B5.5 Passat universaali tagaluuk ei avane.

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
Plinger
Huviline
Postitusi: 50
Liitunud: 07 Dets 2011, 08:47
Auto: Škoda Superb
Asukoht: Lõuna-Eesti

B5.5 Passat universaali tagaluuk ei avane.

Lugemata postitus Postitas Plinger »

Tere!
Mure nimelt universaal Passati tagaluugiga. Juba eelmiselt omanikult ostes, ei läinud põlema pagasiluuki avades pagasiruumi valgustus. Pirn ise terve. Samuti kui puldist uksed lukust lahti tegin ja avasin ainult tagaluugi, siis mõnekümne sekundi pärast läksid ülejäänud uksed lukku ja signa peale. Ehk siis luuk oli tegelikult lahti, aga auto sellest aru ei saanud, arvas, et oleks mõistlik uksed uuesti lukku panna, kuna keegi neid ei avanud.
Edasi: võibolla ei olnud see põhjus, aga... mingil hetkel salongist kütusepaagi luuki avada tahtes, tõmbasin kogemata kõrvalasuvat pagasi avamise nuppu. Pärast seda hakkas jama pihta. Luuk nimelt enam ei avanenud. Esimesel korral klõpsutasin luuki oma kümme minutit, siis ühel hetkel tuli lahti. Edasi töötas mitu nädalat korralikult, kuni nüüd nädal tagasi sama jama. Ja siis ei avanenud järjest oma pool tundi ja siis mingil hetkel täiesti lambist tuli lahti. Täna sama lugu. Kui lõpuks luugi lahti sain, kiskusin polstri maha ja uurisin süsteem, kõik pistikud vaatasin üle puhastasin ära, lasin kontaktide puhastamiseks mõeldud aerosooligi. Kõik luugiavamissüsteem toimis. Pisike pistik, mis läheb luku mehhanismi, mis luugi allosas ja luugi lukustab, see pistik oli veidi oksüdeerunud, puhastasin ka selle korralikult ära ja panin tagasi. Kõik toimis nagu kellavärk. Pagasiruumi ei läinud sellegipoolest põlema ja auto ei saanud endiselt aru, kas luuk on kinni või lahti. See mind eriti ei huvitanudki, kuna luugi avamise süsteem toimis ja see oli kõige tähtsam. Ladusin luugi kokku tagasi. Kõik toimis, toimis isegi see puldist ainult pagasiruumi lukust lahti tegemise nupp. Ma küll ei tea, kas see varem ka toiminud on, pole katsetanud. Kui kõik ideaalselt töötas, proovisin lolli peaga veel seda salongis asuvat pagasi avamise nuppu ja vot sulle nalja, tagaluuk enam ei avanenud. Ja ei ole avanenud praeguse hetkeni. Kas oli asi selles nupuvajutuses, seda ma ei tea, aga algselt see jama tekkiski selle nupu vajutusest või on siis lihtsalt meeletu asjade kokkulangevus.
Kui keegi selle masina lukustussüsteemiga sina peal on, siis abi ja nõuanded on vägagi oodatud. Lapsevanker on pagassis ja uksest ei mahu see isegi parema tahtmise juures välja. Jama kui palju.
Pikk jutt, aga ehk keegi viitsis lugeda ja oskab aidata.
Ette tänades,
Plinger
Viimati muutis argo, 27 Dets 2012, 09:42, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: Lisatud kategooria.

andres307
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 20 Veebr 2012, 09:37
Telefon: 53494341
Auto: vw multivan
Asukoht:
Tänanud: 2 korda

Re: B5.5 Passat universaali tagaluuk ei avane.

Lugemata postitus Postitas andres307 »

Pagasiruumi tule süütab lukumehanismis olev mikrolüliti-umbes 15 eur. Kui avada ainult luuk või mõni muu uks peale juhiukse ja siis uuesti kinni lüüa läheb minu passatil ka signa peale ja uksed lukku.Tagaluugi avanemist juhib väike mikromootor-ilmselt sellega mingi jama.Olen seda ise paar korda lahti kiskunud kuni lõpuks tüdinesin ja ostsin uue.Ei viitsi proovima minna aga kas luuki ei saanud võtmest vägisi lahti keerata,kui muidugi õnnestub võti lukuauku toppida.

Plinger
Huviline
Postitusi: 50
Liitunud: 07 Dets 2011, 08:47
Auto: Škoda Superb
Asukoht: Lõuna-Eesti

Re: B5.5 Passat universaali tagaluuk ei avane.

Lugemata postitus Postitas Plinger »

Mikromootor on korras. Selgus, et luugi lukustussüsteemini ei jõua voolgi. Kaitsmed terved, luugivahelised juhtmed samuti. Ilmselt tuleb viga edasi otsida keskluku ajust. Ja võtmega avamine on lootusetu üritus :)
Viimati muutis Plinger, 12 Okt 2012, 13:57, muudetud 1 kord kokku.

Plinger
Huviline
Postitusi: 50
Liitunud: 07 Dets 2011, 08:47
Auto: Škoda Superb
Asukoht: Lõuna-Eesti

Re: B5.5 Passat universaali tagaluuk ei avane.

