Salongi ei puhu sooja õhku!

Küsimused, probleemid ja arutelud plekitöödest vilkuvate täringuteni.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Liina89
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 16 Jaan 2012, 11:50
Auto: VW Passat 97.a 81kw diisel
Asukoht: Raplamaa.
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas Liina89 » 09 Veebr 2012, 19:27

Auto siis VW Passat ´97 TDI. Peal on uus radikas, termostaadi vahetasin ära, kuid salongi puhub heal juhul leiget auru... Vahestasin uuesti termostaadi ära, et äkki eelmine oli defektiga, kuid ei midagi.Temp. on stabiilselt 90 peal, seistes langeb 70-e peale.Milles probleem võib olla?
Viimati muutis argo, 02 Mär 2012, 18:19, muudetud 1 kord kokku.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas GTI » 09 Veebr 2012, 19:33

Kas süsteem on korralikult õhutatud? Kui soojendusradikasse õhk sisse jääb, ei tule salongi sooja. Kas soojendusradiaatori lõdvikud on töösooja mootori korral mõlemad tulised?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Indrek.K
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 06 Okt 2011, 20:16
Asukoht: Tallinn, Mustamäe
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas Indrek.K » 05 Mär 2012, 13:19

Katsu lõdvikuid mis lähevad salongiradikasse, kas voolikute vahel klapid on?

end889
Huviline
Postitusi: 62
Liitunud: 01 Nov 2006, 22:46
Auto: VW Passat 1.9 TDI '97
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas end889 » 10 Mär 2012, 22:23

pigem kas soendusradikas umbes, mis salongis või siis surve sees....kui käima paned, keri tosooli kork maha kui mullitab hakka sealt pihta
Kes tänasid kasutajat end889 selle postituse eest:
vilts23
Bensiiniga võib pintsleid pesta, diislis peitub jõud!

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2549
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 16 Mär 2012, 00:04

Liina 89. Kas autole on paigaldatud uus mootori jaoks jahutus radiaator või on uus salongi soojendav radiaator?. Kui väike ring on korras(termostaat) ja siiski sooja ei tule on viga armatuuri all olevatest klappidest. Kõige kurjem on variant [VW Bot: "Keel korda!"] sooja,külma klapiga. Näkku,klaasile,jalgadele jagamine on sel juhul teise järguline. Võiks siiski ka mainida tehnilises teemas,kas autol on manuaal soojendus, Thermotronik või Climatroonik.

manf
Uustulnuk
Postitusi: 1
Liitunud: 12 Dets 2012, 10:17
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas manf » 12 Dets 2012, 10:41

Tekkis sama jama salongi soojendusradika vahetusega,et ei tule enam piisavalt sooja ,enne seda töötas kõik laitmatult,sai kõik õhutatud ,radikast väljatulev toru on ka kuum.On keegi kokku puutunud sarnase probleemiga just peale radika vahetust.Kontrollisin veel ka kõik pistikud üle ,tundus nagu klapid ka toimiks.Autoks siis passat 97 TDI.Kust kohast uuesti alustda.Tänud ette kaasamõtlejatele.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas copilot » 17 Dets 2012, 22:27

Niih, ei hakanud uut teemat tegema. Täna siis vahetasin oma 2003.a. 96(110)kw Boratil termostaadi ära...vanaga võttis 90c saavutamine aega 2 aastat ka paari pluss kraadiga. Uus termo 88c, vana 87c. Peale vahetust läks siis proovisõiduks ning tol hetkel oli väljas 4c sooja ja moto saavutas töötemperatuuri linnasõiduga(suht hea sujuv liiklus) 3-4km jooksul, kuid nüüdne probleem selles, et salongi tuleb pmt sama külm õhk mis õues st ei küta enam üldse. Ennem vahetust tuli salongi sooja küll, hoolimata sellest et vana termostaat avanes kõvasti varem kui 87c juures(külmalt muidu ilusasti suletud). Katsusin jahustusradika ülemist lõdvikut ja on kuum st suur ring avatakse ilusasti. Samuti on kuum flantsist salongiradikasse minev lõdvik, kuid tagasi tulev(jookseb kuskile allapoole bloki külge vist ja on üleüldse salongi minevatest alumine) oli pmt külm. Kas võimalik et radikas nüüd õhulukk sees??? Kuidas õhutada? Nagu mainisin, ennem vahetust oli OK.

