T5 tagumised kojamehed

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
martinjev
Huviline
Postitusi: 67
Liitunud: 08 Sept 2014, 09:26
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

T5 tagumised kojamehed

Lugemata postitus Postitas martinjev » 19 Apr 2022, 14:46

Sai pandud "uued" kasutatud kojameeste mootorid tagaustele. Üks käib konstantselt koguaeg kui süüde sees on, teine ei liigu üldse, vahet pole mis asendis kojameeste kang on.
Küsimus targematele, kuidas see tagumiste kojameeste juhtimine peaks toimima, kas kuskil on mingi relee või on kogu elektroonika kojamehe mootori sees?
Viimati muutis martinjev, 19 Apr 2022, 14:47, muudetud 1 kord kokku.

Alhambra
Huviline
Postitusi: 594
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 33 korda

T5 tagumised kojamehed

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 19 Apr 2022, 16:47

Täpselt ei oska öelda, aga mootori sees ilmselt mingit elektroonikat süsteemi juhtimise osas küll pole.

Ju kala on hoopis seal kangi majanduse poolel
Viimati muutis Alhambra, 19 Apr 2022, 16:48, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5343
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 607 korda

T5 tagumised kojamehed

Lugemata postitus Postitas jussike » 19 Apr 2022, 17:46

Oled mõne T5 kojamehe mootori lahti võtnud, et tead rääkida?
Pidevalt töötav on niiskust saanud ja skeemi plaat oksüdeerunud. Kui on värskelt niiskust saanud, võib kuivatus ja puhastus veel päästa, kui juba roheline ja "õitseb", siis ei pruugi. Mittetöötav on ilmselt ära töötanud, kui voolud ikka peale tulevad.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Alhambra
Huviline
Postitusi: 594
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 33 korda

T5 tagumised kojamehed

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 19 Apr 2022, 22:45

Nagu ka postituses ütlesin, siis kindlalt ei tea, aga ei taha hästi uskuda, et mõlemat mootorit mis segast panevad, oleks loogiline hakata kuivatama.
Tundub, et sina oled neid siis täpsemalt lammutanud.
Äkki selgitad, mis seal mootori sees siis on ja mis mida juhib.
Aitäh ;)

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5343
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 607 korda

T5 tagumised kojamehed

Lugemata postitus Postitas jussike » 19 Apr 2022, 23:40

Väike skeemi plaat, mis märjaks saades käsib mingil põhjusel mootoril koguaeg käia. Paaril korral on õnnestunud ka kuivatamisega päästa, kuna oleme alg faasis jaole saanud.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Alhambra
Huviline
Postitusi: 594
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 33 korda

T5 tagumised kojamehed

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 19 Apr 2022, 23:46

Olgu :D Ei viitsi siin kellegiga vaielda. Tundub ebareaalne ikka natuke, aga teema algataja ehk siis annab siia ka teada kas kuivatamine aitas ;)

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1731
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
Asukoht: Tartu
Tänanud: 401 korda
Tänatud: 194 korda

T5 tagumised kojamehed

Lugemata postitus Postitas etnies858 » 20 Apr 2022, 07:26

Mis seal ebareaalset? Võta mootor lahti ja siis jaga oma tarkusi uuesti. Üsna tüüpiline, et mootori sees rajad mädanevad ära või lähevad lühisesse teise rajaga ja käivad konstantselt või ei liigu üldse.

martinjev
Huviline
Postitusi: 67
Liitunud: 08 Sept 2014, 09:26
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

T5 tagumised kojamehed

Lugemata postitus Postitas martinjev » 20 Apr 2022, 09:00

Uurisin, mootori juures on jah väike trükiplaat, mida ilma lahtijootmata saab puhastada ainult ühelt poolt. Ja seal on niiskus kallal käinud tõesti. Ilmselt siis see elektroonika juhib ka intervalli ja eraldi releed vms pole.

Alhambra
Huviline
Postitusi: 594
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 33 korda

T5 tagumised kojamehed

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 20 Apr 2022, 11:24

Sel juhul vast kasulikum uued mootorid üldse tellida. Kui see mädanemine nii teemas nendega on. Lõpuks ostad viis paari kasutatuid enne kui lõpuks töötavad mootorid saad.
Kuidas see vesi sinna sisse üdse saab?
Ukse sees võiks ju olla ikka üsna kuiv keskkond. Vähemalt lainetada ei tohiks seal küll midagi. Kondents?

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5343
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 607 korda

T5 tagumised kojamehed

Lugemata postitus Postitas jussike » 20 Apr 2022, 11:40

Kojamehe võllist läheb pesuvesi läbi, eks see lekib ja uputabki ploki ära.
Kes tänasid kasutajat jussike selle postituse eest:
etnies858
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

martinjev
Huviline
Postitusi: 67
Liitunud: 08 Sept 2014, 09:26
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

T5 tagumised kojamehed

Lugemata postitus Postitas martinjev » 26 Apr 2022, 09:46

Njh, kiskusin lahti. Niiskust natuke on skeem saanud aga ootasin palju hullemat.
Kas oskab ehk keegi aidata juhtmete skeemiga (pinout). Kuna doonorauto uksejuhtmestik ei sobinud minuomaga 1:1 siis on väike kahtlus veel et äkki on kojamehe pistikus ka juhtmed teisiti?

