Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Küsimused, probleemid ja arutelud plekitöödest vilkuvate täringuteni.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
kasekas23
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 20 Juul 2021, 17:45
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas kasekas23 » 25 Jaan 2022, 15:16

Enda üllatuseks päris sellist teemat ei leidnudki ja seega teen uue.
B6 ussitab (nagu nad ikka). Probleem süvenenud just viimaste kuudega. Juhiuks kõige hullemas seisus hetkel, no distantsilt veel jube ei tundu, aga hakkab silma riivama. Mingit 1000-eurist Krown paketti enam sellises seisus auto puhul niikuinii ei tee, seega ootaks pigem DIY soovitusi.
Endal tekkis paar mõtet:
1) töödelda millegiga ( ideaalis ootaks head soovitust, millega ) edasise probleemi süvenemise aeglustamiseks.
2) mingisugune lihv-pahtel-krunt-sprei süsteem tulevikuks (vist pigem autoärikate teema?)
3) las raibe mädaneb?
Mingi suvalist spreiparandust ei tahaks ette võtta, mis lähiajal algsest veel hullem välja näeb, tahaks ikka ise tulevikus veel mõnda aega autot omada. Asja teeb keerulisemaks see, et mulle tundub, et auto ei ole päris originaalvärvi all, st mingi VINi järgi värvitellimise võimalus jääb ilmselt ära.
Tänan ette vastajaid nagu ikka.

kasekas23
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 20 Juul 2021, 17:45
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas kasekas23 » 25 Jaan 2022, 15:19

Kuna telefon teeb trikke selle foorumiga, siis pilti näeb siit.

https://ibb.co/zQXDJjH

kasekas23
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 20 Juul 2021, 17:45
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas kasekas23 » 25 Jaan 2022, 15:30

ingel [VW Bot: "Keel korda!"] leidsin üles ikka selle värvikoodi ka, vist isegi on originaal.

zephys
Huviline
Postitusi: 199
Liitunud: 28 Juun 2011, 14:13
Telefon: 5555üheksa6üks4
Skype: el.mumm
Auto: B6 1.4tsi r-line 2010 tornado red
Asukoht: Eesti
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 21 korda

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas zephys » 25 Jaan 2022, 17:21

B6 ongi tehasest ette nähtud roostetama)) ega seal palju muud polegi, kui detaili väljavahetamine uue ja mitte roostetava vastu (mitte, et need omakorda roostetama ei hakkaks)) - uksed, tiivad, tagaluuk jms. Kui juba värv mullitab, siis kohtparandusega enam väga ei pääse, kui ainult müügi hetkeks korra ilusaks.
Passat B6 r-line 1.4 tsi ecofuel 🍅IG @el.mumm

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3371
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 804 korda
Tänatud: 131 korda

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 25 Jaan 2022, 17:42

kasekas23 kirjutas:
25 Jaan 2022, 15:16
Enda üllatuseks päris sellist teemat ei leidnudki ja seega teen uue.
B6 ussitab (nagu nad ikka).
3) las raibe mädaneb?
Las raibe mädaneb. Pead roostes kohad välja lõikama täielikult.

Kui raha niigi vähe, siis sõidad kuniks ülevaatuselt enam läbi ei saa.
Seniks paned raha kõrvale, et uuemat osta.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 25 Jaan 2022, 17:49

See ukse serv ei tundu nüüd maailmalõpp olema, muidugi eeldusel, et teiseltpoolt pole valtsi vahele rooste roninud.
Keretööde tegemine on oluliselt rohkem tööd kui esialgu arvata oskad (ei tundu väga palju tegemist aga aega võtab korralikult, eriti algajal) aga kui tahtmist on siis saab paremaks küll.

Ehk siis mina alustaks relaka otsas traatharjaga puhtaks, üritad võimalikult palju roostet kätte saada siis roostemuundur peale (mul oli mingi Lesta oma mida värvipoes soovitati paar päeva peal hoida ja siis uuesti terasharja kettaga maha lasta). Peale seda epo krunt, pahtel, lihvimine ja värv. Värve ja krunte alati soovitatakse võimalusel püssiga peale kantavaid kasutada. Värvida on mõistlik ukseliistuni, kuna siis jääb vähem uue värvi ja vana värvi nö. puutekohti mida mina algajana kunagi heaks pole saanud, jääb toonivahe. Ilmselt igavaene pole aga mitu aastat kestab küll minu kogemusel kui rooste väga sügavale sisse söönud pole.
Viimati muutis J.Aru, 25 Jaan 2022, 17:49, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 25 Jaan 2022, 22:20

J.Aru kirjutas:
25 Jaan 2022, 17:49
See ukse serv ei tundu nüüd maailmalõpp olema, muidugi eeldusel, et teiseltpoolt pole valtsi vahele rooste roninud.
Keretööde tegemine on oluliselt rohkem tööd kui esialgu arvata oskad (ei tundu väga palju tegemist aga aega võtab korralikult, eriti algajal) aga kui tahtmist on siis saab paremaks küll.

