Vw Passat B8 aku laadimine.

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Kasutaja avatar
-MarT-
Huviline
Postitusi: 90
Liitunud: 31 Juul 2009, 22:24
Asukoht: Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Vw Passat B8 aku laadimine.

Lugemata postitus Postitas -MarT- » 13 Dets 2022, 11:34

Oskab keegi asjaliku nõu anda kuidas vw passat b8 2.0 110kw agm akut laadida. Laadija on olemas mis sobib agm akude jaoks. Kuna auto webastoga mudel siis aku on pagassis. Kas peaks ühendama laadijs otse akule või kasutama kapoti all olevat + klemmi? Googeldades leitsin ainult kapoti all oleva aku laadimis judendi. Kus ühendatakse + otse akule ja - kere küljes olevale ühendusele.

Kasutaja avatar
kraff
Klubiline
Postitusi: 709
Liitunud: 28 Jaan 2017, 08:13
Auto: Passat B8 / Tiguan Allspace Highline
Asukoht: Tallinn/Võru
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 53 korda

Vw Passat B8 aku laadimine.

Lugemata postitus Postitas kraff » 13 Dets 2022, 11:59

Mina kasutasin mootoriruumis olevaid ja laadisin sealtkaudu. Aku oli samuti taga.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Vw Passat B8 aku laadimine.

Lugemata postitus Postitas tlauri » 13 Dets 2022, 14:42

Kindel põhjus peab olema, et selle põlvkonna autol laadida akut otse akuklemmidel(!)

Midagi hullu ei juhtu, kui otse akuklemmidel laadida, aga peab teadma selle tagajärgi. Põhiline, mida peab arvestama on see, et pärast otse akuklemmidel laadimist ei tea auto energiamoodul nendest nihutatud elektronidest mitte midagi ehk auto juhtmooduli jaoks on aku endiselt tühi ning energia jaotusel rakendatakse vastavat algoritmi, kus prioriteet on mootori käivitus ning laadimine. Kõik muudel tilu-lilu prioriteediga moodulitelt võetakse elu ära ning saavad selle tagasi, kui käivitusjärgselt laadimiselt üle jääb (kliima, raadio jne...).
Kui aku sai laetud siis üldiselt jagab energiamoodul selle matsu kiiresti ära, et kasutaja on/oli saabas ning pealtnäha võib kõik OK olla. Tegelikult "mürab" energiamoodul mingi 24h selle sündmuse heastamise ja korrastusega ehk mõõdab akulaetuse astme, temperatuuri ja salvestab andmed järgmise käivituse jaoks.

Pikk jutt lühidalt: tahate vähem endale/autole sekeldusi korraldada, laadige akut läbi auto energiamooduli ehk klemmidel, mis on mootoriruumis.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

Vw Passat B8 aku laadimine.

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 13 Dets 2022, 20:38

Aga mis põhjusel see moodul sellest aru ei saa, et aku näitajad paranevad isegi kui otse akut laadida? Hetkel tundub, et ühe külje pealt on see moodul ülimalt tark ja teise külje pealt natuke saamatu.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

Kasutaja avatar
kaupo51
Huviline
Postitusi: 186
Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 22 korda

Vw Passat B8 aku laadimine.

Lugemata postitus Postitas kaupo51 » 13 Dets 2022, 21:00

Kas siin veel seda ohtu ei ole, et kui laadija on väikese võimsusega, siis "ärkavad" autol olevad plokid ülesse ja tarbivad osa laadija poolt antud voolust ära ja akut nii väga ei laetagi? Mis siis juhtub kui laadimise ajaks üks akuklemm lahti ühendada ja ühendada laadija otse akuklemmidega?
Viimati muutis kaupo51, 13 Dets 2022, 21:01, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
kraff
Klubiline
Postitusi: 709
Liitunud: 28 Jaan 2017, 08:13
Auto: Passat B8 / Tiguan Allspace Highline
Asukoht: Tallinn/Võru
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 53 korda

Vw Passat B8 aku laadimine.

Lugemata postitus Postitas kraff » 13 Dets 2022, 21:08

kaupo51 kirjutas:
13 Dets 2022, 21:00
Kas siin veel seda ohtu ei ole, et kui laadija on väikese võimsusega, siis "ärkavad" autol olevad plokid ülesse ja tarbivad osa laadija poolt antud voolust ära ja akut nii väga ei laetagi? Mis siis juhtub kui laadimise ajaks üks akuklemm lahti ühendada ja ühendada laadija otse akuklemmidega?
Nii mõnigi masin unustab akult juhet maha võttes oma moodulite sätted ja siis juba vaja esinduse või mõne teise pädeva isiku abi vaja.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5320
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 601 korda

Vw Passat B8 aku laadimine.

Lugemata postitus Postitas jussike » 13 Dets 2022, 21:12

Lugege kasutus juhendit. Milleks on vaja ise leiutada mingeid ime teid nii lihtsale asjale.
Tee kapott lahti, Klemmid karjuvad sulle näkku, miks peaks pagasnikust otsima polstrite alt erinevaid võimalusi?

Kui Insener on mooduli sellisena välja mõelnud, et valelt poolt lähenemine ei sobi, siis miks on vaja hakata üldse heietama, et kas nii või naa ei saaks.

