Golf 3 1.8 55kw mootori/elektroonika/müstika

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
VolkswagenGTD
Huviline
Postitusi: 455
Liitunud: 25 Dets 2008, 13:07
Asukoht: Valgamaa
Tänanud: 1 kord

Golf 3 1.8 55kw mootori/elektroonika/müstika

Lugemata postitus Postitas VolkswagenGTD »

Tere sõbrad!
Mure siis selline, et ühel heal päeval hakkas auto putedama ja minek ei olnud enam tahumendi tunde järgi vastav. Vaatasin üle õhufiltri(ilus, puhas) ja tõmbasin lahti pritsepea küljest sisseminema kütusevooliku. Süüte keerasin sisse, pump paagis ürises c.a 2 sekundit ja seejärel lülitas relee pumba välja. Kapoti all voolikut uurinud sõber nentis, et kütust küll tuleb kuid surve ei ole kuigi veenev.
Kahtlusades kütusefiltrit külastasin automaailmat ja tõin sealt uue bensiinifiltri(põhjaaalune).Päris ausalt tuli filtrist kohvi koos saguga välja nii et fillter oligi umbes. Peale filtri vahetust hakkas masin kõrralikult käima ja kõik tundus nagu päris. Ja NÜÜD TÄNA tekkis selline kotterman, et koolist tulles jätsin auto maks pooleks tunniks seisma ja kui peale seda olid plaanid linna sõita siis masin lihtsalt ei käivitunud. Just nagu kütust ei saaks kätte, kuid pump ju lööb ja kui lasin võtme start astmest lahti siis mõnes silindris kütus süttis(lubas). Kondijõuga lükkamismeetod samuti vilja ei kandnud. Kuna oli kiire, võtsin kohe ette ka paagis oleva kütusepumba vahetuse. Külge sai uus pump kuid ka peale seda masin ei käivitunud.
Tegin teema elektroonika alla, seejuures viga peaks olema siiski elektroonikas, kuna muud alternatiivi välja ei mõtlend.
Sädelahendus on olemas küünalde elektroodide vahel.
Aidake mind, appi! :D Homme pean kodu saama.

Kõik asjakohased postitused teretulnud.
Ette tänades
Mihkel
Viimati muutis VolkswagenGTD, 10 Apr 2011, 22:43, muudetud 2 korda kokku.
Sõidukite keretööd ja värvimine
Tel. 56843300

AnyWay411
Huviline
Postitusi: 88
Liitunud: 05 Nov 2009, 15:58
Auto: VW Passat '95 1.8 55kW;VW Golf III '92 1.9D 47kW
Asukoht: Viljandimaa

Re: Golf 3 1.8 55kw mootori probleem

Lugemata postitus Postitas AnyWay411 »

Mina vaataks korra veel kriitilise pilguga selle sädemeosa üle - ega üle ei peksa kusagilt või niiskus jagajakaane all. Sümptomid viitavad igaljuhul sellele.

opossum
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 14 Jaan 2011, 17:37
Telefon: 5259779
Auto: Golf 3, 94 a., 55 kw, 1,6(ABU)
Asukoht:

Re: Golf 3 1.8 55kw mootori probleem

Lugemata postitus Postitas opossum »

Kirjelduse järgi pakun, et temp. andur peetis. Säde on, kütus on ja lubab ka. Seega uputab üle. Mina sain mootori käima nii, et keerasin ühe küünla maha ja andsin starterit. Käivitus kolme potiga, pärast küünal tagasi ja selleks korraks kõik. Pärast muidugi uus t. andur.

m14m5
Huviline
Postitusi: 667
Liitunud: 13 Apr 2008, 14:50
Auto: mõned passatid
Asukoht: valgamaa

Re: Golf 3 1.8 55kw mootori probleem

Lugemata postitus Postitas m14m5 »

auto käivitub kui bensupumba relee välja tõmmata, auto hüppab käima, ning iss kiiresti sisse lükata, igatahes nii saab käima kui vaja, ning autoomanikule sai nipp selgeks tehtud täna.

