Golf 3 tagaklaasi vahetus?

Küsimused, probleemid ja arutelud plekitöödest vilkuvate täringuteni.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
truvwnia
Huviline
Postitusi: 1
Liitunud: 12 Jaan 2007, 19:15
Asukoht: viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Golf 3 tagaklaasi vahetus?

Lugemata postitus Postitas truvwnia » 11 Veebr 2010, 18:46

Tere,kas keegi oskab nõu anda kuidas vahetada tagaklaas golf3 ise.
Viimati muutis argo, 07 Mär 2012, 01:55, muudetud 1 kord kokku.

Mafeikin17
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
Asukoht: viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas Mafeikin17 » 11 Veebr 2010, 18:50

olen kuulnud et noaga võetakse välja ja pärast lastakse silikooniga kinni.

selfkiller
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 03 Mai 2008, 21:08
Auto: VW Golf IV
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas selfkiller » 11 Veebr 2010, 19:32

Ise lõikasin vana klaasi paberinoaga lahti. Kinni liimimiseks peaks kindlasti klaasiliimi kasutama. Ja klaasi ei tohi vastu metalli suruda. Tuleks väike vahe jätta luugiserva ja liimitava klaasi vahele.

mph
Huviline
Postitusi: 298
Liitunud: 18 Sept 2006, 15:19
Auto: A4 Avant 1.8TQ
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas mph » 11 Veebr 2010, 19:33

Peenikese trossiga "saed" klaasi äärest vana liimi katki senikaua, kuni klaas käes on.
Peale seda puhastad ära luugi küljes oleva klaasi soone lahustiga. Kui see tehtud, siis puhasta lahustiga ka uue klaasi ääred puhtaks.
Seejärel läheb vaja klaasiliimi, mitte silokooni! Klaasiliimiga lased klaasisoonele ringi peale ja siis tõstad klaasi paika.

- jälgi, et klaas ilusti täpselt paika läheks.
- hea oleks, kui fikseeriksid klaasi nt. maalriteibiga, et ta paigast ei liiguks.
- igal asjal on kuivamisaeg, st. kohe peale klaasipaigaldust ei soovita sõitma minna.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas T6nis2 » 14 Veebr 2010, 23:42

Alustame algusest,ülejäänu on elementaarne. Nimelt,et ,,saed,, klaasi äärest vana liimi .... Ole mees ja ,,sae,, . Kogu luugi klaasipealne pind (luugi serva värv) on kriibitud. Kuidagi teistmoodi tehakse.

Kermo
Veteran
Postitusi: 698
Liitunud: 20 Veebr 2009, 01:35
Telefon: +3725204426
Auto: VW Polo 82/VW Caravelle 86
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kermo » 14 Veebr 2010, 23:56

Ei ole midagi kriibitud kui trossiga sinna vastu ei nühi. Vahest saab isegi nii et ei pea trossiga saagima vaid suudab jõuga liimist läbi tõmmata. Raske on seletada aga nii tehakse.
Lowlifer@FB | "I'm starting to think my cars enjoy my money more than I do... "
Kermo - tel. 5204426 | Meeldivad vanad autod ja noored naised!

fanatt
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 08 Mär 2007, 19:39
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas fanatt » 15 Veebr 2010, 09:20

Kermo kirjutas:Ei ole midagi kriibitud kui trossiga sinna vastu ei nühi. Vahest saab isegi nii et ei pea trossiga saagima vaid suudab jõuga liimist läbi tõmmata. Raske on seletada aga nii tehakse.

Ei tehta nii. Selle jaoks on spets nuga millega lõigatakse liim läbi, tera on L kujuline. See surutakse liimi sisse ja siis trossist tõmmates lõigatakse liim läbi Nuga
Pärast võid kasutada väga tervata puidu peitlit et järgi jäänud liim madalamaks lõigata (umbes 1mm) päris metallini ei ole soovitatav tõmmata. Seejärel tuleb luugi ja klaasi liimipind ära aktiveelida spetsiaalse vedelikuga ning see järel ära kruntida liimile vastava spets krundiga. Siis tuleb kas siis luugi pinnale või klaasile lasta umbes 10mm kõrge liimi riba ning klaas vastu luuki suruda, kuid tuleb vaadata et klaasi ja luugi vahele jääks umbes 5 mm liimi. Et liimi paksus õige jääks võib kasutada näiteks veini pudeli korgist lõigatud 5mm paksuseid väikeseid tükke mis asetatakse luugu külge nii et need liimimist segama ei jääks.
Seejärel tuleb lasta klaasil kuivada ja siis sõitu

