AGM aku ja laadimine

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Kasutaja avatar
Escobar1
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 18 Okt 2020, 16:38
Telefon: +37255606240
Auto: Passat B6
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 5 korda

AGM aku ja laadimine

Lugemata postitus Postitas Escobar1 » 10 Okt 2022, 17:23

Tervitused kaasmaalased. Hakkas mulle ka tasapisi väike mure tekkima ja tasa ja targu erimevatele sümptomitele jälile jõudes hakkas lahti rulluma mingi suurem probleem. Nimelt hakkas tagaklaasisoojendus jupsima. Seda tööle pannes hakkas indikaatortuluke nupul ainult vilkuma ja soojendama ei hakanud. Uurisin veidi ja arvati, et seoses pingega või aku laadimisega mingi "kala". Samas suvalisel ajal hakkas ka tööle ja siis jälle kadus ära.
Tööjuures oli olemas ametlik seade millega aku järelejäänud eluiga mõõta ja lisaks ka tavaline voltmeeter sai auto juurde kaasa võetud.

Mõõtsime siis algul EN2 testiga aku jäägi ära. See näitas 52%. (aku vanus 1.5 aastat, AGM geelaku) Mõõtsime ka laadimist. Sealt avastasimegi järgmise häda. Nimelt peale auto käivitamist on laadima hakkamisel viivitus. Umbes 2 sekundit. Siis hakkab laadima nii nagu peab. Jõudsime järeldusele, et see on akule teinud "kiire" lõpu. Aku ise veel toimib ja ei ole probleeme käivitamisel ega midagi. Geneka peal vahetati ka see tablett eelmise talve hakul, kuna siis kadus laadimine üldse ära ja see jupp andis otsad. Nüüd küsimused.

Auto on siis Passat b6 2.0 diisel Start stop süsteemiga, sellest ka AGM aku valik.

*Kas AGM aku peabki 2 aastat vastu pidama?

*Kas ja miks on autot käivitades kahe sekundiline viivitus geneka laadima hakkamisel?

*Kui kellegi arvates on süsteemis viga, siis kust seda otsima hakata?

Kui kellelgi on täiendavaid küsimusi, siis vastan meeleldi. Võib olla ei saanud kõik kirja.
Viljandi ümbruses võin aidata OBD2 veakoode lugeda ja kustutada!

Kasutaja avatar
kaupo51
Huviline
Postitusi: 186
Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 22 korda

AGM aku ja laadimine

Lugemata postitus Postitas kaupo51 » 10 Okt 2022, 19:41

Mina arvan, et AGM aku (tegelikult ka tavaline autoaku) võiks vastu pidada rohkem kui 2 aastat. Sa oled kenasti kirja pannud ühe numbri- 52%. Aga jätnud kirja panemata mõned numbrid. Generaatori laadimispinge tühikäigul? Kas see pööretel muutub? Kui panna autol palju tarbijaid "taha", kas laadimispinge muutub? Aku klemmipinge peale öö otsa seismist, enne kui auto käivitada?
AGM ja geelaku ei ole päris samad. Lihtsalt silmaringi laiendamiseks.

Kasutaja avatar
Siim
Huviline
Postitusi: 2487
Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
Auto: A6 C7 BiTDI, b6 TDI
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 6 korda

AGM aku ja laadimine

Lugemata postitus Postitas Siim » 10 Okt 2022, 21:16

Aku eluiga oleneb paljuski sellest, kuidas autot kasutada. Kui autoga sõidetakse päevas 10-15km ja sinna sisse jääb 4x käivitust, siis arvan et 2a on se aku väga hästi vastu pidanud.
Kui kasutate autot vähe(lühikesed otsad), siis on kindlasti vajalik aku lisaks/juurde laadimine tavalise akulaadijaga. Tegelikult ei ole isegi vahet, 100% täis ei lae ükski auto generaator auto akut.

