B7 Heliisolatsioon

Küsimused, probleemid ja arutelud plekitöödest vilkuvate täringuteni.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Paul4jas
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 03 Okt 2021, 21:29
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 1 kord

B7 Heliisolatsioon

Lugemata postitus Postitas Paul4jas » 15 Aug 2022, 17:39

Tere!
Kas keegi oskab paari sõnaga seletada, millega ja kuidas oleks mõistlik teha passat b7 heliisolatsiooni? Mis materjali või materjale kasutada? Olen kuulnud, et vaja oleks nii vahulaadset materjali kui ka kummisemat vibratsiooni absorbeeruvat materjali. Kas mõistlikum on alustada põrandast ning seejärel uksed? Lihtsalt istmed välja, põrand puhtaks ja teipima? Kas midagi peale põranda ja uste on veel mõistlik isoleerida?
Eesmärk vähendada maantemüra ning parandada heli kvaliteeti.

ette tänades
Paul

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

B7 Heliisolatsioon

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 15 Aug 2022, 18:02

Kui tahad , et saab väga hea, siis lase proffidel teha. Päris palju mura tekitavad rehvid ja ka neile tehakse müraisolatsiooni. On müüa ka rehve millel juba olemas isolatsioon. Seejärel isoleeri ära logarite tagused ehk siis rattakoopad. logaritele liimitakse peale vildi laadne toode kui pole müüa valmis logareid mis ongi kohe vildist. Karpide ja raami tühimike jaoks on olemas spetsiaalne vaht, mis võtab müra päris palju vähemaks ja ei lase sinna ka roostel tekkida. . Seejärel uksed ja tagaluuk pigimati ja porolooni täis. Soovitan kohe kõlarid ka normaalsete vastu vahetada. Siis põhi ja siis lagi. Volksul on juba meeletu erinevus peale rehvide ja koobaste tegemist. Ja uuematel autodel ei olene isegi margist enam väga. Isegi "premium" margid on suht mürarikkad.
Materjali leiad siit näiteks https://www.noortehnik.ee/heliisolatsioon/?p=3
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
Asukoht: Tartu
Tänanud: 401 korda
Tänatud: 194 korda

B7 Heliisolatsioon

Lugemata postitus Postitas etnies858 » 15 Aug 2022, 20:52

Tegin ühe b8 just, vahe metsik. Soovitan audiocitysse minna, seal mega asjalik vend ja ütleb palju sul läheb ja ega üle ei jäänud väga midagi. Aitab ka nõuga.

Kasutaja avatar
Puuriit
Huviline
Postitusi: 316
Liitunud: 12 Dets 2019, 18:15
Auto: Tesla Model 3 SR+ 239kw 2022
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 101 korda
Tänatud: 101 korda

B7 Heliisolatsioon

Lugemata postitus Postitas Puuriit » 15 Aug 2022, 22:24

Maanteemüra vähendamiseks alusta jah koobastest-logaritest. Logarite kere poole jäävale küljele kleebi pigimatti ja sinna otsa pehmemat materjali (Nt. SGM Izol). Tagumendil tee salongi poolelt koopad ja põhi pigimatiga ning sinna ei tee ka paha pigimatile täiendava umbpoorse kihi pealekleepimine. Uste välisplekile pigimatt, aga sellega ära üle pinguta - liigne lisakaal ei mõju hingedele hästi. Pigem kasuta seal õhemat 2mm matti ja sa ei pea 100% plekist katma, 50% on täiesti piisav. Pleki paindekohtadele pole mõtet kleepida, kleebi ainult siledatele suurematele pindadele. Koputades saad aru mis osa "tühjemini" kõlab, sinna pane juurde. Pigika otsa läheb heliisolaator mis kõlari heli ukse sees kinni püüab (nt. SGM Barrier Prime või kasvõi umbpoorne munakoor).

Fixuses on letist momendil parim valik ning hinnad mõistlikud. Leiab nii STP kui ka SGM-i toodangut.