Kermo
Veteran
Postitusi: 698
Liitunud: 20 Veebr 2009, 01:35
Telefon: +3725204426
Auto: VW Polo 82/VW Caravelle 86
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kermo » 15 Veebr 2010, 10:56

Tegelikult on võimalusi, kuidas klaas eemaldada, kolm. L-kujulise noaga, traadiga või pneumaatilise saega. Ükski pole vale meetod aga millist võimalust kasutatakse sõltub vastavast klaasist.
Lowlifer@FB | "I'm starting to think my cars enjoy my money more than I do... "
Kermo - tel. 5204426 | Meeldivad vanad autod ja noored naised!

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5353
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 609 korda

Lugemata postitus Postitas jussike » 15 Veebr 2010, 19:09

Tegelikult veel rohkem kui kolm:
"L"nuga; pneumo"L" nuga; pneumo sirge nuga; pneumo tikk saag tüüpi nuga, kahe erineva teraga; trossid- neljakandiline lõikamiseks ja punutud "saagimiseks"; ülitugev kapron nöör koos spetsiaalse seadmega.
Ükski neist pole taskukohane ühe klaasi lõikamiseks osta, nii et odavam on lasta kellegil seadmete omajal ja asjatundjal see töö ära teha.

[Muudetud: 15-2-2010 jussike]
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas T6nis2 » 15 Veebr 2010, 21:52

Läheme reaalseks. G3-el. vaja esiklaas TERVENA kätte saada? Armatuur välja võetud,külje liistud ka+ lae polster. Kas siseneda noaga seest poolt või väljastpoolt? Miks liimi lõikamiseks peab olema nn. L nuga,kui liim on kantud klaasile ühes tasapinnas,mitte Ltasapinnas? Klaasi küljed on ju liimi vabad. Kas siiski mingi soojus,kuumus ei tule appi,sulatades,lõigates liimi? Liim ise tava olekus on jõhkralt nätske.

fanatt
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 08 Mär 2007, 19:39
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas fanatt » 15 Veebr 2010, 22:26

T6nis2 kirjutas:Läheme reaalseks. G3-el. vaja esiklaas TERVENA kätte saada? Armatuur välja võetud,külje liistud ka+ lae polster. Kas siseneda noaga seest poolt või väljastpoolt? Miks liimi lõikamiseks peab olema nn. L nuga,kui liim on kantud klaasile ühes tasapinnas,mitte Ltasapinnas? Klaasi küljed on ju liimi vabad. Kas siiski mingi soojus,kuumus ei tule appi,sulatades,lõigates liimi? Liim ise tava olekus on jõhkralt nätske.
Pole probeleemi kui sul kõik laiali on. Hakkad seestpoolt žiletiga või lehtnoaga vaikselt nüsima küll lõpuks lõigatud saad:thumbup:;)

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas T6nis2 » 15 Veebr 2010, 22:31

fanatt,vähemalt arvamus tuli. L noaga ei näe põhjust ligi minna.

Kermo
Veteran
Postitusi: 698
Liitunud: 20 Veebr 2009, 01:35
Telefon: +3725204426
Auto: VW Polo 82/VW Caravelle 86
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kermo » 15 Veebr 2010, 22:44

T6nis2 kirjutas:fanatt,vähemalt arvamus tuli. L noaga ei näe põhjust ligi minna.
L noaga lõigatakse väljast. Kui seest saad ligi kasuta traati. Enamus sellised ise katsetused lõppevad katkise klaasiga.
Lowlifer@FB | "I'm starting to think my cars enjoy my money more than I do... "
Kermo - tel. 5204426 | Meeldivad vanad autod ja noored naised!

