vw T5.1 teise aku lisamine.

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
JETTAMEES
Huviline
Postitusi: 573
Liitunud: 30 Sept 2012, 16:32
Telefon: 56503745
Auto: Audi q7. Multivan
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas JETTAMEES » 06 Nov 2021, 12:22

Tere,kui keeruline on lisaaku paigaldamine? Et oleks kaks akut! Mida selleks vaja on?
Ja lisa küsimus, et kui soov akut uuendada kas on vaja arvutiga autole aku selgeks õpetada,nagu audide või on 2013 a.multivan veel piisavalt vana?
Tänud!

Alhambra
Huviline
Postitusi: 591
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 33 korda

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 06 Nov 2021, 17:18

Akut on vaja. Milleks seda vaja on üldse? Mingi camperi teema?

dub1
Huviline
Postitusi: 1378
Liitunud: 10 Okt 2010, 17:33
Telefon: 5 8257569
Auto: Passat b6.. 07a ja T5 multivan 2004
Asukoht: Viljandimaa, Järvamaa
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 30 korda

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas dub1 » 06 Nov 2021, 19:20

JETTAMEES kirjutas:
06 Nov 2021, 12:22
Tere,kui keeruline on lisaaku paigaldamine? Et oleks kaks akut! Mida selleks vaja on?
Ja lisa küsimus, et kui soov akut uuendada kas on vaja arvutiga autole aku selgeks õpetada,nagu audide või on 2013 a.multivan veel piisavalt vana?
Tänud!
Nt tellid kogu komplekti, kus õpetused ja asjad olemas.
Suvaline esimene mis ette jäi.
https://simplysplitcharge.co.uk/index.p ... uct_id=160

Kindlasti kui komplekti valid pead veenduma, et sinu autole sobib(sul vis nii uus et peaks olema smart relay ga versioon)
VäikeWürst - VW

JETTAMEES
Huviline
Postitusi: 573
Liitunud: 30 Sept 2012, 16:32
Telefon: 56503745
Auto: Audi q7. Multivan
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas JETTAMEES » 06 Nov 2021, 19:48

Alhambra kirjutas:
06 Nov 2021, 17:18
Akut on vaja. Milleks seda vaja on üldse? Mingi camperi teema?
Lol,akut kindlasti muidugi! Tegelikult suht väike aku on originaalis ja kasutan suht palju talvel webastot! On olnud juhuseid eelmine talv kui peale webastot vedas vaevaliselt käima!

JETTAMEES
Huviline
Postitusi: 573
Liitunud: 30 Sept 2012, 16:32
Telefon: 56503745
Auto: Audi q7. Multivan
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas JETTAMEES » 06 Nov 2021, 19:57

dub1 kirjutas:
06 Nov 2021, 19:20
JETTAMEES kirjutas:
06 Nov 2021, 12:22
Tere,kui keeruline on lisaaku paigaldamine? Et oleks kaks akut! Mida selleks vaja on?
Ja lisa küsimus, et kui soov akut uuendada kas on vaja arvutiga autole aku selgeks õpetada,nagu audide või on 2013 a.multivan veel piisavalt vana?
Tänud!
Nt tellid kogu komplekti, kus õpetused ja asjad olemas.
Suvaline esimene mis ette jäi.
https://simplysplitcharge.co.uk/index.p ... uct_id=160

Kindlasti kui komplekti valid pead veenduma, et sinu autole sobib(sul vis nii uus et peaks olema smart relay ga versioon)
See kit on muidugi hea võimalus,tänan! Pidasin silmas original teostust! Mida seal vaja oleks! Kindlasti leiaksin sellise variandi lammutustest kus teine aku peal-sealt saaksin kõik vajaliku aga ise nii loll et ei tea mida täpselt teise auto pealt maha kruvida! Juhtmestik-ilmselge aga veel mida,mida elektroonikat jne?

dub1
Huviline
Postitusi: 1378
Liitunud: 10 Okt 2010, 17:33
Telefon: 5 8257569
Auto: Passat b6.. 07a ja T5 multivan 2004
Asukoht: Viljandimaa, Järvamaa
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 30 korda

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas dub1 » 06 Nov 2021, 20:29