Ehk siis mina alustaks relaka otsas traatharjaga puhtaks, üritad võimalikult palju roostet kätte saada siis roostemuundur peale (mul oli mingi Lesta oma mida värvipoes soovitati paar päeva peal hoida ja siis uuesti terasharja kettaga maha lasta). Peale seda epo krunt, pahtel, lihvimine ja värv. Värve ja krunte alati soovitatakse võimalusel püssiga peale kantavaid kasutada. Värvida on mõistlik ukseliistuni, kuna siis jääb vähem uue värvi ja vana värvi nö. puutekohti mida mina algajana kunagi heaks pole saanud, jääb toonivahe. Ilmselt igavaene pole aga mitu aastat kestab küll minu kogemusel kui rooste väga sügavale sisse söönud pole.
K*rt mehed, traathari on tänaseks ikka juba kauge minevik. Ma oma zigulli juureski kasutan juba nii nailon, fiiber, vms. kettaid.
Näiteks väga hea asi: https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/l ... trip-50-mm

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 25 Jaan 2022, 22:29

Isiklikult tundub, et pehme traatharjaga on rohkem lootust pooridest roostet kätte saada, kusjuures tihti peale on müüdavad väga jämeda traadiga millega tõesti seda eelist pole. Muidugi õppinud ma seda asja pole ja võib-olla tõesti mingid teised kettad etemad, ise kasutanud seda mis on ennast minu jaoks tõestanud ja eelpool nimetatutega kogemust pole. :)
Viimati muutis J.Aru, 25 Jaan 2022, 22:30, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 25 Jaan 2022, 22:34

J.Aru kirjutas:
25 Jaan 2022, 22:29
Isiklikult tundub, et pehme traatharjaga on rohkem lootust pooridest roostet kätte saada, kusjuures tihti peale on müüdavad väga jämeda traadiga millega tõesti seda eelist pole. Muidugi õppinud ma seda asja pole ja võib-olla tõesti mingid teised kettad etemad, ise kasutanud seda mis on ennast minu jaoks tõestanud ja eelpool nimetatutega kogemust pole. :)
On saada ka ca 5cm läbimõõduga ja mingi 4..5mm laiuseid erinevaid kettaid ja just trelli otsa, millega saab väikese akukaga kenasti ligi, samuti ka trelliotsa karukeeli, jne...proovitud kordi ja kordi 8)
P.S proovi järgmine kord selle terase asemel nailonit ja üllatud meeldivalt, väga hästi puhastab ka sügavamad poorid: https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/l ... aga-punane
Viimati muutis TiitRE, 25 Jaan 2022, 22:36, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 25 Jaan 2022, 22:37

Ma mõtlen seda, et rooste koht on poorne, sellised paari mm jämedused poorid sees pinnal, neid ise arvaks, et saab traatharjaga paremini puhtaks. Muidugi ideaalne oleks need välja käiata aga enamasti lõppeks see väga õhukese plekiga ja siiani pole nendest probleemi olnud (näiteks B5l tegin koopaservad 2 aastat tagasi, siiani pole ühtegi rooste mulli ilmunud, loodan et nii ka jääb :) ).

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 25 Jaan 2022, 23:02

Niipalju kui mina sellest värgist tean, siis viimase rooste alge saab soodapritsiga välja. Mingite traaatharjade ja ketastega mitte.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 25 Jaan 2022, 23:35

Soodaprits ei võta roostet, sellejaoks liivaprits. Liivapritsiga puhastus oleks tõesti kõige parem aga enamasti seda ei ole käepärast ja eeldab normaalset kompressorit, lisaks on liiv pärast kõik võimalikes ja mittevõimalikes kohtades. :) Kusjuures tuli meelde, et ise kasutasin tööriistamarketis müüdavat soodapritsi tagumistel koopaservadel, sooda asemel läks sisse peenike liiv ja toimis kuidagi. Aga eelnevalt selleks oligi veel roostemuundur minu "kompotis" vahel. :)

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 25 Jaan 2022, 23:40

JaanusVambola kirjutas:
25 Jaan 2022, 23:02
Niipalju kui mina sellest värgist tean, siis viimase rooste alge saab soodapritsiga välja. Mingite traaatharjade ja ketastega mitte.
Kujutan ette, et kui rooste juba nii sügaval, et harjasega kätte ei saa ja eeldab liivapritsi, siis tuleb pigem see koht sealt välja lõigata. Kujutate ikka ette ka seda uksepleki paksust, et siin liivapritsist räägite? Ega te plekkvelgi ei pritsi :D

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
Asukoht: Tartu
Tänanud: 401 korda
Tänatud: 194 korda

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas etnies858 » 26 Jaan 2022, 00:27

Liivaprits teeb 1:0 selle uksega, nagu hiirte juust pärast. Saksast sama värvi uksed saad ja kõik ise seest krowninga täis lased, suvel hoolas oled ja täkkeid värviparandusega üle käid siis kestab.

