Auto klaaside tehasetoonid, tähistused ja legaalsus.
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
- HawkHill
- Foorumi ja kodulehe admin
- Postitusi: 3323
- Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
- Telefon: 58043333
- Auto: VW CC Sport Plus
- Asukoht: Tallinn / Haapsalu
- Tänanud: 136 korda
- Tänatud: 128 korda
- Kontakt:
Auto klaaside tehasetoonid, tähistused ja legaalsus.
Kuna paljudel mu tuttavatel (kaasaarvatud mul endal) on olnud küsimusi auto tehase klaaside tähistustest, toonimise legaalsusest esiustel ja nii edasi, siis uurisin natuke asja ja tegin selle teema.
Et asi oleks selgem tegin oma auto juhiukse klaasist pildi, et klaaside kodeeringut oleks lihtsam lahti seletada.
Tegu siis 2002 aasta VW Passat Highline juhiukse klaasiga.
Esiustel on siis tegu täiesti ametlikult tehases paigaldatud ukseklaasidega, mis on toonitud juba auto tootja poolt. Ja toonitud mitte lihtsalt mingi kerge rohelisega vaid musta tooni. Päikesepaistelise ilmaga on toon vaevumärgatav aga pilvise ilmaga on eemalt natuke raske eristada, kes roolis.
Vaatame siis, mida tähendavad klaasil olevad tähised:
1. VW logo - arusaadav, et tegu auto tootjaga. Markeeringut kasutatakse ainult auto tootja OEM klaasidel. Mitte originaalklaasidel logo puudub.
2. Soliver kiri - tegu ühe suurima Euroopa autoklaaside tootjaga
3. Tähistus E6 - näitab klaasi sertifitseerija maad. Number 6 on Belgia.
Muude maade tähistused: E1 Germany, E2 France, E3 Italy, E4 Netherlands, E5 Sweden, E6 Belgium, E7 Hungary, E8 Czech Republic, E9 Spain,
E10 Serbia and Montenegro, E11 United Kingdom , E12 Austria, E13 Luxembourg, E14 Switzerland, E16 Norway, E17 Finland, E18 Denmark,
E19 Romania, E20 Poland, E21 Portugal, E22 Russian Federation, E23 Greece, E24 Ireland, E25 Croatia, E26 Slovenia, E27 Slovakia, E28 Belarus,
E29 Estonia, E31 Bosnia and Herzegovina, E32 Latvia, E34 Bulgaria, E36 Lithuania, E37 Turkey, E39 Azerbaijan, E40 Former Yugoslav Republic of Macedonia,
E42 European Community, E43 Japan, E45 Australia, E46 Ukraine, E47 South Africa, E48 New Zealand, E49 Cyprus, E50 Malta, E51 Republic of Korea, E52 Malaysia, E53 Thailand
4. Tähistus 43R-00082 - Euroopa tüübikinnitusnumber
5. Kiri DOT 90 - lühend sõnast Department Of Transportation ja number näitab DOT andmebaasi põhjal klaasi tootjat - Soliver Veiligbeidglas , Rumbke Belgium.
Muud tootjad leiab sellelt lingilt:
http://carwindshields.info/DOT_db.htm
6. Kiri AS2 - American Standard ja number 2 näitab, et tegu karastatud klaasiga, mille valgusläbilaskvus on vähemalt 70%.
Valikud:
AS1 - kõige läbipaistvam klaas, lamineeritud ja tavaliselt on sellise tähistusega klaas kasutuses auto tuuleklaasina.
AS2 - karastatud klaas vähemalt 70% valgusjuhtivusega ja võib olla kasutuses kõikides muudes kohtades peale tuulekaasi.
AS3 - valgusläbilaskvus alla 70%, lamineeritud või karastatud klaas ja võib olla kasuses erijuhtudel või eriautodel.
Lisaks on võimalikud veel suurema AS järgse numbriga klaasid. Kuid need on erijuhud ja üldjuhul kasutatakse autodel ainult esimest kolme varijanti.