Juhiistme all olev kaitsmekarp ja reeleede pesad, ja seal all ka jäme mass kaabel ja mõned punased kaablid mis jooksevad mootori ruumi kaitmekarpi aku alla. Ja põhimõteliselt ongi kõik. Istme all on relee ja suur kaitse äkki oli 50a
VäikeWürst - VW

JETTAMEES
Huviline
Postitusi: 573
Liitunud: 30 Sept 2012, 16:32
Telefon: 56503745
Auto: Audi q7. Multivan
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas JETTAMEES » 06 Nov 2021, 20:39

dub1 kirjutas:
06 Nov 2021, 20:29
Juhiistme all olev kaitsmekarp ja reeleede pesad, ja seal all ka jäme mass kaabel ja mõned punased kaablid mis jooksevad mootori ruumi kaitmekarpi aku alla. Ja põhimõteliselt ongi kõik. Istme all on relee ja suur kaitse äkki oli 50a
Tänud!

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 06 Nov 2021, 21:39

Kas pole ohtu genekas maha tappa? Või siis laeb lihtsalt kahte akut poolikul? Või on juba julma varuga genekas pandud? Odavam ja mõttekam oleks vast korralik aku panna. AGM akud kannatavad päris tugevat retsimist ja taastub suht ruttu.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

Kasutaja avatar
siLc
Tunnustatud
Postitusi: 2050
Liitunud: 20 Juun 2010, 07:07
Auto: Passat B7 EcoFuel
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 166 korda

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas siLc » 06 Nov 2021, 21:50

Kui tahad originaallahendust, siis T5.1 teise aku ühendamist juhib läbi relee auto BCM. Releele tuleb vool mootoriruumi kaitsmekarbis 100A kaitsmelt SA3 ja peale releed on 80A kaitse. BCM tahab ka kodeerimist.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2564
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 08 Nov 2021, 19:20

Väike vastuolu tuleb sellest,et jutus mainitakse olevat kõik originaal. Kui on masinal webasto,siis on ka vastav aku selle tarbeks ,ja vastava ampriga generaator. Need andmed on jäetud ütlematta. Saa siis aru,kui väike on väike aku. Aga reegel on. Generaatori väljund võimsus amprites peab garanteerima aku laetavust,ilma et generaator üle kuumeneks. Siit edasi. Ega kaks akut imet ei tee,kui tarbija (webasto) võttis rohkem voolu kui generaator suudab tagasi anda. Ja loomulikult. Kui pikad sõidud üldse on?

Tanel8012
Huviline
Postitusi: 240
Liitunud: 30 Juul 2020, 19:01
Asukoht: Türisalu
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 18 korda

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas Tanel8012 » 08 Nov 2021, 20:50

arvatavasti teemaalgataja lasknud oma ainult mootoriga koos käiva webasto ümber progeda seisusoojendiks. originaalis on seisusoojendiga masinatel kaks akut just selleks tarbeks, et mitte stardiakut tühjaks tõmmata.

Rooma
Huviline
Postitusi: 176
Liitunud: 29 Mär 2016, 12:24
Asukoht: Tartu ja selle ümbrus Jõgevani
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 7 korda

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas Rooma » 09 Nov 2021, 07:42

Üks lihtsamaid mooduseid oleks lisa akule vedada Geneka pealt vool läbi suure relee... nn "paadi starteri" välise relee (89-100A) , mida juhiks siis nt gabariitide lülitamisega, et kui gabariidid pälevad, siis laeb akut ... Häda olukorras saaks ka kaäivitamisel abi teisest akust, lülitades sisse gabariidid .
Originaal VCDS, Hex-can; KTS; OP - Com
Thinkdiag ...

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1731
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
Asukoht: Tartu
Tänanud: 401 korda
Tänatud: 194 korda

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas etnies858 » 09 Nov 2021, 09:10

Peab olema one way süsteem nagu originaalis.