Ah jah....kütte kulu kukkus kah sinnakanti 1-2L/100km vs sama trass varem ja ma ikka lappasin kah kuna peret polnud peal. Algul oli kohe imelik vaadata et nii kiiresti tõuseb töötemperatuurini....kartsin juba et tahab keema minna :lol: Andke nüüd lollile nõu...üks jama ajab teist taga(õnneks vist nipet näpet). :grind:
Diesel Power KEEPS ME GOING

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas GTI » 17 Dets 2012, 22:40

Hoia mõnda aega pöördeid seal 3000 ligi, vaata kas läheb asi paremaks, tavaliselt tekib nii tsirkulatsioon mis õhu radikast eemaldab. Võid ka nina ülesse ajada (ikka autol :) ).
Viimati muutis GTI, 17 Dets 2012, 22:41, muudetud 1 kord kokku.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas copilot » 17 Dets 2012, 23:49

GTI kirjutas:Hoia mõnda aega pöördeid seal 3000 ligi, vaata kas läheb asi paremaks, tavaliselt tekib nii tsirkulatsioon mis õhu radikast eemaldab. Võid ka nina ülesse ajada (ikka autol :) ).
Kui kaua on mõnda aega? Muidugi nina üles ajamisega tekib probleeme st pole kuskilt estakaati võtta, kui siis aint tavalise pagassis tungiga tõsta...mis ilmselt ei ole piisav. Aga kas radika lõdviku(emb kumb?) lahti võtmine ei aita vms. Kuidas muidu seda õhutamist tehakse kuskil nn spets töökojas...mingi võimsam tsirkulatsiooni pump millega tehakse pmt näiteks nn power flushi süsteemile???
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 18 Dets 2012, 10:19

copilot kirjutas:
GTI kirjutas: Kuidas muidu seda õhutamist tehakse kuskil nn spets töökojas...???
Ei tea kuidas VW esindustes seda õhutamist teostatakse, kuid ntx. Amservi tehnik soovitas mullegi (õhu välja saamiseks) LC nina võimalikult püsti ajada ja kohapeal tuure hoida 8)

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas GTI » 18 Dets 2012, 11:29

Radikas arvatavasti õhukork sees ja veepump ei jõua seda välja imeda, loommulikult võid ka radika lõdvikud lahti võtta ja sealtkaudu proovida õhk välja saada. Passatil ei tea aga Audidel on soojendusradika lõdvikus kohe vastav õhutusauk olemas. Pakkusin lihtsalt lihtsama variandi, mis ka siiani on üldjuhul toiminud. See mõnda aega on niikaua, kuni tunned, et salongi hakkab sooja tulema, G3 piisas tavaliselt kümmekonnast sekundist.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas copilot » 18 Dets 2012, 12:37

Ok, proovin ära, võtan korra ka ühe lõdvikutest lahti v siis mingise mis selle radika suhtes võimalikult kõrgel on. Ja annan veidi tuure kah kohapeal. Selle pagassis oleva tungiga pole küll mõtet jebima hakata sest see ei tõsta küll nii palju, et miskit kasu oleks arvan mina.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas copilot » 18 Dets 2012, 16:34

Niih, probleem vist laheneb tasapisi iseenesest. Täna hommikul paisupaaki avades, vaatas vastu tühjus ehk siis kuigi palju on ööga õhku ise välja tulnud. Kallasin juurde normini. Kuid päris õige ei ole asi ikka. Nimelt, kui moto soe juba veidi siis pöördeid hoides puhub juba üsna sooja õhku...lasin siis motol 90c tõusta(piisas miskine 10-15 minta kohapeal tiksumisest ja aega ajalt 3000rpm juurde tuuritamisest). Nüüd kui hoida pöördeid veidi aega 2000 v 3000rpm juures hakkab juba üsna head sooja puhuma...katsudes radikasse sisse minevat ja välja tulevat siis ülemine(pealevool) läheb üsna kuumaks kuid alumine mitte nii päris, kuid peaaegu sama. Peale minutit kohapeal tiksumist jahtub aga alumine välja tulev lõdvik maha ning enam ei puhu ka sooja mitte(kui siis hästi õrnalt leiga st mitte päris nii külma kui välis temp). Hakkab sooja jälle puhuma kui hoida 10sec vms pöördeid üleval. Lisaks panin tähele et peale hommikust vedeliku juurde kallamist on tase sutsu jälle alla läinud st õhku on veelgi rohkem välja tulnud.