7. Kiri M40 - tegu tootjaspetsiifilise markeeringuga, mis näitab klaasi mudeli. Sellejärgi on võimalik ka identifitseerida klaasi ehitust, värvi ja vastupidavuse näitajaid.
8. Markeering ...2 TINTED ...- näitab klaasi toonimise astet (punktide arv võib varieeruda 1-5, mida rohkem punkte - seda tumedam). Minu auto puhul on toonitud klaasid eest taha tumenevalt. Juhiuksel on 3 punkti; tagaustel on 4 punkti; taga kolmnurksel aknal, mis tagaistujate selja taga on 5 punkti.
Number 2 tinted kirja ees on viimane number klaaside tootmise aastast, ehk siis näiteksoleva klaasi puhul 2002 aasta toodang. Kiri TINTED näitab, et tegu on tehase toonklaasiga.
Lisaks esineb veel näiteks autode tuuleklaasil kirja SOLAR TINT, mis viitab klaasi mõningasele päikesekaitsele (ka klaasi ülaservas olevale toonribale).
Lisaks eelpool toodule võivad klaaside esineda veel kirjad TEMPERLITE, LAMISAFE jne. Need on klaasi tootja kaubamärgid.
Vaatame lisaks, mida kirjutab hetkel kehtiv liiklusseadus klaasidele esitatavates nõuetest:
1) tuuleklaasi läbipaistvus juhi vaateväljas ja tagumises asendis oleva juhiistme seljatoest eespool asuvate sõiduki külgakende läbipaistvus peab olema vähemalt 70%. Kui tagumises asendis oleva juhiistme seljatoest tagapool asuvate sõiduki külgakende läbipaistvus on alla 70%, peavad sõiduki mõlemal küljel olema tahavaatepeeglid. Kui eriotstarbelisel soomussõidukil on tuuleklaas või tagumises asendis oleva juhiistme seljatoest eespool asuv külgakna klaas kuulikindlast klaasist, siis nende läbipaistvus peab olema vähemalt 60%;
2) alates 1. jaanuarist 1985. a esmakordselt kasutusele võetud sõiduki aknaklaasid peavad olema E või e sertifitseeritud või DOT või SAE tähisega märgistatud. Enne 1. jaanuari 1985. a esmakordselt kasutusele võetud sõiduki aknaklaasid peavad olema valmistatud ohutust, purunemisel kildu mitteandvast klaasist või nendele tingimustele vastavast muust materjalist;
3) juhi või tema kõrvalistuja klaasipuhasti tööalas ei tohi olla liikluse jälgimist raskendavaid kahjustusi või mõrade kogumit, nn «päikest»
4) aknaklaaside katmiseks on keelatud kasutada materjale, mille mõjul võimendub valguse peegeldumine klaasilt;
5) E või e sertifitseeritud aknaklaaside asendamine DOT või SAE tähisega märgistatud aknaklaasidega on keelatud.
Kontrollimine:
1) TÜ – valguse neeldumismõõdiku ja vaatlusega;
2) TK ja TJV katsetustel vastavalt E-reegli nr 43/00 või direktiivi 92/22/EMÜ (paranduste direktiiv 2001/92/EÜ) metoodikale.
Eelnev info peaks olema piisav, et tuvastada oma autoklaaside toonimise legaalsus ja see, kas klaas on toonitud juba tehases või on seda hoopis tehtud hiljem.
Et asi oleks selgem tegin oma auto juhiukse klaasist pildi, et klaaside kodeeringut oleks lihtsam lahti seletada.
Tegu siis 2002 aasta VW Passat Highline juhiukse klaasiga.
Esiustel on siis tegu täiesti ametlikult tehases paigaldatud ukseklaasidega, mis on toonitud juba auto tootja poolt. Ja toonitud mitte lihtsalt mingi kerge rohelisega vaid musta tooni. Päikesepaistelise ilmaga on toon vaevumärgatav aga pilvise ilmaga on eemalt natuke raske eristada, kes roolis.