3000
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 19 Juun 2013, 21:37
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas 3000 » 17 Nov 2021, 20:43

Küsimus, mis andmetega on see istmealune aku mis gerole mõeldud? Palju Ah ja A

hode
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 09 Okt 2003, 17:33
Auto: VW T5 2007a.
Asukoht: lõunas
Tänanud: 0
Tänatud: 0

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas hode » 22 Nov 2021, 14:57

Siin on isegi õpetus koos piltidega ja ka vajalike materjalide loetelu https://www.dreamcampers.de/tipps-trick ... BCsten-t5/
parim enne möödumatu

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2564
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 22 Nov 2021, 18:53

Sellest keelest vast saan aru. Aga elektri skeemis on ju puudu teise relee lülitaja ja millal seda teha? Jääb ikka ütlemine. Kaks akut on mahtuvusega suuremad,kui üks. Aga T5 el on generaator 120 A ,või 140 A? Loll arusaamatu on minul nende akude kohapealt. Küsin,vastan. Nimelt,kui kasutad autol kohapeal seisusoojendit,või gerot. akut ju ei laeta,energiat ju läks. Starter autole,bussile. Jälle akule energija kadu. Ja nüüd mootor oma GENERAATORIGA kompentseerib seda elektri kadu,mida aku endast andis. Heasmõttes hoiatus. Juhul kui generaatorile on antud totaalne ülekoormus,on harjad rootoril sinised. Topelt aku võib olla,kuid kes teda laeb.

hode
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 09 Okt 2003, 17:33
Auto: VW T5 2007a.
Asukoht: lõunas
Tänanud: 0
Tänatud: 0

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas hode » 22 Nov 2021, 21:44

t6nis3 kirjutas:
22 Nov 2021, 18:53
Sellest keelest vast saan aru. Aga elektri skeemis on ju puudu teise relee lülitaja ja millal seda teha? Jääb ikka ütlemine. Kaks akut on mahtuvusega suuremad,kui üks. Aga T5 el on generaator 120 A ,või 140 A? Loll arusaamatu on minul nende akude kohapealt. Küsin,vastan. Nimelt,kui kasutad autol kohapeal seisusoojendit,või gerot. akut ju ei laeta,energiat ju läks. Starter autole,bussile. Jälle akule energija kadu. Ja nüüd mootor oma GENERAATORIGA kompentseerib seda elektri kadu,mida aku endast andis. Heasmõttes hoiatus. Juhul kui generaatorile on antud totaalne ülekoormus,on harjad rootoril sinised. Topelt aku võib olla,kuid kes teda laeb.
Releed lülitabki sellel skeemil "+OUT", mis tuleb siis genekast ja on eraldatud põhiakust. Mõlema laadimine toimub muidugi nagu ikka, siis kui mootor käib, kui palju genekas laadida suudab, on teine teema.
Mul on samuti saksas paigaldatud webasto, mis töötab nii seisusoojendusena kui ka sõidu ajal. Ma ise paigaldasin talle puldist juhtimise ka, et hommikul ei peaks külma autosse ronima.
Kuna buss minu käes alles esimest talve, siis ei oska ennustada, kas aku(uus) peab vastu. Kui jama tekib, siis paigaldan ka teise aku.

Edit: see oli lihtsalt esimene ettejuhtuv link googlest. Mina saan oma bussil asja veel lihtsamini lahendada: https://www.ebay.de/itm/184148413216?ha ... SwcCxhk6qN
T5.2 tahab signaali ajustkatkestusrelee juhtimiseks, T5.1 kohta momendil jään vastuse võlgu, peab uurima.
Viimati muutis hode, 22 Nov 2021, 22:02, muudetud 1 kord kokku.
parim enne möödumatu

hode
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 09 Okt 2003, 17:33
Auto: VW T5 2007a.
Asukoht: lõunas
Tänanud: 0
Tänatud: 0

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas hode » 23 Nov 2021, 17:07