Lugemata postitus Postitas Plinger »

Juhuks kui kellelgi peaks sama probleem kunagi esinema, siis seekord oli viga juhi jalge all asuva keskluku aju pistikutes, mis olid oksüdeerunud. Mingil imelikul kombel oli vesi mööda juhtmeid aju karpi jooksnud, karbi põhjast kallasin vee välja. Põranda vaip ja põhi ise täiesti kuivad. Selline lugu siis. Pagasiruumi tuli ei hakanud sellegipoolest tööle, ilmselt on siis asi selles mikrolülitis, mis lukumehhanismis on, aga niipalju kui ma seda uurisin, siis tundub, et see lüliti on sinna needitud ja eraldi vahetada ei anna.

2.5vw
Huviline
Postitusi: 253
Liitunud: 01 Nov 2009, 15:10
Telefon: 123456
Auto: vw2.5tdi
Asukoht: Tln
Kontakt:

Re: B5.5 Passat universaali tagaluuk ei avane.

Lugemata postitus Postitas 2.5vw »

saab vahetada ikka kui tahtist on, kuigi ise läxin ka lihtsama vastupanu teed ja ostin terve lukusti uue.
http://tibbudmed.ru/ecfda

wermecher
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 16 Aug 2012, 06:11
Auto: VW Passat B5.5 V5
Asukoht: Tartu

Re: B5.5 Passat universaali tagaluuk ei avane.

Lugemata postitus Postitas wermecher »

Äratan teema üles kuna pealkiri sobib täpselt minu probleemiga, aga minu murele pole ma leidnud lahendust ei välismaa ega siinsest foorumist. Loodan siiski selle peale, et kellegil on olnud sarnane mure ja aitab midagi kaasa rääkida. Nimelt autoks 2002a universaal passat B5.5 kerel. Tagaluuki saan ainult lahti manuaalselt võtmega keerates. Kõik võimaliku olen jõudnud juba lahti kiskuda ja üle kontrollida, aga nimelt pinge ei jõua üldse mootorini, mis tõmbab trossist luugi lahti. Sama trossi otsas on ka võtme mehhanism, kui manuaalselt võtit keerata. Käisin ka diagnostiga üle ja algselt ütles, et mikrolüliti viga luugi avamisnupus. Viga oli loogiline kuna polnud mul ostes saati luugi tagumine nupp töödanud kuna see oli roostes ja kinni kiilunud. Parandasin selle vea ära ja testriga mõõtes töötab see lüliti nüüd kenasti ja kõik liigub nagu peab. Samuti mõõtes pinget, siis jõuab luugi lülitini peale ~10-11V. Täna jõudsin nii kaugele, et kakkusin lahti rooli alumise armatuuri, et seal releesid ja kaitsmeid uurida. Lugesin justkui väljamaa foorumist, et kusagil peaks üks relee asuma, aga mina seda ei tuvastanud ja üldse oli minul seal palju vähem releesid, kui osal pildi peal. Ei oska kommenteerida kuna kõik nagu töötab. Kakkusin lahti ka juhi jalge aluse ja sealt sai välja võetud kontroll mooduli karp ja seda uuritud. Kõik oli ilus ja juhtmed korralikud, õige pisut oli niiskust trükiplaadil.
Kõik kaitsmed samuti ära kontrollitud ja terved. Diagnostiga proovitud ka erinevate luugi lüliti signaale ja näitab kenasti, et kui vajutan näiteks ukse küljes asuvat luugi nuppu, siis tuvastab vajutuse. Sama ka luugi küljes oleva lülitiga, näitab et töötab.

Ühesõnaga tahaks teada, mis moodi on üles ehitatud juhtahel mootorini, mis avab tagaluugi. Kuhu lähevad mootori pistikust minevad 2 kaablit (sinine,pruun)?
Kas lähevad otse kontrollerisse või on kusagil ikkagi mingi relee vahel, mida ma pole kontrollinud? Kaablid luugi ja kere vahel samuti üle vaadatud ja logistatud igalt poolt, ei midagi. Kõik kaablid tunduvad terved ja korras ja ilma igasugu defektita. Diagnost ei ütle enam ka ühtegi viga. Probleem peab olema kohas, kust "peaks" jõudma toide mootorini, sest ka mootori proovisin ma üle eraldi akuga ja andes talle sealt voolu. Aku oli küll tühi ja suutis välja anda vaid 9V, aga oli selgelt kuulda, et mootor reageeris ja tegi vähelt mingit klõpsu kuigi ei jõudnud nii madala pingega liikuda.

Suured tänud ette.

EDIT:

Täna mõtlesin, et proovin mõõta pinget otse kontrolleri pealt kuna skeemi pealt saan aru, et eraldi releed kusagil vahel pole. Kontrollerisse jookseb samuti sinine kaabel ja proovisin ka järgi, et tegemist peaks olema suhtkoht kindlalt sama kaabliga, mis jookseb mootori pistikupesasse. Lootsin järgi testida, et äkki on siiski kaabel kusagilt katki ja kontroller ise annab voolu välja, aga seda ta ei teinud. Vajutasin ukse küljes olevat nuppu ja puldil olevat nuppu, aga ei mingit pinget. Tõesti siis kontroller ise vigane? Mingi relee võiks nagu ka seal klõpsu teha enne mootorit, aga ei klõbise seal midagi peale suunatulede relee, kui puldi pealt nuppu vajutada. Vaikselt juba muutub tüütuks see vea leidmine.
Viimati muutis wermecher, 22 Aug 2014, 20:04, muudetud 4 korda kokku.

Vasta

Mine “Elektroonika”