Nüüd küsiks veel, et säärane käitumine et kui pöördeid üleval hoida ja hakkab sooja puhuma, kuid lastes tagasi tühipööretele jahtub puhutav õhk kah maha ja samuti välja tulev lõdvik, on võimalik et radikas umbes siiski kuigi palju? V siis kui radikas umbes ei puhuks üldse sooja? Huvitav ikkagi see et ennem termo vahetust tuli sooja ka tühipööretel :roll: Et mis on võimalused?
Viimati muutis copilot, 18 Dets 2012, 16:34, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7855
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 227 korda
Kontakt:

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas R36 » 18 Dets 2012, 16:46

Kontrolli iga hommik norm üle ja tee lihtsalt pikki sõite. Õhk tuleb lõpuks ise välja. Vahetasin samal motol ka termostaadi aga seda, kas tühikäigul puhub leiget vms... ei teagi, sest ei ole selle idee peale peale tulnudki :P ja kohapeal tiksumisi ka pole veel ette tulnud...

Aga samas kui ma termostaate vahetan teen ka kõik imenipid läbi... pöörded lahtise korgiga, kinnise korgiga jne ja kohe peale vahetust lähen sõitu, et kontrollida töötamist jne... Samas ei mäleta, et mul oleks kordagi õhuga probleeme olnud.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas copilot » 18 Dets 2012, 17:17

Nu eile peale termo vahetust käisin ka sõitmas, ning siis ei tulnud kübetki sooja olenemata kas tuuritasin v mitte. Lihtsalt tänane tähelepanek muutusest kui maja ees tuuritasin et pump ajaks paremini ringi vedeliku ning siis kohapeal uuesti niisama tühipööretel tiksudes tuli jälle pmt jahedat õhku. Eks homme hommikul v siis mingi aeg õhtu poole vaatan taseme uuesti üle. Lihtsalt imelik et kui tuure peal hoida veidi aega tuleb normi sooja ka läheb ka salongi radikast tagasivoolu lõdvik pmt soojaks v siis peaaegu sama kuumaks nagu pealevool ning salongi puhub ka sooja...lasta tiksuda tühipööretel jahtub nii tagasivoolu lõdvik maha kui ka hakkab jälle tulema salongi jahedat õhku. Lihtsalt kas selliste sümptomite puhul võimalik et radikas umbes v mitte???
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas copilot » 18 Dets 2012, 18:06

Vaatasin nüüd uuesti paisupaagis vedeliku taset...veelgi langenud ja alla miinimumu, seega kuskil õhk veel sees...eks hommikul vaatab uuesti.
Diesel Power KEEPS ME GOING

EliteSoldier
Huviline
Postitusi: 919
Liitunud: 24 Juun 2006, 19:29
Auto: Volkswagen Golf III 1,6 55kW 1993, Golf 6 90kW TSI 2012
Asukoht: Keila
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas EliteSoldier » 18 Dets 2012, 18:45

Palju õnne mul golfil sama teema, tühikäigul leige aga sõidu ajal või pöörete hoidmisega norm temp salongis. Kui mul juhtub lahenema siis annan teda siia.
[color=blue]GOLF- Great, Outstanding, Lovely, Finest[/color]

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 18 Dets 2012, 19:50

Copilot -pakuks ikkagi, et süsteemis on õhumull sisse jäänud (tundub, et jääb küll järjest vähemaks, kuid ikkagi sees). Enda G3-l sai peale termostaadi vahetust paisupaak ääreni täis valatud ja kohapeal tuksuda kuniks mootor korralikult kuum - hakkas kergelt mullitama ja õhku välja suruma. Tuure andes intensiivistus mullitamine ja korraga langes vedeliku tase nii palju, et paisupaak sai lausa tühjaks. Seejärel uuesti täis ja protseduuri korrata kuni enam mullitamist ei toimunud ja vedeliku tase ei langenud. Kogu protseduur siis ilma paisupaagi korgita. Töökojast koju aga sõites hakkas aga temp. seier kahtlaselt 100C-le lähenema - auto seisma ja avastasin, et paisupaak jälle tilgatum - uuesti max. norm sisse. Hommikul enne käivitamist vaatasin taset, oli veel, ööga langenud, alla miinimumi, jälle max. sisse ja järgmine hommik oli peale vaja valada juba palju vähem. Seejärel jäi tase kenasti pidama (peab max-ini praegugi) ja auto läheb väga korralikult soojaks, isegi -10C-ga (kui maja ees salongipuhurit remontisin) tõusis moto temp. kenasti 90C lähedale ja loomulikult ka hakkas salongisooja tulema 8) .
Viimati muutis TiitRE, 18 Dets 2012, 19:54, muudetud 1 kord kokku.