Miks peaksid mingid plokid suvalisel hetkel ärkama ja voolu hakkama tarbima?
Kes tänasid kasutajat jussike selle postituse eest:
margus
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Kasutaja avatar
kaupo51
Huviline
Postitusi: 186
Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 22 korda

Vw Passat B8 aku laadimine.

Lugemata postitus Postitas kaupo51 » 13 Dets 2022, 21:22

Mul oli suvel juhtus VW T-Rociga. Naabrimehe auto. Seisis üle kuu aja ja ei käivitunud. Tuli minult abi küsima. Kraamisin oma vana Bosch KL 1206 laadija garaazist välja. Tavaliselt laen sellega talviti oma Mercedes W123 akut, aga kuna see auto on 40 aastat vana, siis ma väga laadimisprotseduuride pärast ei muretse. T Rocil oli aku kapoti all. Ühendasin laadija akuklemmidele ja panin laadima. Laadija seier näitas mingi 5-6A laadimisvoolu. Peale 10 tundi laadimist auto endiselt ei käivitunud. Ma ei mäleta, kas ma aku klemmipinget mõõtsin. Siis tegin otsuse ja ühendasin akuklemmil oleva massijuhtme lahti ja laadisin uuesti umbes 10 tundi. Siis võtsin laadija ära ja ühendasin massijuhtme uuesti akuklemmiga. Auto käivitus ja saatsin naabrimehe igaks juhuks natuke pikemat otsa sõitma. Pärast ta mulle mingeid pretensioone ei esitanud. Auto müüdi pärast seda varsti maha. Ma ei oskagi nüüd öelda, kas ma tegin kõik toimingud õigesti või mitte. Eks te võite kommenteerida. Pilt laadijast.
https://www.avsite.gr/forum/threads/bos ... 2v.153939/

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Vw Passat B8 aku laadimine.

Lugemata postitus Postitas tlauri » 13 Dets 2022, 23:36

Sellel põhjusel, et moodul ei tööta aktiivselt kogu funktsionaalsusega, kui auto magab ning "omanik saabas" ei informeerinud, mis meelevaldse tegevuse on käivitanud enne, kui autos Start nuppu vajutas.
Analoogne olek nagu tv stand-by, kus võimalik vaid puldist käima lasta ehk moodul on min energiakuluga ja "valvab" ainult määratud funktsioone.
Kui laadija on järgi siis loetakse läbi massi minevad amprid sisse ning auto esmasel käivitusel liidetakse need bilansi hulka. Kui miski tarbib stand-by ajal energiat siis ka see loetakse sisse ning auto annab teada, kui energiavampiir on kallal (logi, veakood, histogramm arvutis).
See on muidugi korras oleva süsteemi teooria, mis tähendab, et aku on elujõuline ning hullemal juhul lihtsalt tühjenenud mitte surnud. Praktikas võib ära tapetud akuga või sassis diisliga, kus eelsoojenduse, starteri + pumba koormusega kõik niigi pekkis olla ning see "tark" energiamoodul teeb omalt poolt sekkumisega kõik veel keerulisemaks. Seetõttu on aku tervise % teadmine kõige alus, et eelkõige nõrga aku üllatusi ennetada.

Probleem on selles, et stand-by'st väljuv auto ei tea, kas muutunud väärtused tähendab, et pandi uus aku, mida ei regatud või, mis aku on tekkinud pärast auto viimast kasutust(?) Tehti mingi vahetus või lihtsalt käidi akut sukkimas vm(?) Selle tuvastus võtab energiamoodul muidugi vaid sekundi või 2, aga järeldused kogu auto osas on tarkvaras eraldi protokoll ning see kestab kauem.
Aku energiafaas salvestatakse sõidu lõppedes ja kui see matk oli väga lühike siis läheb lõpukirjesse lõpuni mõõtmatu staatus. Tavaliselt näeb kasutaja siis näidikutel ka kollast aku märki ehk "aku on halb". Umbes ööpäevaga saadakse histogrammi piisav loogiline näit ning piisava sisetakistuse ning pinge loendite najal süsteem rahuneb ja loeb ennast veavabaks. Kui mingi "saabas" jälle vahepeal kallal käib siis teatud aja pärast visatakse kasutajale punased tuled näkku, auto ei käivitu ning kirjad hooldusjaama aadressiga.

PS: Aku tegelikku eluiga % saab mõõta ainult välise akutestriga. Alla 50% eluiga loetakse utiiliks ja vaja uus aku panna. Muide ka uut akut ostes, lisaks teadmisele, mis tüüpi aku on autole vaja, on tark akutester külge panna, sest avalik saladus on see, et kaupmeestel on ladudes väga suurtes kogustes utiilset kaupa ehk surnud akud juba poes letil. Eriti puudutab see happeakusid. AGM talub paremini laoriiulil kliendi leidmist. Happeaku sulfatiseerub kiiresti, kui seda regulaarselt mitte laadida. Tark on enne ostu poes lasta akutester peale panna.
Pilt

Pilt
JaanusVambola kirjutas:
13 Dets 2022, 20:38
Aga mis põhjusel see moodul sellest aru ei saa, et aku näitajad paranevad isegi kui otse akut laadida? Hetkel tundub, et ühe külje pealt on see moodul ülimalt tark ja teise külje pealt natuke saamatu.
Manused
image.png
Viimati muutis tlauri, 14 Dets 2022, 01:07, muudetud 2 korda kokku.
Kes tänasid kasutajat tlauri selle postituse eest:
TaKu8
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Vasta

Mine “Elektroonika”