Aku kontrollimine

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
passatvwb6
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 08 Apr 2019, 12:50
Asukoht: Eesti

Aku kontrollimine

Lugemata postitus Postitas passatvwb6 »

Tere!

Kuidas olla kindel, et hiljuti lisatud 2din androidi raadio ei tõmba akut tühjaks? Eelnev kogemus näitas, et isegi kui auto välja lülitatud ning raadio kinni pandud, tõmbas aku ikkagi mingi ajaga tühjaks. Peale seda on ostetud nüüd uus aku ning uus makk. Kuidas testeriga seda kontrollida, et uus makk ei tõmba uut akut tühjaks?

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5306
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 58 korda

Aku kontrollimine

Lugemata postitus Postitas J.Aru »

Kui ainult raadiot kontrollida tahta siis kõige lihtsam on eemaldada raadio kaitse ja kaitsme klemmide vahele ühendada ampermeeter. Tasub peale ampermeetri ühendamist paar minutit oodata, et raadio kindlasti "magama" läheks.

passatvwb6
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 08 Apr 2019, 12:50
Asukoht: Eesti

Aku kontrollimine

Lugemata postitus Postitas passatvwb6 »

Seisva mootoriga näitab multimeeter 0,00V. Kui raadio sisse lulitada siis naitab 0,02V. Seega ei võta akut?
Viimati muutis passatvwb6, 27 Juul 2020, 11:31, muudetud 2 korda kokku.

alkeemik
Klubiline
Postitusi: 2207
Liitunud: 29 Juun 2003, 14:26
Auto: Bora
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 112 korda

Aku kontrollimine

Lugemata postitus Postitas alkeemik »

passatvwb6 kirjutas: 27 Juul 2020, 11:16 Seisva mootoriga näitab ampermeeter 10,5V. Ehk siis raadio tarbib kõvasti akut kui auto ei käi?
Kuidas saab ampermeeter volte näidata? :O

passatvwb6
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 08 Apr 2019, 12:50
Asukoht: Eesti

Aku kontrollimine

Lugemata postitus Postitas passatvwb6 »

Kasutasin multimeetrit

Rooma
Huviline
Postitusi: 177
Liitunud: 29 Mär 2016, 12:24
Asukoht: Tartu ja selle ümbrus Jõgevani
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 7 korda

Aku kontrollimine

Lugemata postitus Postitas Rooma »

Multimeetril on ju ka A mõõtmise vahemik. Osade ampertangidega, millel on multimeetriga ühenduse võimalus, mõõdetakse mV piirkonnas .
Viimati muutis Rooma, 27 Juul 2020, 12:47, muudetud 1 kord kokku.
Originaal VCDS, Hex-can; KTS; OP - Com
Thinkdiag ...

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5479
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Peetri
Tänanud: 52 korda
Tänatud: 536 korda

Aku kontrollimine

Lugemata postitus Postitas jussike »

alkeemik kirjutas: 27 Juul 2020, 11:24
passatvwb6 kirjutas: 27 Juul 2020, 11:16 Seisva mootoriga näitab ampermeeter 10,5V. Ehk siis raadio tarbib kõvasti akut kui auto ei käi?
Kuidas saab ampermeeter volte näidata? :O
Siin ikka tõsiselt miskit puus, kui raadio suudab tekitada sellise pingelangu, on aku ikka väga küpse. Korras aku puhul peaks sellise tarbimise juures raadio juba ammu sul säraküünalt mängima.
Viimati muutis jussike, 27 Juul 2020, 14:14, muudetud 1 kord kokku.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

passatvwb6
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 08 Apr 2019, 12:50
Asukoht: Eesti

Aku kontrollimine

Lugemata postitus Postitas passatvwb6 »

Mis asendis multimeeter peab olema?

Rooma
Huviline
Postitusi: 177
Liitunud: 29 Mär 2016, 12:24
Asukoht: Tartu ja selle ümbrus Jõgevani
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 7 korda

Aku kontrollimine

Lugemata postitus Postitas Rooma »

10A peal, ja punase juhtme tõstad V "august" kolmandasse auku, kus on kirjas A
Originaal VCDS, Hex-can; KTS; OP - Com
Thinkdiag ...

Rooma
Huviline
Postitusi: 177
Liitunud: 29 Mär 2016, 12:24
Asukoht: Tartu ja selle ümbrus Jõgevani
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 7 korda

Aku kontrollimine

Lugemata postitus Postitas Rooma »

1595865300085215678721.jpg
1595865300085215678721.jpg (239.22 KiB) Vaadatud 6696 korda

Sedasi siis...ja vahele paned jadamisi, kas plussklemmi ja aku,-või miinusklemmi ja aku vahele
Muid pingeid sellise testri seadistusega mõõta ei tohi.
Viimati muutis Rooma, 27 Juul 2020, 17:58, muudetud 3 korda kokku.
Originaal VCDS, Hex-can; KTS; OP - Com
Thinkdiag ...

