Plekk põhja keevitamiseks?

Küsimused, probleemid ja arutelud plekitöödest vilkuvate täringuteni.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
OliverJ
Huviline
Postitusi: 305
Liitunud: 27 Dets 2007, 17:01
Auto: Golf 2 VR6
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 3 korda

Plekk põhja keevitamiseks?

Lugemata postitus Postitas OliverJ » 10 Dets 2010, 21:20

Tervist !
Sooviks teada saada mis paksusega plekk sobib auto põhja keevitamiseks ?
Ja kus oleks plekki võimalik soetada Tartust või Tartu lähedusest?
Ette tänades:)
Viimati muutis argo, 04 Mär 2012, 17:01, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
HMP
Huviline
Postitusi: 103
Liitunud: 15 Nov 2006, 12:32
Auto: VW Golf -1.9TDI-81kw-97.a. ning VW Phaeton - 3.0TDI-176kw-09.a.
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: Plekk põhja keevitamiseks

Lugemata postitus Postitas HMP » 11 Dets 2010, 21:07

-golfik- kirjutas:Tervist !
Sooviks teada saada mis paksusega plekk sobib auto põhja keevitamiseks ?
Ja kus oleks plekki võimalik soetada Tartust või Tartu lähedusest?
Ette tänades:)
Kasutama peaks kindlasti külmvalts teraslehte. Paksus 0.8mm (kui tegu pole just poolraamide lappimisega).
Saad osta seda tahvlina kas Levadiast või Kanest.
Keretööd, värvimine, projektiautode ehitamine ja vanasõidukite renoveerimine.
Tartu, mob.56 90 10 90

OliverJ
Huviline
Postitusi: 305
Liitunud: 27 Dets 2007, 17:01
Auto: Golf 2 VR6
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Plekk põhja keevitamiseks

Lugemata postitus Postitas OliverJ » 11 Dets 2010, 22:26

Selge,tänud sulle :)
Oskad sa öelda kuhu kanti see hind jääb ?

Kasutaja avatar
HMP
Huviline
Postitusi: 103
Liitunud: 15 Nov 2006, 12:32
Auto: VW Golf -1.9TDI-81kw-97.a. ning VW Phaeton - 3.0TDI-176kw-09.a.
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: Plekk põhja keevitamiseks

Lugemata postitus Postitas HMP » 13 Dets 2010, 23:18

-golfik- kirjutas:Selge,tänud sulle :)
Oskad sa öelda kuhu kanti see hind jääb ?
Pole kunagi tahvlina plekki pidanud ostma. Siiamaani olen põhja ,,lappimised,, saanud ära teha tiivakaarte jääkidest. ...ja neid tiivakaari on ka hulgem vahetatud.
Kui suuremaid tükke on tarvis läinud, siis kasutan avariilisi kapotte, katuseid, uksi. 8)
Keretööd, värvimine, projektiautode ehitamine ja vanasõidukite renoveerimine.
Tartu, mob.56 90 10 90

heiko
Huviline
Postitusi: 704
Liitunud: 17 Aug 2007, 10:32
Telefon: 56111426
Skype: heiks21
Auto: Golf II
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Plekk põhja keevitamiseks

Lugemata postitus Postitas heiko » 06 Jaan 2011, 00:04

Võid uurida ka sellisest asutusest nagu proplastik 8)
Tänapäeval teavad inimesed kõigi asjade hinda ja ei millegi väärtust.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Plekk põhja keevitamiseks

Lugemata postitus Postitas T6nis2 » 06 Jaan 2011, 23:27

Auto põhja taastamiseks on pleki paksus 1,0-1,2 mm. Ärge võrrelge originaal pleki paksust. Asendus plekk mädaneb kordades kiiremini. Pole mingit X tõrjet jne.

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: Plekk põhja keevitamiseks

Lugemata postitus Postitas Tanel » 07 Jaan 2011, 00:41

Esiteks, plekk ei mädane. Ning peale keevitamist ei jäeta ju seda plekki lihtsalt niisama, vaid ikka kaetakse mingite kaitsvate kihtidega, nagu ka tehases seda tehti :D Ainult, et töö ja materjalide kvaliteet on küll jah, igaühe iseenda teha.
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

OliverJ
Huviline
Postitusi: 305
Liitunud: 27 Dets 2007, 17:01
Auto: Golf 2 VR6
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Plekk põhja keevitamiseks