Steven
Huviline
Postitusi: 101
Liitunud: 06 Juul 2010, 00:39
Asukoht: Tartu/Helsinki
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas Steven » 18 Dets 2012, 19:57

1.9 ei jäägi ju soojaks talvel, mis õhumullist te räägite?
VW Mullivann

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 18 Dets 2012, 20:05

Steven kirjutas:1.9 ei jäägi ju soojaks talvel, mis õhumullist te räägite?
Selles osas on sulõigus, et diiselautod kohapeal sooja toota ei suudagi (juhul kui pole lisaahjusi vms.), kuid point oli just asjal, et kui ka sõites sooja ei tule ja vedeliku tase natuke peale antud osade vahetust langeb. Minu G3 on bensukas ja loomulikult suudab ka kohapeal sooja toota ja vägapalju kiiremini kui minu 3,0d LC samapikal sõidul 8) (kuigi kasutan hommikuti tehase visko lisasoojendit).
Viimati muutis TiitRE, 18 Dets 2012, 20:07, muudetud 1 kord kokku.

Steven
Huviline
Postitusi: 101
Liitunud: 06 Juul 2010, 00:39
Asukoht: Tartu/Helsinki
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas Steven » 18 Dets 2012, 20:10

Mul on präägu multivan 1.9TD ja üldse ei taha linnas soojaks minna, maanteel hakkab jälle puhkuma tulikuuma, aga ma ju ei hakka igapäev maanteel sõitma, et sooja saada, parem ajan auto garaasi ja sõidan kevadel välja :D
VW Mullivann

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 18 Dets 2012, 20:32

copilot kirjutas:
GTI kirjutas:Hoia mõnda aega pöördeid seal 3000 ligi, vaata kas läheb asi paremaks, tavaliselt tekib nii tsirkulatsioon mis õhu radikast eemaldab. Võid ka nina ülesse ajada (ikka autol :) ).
Kui kaua on mõnda aega? Muidugi nina üles ajamisega tekib probleeme st pole kuskilt estakaati võtta, kui siis aint tavalise pagassis tungiga tõsta...mis ilmselt ei ole piisav. Aga kas radika lõdviku(emb kumb?) lahti võtmine ei aita vms. Kuidas muidu seda õhutamist tehakse kuskil nn spets töökojas...mingi võimsam tsirkulatsiooni pump millega tehakse pmt näiteks nn power flushi süsteemile???
Siin õpetuses küll Passat aga Bora peaks enam-vähem sama olema.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas copilot » 18 Dets 2012, 20:36

TiitRE kirjutas:
Steven kirjutas:1.9 ei jäägi ju soojaks talvel, mis õhumullist te räägite?
Sellesosas on sulõigus, et diiselautod kohapeal sooja toota ei suudagi (juhul kui pole lisaahjusi vms.), kuid point oli just asjal, et kui ka sõites sooja ei tule ja vedeliku tase natuke peale asjade vahetust langeb. Minu G3 on bensukas ja loomulikult suudab ka kohapeal sooja toota ja ägapalju kiiremini kui minu 3,0d LC samapikal sõidul (kuigi kasutan hommikuti tehase visko lisasoojendit).

Esiteks, elan ma Inglismaal ja päeval oli sooja 7c, hetkel sutsu vähem. Teiseks jutt et diisel auto ei suuda sooja and talvel(eiri kui külma aint -10c vms), ei vasta kah päris tõele...küll jah võtab töötemperatuuri saavutamine aega kauem kui sõites v bensukal. Olen kohapeal tiksudes küll saanud soojaks...võtab muidugi päris kaua aega. Talvel kui aknad jääs siis peale 5 minta tiksumist -10c juures hakkab juba ilusasti sulatama tuuleklaasi ning 10-15minutiga on juba päris puhas ning salongis talutav soojus. Nagu ma mainisin siis eile peale termo vahetust tõusis moto töötempini linnasõidul 3-4km jooksul kuid salongi tuli täiesti külm õhk(väljas oli tol hetkel 4.5c sooja. Täna hommikul oli paisupaak tilgatumaks vajunud ning hakkas ka veidi juba sooja andma salongi...tuure peal hoides ikka normi sooja juba. Ning just hetk tagasi käisin sõitmas ja ennem vaatasin taset ja oli jälle peaaegu kuivaks vajunud ning andis juba kohapeal ilma tuuritamata normi sooja kah kuigi sain moto temperatuuri nii 50c v 60c juurde selle sõiduga. Panin ennem tuppa tulekut normi taseme, eks homme hommikul näis palju ära vajunud oli. Muidu päeval peale seda kui olin juurde kallanud ja kohapeal tiksuda lasin, siis paisupaagis oli aega ajalt üksikuid väikseid mullikesi näha välja mulksatamas.