STP lehelt on nii lihtsamat juhendmaterjali kui ka materjali tüübi näiteid ja ligikaudset kalkulaatorit. Viimane on ilmselt üle võlli.

https://standartplast.com/instructions/ ... el-arches/
https://standartplast.com/calculator/sedan/

PS: Kui sul pole liigset aega ja ei taha selle jamaga tegeleda, siis vii parem Ravolari. Isegi soodsam pakett peaks juba efekti andma.
Kes tänasid kasutajat Puuriit selle postituse eest:
Paul4jas

murkamarko
Klubiline
Postitusi: 1677
Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
Telefon: 53542362
Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 55 korda

B7 Heliisolatsioon

Lugemata postitus Postitas murkamarko » 18 Aug 2022, 20:43

Investeeri pigem raha auto välimuse värvi parandusse. Mootorisse. Tehnikasse. Sildadesse.

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
Asukoht: Tartu
Tänanud: 401 korda
Tänatud: 194 korda

B7 Heliisolatsioon

Lugemata postitus Postitas etnies858 » 18 Aug 2022, 20:53

murkamarko kirjutas:
18 Aug 2022, 20:43
Investeeri pigem raha auto välimuse värvi parandusse. Mootorisse. Tehnikasse. Sildadesse.
???? Kuidas on sillad ja mootor seotud heliisolatsiooniga ? :wtf:

Kasutaja avatar
martin333
Huviline
Postitusi: 340
Liitunud: 11 Juul 2019, 09:24
Auto: BMW 330i
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 75 korda

B7 Heliisolatsioon

Lugemata postitus Postitas martin333 » 19 Aug 2022, 10:11

etnies858 kirjutas:
18 Aug 2022, 20:53
murkamarko kirjutas:
18 Aug 2022, 20:43
Investeeri pigem raha auto välimuse värvi parandusse. Mootorisse. Tehnikasse. Sildadesse.
???? Kuidas on sillad ja mootor seotud heliisolatsiooniga ? :wtf:
Ma nt. oma Passatiga käisin mingi 4-5 korda keretöödes ja mitte ei läinud auto vaiksemaks. Natuke nagu Tõnise stiil, et uurid B7 Passati kohta ja saad vastuse, parim VW on ikkagi 30 aastat vana Vento.
Kes tänasid kasutajat martin333 selle postituse eest:
etnies858
Päev on lühike, kuid ööbik.

murkamarko
Klubiline
Postitusi: 1677
Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
Telefon: 53542362
Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 55 korda

B7 Heliisolatsioon

Lugemata postitus Postitas murkamarko » 19 Aug 2022, 10:52

Ei noh. MInu jutu mõte oli see et kas on mõtet investeerida.

Kui teha siis tuleks uksed legoks võtta pigimatt sisse plus tolle peale veel matt. Ukse pleki peale pigimatti veel ja munarest polstri külge.
Lisaks istmed ja vaip kõik välja et ka põhi teha. Võib ka lae teha jne. Aga lisan et pakett klaas võtab kõvasti välist müra vähemaks(esiustes). logarite tegemine on so so. kuna need raiped saavad iga talv jääd ja kipuvad teised katki minema. Tõnis pole asjasse segatud.
Kõvasti aitab ka korraliku rehvi kasutamine. Mitte rööpas sõitmine jne jne.

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
Asukoht: Tartu
Tänanud: 401 korda
Tänatud: 194 korda

B7 Heliisolatsioon

Lugemata postitus Postitas etnies858 » 19 Aug 2022, 11:01

Sa räägid mingist täiesti X asjast, ma küsin, et mis värvi auto värvida siis see ei aita mind kuidagi kui ütled, et vaheta tagatuled ära kõige pealt.

Isolatsiooni ei ole nii keeruline paigaldada kui algul tundub. Reaalsuses piisaks isegi juba esimeste ja tagumiste koobaste pigimatiga üle käimine ja asi läheb oluliselt vaiksemaks ja üldjuhul saab sellest juba vajadus rahuldatud.
Kes tänasid kasutajat etnies858 selle postituse eest:
Paul4jas

Kasutaja avatar
Puuriit
Huviline
Postitusi: 316
Liitunud: 12 Dets 2019, 18:15
Auto: Tesla Model 3 SR+ 239kw 2022
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 101 korda
Tänatud: 101 korda

B7 Heliisolatsioon

Lugemata postitus Postitas Puuriit » 19 Aug 2022, 12:42

Ärge nüüd üle dramatiseerige seda heliisolatsiooni teemat. Teha on võrdlemisi lihtne ning õigest kohast ostes on ka materjalid mõistliku hinnaga, ajakulu mõttes on tiba tüütu, kuid suvaline suurem remonditöö on ilmselt sama teema. Inimese soov autot mugavamaks/vaiksemaks saada on igati mõistetav ning vaevalt, et tehnilised vead selle tõttu tähelepanuta jäävad.