Lugemata postitus Postitas OliverJ » 07 Jaan 2011, 20:32

Plekki saan 0,8 mm ja külmvalts teras, keevitab natukene kogenum inimene.Põhja kokku üritan mökerdada mingisuguse krundiga ja siis mastiksiga,aga siin peaks ka kellegi käest nõu küsima.Loodame et saab liikuma kunagi selleks ajaks, kui load kätte saan, õnneks sinna aega veel on :D
Viimati muutis OliverJ, 07 Jaan 2011, 20:34, muudetud 1 kord kokku.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Plekk põhja keevitamiseks

Lugemata postitus Postitas T6nis2 » 07 Jaan 2011, 23:47

Plekk mökerda kohe mastiksiga,ära pane ,,kilet,, selga plekile krundi näol.

tfu
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 15 Mär 2006, 00:04
Auto: Vento 1.8GL 94`, A4 Avant 2.5TDI 03`
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Plekk põhja keevitamiseks

Lugemata postitus Postitas tfu » 08 Jaan 2011, 00:50

T6nis2 kirjutas:Plekk mökerda kohe mastiksiga,ära pane ,,kilet,, selga plekile krundi näol.
Kas mõtled seda, et krunt oleks vaja uue kihiga katmiseks karestada ja siis lihvid krundi lihtsalt maha?

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Plekk põhja keevitamiseks

Lugemata postitus Postitas T6nis2 » 08 Jaan 2011, 01:04

Teema on auto põhja pleki (kui tema on juba paigaldatud) korrosiooni tõrjest. Mastiks ongi korrosiooni tõrje. Milleks krunti põhja plekile? Krunt jne. läheb sinna,kus on värvkate.

wax
Huviline
Postitusi: 105
Liitunud: 13 Okt 2005, 11:09
Asukoht: Tln
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: Plekk põhja keevitamiseks

Lugemata postitus Postitas wax » 09 Jaan 2011, 16:42

T6nis2 kirjutas:Teema on auto põhja pleki (kui tema on juba paigaldatud) korrosiooni tõrjest. Mastiks ongi korrosiooni tõrje. Milleks krunti põhja plekile? Krunt jne. läheb sinna,kus on värvkate.
Paljale plekile möksid mastiksit peale :?: Ime kah siis kui see paari aastaga uuesti läbi ei mädaneks :) Põhi tuleb samamoodi kruntida ja värvida nagu ülejäänud autogi, ja siis sellele lisaks korrosioonitõrje ja kivikaitse.

OliverJ
Huviline
Postitusi: 305
Liitunud: 27 Dets 2007, 17:01
Auto: Golf 2 VR6
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Plekk põhja keevitamiseks

Lugemata postitus Postitas OliverJ » 09 Jaan 2011, 18:10

wax kirjutas:
T6nis2 kirjutas:Teema on auto põhja pleki (kui tema on juba paigaldatud) korrosiooni tõrjest. Mastiks ongi korrosiooni tõrje. Milleks krunti põhja plekile? Krunt jne. läheb sinna,kus on värvkate.
Paljale plekile möksid mastiksit peale :?: Ime kah siis kui see paari aastaga uuesti läbi ei mädaneks :) Põhi tuleb samamoodi kruntida ja värvida nagu ülejäänud autogi, ja siis sellele lisaks korrosioonitõrje ja kivikaitse.
Ise olen Wax-iga samal nõul,lihtsalt mastiksiga peab jälle selle keevitamise lähiajas ette võtma, krundiks kasutan mingit imeasja, millega värvitakse veealuseid torusid, mingi hammerite taoline asi,aga odavam ja pidi isegi paremini roostet eemal hoidma, ise olen auto karpide peal seda näinud ja ukse allosas, see oli ainuke asi,mis hoidis sellel autol roostet kinni :D

PRIM0
Huviline
Postitusi: 595
Liitunud: 12 Juul 2009, 19:05
Telefon: 56660496
Auto: vw golf mk1 2,0L G60 ,MB CLK 200 Kompressor
Asukoht: Tallinn ,Järve
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Plekk põhja keevitamiseks

Lugemata postitus Postitas PRIM0 » 10 Jaan 2011, 17:23

T6nis2 kirjutas:Plekk mökerda kohe mastiksiga,ära pane ,,kilet,, selga plekile krundi näol.
no tore tore.Krunt on vajalik eelkõige kahel põhjusel.Korrosooni tõrje ja NAKKUVA pinna tekitamiseks.Idee poolest kõigepealt haljaks ,siis happekas , (15 minutit peale hapeka peale kandmist , sest siis ei pea hakkama karestama hapekat)siis krunt ja siis kivikaitse.Igasugused keevituse silikonid oleks ka muidugi kasutusele võtta. :wink:

OliverJ
Huviline
Postitusi: 305
Liitunud: 27 Dets 2007, 17:01
Auto: Golf 2 VR6
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Plekk põhja keevitamiseks

Lugemata postitus Postitas OliverJ » 10 Jaan 2011, 22:33

PRIM0 kirjutas:
T6nis2 kirjutas:Plekk mökerda kohe mastiksiga,ära pane ,,kilet,, selga plekile krundi näol.
no tore tore.Krunt on vajalik eelkõige kahel põhjusel.Korrosooni tõrje ja NAKKUVA pinna tekitamiseks.Idee poolest kõigepealt haljaks ,siis happekas , (15 minutit peale hapeka peale kandmist , sest siis ei pea hakkama karestama hapekat)siis krunt ja siis kivikaitse.Igasugused keevituse silikonid oleks ka muidugi kasutusele võtta. :wink:
Selge,võtan teadmiseks;)
Tänud sulle :)

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Plekk põhja keevitamiseks

Lugemata postitus Postitas T6nis2 » 14 Jaan 2011, 00:01

Teooria on üks(0,8 mm),kuid praktika(1,2). on teine.

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: Plekk põhja keevitamiseks

Lugemata postitus Postitas Tanel » 14 Jaan 2011, 00:13

Praktikas lähebki 1,2mm vaja, kui on ette määratud selle rooste ajamine (krundi ja värvita mastiks peale). Aga teooria muutub ka väga edukalt praktikaks, kui seda õigesti teha. Pealegi igasuguste erinevate omadustega plekke müüakse, nii et kui tehase poolt kõlbas 0,8 mm, siis mina küll aru ei saa, miks peaks sellele veel pool sama palju otsa panema?

Üks mõte veel, kui endiselt mure on, et asendusplekk kiiremini roostetab - kas roostevabast terasest plekki ei või siis panna?
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

corvuscorax
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 10 Jaan 2011, 15:40
Auto: Endine: Golf II '85 1,6 bensiin 55kW M: EZ Kk: 4R
Asukoht: Fellini linn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Plekk põhja keevitamiseks

Lugemata postitus Postitas corvuscorax » 17 Jaan 2011, 22:36

PRIM0 kirjutas:
T6nis2 kirjutas:Plekk mökerda kohe mastiksiga,ära pane ,,kilet,, selga plekile krundi näol.
no tore tore.Krunt on vajalik eelkõige kahel põhjusel.Korrosooni tõrje ja NAKKUVA pinna tekitamiseks.Idee poolest kõigepealt haljaks ,siis happekas , (15 minutit peale hapeka peale kandmist , sest siis ei pea hakkama karestama hapekat)siis krunt ja siis kivikaitse.Igasugused keevituse silikonid oleks ka muidugi kasutusele võtta. :wink:
Hmm, mis on hapekas ja mis on "igasugused keevituse silikonid"?

PRIM0
Huviline
Postitusi: 595
Liitunud: 12 Juul 2009, 19:05
Telefon: 56660496
Auto: vw golf mk1 2,0L G60 ,MB CLK 200 Kompressor
Asukoht: Tallinn ,Järve
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Plekk põhja keevitamiseks

Lugemata postitus Postitas PRIM0 » 18 Jaan 2011, 11:37

Hapekas ehk happekrunt.Kollast värvi (üldjuhul).Keevituse silikonid ehk keevituse hermeetikud.Müüakse nii tuubides , kui ka purgis.Mõeldud keevituse katmiseks ja sellega korrosooni kindluse suurendamiseks. :wink:

Golfar
Huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 17 Veebr 2009, 13:43
Telefon: 5139361
Auto: Volkswagen Golf III 1,8 66 kW
Asukoht: Viljandi/Tõrva
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Plekk põhja keevitamiseks

Lugemata postitus Postitas Golfar » 09 Veebr 2011, 11:54

Väga hea teema mu jaoks, sest samuti tuleb see töö ette võtta. Mulle soovitati mastiksi asemel kivikaitset kasutada, pidavat paremini haakuma ja levima põhja igasugu õnarustesse. Ei tea pole eelnevatel autodel proovinud.
Ma ei sõida aeglaselt vaid pargin kähku!!!!

Vasta

Mine “Kere & Sisu”