Ning rääkides termostaatidest, siis minu kogemus nii selle masinaga kui ka 81kw diisliga näitab seda, et ka peetis termostaadiga saavutab mootor töötemperatuuri vabalt, kuid võtab kauem aega ning talvistes oludes kipub kukkuma kui seisma jääda kohapeale tiksuma vms. Keetsin vana termot ning hakkas teine avanema umbkaudu juba 60c v 70c juures st vesi ei jõudnud potis veel keemagi minna. Uus termostaat hakkas avanema pmt just siis kui potis vesi keema hakkas st termostaadi sise temp jõudis selleks ajaks 88c juurde mis on siis antud termostaadi avanemis temperatuur(vanal 87c). Vana termostaadiga võis unistadagi et mõne pluskraadi juures 3-4km jooksul isegi seier tõusma oleks hakanud. Ehk siis kui kellelgil ikkagi diisel ei taha isegi 10km läbimisel soojaks minna(väljas kuni -10c) vaid vajab märksa pikemat sõitu aga siiski töötempi lõpuks saavutab, siis esimene asi uus termo vahele.

Peetis termostaat ei pea ainult tähendama seda, et moto ei saavuta 90c...saavutab küll ja vabalt...suvel isegi suht kiiresti. Ja ennem kui uus peale panna, kontrolli potis ära et ikka avaneb õigel ajal...eriti kui tegu mingi kõige odavama variandiga nagu mina olen võtnud - viimane oli miskine 9EUR ligi maksev ning originaalis Volvole nagu paki pealt lugesin aga istus ilusasti pessa motori plokis ja toimib(nn aftermarket omad ei istugi flantsi külge nii nagu originaal VW oma). Kusjuures vana termostaat oli külmalt ilusasti suletud mitte kuskile kinni kiilunud pool lahti vms...tasub sellisel juhul vahetada ja eriti kui ei tea millal viimati vahetati. Ei osanud kah omal ajal seda arvata et termo võib vigane olla kui ikkagi 90c saavutamine võimalik...see jutt et peetis termo puhul max 70c moto temp on BS, mingi vanakooli meeste jutt vist mis siit ja sealt varem kuulnud olen. -10c v -15c ei tohiks diisli jaoks probleem olla soojaks minemisel.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas copilot » 18 Dets 2012, 20:39

Steven kirjutas:Mul on präägu multivan 1.9TD ja üldse ei taha linnas soojaks minna, maanteel hakkab jälle puhkuma tulikuuma, aga ma ju ei hakka igapäev maanteel sõitma, et sooja saada, parem ajan auto garaasi ja sõidan kevadel välja :D

vaheta termostaat ära, kui viimati tehti seda 100 aastat tagasi...sa ei usu kui kiiresti moto hakkab töötemperatuuri saavutama ja seda ka -10c juures.
Viimati muutis copilot, 18 Dets 2012, 20:41, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Salongi ei puhu sooja õhku!

Lugemata postitus Postitas copilot » 18 Dets 2012, 20:40

J.Aru kirjutas:
copilot kirjutas:
GTI kirjutas:Hoia mõnda aega pöördeid seal 3000 ligi, vaata kas läheb asi paremaks, tavaliselt tekib nii tsirkulatsioon mis õhu radikast eemaldab. Võid ka nina ülesse ajada (ikka autol :) ).
Kui kaua on mõnda aega? Muidugi nina üles ajamisega tekib probleeme st pole kuskilt estakaati võtta, kui siis aint tavalise pagassis tungiga tõsta...mis ilmselt ei ole piisav. Aga kas radika lõdviku(emb kumb?) lahti võtmine ei aita vms. Kuidas muidu seda õhutamist tehakse kuskil nn spets töökojas...mingi võimsam tsirkulatsiooni pump millega tehakse pmt näiteks nn power flushi süsteemile???
Siin õpetuses küll Passat aga Bora peaks enam-vähem sama olema.

Boratil ei tea küll kus oleks nn spets õhutusauk.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Vasta

Mine “Kere & Sisu”