Paarisaja euroga saad kõik strateegilised kohad üle käia (uksed, koopad/logarid, põhja tagaosa ja tiivad, luugi). Uste puhul on oluline kas tahad piirata vaid välismüra või parandada helikvaliteeti ja vähendada uksepolstri plärinat. Esimese puhul piisab kui töötled välisplekki seest poolt. Teisel juhul võiks töödelda ka siseplekki lamedamaid kohtasid ning samuti lisada kõlari ümber uksele pigikat ja polstri külge loomulikult "munarest".

Mis logaritesse puutub, siis ei saa päris täpselt aru mis pidevast purunemisest jutt käib? Mul on olnud kokku 10 erineva tootja autot (s.h. mitu VAGi) ja no ei ole ükski logar purunenud. Klaasi jutt on õige selles mõttes, et tuulemüra sa pigika/munarestiga ei summuta ja kui endal esimest autot tegin, jäi peeglite tuulemüra hiljem kontrastina häirima.

Pigimatt uksele - https://fixus24.ee/toode/U0dNLUFJUi1NMg ... 5x0-8-2mm/
Pigimatt koobastele/põrandale - https://fixus24.ee/toode/U0dNLUFJUi1NNA ... 5x0-8-4mm/
Teine kiht logaritele - https://fixus24.ee/toode/U0dNLUlaT0wtRk ... n-0-5x1-0/
Teine kiht tagakoobastele ja põhjale auto salongi poolel (mina panin seda ainult tagakoobastele) - https://fixus24.ee/toode/U1RQLU5PSVNFQk ... k-3-1leht/
Teine kiht ukse sees - https://fixus24.ee/toode/U0dNLUJBUlJJRV ... e-0-5x0-8/ (sellele pole vaja munaresti/umbpoorset peale kleepida)
Munarest (plastikpolstri sisekülg, igasugused õõnsused salongis (v.a. uksed) - https://fixus24.ee/toode/U0dNLVZJT0xPTi ... tt-0-5x1m/
Kes tänasid kasutajat Puuriit selle postituse eest:
Paul4jas

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
Asukoht: Tartu
Tänanud: 401 korda
Tänatud: 194 korda

B7 Heliisolatsioon

Lugemata postitus Postitas etnies858 » 19 Aug 2022, 13:27

Lihtsalt infoks, et need SGM asjad on vene toodang.
Kes tänasid kasutajat etnies858 selle postituse eest:
Maahärra

Kasutaja avatar
Puuriit
Huviline
Postitusi: 316
Liitunud: 12 Dets 2019, 18:15
Auto: Tesla Model 3 SR+ 239kw 2022
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 101 korda
Tänatud: 101 korda

B7 Heliisolatsioon

Lugemata postitus Postitas Puuriit » 19 Aug 2022, 13:33

Kui päritolu tähtis, siis Ravolarist saab SIlent Coati (UK) - https://autosound.ee/

Maahärra
Veteran
Postitusi: 1204
Liitunud: 23 Juun 2006, 13:49
Telefon: 56494520 - helista kui tunned tungivat vajadust
Auto: VW Passat 1.9 TD 55 kw 1992 Kia 2021
Asukoht: Eesti,
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

B7 Heliisolatsioon

Lugemata postitus Postitas Maahärra » 20 Aug 2022, 08:09

etnies858 kirjutas:
19 Aug 2022, 13:27
Lihtsalt infoks, et need SGM asjad on vene toodang.
Tsiteerida tahtsin aga need nupukesed ikka imetillukesed. See selleks.