Vaatame siis, mida tähendavad klaasil olevad tähised:
1. VW logo - arusaadav, et tegu auto tootjaga. Markeeringut kasutatakse ainult auto tootja OEM klaasidel. Mitte originaalklaasidel logo puudub.
2. Soliver kiri - tegu ühe suurima Euroopa autoklaaside tootjaga
3. Tähistus E6 - näitab klaasi sertifitseerija maad. Number 6 on Belgia.
Muude maade tähistused: E1 Germany, E2 France, E3 Italy, E4 Netherlands, E5 Sweden, E6 Belgium, E7 Hungary, E8 Czech Republic, E9 Spain,
E10 Serbia and Montenegro, E11 United Kingdom , E12 Austria, E13 Luxembourg, E14 Switzerland, E16 Norway, E17 Finland, E18 Denmark,
E19 Romania, E20 Poland, E21 Portugal, E22 Russian Federation, E23 Greece, E24 Ireland, E25 Croatia, E26 Slovenia, E27 Slovakia, E28 Belarus,
E29 Estonia, E31 Bosnia and Herzegovina, E32 Latvia, E34 Bulgaria, E36 Lithuania, E37 Turkey, E39 Azerbaijan, E40 Former Yugoslav Republic of Macedonia,
E42 European Community, E43 Japan, E45 Australia, E46 Ukraine, E47 South Africa, E48 New Zealand, E49 Cyprus, E50 Malta, E51 Republic of Korea, E52 Malaysia, E53 Thailand
4. Tähistus 43R-00082 - Euroopa tüübikinnitusnumber
5. Kiri DOT 90 - lühend sõnast Department Of Transportation ja number näitab DOT andmebaasi põhjal klaasi tootjat - Soliver Veiligbeidglas , Rumbke Belgium.
Muud tootjad leiab sellelt lingilt:
http://carwindshields.info/DOT_db.htm
6. Kiri AS2 - American Standard ja number 2 näitab, et tegu karastatud klaasiga, mille valgusläbilaskvus on vähemalt 70%.
Valikud:
AS1 - kõige läbipaistvam klaas, lamineeritud ja tavaliselt on sellise tähistusega klaas kasutuses auto tuuleklaasina.
AS2 - karastatud klaas vähemalt 70% valgusjuhtivusega ja võib olla kasutuses kõikides muudes kohtades peale tuulekaasi.
AS3 - valgusläbilaskvus alla 70%, lamineeritud või karastatud klaas ja võib olla kasuses erijuhtudel või eriautodel.
Lisaks on võimalikud veel suurema AS järgse numbriga klaasid. Kuid need on erijuhud ja üldjuhul kasutatakse autodel ainult esimest kolme varijanti.
7. Kiri M40 - tegu tootjaspetsiifilise markeeringuga, mis näitab klaasi mudeli. Sellejärgi on võimalik ka identifitseerida klaasi ehitust, värvi ja vastupidavuse näitajaid.
8. Markeering ...2 TINTED ...- näitab klaasi toonimise astet (punktide arv võib varieeruda 1-5, mida rohkem punkte - seda tumedam). Minu auto puhul on toonitud klaasid eest taha tumenevalt. Juhiuksel on 3 punkti; tagaustel on 4 punkti; taga kolmnurksel aknal, mis tagaistujate selja taga on 5 punkti.
Number 2 tinted kirja ees on viimane number klaaside tootmise aastast, ehk siis näiteksoleva klaasi puhul 2002 aasta toodang. Kiri TINTED näitab, et tegu on tehase toonklaasiga.
Lisaks esineb veel näiteks autode tuuleklaasil kirja SOLAR TINT, mis viitab klaasi mõningasele päikesekaitsele (ka klaasi ülaservas olevale toonribale).
Lisaks eelpool toodule võivad klaaside esineda veel kirjad TEMPERLITE, LAMISAFE jne. Need on klaasi tootja kaubamärgid.