Järgmistele avastajatele infot, mis mootori seest leida võib :)
Pilt

Pilt
Viimati muutis martinjev, 26 Apr 2022, 09:53, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5343
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 607 korda

T5 tagumised kojamehed

Lugemata postitus Postitas jussike » 26 Apr 2022, 09:58

Kui mootor on õige, siis kuidas saab pinuot erineda?
Sama mootorit kasutati 2003-2015.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3372
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 808 korda
Tänatud: 131 korda

T5 tagumised kojamehed

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 26 Apr 2022, 11:15

See üldse näeb samasugune välja nagu passat b5 või golf 4 oma. :)
Et võib vabalt kattuda mõne teise masinaga veel.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

Kasutaja avatar
siLc
Tunnustatud
Postitusi: 2051
Liitunud: 20 Juun 2010, 07:07
Auto: Passat B7 EcoFuel
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 166 korda

T5 tagumised kojamehed

Lugemata postitus Postitas siLc » 26 Apr 2022, 11:41

Varuosakoodis vaatab vastu 7H0...see on T5-le algupärane osa.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5343
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 607 korda

T5 tagumised kojamehed

Lugemata postitus Postitas jussike » 26 Apr 2022, 11:53

Ei näe selles listis teisi mudeleid:
image.png
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3372
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 808 korda
Tänatud: 131 korda

T5 tagumised kojamehed

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 26 Apr 2022, 14:18

Loete ka või lihtsalt mölisete? :D
Näeb enamvähem sama välja. :D
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5343
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 607 korda

T5 tagumised kojamehed

Lugemata postitus Postitas jussike » 26 Apr 2022, 14:38

Möliseme
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

eavp
Huviline
Postitusi: 129
Liitunud: 19 Okt 2019, 23:06
Asukoht: Tallinna ümbruses
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 9 korda

T5 tagumised kojamehed

Lugemata postitus Postitas eavp » 26 Apr 2022, 16:28

Näiteks T4 on küll juhtmestikud erinevad. (luugi omad) Sõltub juba sellest, kas tagumise kojamehe intervalli nupp on kojameeste kangi küljes, või intervalli taga ei olegi. Lihtsalt tavalise mootori külge toppimisel saab millegipärast palju tulist pistikut. Minu elektriku kalduvustega luksepal see õnnestus, kui mul kahe T4 bussi tagaluugid omavahel ära vahetas ja arvas, et kojamehe mootorid on ühesugused, mis neist ikka ümber tõsta.
OLD VWS` DON´T LEAK OIL
THEY MARK THEIR SPOT!

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5343
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 607 korda

T5 tagumised kojamehed

Lugemata postitus Postitas jussike » 26 Apr 2022, 17:05

Mõlisen edasi, kahte erinevat põlvkonda pole nagu mõtet omavahel võrrelda,
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3372
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 808 korda
Tänatud: 131 korda

T5 tagumised kojamehed

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 26 Apr 2022, 19:00

Mõttele te ikka pihta ei saa. :D
Annan alla. :P
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

GTI
Moderaator
Postitusi: 7833
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 176 korda

T5 tagumised kojamehed

Lugemata postitus Postitas GTI » 27 Apr 2022, 08:55

Luukpära/universaal sõiduauto ja ustega bussi kojameeste ajamil on juba erinevad töötsoonide suurused e. käiguulatus (ca 180 kraadi vs. alla 90).
Kes tänasid kasutajat GTI selle postituse eest:
jussike
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3372
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 808 korda
Tänatud: 131 korda

T5 tagumised kojamehed

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 27 Apr 2022, 09:48

Teil ikka lugemis oskust vaja arendada ka. Sarnane näeb välja mitte sama! :D
Mootor on sama. Korpus isegi paistab sama. See suur hammaratas pane millise mudel oma on vaja kas siis keerab 90 kraadi või 180 või vasakult paremale või vastupidi.
Pistikut ma pildilt ei näe ja elektroonika võib olla midagi muud. :D
Aga jah laske edasi. Egas siis rong seisma jää. :P
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

martinjev
Huviline
Postitusi: 67
Liitunud: 08 Sept 2014, 09:26
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

T5 tagumised kojamehed

Lugemata postitus Postitas martinjev » 01 Mai 2022, 09:34

Igastahes, fendernetist sain vasakpoolse väga korraliku mootori, mis pärit 2011.a bussilt (mul 2004) ja töötab täpselt nii nagu peab. Seega kokkuvõtvalt, minuomadel ongi elektroonika nahkas ilmselt.
Viimati muutis martinjev, 01 Mai 2022, 09:35, muudetud 1 kord kokku.

Vasta

Mine “Elektroonika”