JETTAMEES kirjutas:
06 Nov 2021, 12:22
Tere,kui keeruline on lisaaku paigaldamine? Et oleks kaks akut! Mida selleks vaja on?
Ja lisa küsimus, et kui soov akut uuendada kas on vaja arvutiga autole aku selgeks õpetada,nagu audide või on 2013 a.multivan veel piisavalt vana?
Tänud!
Lisan veel omalt poolt natuke infot. Üritasin asja endale natuke selgeks teha. Järelturu komplektidest sobib sinule see https://www.ebay.de/itm/184401504560?ha ... SwTFZhi-FJ See toimib samamoodi nagu originaal ja pole vaja jalgratast leiutada. Originaal toimib mootori töötamise ja mittetöötamise põhimõttel. Kui mootor seisab, on 2 akut omavahel lahti ühendatud ja kõik tarbijad võtavad voolu lisa akult, käivitusaku jääb puutumata. Kui mootor käivitada, hakkab laadima mõlemat akut korraga. Genekas peaks originaalis olema 150A, aga kui hirm on, siis on müügil ka 180A. Eelnev jutt oli 5.1 kohta.
Vanema T5 järelturu süsteem toimib natuke teistmoodi. Selle puhul ei ole oluline mootori töötamine, see töötab vastavalt pinge langemisele akudes. Ehk kui pinge on näiteks 13,2V, on akud kokku ühendatud ja tarbijad, mis on 2. aku taha ühendatud, tühjendavad mõlemat akut kuni teadud pinge langemiseni, näiteks 12,8V. Selle pinge saavutamisel lööb relee akud lahti ja tarbimine jätkub ainult 2. aku peal. Kui nüüd mootor käima panna, siis laeb genekas käivitusaku kõigepealt täis ja kui saavutab eelpool mainitud 13,2V, siis ühendab taha ka teise aku ja laeb ka selle täis. Selle lahenduse puhul pole vaja aju näppida :)
Lihtne ju :D
parim enne möödumatu

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2564
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 23 Nov 2021, 18:57

Ei ole lolle küsimust,kui küsimus on milleks selliseid,esmapilgul arusaamatuid elektri ,laadimise ja aku süsteemi panna. Tehasest muidugi. Inseneriga ei vaidle,kuid ,kuidas need matemaatikud ütlesid. Summa summaarum on sama. Vaata kus otsast tahes. Akut laeb ju ikka seesama generaator. Teema väliselt jutt. Oli ka omalajal,kui tuttav oma Audile pani ,,mega,, subfooferi ja kõlarid. Muusika vägev. Probleem oli,et aku ei kesta,ja ka järgmine.

JETTAMEES
Huviline
Postitusi: 573
Liitunud: 30 Sept 2012, 16:32
Telefon: 56503745
Auto: Audi q7. Multivan
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas JETTAMEES » 14 Mär 2022, 18:11

Suured tänud!

eavp
Huviline
Postitusi: 129
Liitunud: 19 Okt 2019, 23:06
Asukoht: Tallinna ümbruses
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 9 korda

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas eavp » 23 Apr 2022, 07:57

JETTAMEES kirjutas:
06 Nov 2021, 19:48
Alhambra kirjutas:
06 Nov 2021, 17:18
Akut on vaja. Milleks seda vaja on üldse? Mingi camperi teema?
Lol,akut kindlasti muidugi! Tegelikult suht väike aku on originaalis ja kasutan suht palju talvel webastot! On olnud juhuseid eelmine talv kui peale webastot vedas vaevaliselt käima!
Toyota esindus ütleks selle peale, ärge siis kasutage webastot.

Sõbral tööl käimise autoks 3 aastat vana 7 kohaline Toyota. Maksis mingi 42+ tuhat, aga pole nagu ikka õige auto ka 130kw juures. Ainus mis on hea, on kiirendus. Kahjuks ei ole nelivedu. Pärast esimest aastat ei jõudnud selle auto pisike aku pärast 10 minutit veega webastot enam Lõuna Eesti kliimas mootorit käima panna. Loogiliselt võttes siis garantii? Sealt siis õeldigi, et otsad liiga lühikesed ja ärge kasutage webastot. Akut välja ei vahetatud ja kuna auto tööandja nimel liisingus, siis jäigi nii. Webasto muide on peal tehase poolt panduna.
OLD VWS` DON´T LEAK OIL
THEY MARK THEIR SPOT!