Vaatame lisaks, mida kirjutab hetkel kehtiv liiklusseadus klaasidele esitatavates nõuetest:
1) tuuleklaasi läbipaistvus juhi vaateväljas ja tagumises asendis oleva juhiistme seljatoest eespool asuvate sõiduki külgakende läbipaistvus peab olema vähemalt 70%. Kui tagumises asendis oleva juhiistme seljatoest tagapool asuvate sõiduki külgakende läbipaistvus on alla 70%, peavad sõiduki mõlemal küljel olema tahavaatepeeglid. Kui eriotstarbelisel soomussõidukil on tuuleklaas või tagumises asendis oleva juhiistme seljatoest eespool asuv külgakna klaas kuulikindlast klaasist, siis nende läbipaistvus peab olema vähemalt 60%;
2) alates 1. jaanuarist 1985. a esmakordselt kasutusele võetud sõiduki aknaklaasid peavad olema E või e sertifitseeritud või DOT või SAE tähisega märgistatud. Enne 1. jaanuari 1985. a esmakordselt kasutusele võetud sõiduki aknaklaasid peavad olema valmistatud ohutust, purunemisel kildu mitteandvast klaasist või nendele tingimustele vastavast muust materjalist;
3) juhi või tema kõrvalistuja klaasipuhasti tööalas ei tohi olla liikluse jälgimist raskendavaid kahjustusi või mõrade kogumit, nn «päikest»
4) aknaklaaside katmiseks on keelatud kasutada materjale, mille mõjul võimendub valguse peegeldumine klaasilt;
5) E või e sertifitseeritud aknaklaaside asendamine DOT või SAE tähisega märgistatud aknaklaasidega on keelatud.
Kontrollimine:
1) TÜ – valguse neeldumismõõdiku ja vaatlusega;
2) TK ja TJV katsetustel vastavalt E-reegli nr 43/00 või direktiivi 92/22/EMÜ (paranduste direktiiv 2001/92/EÜ) metoodikale.
Eelnev info peaks olema piisav, et tuvastada oma autoklaaside toonimise legaalsus ja see, kas klaas on toonitud juba tehases või on seda hoopis tehtud hiljem.
Viimati muutis HawkHill, 06 Mai 2012, 23:14, muudetud 9 korda kokku.
- HawkHill
- Foorumi ja kodulehe admin
- Postitusi: 3323
- Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
- Telefon: 58043333
- Auto: VW CC Sport Plus
- Asukoht: Tallinn / Haapsalu
- Tänanud: 136 korda
- Tänatud: 128 korda
- Kontakt:
Re: Auto klaaside tehasetoonid, tähistused ja legaalsus.
Muide ma tean ka teist versiooni punktide jutust, mis ütleb, et punktide arv numbri ees või taga näitab võibolla kuud, mil klaas on toodetud. Sellele praegu 100% kinnitust veel pole. Kui see tõesti nii on, et punktid näitavad kuud, siis on äärmiselt kummaline, et minu auto klaasid on kõik toodetud eest taha igaüks järgneval kuul. Samalajal on klaaside tumenemine eest taha iga aknaga natuke enam tumenev. Keegi võiks seda punktide arvu ülekontrollida oma auto peal, mis on TINTED klaasiga.
[ Postitus tehtud Android'i kaudu ]
[ Postitus tehtud Android'i kaudu ]
-
- Huviline
- Postitusi: 427
- Liitunud: 24 Jaan 2007, 17:22
- Auto: 2.5 TDI
- Asukoht:
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: Auto klaaside tehasetoonid, tähistused ja legaalsus.
Mu passatil on esiklaasil 4 punkti küljeklaasidel on 2 punkti ja opelil on esiklaaasil 11 punkti.
Nii, et see ei saa tähendada tumeduse astet.
Nii, et see ei saa tähendada tumeduse astet.
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5297
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 61 korda
- Tänatud: 66 korda
Re: Auto klaaside tehasetoonid, tähistused ja legaalsus.
aga kui on lihtsalt tinted ilma numbrita kas siis pole toonklaas?