2sekundit peale käivitust ei ole midagi eriskummalist, see on täiesti normaalne ja se kindlasti ei tapa kuidagi akut.

Mis tähendab “52%”? Aku laetus?
Sooviks näha seda testri väljavõtet. Lisaks soovitaks uuesti aku täis laadida ja siis alles test teha.
Viimati muutis Siim, 10 Okt 2022, 21:16, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Escobar1
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 18 Okt 2020, 16:38
Telefon: +37255606240
Auto: Passat B6
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 5 korda

AGM aku ja laadimine

Lugemata postitus Postitas Escobar1 » 11 Okt 2022, 11:12

kaupo51 kirjutas:
10 Okt 2022, 19:41
Mina arvan, et AGM aku (tegelikult ka tavaline autoaku) võiks vastu pidada rohkem kui 2 aastat. Sa oled kenasti kirja pannud ühe numbri- 52%. Aga jätnud kirja panemata mõned numbrid. Generaatori laadimispinge tühikäigul? Kas see pööretel muutub? Kui panna autol palju tarbijaid "taha", kas laadimispinge muutub? Aku klemmipinge peale öö otsa seismist, enne kui auto käivitada?
AGM ja geelaku ei ole päris samad. Lihtsalt silmaringi laiendamiseks.
Tänud kirjutamast.

1. Generaatori laadimispinge on 14.7 kandis mäletamistmööda.
2. Pööretel see ei muutu.
Tarbijatega laadimispinge ei muutunud.
3. Klemmipinget hommikul pole mõõtnud.
4. Tänud silmaringi laiendamast. Siis on tegu lihtsalt AGM akuga.
Viljandi ümbruses võin aidata OBD2 veakoode lugeda ja kustutada!

Kasutaja avatar
Escobar1
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 18 Okt 2020, 16:38
Telefon: +37255606240
Auto: Passat B6
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 5 korda

AGM aku ja laadimine

Lugemata postitus Postitas Escobar1 » 11 Okt 2022, 11:21

Siim kirjutas:
10 Okt 2022, 21:16
Aku eluiga oleneb paljuski sellest, kuidas autot kasutada. Kui autoga sõidetakse päevas 10-15km ja sinna sisse jääb 4x käivitust, siis arvan et 2a on se aku väga hästi vastu pidanud.
Kui kasutate autot vähe(lühikesed otsad), siis on kindlasti vajalik aku lisaks/juurde laadimine tavalise akulaadijaga. Tegelikult ei ole isegi vahet, 100% täis ei lae ükski auto generaator auto akut.

2sekundit peale käivitust ei ole midagi eriskummalist, see on täiesti normaalne ja se kindlasti ei tapa kuidagi akut.

Mis tähendab “52%”? Aku laetus?
Sooviks näha seda testri väljavõtet. Lisaks soovitaks uuesti aku täis laadida ja siis alles test teha.
Tere. Tänud vastamast. Sõidud jäävad enamasti 25 ja 35km vahele 4x käivitus. Aku sai täis laetud ja peale seda oli testi tulemus sama. Panen testi tulemuse ka siia. Numbrid veidi hägused, aga sellised numbrid.
Pilt
Viljandi ümbruses võin aidata OBD2 veakoode lugeda ja kustutada!

Kasutaja avatar
kaupo51
Huviline
Postitusi: 186
Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 22 korda

