauriLR »

@tobimarg
See töö ei ole üldse konti murdev. Youtube’is mõned sarnased videod olemas õpetuse tarbeks. Hea on, kui oleks suruõhk ja miski lõikur seade olemas. Mina kasutasin torude läbi nüsimisels DeWalti multitööriista. Ning kaks tundi on täitsa reaalne ajakulu.

@birgo99
Nüüd saab ka kaasreisija ilma jopeta sõita. Radikas oli nii parasjagu umbes, et väikese miinusega kannatas sõita ja ei saanud arugi, et midagi viga. Paraku juba -10 ja alla poole on pigem ebamugav.

Tänaksin siin kohal veelkord @jussike ja @R36 info eest!

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2776
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 36 korda

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

B8 salongi radiaator. Jääb arusaamatuks,kui auto on alles ,,poisike,, ,ja kasutatakse jahutus vedelikku garantii ajal siis kuidas selline ummistus ? Miks imestan. Vanadelt (ca.15,20 a.) vahetatud salongi radikaid lekke pärast. Mitte,et soojust ei tulnud. Need olid ümar torudega radiaatoris. Nüüd pilti vaadates on tegemist lapik torudega radiaatoris. Tehniliselt,mis siis. Küsimine. Kuidas on võimalik kvaliteetse jahutus vedeliku korral radiaatori torud ummistada.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7924
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 184 korda
Kontakt:

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas R36 »

Kõrgemad temperatuurid ajavad jahutusvedeliku hapuks. EGR jahuti jne... .

Lisaks Olerexist ostetud odavam mitte OE(konkreetselt vw logoga mitte originaal) jshutusvedelik jne... .
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

twist
Huviline
Postitusi: 428
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 60 korda

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas twist »

Lisaks sinna nimekirja veel silikaadi kotikese, mis mingi hetk võib laguneda ja peenemad kanali ummistada.

Kasutaja avatar
volksusees1
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 10 Juun 2023, 22:56
Asukoht: eu
Tänatud: 2 korda

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas volksusees1 »

mis vedelik sees oli?

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2776
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 36 korda

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Magnus. Mootoril ei olemas kõrgemaid temperatuuri. Selle eest hoolitseb termostaat. Jahutus vedelik läheb sisse teadmisega tosool.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5483
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Peetri
Tänanud: 52 korda
Tänatud: 537 korda

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas jussike »

Sihukest sõna nagu tosool pole ametlikult eesti keeles olemas, see on vene keelsest dosol tuletatud värdsõna.

Eesti keeles on selle nimi jahutus vedelik, üks kõik mis keelest seda tõlgid.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Maahärra
Veteran
Postitusi: 1215
Liitunud: 23 Juun 2006, 13:49
Telefon: 56494520 - helista kui tunned tungivat vajadust
Auto: VW Passat 1.9 TD 55 kw 1992 Kia 2021
Asukoht: Eesti,
Tänanud: 85 korda
Tänatud: 56 korda
Kontakt:

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas Maahärra »

jussike kirjutas: 02 Mär 2024, 18:26 Sihukest sõna nagu tosool pole ametlikult eesti keeles olemas, see on vene keelsest dosol tuletatud värdsõna.

Eesti keeles on selle nimi jahutus vedelik, üks kõik mis keelest seda tõlgid.
No ikka küll olemas selline sõna ja isegi pakendil kirjas
Screenshot_20240302-191237.png

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5483
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Peetri
Tänanud: 52 korda
Tänatud: 537 korda

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas jussike »

Saada sinna keele inspektsioon peale, ametlikult sellist sõna ei eksisteeri
image.png
image.png
Viimati muutis jussike, 02 Mär 2024, 21:24, muudetud 2 korda kokku.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

twist
Huviline
Postitusi: 428
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 60 korda

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas twist »

TOSOL 40 on lihtsalt tib**aegne kaubamärk jahutusvedelikule. Nagu TAD-17i või TAP-15 õlidele

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7924
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 184 korda
Kontakt:

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas R36 »

t6nis3 kirjutas: 02 Mär 2024, 18:11 Magnus. Mootoril ei olemas kõrgemaid temperatuuri. Selle eest hoolitseb termostaat. Jahutus vedelik läheb sisse teadmisega tosool.
Ära rohkem peale võta.
stefeli.ee - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2776
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 36 korda

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Mida ütlesin valesti ,kui tosool,antifriis,jahutus vedelik.? Magnus,siin foorumis on arutelu, tehniline jutt. Kui sina said (raske avarii),selles olid olid ju hoopis teine jutu kohapealt. See selleks. (Ära rohkem peale võta.). Magnus ,poiss. Kui oled neti mehike, siis saan,sain sinust arvatavasti aru. Kuid termostaat on ju TEHNILINE detail mootoris. Ja Eesti keeles. OOh. Pidin peale võtma. Nüüd edasi. Oh ei saa. Lugege teksti algust.

Kasutaja avatar
Markus1700
Klubiline
Postitusi: 37
Liitunud: 23 Sept 2022, 12:30
Auto: Volkswagen Golf VII Variant
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 14 korda

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas Markus1700 »

Ma aitan sul eesti keele korrektuuri teha. Esiteks sõna "jahutusvedelik" kirjutatakse kokku, nad ei ole lahku läinud ja on ilusti koos. Tosool on idanaabrite standar­di GOST 28084-89 järg­ne ja­hu­tus­ve­de­li­ku ni­me­tus. Sõ­na tosool ka­su­ta­mi­ne ja­hu­tus­ve­de­li­ku ase­mel on nõuka ajast jää­nud värdsõna. Müü­da­vad tosoolid ei vasta tänaste ja­hu­tus­ve­de­li­ke­le tehnilistele nõuetele. Ühesõnaga ja­hu­tus­ve­de­lik on si­se­põ­le­mis­moo­to­ri­tes ka­su­ta­ta­va ja­hu­ta­va ve­de­li­ku kor­rekt­ne ees­ti­keel­ne väl­jend.

Mis seda setet mõjutab, neid võimalikke variante on palju, nagu R36 ütles EGR. Saab küll, EGR läheb väga tuliseks. Siis kõrged temperatuurid võivad aga põhjustada jahutusvedeliku lisandite degradatsiooni ning soodustada setete moodustumist. Keeva mootoriga näinud, mis jahutusvedelikuga toimub- hiljem on tekkinud klimbilaadne ollus.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2776
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 36 korda

B8 Kliima / ees soe, taga külm

Lugemata postitus Postitas t6nis3 »

Markus1700. Kui kirjutatakse sõna kokku,või pausiga,siis asja mõte jääb samaks. Jahutab ju mootorit. Jahutus vedelik. Ja EGR. Need ju nagu siga ja kägu. Ütlesin midagi valesti? Sete radiaatoris? EGR. ja mootori jahutus Kuidas need on omavahel seotud .

Vasta

Mine “Kere & Sisu”