[ Postitus tehtud Mobile Device'i kaudu ]
[ Postitus tehtud Mobile Device'i kaudu ]
-
- Huviline
- Postitusi: 20
- Liitunud: 18 Veebr 2012, 16:58
- Telefon: 53829306
- Auto: Passat '91 2.0 85kw
- Asukoht:
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: Auto klaaside tehasetoonid, tähistused ja legaalsus.
Kas on ka (nt vanemate autode puhul) vahet kas on liimklaas või tihendiga klaas? Et kas see kuidagi markeeringus kajastub? Või on sama klaasi võimalik kasutada mõlemat moodi?
-
- Huviline
- Postitusi: 230
- Liitunud: 24 Apr 2006, 21:52
- Telefon: 5237O47
- Auto: Passat B4/B5.5
- Asukoht: Tallinn/Viljandi
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: Auto klaaside tehasetoonid, tähistused ja legaalsus.
Nii palju siis, et mu B5.5-l on kõik küljeklaasid 6 punktiga TINTED ees. Esimesed klaasid heledamad, tagumine ring tume. Seega "punktid näitavad tumedusastet" teooria ei tundu hetkel vettpidav.HawkHill kirjutas:Muide ma tean ka teist versiooni punktide jutust, mis ütleb, et punktide arv numbri ees või taga näitab võibolla kuud, mil klaas on toodetud. Sellele praegu 100% kinnitust veel pole. Kui see tõesti nii on, et punktid näitavad kuud, siis on äärmiselt kummaline, et minu auto klaasid on kõik toodetud eest taha igaüks järgneval kuul. Samalajal on klaaside tumenemine eest taha iga aknaga natuke enam tumenev. Keegi võiks seda punktide arvu ülekontrollida oma auto peal, mis on TINTED klaasiga.
[ Postitus tehtud Android'i kaudu ]
Viimati muutis MMargo, 06 Sept 2012, 22:54, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 28
- Liitunud: 24 Aug 2010, 19:53
- Telefon: 56737738
- Asukoht:
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: Auto klaaside tehasetoonid, tähistused ja legaalsus.
Need punktid seal näitavad jh, mitmendal kuul on tehtud, nt jaanuar 1 punkt veebruar 2 punkti jne. ja seal ees või taga olev number on aastaarvu lõpp millal tehti
Viimati muutis tarantel, 15 Sept 2012, 09:00, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 31
- Liitunud: 28 Apr 2010, 20:32
- Telefon: 56257962
- Auto: vw jetta 84.a BMW 524td 89.a
- Asukoht: Pärnumaa, Vändra vald, Kaisma
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: Auto klaaside tehasetoonid, tähistused ja legaalsus.
Kas need punktid mitte ei näita klaasi vastupanu jõududele, ennem purunemist?
- HawkHill
- Foorumi ja kodulehe admin
- Postitusi: 3323
- Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
- Telefon: 58043333
- Auto: VW CC Sport Plus
- Asukoht: Tallinn / Haapsalu
- Tänanud: 136 korda
- Tänatud: 128 korda
- Kontakt:
Re: Auto klaaside tehasetoonid, tähistused ja legaalsus.
Kõige "vettpidavam" tundub senini ikkagi väide, et punktide arv numbri ees või taga näitab tootmise kuud.fuse r32 kirjutas:Kas need punktid mitte ei näita klaasi vastupanu jõududele, ennem purunemist?
- argo
- Foorumi arendaja
- Postitusi: 2632
- Liitunud: 17 Dets 2009, 14:39
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 118 korda
- Tänatud: 64 korda
Re: Auto klaaside tehasetoonid, tähistused ja legaalsus.
Kirjutasin siis Mustamäe Möllerisse ja küsisin nende klaaside peal olevate tähistuste kohta ning nemad ei osanud mulle vastata ning soovitasid pöörduda Glass Drive või Autoklaas1 poole. Nii tegingi ja sain esimese vastuse Glass Drive-lt.