Kasutaja avatar
Siim
Huviline
Postitusi: 2487
Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
Auto: A6 C7 BiTDI, b6 TDI
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 6 korda

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas Siim » 23 Apr 2022, 08:52

eavp kirjutas:
23 Apr 2022, 07:57
JETTAMEES kirjutas:
06 Nov 2021, 19:48
Alhambra kirjutas:
06 Nov 2021, 17:18
Akut on vaja. Milleks seda vaja on üldse? Mingi camperi teema?
Lol,akut kindlasti muidugi! Tegelikult suht väike aku on originaalis ja kasutan suht palju talvel webastot! On olnud juhuseid eelmine talv kui peale webastot vedas vaevaliselt käima!
Toyota esindus ütleks selle peale, ärge siis kasutage webastot.

Sõbral tööl käimise autoks 3 aastat vana 7 kohaline Toyota. Maksis mingi 42+ tuhat, aga pole nagu ikka õige auto ka 130kw juures. Ainus mis on hea, on kiirendus. Kahjuks ei ole nelivedu. Pärast esimest aastat ei jõudnud selle auto pisike aku pärast 10 minutit veega webastot enam Lõuna Eesti kliimas mootorit käima panna. Loogiliselt võttes siis garantii? Sealt siis õeldigi, et otsad liiga lühikesed ja ärge kasutage webastot. Akut välja ei vahetatud ja kuna auto tööandja nimel liisingus, siis jäigi nii. Webasto muide on peal tehase poolt panduna.
20min webastot = MIN 20 minti. webastoga autol peakski lisaks olema peal akulaadija(nt Defa või Calixi tootevalikust, hea mugav kasutada).

JETTAMEES
Huviline
Postitusi: 573
Liitunud: 30 Sept 2012, 16:32
Telefon: 56503745
Auto: Audi q7. Multivan
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas JETTAMEES » 24 Apr 2022, 00:32

hode kirjutas:
22 Nov 2021, 21:44
t6nis3 kirjutas:
22 Nov 2021, 18:53
Sellest keelest vast saan aru. Aga elektri skeemis on ju puudu teise relee lülitaja ja millal seda teha? Jääb ikka ütlemine. Kaks akut on mahtuvusega suuremad,kui üks. Aga T5 el on generaator 120 A ,või 140 A? Loll arusaamatu on minul nende akude kohapealt. Küsin,vastan. Nimelt,kui kasutad autol kohapeal seisusoojendit,või gerot. akut ju ei laeta,energiat ju läks. Starter autole,bussile. Jälle akule energija kadu. Ja nüüd mootor oma GENERAATORIGA kompentseerib seda elektri kadu,mida aku endast andis. Heasmõttes hoiatus. Juhul kui generaatorile on antud totaalne ülekoormus,on harjad rootoril sinised. Topelt aku võib olla,kuid kes teda laeb.
Releed lülitabki sellel skeemil "+OUT", mis tuleb siis genekast ja on eraldatud põhiakust. Mõlema laadimine toimub muidugi nagu ikka, siis kui mootor käib, kui palju genekas laadida suudab, on teine teema.
Mul on samuti saksas paigaldatud webasto, mis töötab nii seisusoojendusena kui ka sõidu ajal. Ma ise paigaldasin talle puldist juhtimise ka, et hommikul ei peaks külma autosse ronima.
Kuna buss minu käes alles esimest talve, siis ei oska ennustada, kas aku(uus) peab vastu. Kui jama tekib, siis paigaldan ka teise aku.

Edit: see oli lihtsalt esimene ettejuhtuv link googlest. Mina saan oma bussil asja veel lihtsamini lahendada: https://www.ebay.de/itm/184148413216?ha ... SwcCxhk6qN
T5.2 tahab signaali ajustkatkestusrelee juhtimiseks, T5.1 kohta momendil jään vastuse võlgu, peab uurima.
Sry,aga milline näeb välja T5.2?

JETTAMEES
Huviline
Postitusi: 573
Liitunud: 30 Sept 2012, 16:32
Telefon: 56503745
Auto: Audi q7. Multivan
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

vw T5.1 teise aku lisamine.

Lugemata postitus Postitas JETTAMEES » 24 Apr 2022, 00:39

Üldiselt sai uus aku peale pandud ja webastoga enam prob.pole! Jah,sai altoxi abil sõidusoojendist seisusoojendus tehtud! Sellepärast kah tehasest üks aku! Aga soov ikkagi teine aku lisada sest lisavarustust tuleb juurde! Ja genekas on originaalis 140A.

Vasta

Mine “Elektroonika”