Tsitaat siis - olen enam kui kindel, et ca 25-30% su auto juppidest on tehtud hetkel veel kommunistlikes või endistes kommunistlikes riikides. Seega see venele rõhumine on nagu arusaamatu minu jaoks.
Viimati muutis Maahärra, 20 Aug 2022, 08:10, muudetud 1 kord kokku.
Kes tänasid kasutajat Maahärra selle postituse eest:
MustVälk

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
Asukoht: Tartu
Tänanud: 401 korda
Tänatud: 194 korda

B7 Heliisolatsioon

Lugemata postitus Postitas etnies858 » 20 Aug 2022, 08:20

Nii on kahjuks aga see ei tähenda, et ma neid juurde tahaks panna veel ;)

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

B7 Heliisolatsioon

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 20 Aug 2022, 09:08

🤦 vanasti nimetati selliseid inimesi reklaami ohvriteks, kes ostsid sama toodet kallimalt tootjalt. Nüüd äkki peaks neid kutsuma propaganda ohvriteks? Või veel parem, sanktsioonide ohvriteks.
Need läbimõtlemata sanktsioonid on rohkem suurte poliitikute eneseupitamine mille vaene rahvas omast taskust kinni peab maksma.
Ma täitsa huviga juba ootan kuna Hiina "ründab" Taiwani. Kas siis lähevad kõik "made in china" asjad prügikasti?
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

tofetome
Huviline
Postitusi: 813
Liitunud: 31 Mai 2011, 15:41
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 121 korda

B7 Heliisolatsioon

Lugemata postitus Postitas tofetome » 20 Aug 2022, 13:00

Ärgem kalduge teemast kõrvale.
Kes tänasid kasutajat tofetome selle postituse eest:
JaanusVambolaPaul4jas
Tallinna ümbruses saab minult ka tekstiilipesurit rentida!

Paul4jas
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 03 Okt 2021, 21:29
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 1 kord

B7 Heliisolatsioon

Lugemata postitus Postitas Paul4jas » 21 Aug 2022, 21:01

Selge. Asi muutus juba selgemaks. Aitäh põhjalike vastuste eest, eriti @Puuriit .
Tahaks ikka täiesti ise teha. Tegemine on ka osa võlust.

Prooviks siis logarid, uksed, põhja ära teha. Kuid miks soovitad vaid põhja tagaosa?

Lisaks miks rööpas sõitmine halb on?

Kasutaja avatar
Puuriit
Huviline
Postitusi: 316
Liitunud: 12 Dets 2019, 18:15
Auto: Tesla Model 3 SR+ 239kw 2022
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 101 korda
Tänatud: 101 korda

B7 Heliisolatsioon

Lugemata postitus Postitas Puuriit » 21 Aug 2022, 21:05

Paul4jas kirjutas:
21 Aug 2022, 21:01

Prooviks siis logarid, uksed, põhja ära teha. Kuid miks soovitad vaid põhja tagaosa?
Töö/kulu vs tulemus ei ole tasakaalus. Olen korra teinud põhja ja pole väga pointi.

Paul4jas
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 03 Okt 2021, 21:29
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 1 kord

B7 Heliisolatsioon

Lugemata postitus Postitas Paul4jas » 25 Aug 2022, 18:09

Üks täpsustus, kas sa mõtled tagaosa kui pagasiruumi või kui tagumisi istmeid?

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
Asukoht: Tartu
Tänanud: 401 korda
Tänatud: 194 korda

B7 Heliisolatsioon

Lugemata postitus Postitas etnies858 » 25 Aug 2022, 18:12

Tagumisest istmetest kõik taha poole jääv ehk varuratta koht, koopad ja koopa ümbrus. Üle jääb matti võid panna istme alla ka taha aga erilist muutust see ilmselt ei loo.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2549
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

B7 Heliisolatsioon

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 26 Aug 2022, 15:51

Martin333. Parim ei ole mitte G3.,kuid minu autol on need ,,lisad,, tehtud juba 2o10. Pole seda siia postitanud ,ega eksponeerinud(näidanud). Täpselt samad võtted,teostus. Ainuke ebakõla. Karpidesse ei soovita küll midagi toppida. Sealt peab õhk läbi käima. Tungraua tugevus,kanda autot tõstes,kui ratta vahetus vajalik. Juhul kui kellelgi jäi jutu mõte arusaamatuks,siis vasta foorumisse,mitte privaat sõnumisse. Muidugi seda võib,kuid kuidagi labane. Mode.

Vasta

Mine “Kere & Sisu”