Ootan, kas tuleb teine vastus ka autoklaas1-lt. Kui tuleb, siis panen nende vastuse ka siia.Tere,
Sellelt lingilt leiate seletuse klaaside markeeringute kohta.
http://www.saint-gobain-sekurit.com/en/?nav1=faq" onclick="window.open(this.href);return false;
1. Antud kolm punkti tähendavat klaasi tootmise aastat ehk siis kolmas aasta (kas siis 2003 või 2013 olenevalt auto vanusest).
2. Nr. 2 tähendab klaasi tootmise kuud ehk siis veebruar.
3. TINTED tähendab, et tegemist on toonitud klaasiga. Klaaside tumeduse astet üldjuhul klaasidele ei märgita.
Parimate soovidega,
Sigrid Esken
GLASSDRIVE
Saint-Gobain Glass Estonia SE
Peterburi tee 38/3, Tallinn
Tel: +372 6996200
Kahe sõnaga, mis ajaks sysadminni närvi? Eile töötas; arenduses töötab; reedel laivi
- HawkHill
- Foorumi ja kodulehe admin
- Postitusi: 3323
- Liitunud: 03 Mai 2009, 23:51
- Telefon: 58043333
- Auto: VW CC Sport Plus
- Asukoht: Tallinn / Haapsalu
- Tänanud: 136 korda
- Tänatud: 128 korda
- Kontakt:
Re: Auto klaaside tehasetoonid, tähistused ja legaalsus.
► Näita Spoilerit
Pole veel näinud, et klaasil oleks number 12, mis peaks siis detsembrit tähistama.
Kui lugeda siin teemas MMargo postitust, siis tema auto klaasid peaks Sigridi jutu järgi võttes kõik olema toodetud 2006 aastal (siis enam Passat B5.5 ei toodetudki muide) ja minu autol siis on üldse iga klaas toodetud eri aastal peale auto tootmise aastat.
Huvitaval kombel on ka tootja Saint-Gobain jätnud ome kodukal nende punktide tähenduse lahti seletamata, et huvitavam vist oleks.
http://www.saint-gobain-sekurit.com/en/?nav1=faq" onclick="window.open(this.href);return false;
Ega midagi - ootame siis teist vastust ja vaatame, mis sealt huvitavat tuleb...
Re: Auto klaaside tehasetoonid, tähistused ja legaalsus.
Tere,
Sigrid Esken Glassdrivest väga ei eksinud. Osad tootjad tähistavad tootmisaastat ja kuud ainult täppidega, osad numbrite ja täppidega,
ning ka ainult numbritega.
Ehk siis antud juhul on klaas toodetud 2002 ja 3 kuu. Selgituseks link:
http://www.elsie.com.ua/eng/mark.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Parimat,
Meelis
Sigrid Esken Glassdrivest väga ei eksinud. Osad tootjad tähistavad tootmisaastat ja kuud ainult täppidega, osad numbrite ja täppidega,
ning ka ainult numbritega.
Ehk siis antud juhul on klaas toodetud 2002 ja 3 kuu. Selgituseks link:
http://www.elsie.com.ua/eng/mark.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Parimat,
Meelis
-
- Huviline
- Postitusi: 8
- Liitunud: 18 Apr 2012, 14:27
- Telefon: 514 3733
- Auto: Tigu
- Asukoht: Eestimaa
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: Auto klaaside tehasetoonid, tähistused ja legaalsus.
Otsapidi haakub selle teemaga ka minu juhtum- Golf MK1 omab kõiki klaase tähisega bronze-kaasa arvatud esiklaas. Mis tegelikult tähendab, et tegu on tehase toonklaasiga ja eepool b-piilarit sellist olla ei tohiks. Või??
- TiitRE
- Huviline
- Postitusi: 5373
- Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
- Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
- Tänanud: 117 korda
- Tänatud: 149 korda
Re: Auto klaaside tehasetoonid, tähistused ja legaalsus.
No vaevalt sel tehase toonil läbipaistvust alla 70% on?Kärumees kirjutas:Otsapidi haakub selle teemaga ka minu juhtum- Golf MK1 omab kõiki klaase tähisega bronze-kaasa arvatud esiklaas. Mis tegelikult tähendab, et tegu on tehase toonklaasiga ja eepool b-piilarit sellist olla ei tohiks. Või??