12345
Huviline
Postitusi: 45
Liitunud: 03 Veebr 2019, 01:48
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda

Aku kontrollimine

Lugemata postitus Postitas 12345 »

Kui tahad voolu(ampreid) mõõta, siis üks mõõtejuhe tõsta amprite mõõtmise porti, teine mõõtejuhe jääb COM porti.
Multimeetril vali alalisvoolu mõõteahel, vali 10A skaala sealt. Eemaldad massiklemmi akult. Üks testjuhe läheb massiklemmi külge ja teine aku miinusposti külge. Sulged puldist uksed ja vajadusel ka kapoti luku, kui seal lüliti peaks olema. Ootad mõned minutid, vajadusel kauem. Uued autod lähevad sleepi kuni TUND aega.
Hea voolutarbimise näit jääb keskmiselt 0,03A juurde(0,05A).

Sama saad ka teha radio kaitsme eemaldamisega ja mõõtmisega nagu akuklemmi puhul.

Pea meeles, et voolu mõõtmisel ühendadatakse multimeeter ahelaga jadamisi, ehk kogu tarbitav vool läbib multimeetrit!

Ära pärast unusta testjuhtme otsa ümber tõsta multimeetril, järgmine kord pinge mõõtmisel lased kaitsme läbi või sulavad testjuhtmed

tegelane5
Huviline
Postitusi: 183
Liitunud: 28 Dets 2005, 22:56
Asukoht:
Tänatud: 11 korda

Aku kontrollimine

Lugemata postitus Postitas tegelane5 »

alkeemik kirjutas: 27 Juul 2020, 11:24
passatvwb6 kirjutas: 27 Juul 2020, 11:16 Seisva mootoriga näitab ampermeeter 10,5V. Ehk siis raadio tarbib kõvasti akut kui auto ei käi?
Kuidas saab ampermeeter volte näidata? :O
Kui aus olla siis ampermeeter on voltmeeter mis näitab/mõõdab (misiganes) shundil tekkivat pingelangu ehk siis ikkagi pinget. Tavaliselt on shunt testri sees ja lastakse vool läbi testri aga tundub et shundina saab kasutada ka kaitset. Ise pole küll proovinud aga siin pinge langu kaitsmel (ehk siis voolu) mõõdetakse:
Viimati muutis tegelane5, 27 Juul 2020, 21:45, muudetud 1 kord kokku.

Rooma
Huviline
Postitusi: 177
Liitunud: 29 Mär 2016, 12:24
Asukoht: Tartu ja selle ümbrus Jõgevani
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 7 korda

Aku kontrollimine

Lugemata postitus Postitas Rooma »

See on veidi keerulisem aru saada, kui elektrist kauge inimene peab hakkama mV ümber arvestama
Viimati muutis Rooma, 27 Juul 2020, 22:07, muudetud 1 kord kokku.
Originaal VCDS, Hex-can; KTS; OP - Com
Thinkdiag ...

alkeemik
Klubiline
Postitusi: 2207
Liitunud: 29 Juun 2003, 14:26
Auto: Bora
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 112 korda

Aku kontrollimine

Lugemata postitus Postitas alkeemik »

tegelane5 kirjutas: 27 Juul 2020, 21:44 Kui aus olla siis ampermeeter on voltmeeter mis näitab/mõõdab (misiganes) shundil tekkivat pingelangu ehk siis ikkagi pinget.
Siiski ampermeeter näitab oma skaalal ampreid ehk siis voolu. See kuidas seda sisemiselt tehakse ei mängi rolli. Ja nagu sa tead, siis ampermeeter ühendatakse vooluringi tarbijaga jadamisi, voltmeeter rööbiti. Multimeeter oma nimeliselt juba suudab mõõta erinevaid asju ja näidata erinevaid ühikuid. Kui sa aga tahad mõõta ampermeetriga voolu kaitsmelt, siis näitab ampermeeter aiateibaid - kui sa just ei tea nii kaitsme takistust kui ka ampermeetri sisetakistust, siis võid näidu välja arvutada.
Viimati muutis alkeemik, 27 Juul 2020, 22:13, muudetud 1 kord kokku.

alkeemik
Klubiline
Postitusi: 2207
Liitunud: 29 Juun 2003, 14:26
Auto: Bora
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 112 korda

Aku kontrollimine

Lugemata postitus Postitas alkeemik »

tegelane5 kirjutas: 27 Juul 2020, 21:44 Ise pole küll proovinud aga siin pinge langu kaitsmel (ehk siis voolu).
Pingelang ei ole vool. Kaitse oma olekult on ju nn 0 takistusega võrreldes tarbija enda takistusega.

Rooma
Huviline
Postitusi: 177
Liitunud: 29 Mär 2016, 12:24
Asukoht: Tartu ja selle ümbrus Jõgevani
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 7 korda

Aku kontrollimine

Lugemata postitus Postitas Rooma »

Originaal VCDS, Hex-can; KTS; OP - Com
Thinkdiag ...

Vasta

Mine “Elektroonika”