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5353
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 609 korda

Lugemata postitus Postitas jussike » 15 Veebr 2010, 23:00

T6nis2 kirjutas:Läheme reaalseks. G3-el. vaja esiklaas TERVENA kätte saada? Armatuur välja võetud,külje liistud ka+ lae polster. Kas siseneda noaga seest poolt või väljastpoolt? Miks liimi lõikamiseks peab olema nn. L nuga,kui liim on kantud klaasile ühes tasapinnas,mitte Ltasapinnas? Klaasi küljed on ju liimi vabad. Kas siiski mingi soojus,kuumus ei tule appi,sulatades,lõigates liimi? Liim ise tava olekus on jõhkralt nätske.
OK, Kermo va kurivaim jõudis salvamised kustutada, kuid sinu teksti lugedes ei tundu see mitte abi palvena vaid mingi targutusena. Vastan siis kõigile küsimustele viisakalt:
1) G3 on piisavalt vana masin ja vaevalt see klaas seal kuigi elus on, kui juhtub kasvõi üks täke olema klaasil, pole mõtet üritatadagi seda elusalt kätte saada, kuna uus klaas maksab alates 8-900 EEK muutub töö mõttetuks.
2)Kui kõik asjad eest ära alustaks "L" noaga seest poolt, nii jääb ellu ka klaasi ümbritsev tihend, siis kapoti serva alt "L" noaga, alumised nurgad saeks trossiga.
3)"L" nuga on lihtsalt kõige efetiivsem ja kiirem lõikamis vahend hea ligipääsu puhul, nt Bora esiklaasi lõikamiseks kulub ca 2 minutit väljast poolt.
4)Kuumutada ei saa, sest tahkunud liim ei vedeldu, ennem võib auto ise põlema minna.


[Muudetud: 15-2-2010 jussike]
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

kazzukaz
Huviline
Postitusi: 738
Liitunud: 22 Sept 2008, 23:08
Telefon: 57819932
Auto: VW Golf 2 ´91
Asukoht: Saue
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas kazzukaz » 15 Veebr 2010, 23:01

Ise pakun lihtsalt traadi/kipsinoaga liimilõikamist:)
Kogemusi küll ei ole, kuid nii on mulle endale soovitatud.

E: panin enne ise mööda veidi, vabandust.

[Muudetud: 15-2-2010 kazzukaz]
Kaku
My VW must be broken - the "chechk engine" light is off.

RedFox
Huviline
Postitusi: 81
Liitunud: 23 Veebr 2004, 19:51
Auto: gII 1,8 GTi, gIII 1,8 CL
Asukoht: Haapsalu, Pärnumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas RedFox » 16 Veebr 2010, 08:38

ise lõikasin enda autol trossiga eest ära, täitsa teostatav isegi koos armatuuriga
kes teeb see jõuab

künnan, külvan, äestan, väetan ;)

golfrace
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
Asukoht: Elva
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Golf 3 tagaklaasi vahetus?

Lugemata postitus Postitas golfrace » 22 Apr 2015, 10:50

Vana teema küll, aga lisaksin omapoolse kommentaari.

Esiteks liimi laskmine. Liimiriba peab olema katkematu "püramiidikujuline". Selle eelduseks on liimipadruni otsiku õigesti lõikamine. Isegi pisemad õhuvahed liimiribal pole lubatud, papitükiga tuleb parandada kui peaks nii minema. Liimiriba peab olema ühtlane ja "sirge". Selle saavutamiseks tuleb omandada õiged püssioskused. Trikiga koht on liimiriba algus-lõpu ühendus. Liimiriba paksus ja sellised detailid jõuavad pärale kogemusega. Tundub lihtne, aga soovitan ennem vaadata kuidas paigaldatakse.

Klaasi ääres umbes senti laiuselt tuleb klaas "aktiveerida". Õige vahend selleks on Betawipe. Raam tuleb puhastada, enamikel juhtudel on esiklaaside puhul raam alt roostene. Trellile traat otsa ja korralikult raam puhastada. Bensiini või muu lahusega tolmust ja mustusest puhtaks ja Teroson 8517 H-ga kruntida. Märgin ära, et klaasi kohalt katuse serv roostetab enamikel juhtudel tänu valedele töövõtetele.

Ohutu viis klaasi eemaldamiseks on L-tera ja väljaspoolt. Enamikel juhtudel saab klaasi tervelt kätte, 50-50 siis kui klaasis on eelnevalt mõra. Vahemärkuseks nii palju, et tagumine klaas pole lamineeritud.

Tagaklaas uus maksab ~200 EUR piduritule trükiga. Lammutusest saad kuskil 30-40 EUR eest. Võib juhtuda, et doonorilt ei saa klaasi koos terve tihendiga eemaldada. Sellisel juhul klaas puhtaks, juba kirjeldatud viisil ette ja hiljem sama krundi ja vatitikuga tiir ümber klaasi. Välimus jääb nagu tihend oleks vahel.

Vasta

Mine “Kere & Sisu”