-
- Huviline
- Postitusi: 47
- Liitunud: 01 Nov 2012, 20:30
- Auto: VW Passat 1.9 TDI 81kW , 1998 'a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 0
- Tänatud: 1 kord
Re: Auto klaaside tehasetoonid, tähistused ja legaalsus.
Juhtusin kogematta sellele teemale ja sai kaa oma klaasid üle vaadatud, (tegemist universaal kerega Passat B5 )igal klaasil erinevad punktid peal, samuti ka toonituse tasemed erinevad, tuuleklaas 6, juhipoolne külg kuni pagasi luugini 7 ja sealt teisele poole pagassi poolne aken 7 taguistuja aken 4 ja kõrvalistuja aken 2, kuigi kõrvalistuja oma oli teise firma toodang, arvan et vahetatud, või ehk on sellel mingi mõte et auto paremal poolel peab parem nähtavus olema ? Keegi võiks ka seletada mida need erinevad astmed tähendavad protsentides vnii ?
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 7866
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 48 korda
- Tänatud: 229 korda
- Kontakt:
Re: Auto klaaside tehasetoonid, tähistused ja legaalsus.
Punktid on tootmise aeg, olenevalt tootja tähistusest, kas kuu või aasta.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
-
- Huviline
- Postitusi: 174
- Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
- Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
- Asukoht: Elva
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: Auto klaaside tehasetoonid, tähistused ja legaalsus.
Kui järgmine kord autoklaaside kohta küsimusi kellelgi tekib võib mulle postitada. Samuti kui kellelgi peaks autoklaasi vaja minema.
-
- Huviline
- Postitusi: 174
- Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
- Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
- Asukoht: Elva
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: Auto klaaside tehasetoonid, tähistused ja legaalsus.
Täpsustaksin paari punkti:
43R-00082
43R- tähistab vastavust standardile ECE R43 (tooteohutusstandard)
00348- sertifikaadi number
M40
M number on tootja märgistus mille kaks esimest numbrit
tähistavad klaasi paksust ja viimane number klaasi tooni:
kirgas klaas – MXX0
roheline klaas – MXX1
pronks klaas – MXX2
sinine klaas – MXX3
Lisaks on osadel klaasidel märgistus CCC mis tähendab homologeeringut ja on vajalik Hiina turu jaoks.
Seletan lahti ka palju kära tekitanud ... 2: punktid tähendavad tootmiskuud (antud juhul märts) ja 2 tähendab tootmisaasta viimast numbrit.
43R-00082
43R- tähistab vastavust standardile ECE R43 (tooteohutusstandard)
00348- sertifikaadi number
M40
M number on tootja märgistus mille kaks esimest numbrit
tähistavad klaasi paksust ja viimane number klaasi tooni:
kirgas klaas – MXX0
roheline klaas – MXX1
pronks klaas – MXX2
sinine klaas – MXX3
Lisaks on osadel klaasidel märgistus CCC mis tähendab homologeeringut ja on vajalik Hiina turu jaoks.
Seletan lahti ka palju kära tekitanud ... 2: punktid tähendavad tootmiskuud (antud juhul märts) ja 2 tähendab tootmisaasta viimast numbrit.
-
- Huviline
- Postitusi: 2576
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 32 korda
Re: Auto klaaside tehasetoonid, tähistused ja legaalsus.
Väike arusaamatus on küll jah klaasil nende punktide kohapealt. Viimane number näitab tootmis aastat,aga punktid ees`? Auto kõik jupid valmistatud oktoobris,novembris 93. aga klaasidel ikka kaks või kolm või neli punkti. Olen seda teemat jälginud (Hillar lihtsalt uuendas,värskendas teemat) ,autosid lammutades. Kui keegi ostab autot,hea näha kas klaas on vahetatud.(pätt käis sees ja mis siis,aga teadmiseks) kuid valmistamise aasta klaasile jääb. Kvartalit ei oska lugeda.kuid mis tähtsust sellel ka on. Kui kellelgil on klaasi valmistamise AASTA arvu eel näidata 12 punkti,siis kõik on ju (ingel ütleb) OK. Ootame tagasisidet.