VolkswagenGTD
Huviline
Postitusi: 455
Liitunud: 25 Dets 2008, 13:07
Asukoht: Valgamaa
Tänanud: 1 kord

Re: Golf 3 1.8 55kw mootori probleem

Lugemata postitus Postitas VolkswagenGTD »

Nii, asjalood nüüd sellised et reedel ei saanudki muud moodi käima, kui tõmmates. Tõmmata tuli väga pikalt ja gaasipedaali ei saand vajutada kuna siis ka ei lubanud enam köie otsas. Tükk maad tõmbasime kui hüppas 2 silindriga käima. Vajutasin siduri alla ja meelitasin gaasipedaaliga. Plötutas ja puterdas ja siis läks lõpuks pöördesse ja saime käima. Köis lahti ühendatud proovisin sõita natuke puudutasin gaasipedaali ja suri kohe ka välja. Uuesti köis järgi, tõmbasime jälle käima ja gaasipedaaliga robustselt pumbates sai isegi sõia, kuid siiski väga halvasti käis. Vahepeal jälle suri välja. Siis kui aga mootor töösoe, hakkas jälle tööle nagu vanasti ja kõik jälle tundus ok. Nüüd uuesti tartusse jõudes hakkas uuesti vigurdama ja kütusepumba releed välja tõmmates ja uuesti sisestades sai ühe korra käima. Järgmisena kui poes sai käidud, siis enam relee nipp ei kandnud vilja. Õnneks läks poe juurest tänav alla ja lükkasin üksi käima isegi :mrgreen:
Ise mõõtsin üle pritsepea küljes olevad andurid ja täiturseadised autodata andmetega ja kõik oli normide piires. Nüüd mõõtmata ongi temp. andur ja lambda.
Ise hakkasin ka mõtlema et äkki temp. andur aga et anduri rikke puhul see nii palju mootori tööd mõjutaks et sõita ei saa :?
Aga vahepeal töötas mootor jälle nagu vanasti ja unustasin selle. Samuti kõik massiühendused, juhtmed ja pistikud üle vaatatud ja korras.
Homme lähen kooli ja lükkan ostsilloskoobi järgi lambdale kui ka temp. andurile ehk saab targemaks.
Viimati muutis VolkswagenGTD, 21 Mär 2011, 15:50, muudetud 1 kord kokku.
Sõidukite keretööd ja värvimine
Tel. 56843300

VolkswagenGTD
Huviline
Postitusi: 455
Liitunud: 25 Dets 2008, 13:07
Asukoht: Valgamaa
Tänanud: 1 kord

Re: Golf 3 1.8 55kw mootori probleem

Lugemata postitus Postitas VolkswagenGTD »

Nüüd jälle natuke targem. Nimelt temp. andur ja lambda töötavad mõlemad nii nagu peab. Kuna kooli juures taas ei saanud käima, konsulteerisin erialaõpetajatega ja nad käskisid vaadata üle tühikäigumootori, pritseklapi või rõhuregulaatori. Asi kindel et uputab üle.
Reedel rohkem aega sellega tegeleda tunni raames, siis paneme külge OBD pistiku ja proovime mootorit manuaalselt liigutama hakata.
Tean, et m14m5 passatil oli samasugune kala sees. Kellegil veel on sellist jama olnud äkki?

Terv
Mihkel
Sõidukite keretööd ja värvimine
Tel. 56843300

VolkswagenGTD
Huviline
Postitusi: 455
Liitunud: 25 Dets 2008, 13:07
Asukoht: Valgamaa
Tänanud: 1 kord

Re: Golf 3 1.8 55kw mootori probleem

Lugemata postitus Postitas VolkswagenGTD »

Täna lükkasin KTS diagnoositestri järgi ja veakoode salvestunud ei olnud. Koputasime tühikäigumootori pihta ja selle tulemusel hakkas auto käivituma igal korral ja sõitis ka päris hästi juba. Praegu sain autoga päris okeilt sõita, kuid vahepeal ühtalselt linnas 50nega sõites kaob jõud(sureb). Lastes gaasi maha ja uuesti peale hakkab mootor taas tööle. Vaatan nädalavahetusel üle tühikäigumootori, võtan lahti ja puhastan ära.
Sõidukite keretööd ja värvimine
Tel. 56843300