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 26 Jaan 2022, 06:50

Ei ei, mitte liivapritsiga vaid soodapritsiga. Liiv muidugi lõhub ju metalli ja kõik ära. Soodaprits aga metalli ei kahjusta vaid eemaldab metalli küljest kõik ülearuse. Soovitan uurida soodapritsi eeliseid. Isegi oma ajakulu mõttes on juba lasta see jama lihtsalt ära pritsida.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas GTI » 26 Jaan 2022, 08:38

Traathari vs. nailon, fiiber erinevus tuleb siin välja et traathari eemaldab metalli ja kuumutab pinda rohkem mis viimistluse koha pealt pole mitte hea (võib lüüa lainesse). Enne liiva- või soodapritsi võiks pinna roostemuunduriga üle teha - siis tulevad jäägid paremini välja. Ning pildi järgi otsustades pakun et enne kui sealt kogu rooste kätte saab on selles ukses augud sees. Mõistlik oleks korras kasutatud uks sebida nagu soovitati - poola ja leedu romulatest nt.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Kasutaja avatar
TanelP
Huviline
Postitusi: 1341
Liitunud: 16 Apr 2012, 19:14
Auto: VW Caddy mk1 w/o engine, VW Käfer 1.2
Asukoht: Märjamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 21 korda

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas TanelP » 27 Jaan 2022, 13:42

Roostekatastroofid olid Passat b3 ja Passat b6, huvitav kas järgmine katastroof on Passat b9?:D
you know you are doing something right when the haters come out.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5318
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 601 korda

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas jussike » 27 Jaan 2022, 13:50

TanelP kirjutas:
27 Jaan 2022, 13:42
Roostekatastroofid olid Passat b3 ja Passat b6, huvitav kas järgmine katastroof on Passat b9?:D
Äkki ei tulegi enam:

https://www.caranddriver.com/news/a3888 ... tion-ends/
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 27 Jaan 2022, 13:55

TanelP kirjutas:
27 Jaan 2022, 13:42
Roostekatastroofid olid Passat b3 ja Passat b6, huvitav kas järgmine katastroof on Passat b9?:D
Pole see b7 ka teab mis süüst puhas.

pppp
Veteran
Postitusi: 2242
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 13 korda

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas pppp » 27 Jaan 2022, 14:39

TanelP kirjutas:
27 Jaan 2022, 13:42
Roostekatastroofid olid Passat b3 ja Passat b6, huvitav kas järgmine katastroof on Passat b9?:D
B3-le teed liiga.
Passateid jätkub ilmselt nii kauaks kuni neid koduturul äriklientidele müüa saab.

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
Asukoht: Tartu
Tänanud: 401 korda
Tänatud: 194 korda

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas etnies858 » 28 Jaan 2022, 07:41

Ei ütleks, et b3 ja b6 ainult. B5 ja b5.5 ainuke eelis, et linkide alt ei roosteta, kuna teine disain aga muus osas roostetavad täpselt samamoodi ehk tiivad, katuse äär, reelingute ümbrus, liistude ümbrus, universaalil pagassi lukk, B7 täpselt samasugune.

eavp
Huviline
Postitusi: 129
Liitunud: 19 Okt 2019, 23:06
Asukoht: Tallinna ümbruses
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 9 korda

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas eavp » 04 Veebr 2022, 13:16

JaanusVambola kirjutas:
26 Jaan 2022, 06:50
Ei ei, mitte liivapritsiga vaid soodapritsiga. Liiv muidugi lõhub ju metalli ja kõik ära. Soodaprits aga metalli ei kahjusta vaid eemaldab metalli küljest kõik ülearuse. Soovitan uurida soodapritsi eeliseid. Isegi oma ajakulu mõttes on juba lasta see jama lihtsalt ära pritsida.

Ei viitsi seda vaidlust lõpuni lugeda aga nemad siin lasevad roostest puhtaks teha klaaskuulpritsiga. Sooda pidi olema edukaks värvi maha võtmiseks, ilma alusmetalli kahjustamata.

www.csg.ee

Tellida pidi saama teenust aga ainult soojal ajal, nii et minu T5 põhja alt käidi roostesemad kohad üle nõelhaamriga, enne suuremat mõslamist.
2010 aasta auto aga eriti tagumiste amartide juurest ja tagavara ratta kohalt oli eriti roostes. Nüüd sai ehk elu natuke pikemaks.

Tuttava T5 buss võeti aga sealsamas eelmine aasta juppideks ja lasti kõik haljaks+ siis keevitus ja vajadusel uued jupid. Tänu temale sinna sattusingi. Enamus kliente on neil siiski ameerika autode omanikud, nii et kui autosse väga kiindunud ei ole, ei tasu sellist teenust euroopa masstoodangule tellida.
OLD VWS` DON´T LEAK OIL
THEY MARK THEIR SPOT!

evu
Uustulnuk
Postitusi: 1
Liitunud: 26 Mär 2022, 20:16
Auto: VW Golf V
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas evu » 26 Mär 2022, 20:25

Kuskohast muidu saaks plekki, mida keretöödel kasutada ja on sel mingeid omadusi ka, mida peaks jälgima vms?

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2549
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Roostekatastroofi ennetamine/parandused

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 19 Juul 2022, 20:20

Huvitab? Miks minu Vento ei mädane? 94. G0lf 98?

Vasta

Mine “Kere & Sisu”