-
- Huviline
- Postitusi: 174
- Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
- Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
- Asukoht: Elva
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: Auto klaaside tehasetoonid, tähistused ja legaalsus.
Autol ei saa olla kõik jupid valmistatud samal kuupäeval. Nii võivad olla need klaasid valmis tehtud aastaid enne kui reaalselt autot tootmagi hakatakse. Klaasi peal on ju ikkagi kirjas kuna klaas toodeti mitte auto. Ma ei viitsi kaheteistkümnest tüpist pilti teha, detsembris nägin selliseid klaase kümneid tuhandeid.
Aga üks pilt kus on rohkem täppe ka:
http://i.imgur.com/8p9QdEf.jpg?2" onclick="window.open(this.href);return false;
Aga üks pilt kus on rohkem täppe ka:
http://i.imgur.com/8p9QdEf.jpg?2" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimati muutis golfrace, 04 Jaan 2015, 05:53, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 25
- Liitunud: 05 Dets 2014, 22:53
- Auto: Golf4 Variant 1.6 FSI 81kw 2002
- Asukoht: Läänemaa
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: Auto klaaside tehasetoonid, tähistused ja legaalsus.
Sellel lehel on nende punktide ja aastanumbrite kohta täiendavat infot: http://www.classic-autoglas.com/der-sch ... sselt/9187" onclick="window.open(this.href);return false;
Selgus et on kolm viisi kuidas võidakse klaasi valmistamisaega markeerida - täpid enne ja pärast aastaarvu, täpid ees ja aastarv järgi, ning täpd aastaarvu kohal.
Varsti lasen oma masina esiklaasi ära vahetada kuna see juba väga kulunud ja kriimuline. Vastu päikest sõites sätendab nii et ei paista läbigi.
Mõtlesin siis enne vahetusse viimist järele uurida, kui vana see klaas on. Oli number 1 ja selle järel üks täpp. Ehk siis detsember 2001 (mõne päeva pärast saab siis 15 aastat vanaks).
Või äkki hoopis detsember 2011?
Mu Golf toodi Saksamaalt 2014 augustis. Vbl eelmine omanik on mõned aastad enne auto müümist klaasi vahetanud? Tõenäoliselt siiski mitte. Aga klaaside valmistajad võiksid ikka vähemalt kahe numbriga valmistamise aasta ära märkida.
Huvitav miks see üldse nii segane on? Miks detsembrit tähistab üks täpp, mitte aga kaksteist täppi? Kas poleks selguse nimel mõttekam valmistamise aeg otsast lõpuni numbritega ära märkida?
Selgus et on kolm viisi kuidas võidakse klaasi valmistamisaega markeerida - täpid enne ja pärast aastaarvu, täpid ees ja aastarv järgi, ning täpd aastaarvu kohal.
Varsti lasen oma masina esiklaasi ära vahetada kuna see juba väga kulunud ja kriimuline. Vastu päikest sõites sätendab nii et ei paista läbigi.
Mõtlesin siis enne vahetusse viimist järele uurida, kui vana see klaas on. Oli number 1 ja selle järel üks täpp. Ehk siis detsember 2001 (mõne päeva pärast saab siis 15 aastat vanaks).
Või äkki hoopis detsember 2011?
Mu Golf toodi Saksamaalt 2014 augustis. Vbl eelmine omanik on mõned aastad enne auto müümist klaasi vahetanud? Tõenäoliselt siiski mitte. Aga klaaside valmistajad võiksid ikka vähemalt kahe numbriga valmistamise aasta ära märkida.
Huvitav miks see üldse nii segane on? Miks detsembrit tähistab üks täpp, mitte aga kaksteist täppi? Kas poleks selguse nimel mõttekam valmistamise aeg otsast lõpuni numbritega ära märkida?