-TarMo-
Huviline
Postitusi: 313
Liitunud: 18 Veebr 2007, 20:18
Auto: VW Golf MK3
Asukoht: Pärnu

Re: Golf 3 1.8 55kw mootori probleem

Lugemata postitus Postitas -TarMo- »

Võta sellel temperatuuri anduril juhe küljest, kui mootor hakkab paremini tööle siis on see ka vigane.. Mul oli sama jama, et sõidad 50km/h ja hakkab surema, gaasiga mängides liigub jälle.
VW Golf mk3
Tegelen elektroonikaseadmete parandamisega ning elektritöödega. 56488725

VolkswagenGTD
Huviline
Postitusi: 455
Liitunud: 25 Dets 2008, 13:07
Asukoht: Valgamaa
Tänanud: 1 kord

Re: Golf 3 1.8 55kw mootori probleem

Lugemata postitus Postitas VolkswagenGTD »

-TarMo- kirjutas:Võta sellel temperatuuri anduril juhe küljest, kui mootor hakkab paremini tööle siis on see ka vigane.. Mul oli sama jama, et sõidad 50km/h ja hakkab surema, gaasiga mängides liigub jälle.
Temperatuurianduri takistus vastas muidu küll Autodata andmetele.
Sõidukite keretööd ja värvimine
Tel. 56843300

-TarMo-
Huviline
Postitusi: 313
Liitunud: 18 Veebr 2007, 20:18
Auto: VW Golf MK3
Asukoht: Pärnu

Re: Golf 3 1.8 55kw mootori probleem

Lugemata postitus Postitas -TarMo- »

Minu omal samuti, kuna olen seda isegi varem vahetanud siis proovisin vanat... algul töötas paremini, pärast ei läinud üldse käima.. See takistus ilmselt muudab ainult spidoplokis oleva temperatuuri näidiku asendit...Mingi müstiline andur, proovi korra maha võtta juhe, vaata mis teeb?
VW Golf mk3
Tegelen elektroonikaseadmete parandamisega ning elektritöödega. 56488725

VolkswagenGTD
Huviline
Postitusi: 455
Liitunud: 25 Dets 2008, 13:07
Asukoht: Valgamaa
Tänanud: 1 kord

Re: Golf 3 1.8 55kw mootori probleem

Lugemata postitus Postitas VolkswagenGTD »

-TarMo- kirjutas:Minu omal samuti, kuna olen seda isegi varem vahetanud siis proovisin vanat... algul töötas paremini, pärast ei läinud üldse käima.. See takistus ilmselt muudab ainult spidoplokis oleva temperatuuri näidiku asendit...Mingi müstiline andur, proovi korra maha võtta juhe, vaata mis teeb?
See andur peaks olema nelja klemmiga neil e. 2 andurit ühes. 2 klemmi on mõeldud armatuuri kella liigutamiseks ja teised 2 ajule minem info. Saksa autodel nagu ikka on NTC(negative temperature coeficent)tüüpi temperatuuriandurid. Temp tõustes pinge langeb. Proovisin sõita ka ilma pistikuta. Erilist vahet ei tundnud ja ikkagi jamas. Kui andurit pole, siis peaks ECU võtma omad asendusarvud ja sellega teiste seadete tööd reguleerida. Niipalju kui ma tean, siis selle anduri infoga reguleeritakse pihusti avatust, tühikäigumootori asendit ja õhu hulka ka. Praegu ei ole veel jõudnud tühikäigumootorit lahti võtta ja nädalavahetusel ehk jõuab. Õppejõud teadis rääkida et see mootor jääb kinni vahepeal või ei saa korralikult kontaktplaadile ühendust. Nädalavahetusel annan teada.
Sõidukite keretööd ja värvimine
Tel. 56843300

VolkswagenGTD
Huviline
Postitusi: 455
Liitunud: 25 Dets 2008, 13:07
Asukoht: Valgamaa
Tänanud: 1 kord