AGM aku ja laadimine

Lugemata postitus Postitas kaupo51 » 11 Okt 2022, 17:24

Mul on kogemus Boschi akutestriga BAT 131, aga ka paljud teised akutestrid töötavad samal põhimõttel. Sina sisestad testrisse aku pealt külmkäivitusvoolu numbri (näit. 850 A EN järgi). Tester teeb testi ja annab protsendi palju justkui sellest numbrist järgi on, lisaks veel pinge voltides ja hinnangu (hea, välja vahetada, laadida vms). Vastus Siimule peitus eelmises lauses. Rahvakeeli on akust järgi 52%, mida iganes see number siis täpselt tehnilises mõttes tähendab. Laadimispinge 14,7 V on päris kõrge, aga AGM aku puhul vist isegi lühiajaliselt lubatav (mõni targem võiks seda kommenteerida). AGM akudest saab lugeda
https://auto.geenius.ee/blogi/autoekspe ... seda-vaja/
https://forte.delfi.ee/artikkel/8305657 ... i-tavaline
Samuti lühendab aku eluiga webasto eelsoojendi, mingi võimas helisüsteem. Aga seda teemaalgataja akut võiks testida veel mõne teise akutestriga.

Kasutaja avatar
Escobar1
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 18 Okt 2020, 16:38
Telefon: +37255606240
Auto: Passat B6
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 5 korda

AGM aku ja laadimine

Lugemata postitus Postitas Escobar1 » 11 Okt 2022, 19:02

Võin 14.7 osas eksida, kuna kõrvaltvaatajana ei pannud päris korrektset näitu tähele, aga öeldi et hea. Nii tarbijatega kui ka lihtsalt niisama.

Võib olla erilist probleemi ei olekski, kui oleks mõistlik seletus sellele, miks tagaklaasisoojenduse indikaatortuli vilkuma hakkas. Praegu näiteks töötas. Proovin mõne korra veel, kui sõitmas käin. Äkki oli aku pinge madal ja peale korrektset laadimist on tegelikult kogu probleem lahenenud?
Viljandi ümbruses võin aidata OBD2 veakoode lugeda ja kustutada!

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2549
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

AGM aku ja laadimine

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 13 Okt 2022, 15:17

Laadimine olgu ideaalis 14,4. Kuldne kesk tee.

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

AGM aku ja laadimine

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 14 Okt 2022, 07:25

t6nis3 kirjutas:
13 Okt 2022, 15:17
Laadimine olgu ideaalis 14,4. Kuldne kesk tee.
Tänud info eest, ma lähen ütlen nüüd genekale edasi. :D
Kes tänasid kasutajat JaanusVambola selle postituse eest:
MustVälk
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

Kasutaja avatar
Escobar1
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 18 Okt 2020, 16:38
Telefon: +37255606240
Auto: Passat B6
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 5 korda

AGM aku ja laadimine

Lugemata postitus Postitas Escobar1 » 03 Dets 2022, 12:36

Lihtsalt infoks, et peale aku korralikku laadimist on tagaklaasi soojenduse probleem kadunud. Kuna akut polnud peale paigaldust korralikult laetud umbes aasta aega, siis võis see blinkimine olla seotud hädise särtsuga. Muud seletust ise hetkel anda ei oska.
Viljandi ümbruses võin aidata OBD2 veakoode lugeda ja kustutada!

anonymous2
Klubiline
Postitusi: 817
Liitunud: 28 Okt 2013, 08:09
Auto: Vw Passat Alltrack 4Motion 2014
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Tänanud: 114 korda
Tänatud: 55 korda

AGM aku ja laadimine

Lugemata postitus Postitas anonymous2 » 03 Dets 2022, 20:14

Mul vilgutas tagaklaasi tulukest mingi kuu tagasi. Täna vedas ennast kuidagi käima ja aku indikaator säras punaselt kellades.( mõned minutis hiljem kustus) Mis siis ikka äia juurde ja saba taha. Indikaator laadial veerandi peale. Sai särst uuesti ära laetud ja aamen. (Kuna tavaliselt kevadel ja sügisel laen mõlemad akud ära, siis see sügis jäi see tegemata ja vitsad) Aku 2014a tehase agm. Homme siis tagumise aku laadimine.
Viimati muutis anonymous2, 03 Dets 2022, 20:19, muudetud 1 kord kokku.
"When I die, bury me face down so the world can kiss my ass."

Vasta

Mine “Elektroonika”