Re: Golf 3 1.8 55kw mootori probleem

Lugemata postitus Postitas VolkswagenGTD »

Täna üritasin garaasi jõuda autoga, et lahti võtta pritsepea ja sealt kõikvõimalikud asjad ära puhastada. Kuid auto suri täna täiesti ära ja käima enam ei saanudki. Homme jõuab tegeleda, siis lükkab garaasijuurde ära. Brake cleaner ka ostetud.
Sõidukite keretööd ja värvimine
Tel. 56843300

VolkswagenGTD
Huviline
Postitusi: 455
Liitunud: 25 Dets 2008, 13:07
Asukoht: Valgamaa
Tänanud: 1 kord

Re: Golf 3 1.8 55kw mootori probleem

Lugemata postitus Postitas VolkswagenGTD »

Nonii nonii!
Võtsin pritsepea lahti, puhastasin nii seest kui väljast. Võtsin lahti tühikäigumootori ja seal oli näha et klemmid veidi ära paindunud. Painutades need sirgeks tagasi, võtsin lahti ka rõhuregulaatori. Rõhuregulaatoris oli näputäis õli :roll: ?Isiklikult arvan et seda seal ei tohiks olla, või peab isegi olema? Mainiks siinkohal ära ka selle, et karterituulutusest oli päris palju õli prihustusruumi sattunud. Panin asjad kõik kokku tagasi(vahetasin väsinud vaakumvoolikud) ja masin käivitus hõlpsalt. Prooviringile minnes sõitis masin kenasti selle hetkeni, kui jahutusved. temp. hakkas tõusma. Hakkasin asja rahulikult mõtlema. Lülitasin sisse esimese käigu ja surusin gaasipedaali põhja. Masin suri välja ja pika käiamise peale sain uuesti käima. Andsin uuesti minna ja suurematel pööretel 5000rpm käis mootor ühtlaselt. Ja ega muud loogilisemat ei saagi olla kui temp. andur. Võtsin pistiku tagan sellet ja mootor käis koguaeg nüüd täitsa hästi. Imestan aga seda et temp. anduri pärast on siis masinal tõesti nii tõsised sümptomid?? Vahepeal ei käivitu, mootor ei tööta ühtlaselt ja üleeile suri päris sõidupealt välja.
Nüüd ilmselt ongi temp. anduri soetamise ja ostu teema.
Seniks side lõpp! Annan teada kui miskit muutub!
Sõidukite keretööd ja värvimine
Tel. 56843300

VolkswagenGTD
Huviline
Postitusi: 455
Liitunud: 25 Dets 2008, 13:07
Asukoht: Valgamaa
Tänanud: 1 kord

Re: Golf 3 1.8 55kw mootori probleem

Lugemata postitus Postitas VolkswagenGTD »

Kallid lugejad!
Soetasin Fixusest uue temp anduri. Anduri vahetasin ära sooja mootoriga ja tulemuseks on see, et soojalt masin töötab nii kuidas endal tuju on. Eile sõitis ideaalselt, kuid täna koolis käies läks tuju päris ära. Kui kiirendad vahepeal, vajutada gaasipedaal üle 50% siis korraks poob päris kinni ja gaasipedaali nõksutades õrnalt saab jällegi edasi sõita. Sõidan jälle oma kilomeetri ära järgmise foori alla ja jällegi kiirendades sureb. Muud viga mina enam otsida ei oska kui gaasiklapi asendi andurit. Kellegil sellega ei ole kunagi probleeme olnud? Igatahes nädalavahetusel laenan m14m5 käest teise muuttakisti. Vaatab mis saab.
Ka see ei ole normaalne, et külmalt pean keerama süüdet 3 korda sisse-välja ja seejärel käivitub. Kui keerata esimesel korral(oodates ära kütusepumba relee)siis ei käivitu üldse. Kaks korda keerata, siis korraks hüppab käima ja seejärel ka kohe sureb.3 korda keerata siis läheb mootor täitsa hästi käima. Millest see küll olla võib? Kõik kütusetorud on uute klambritega kinni väänatud ja rõhk ei tohiks maha minna. Samuti on ju paagis uus pump ja pohjaall uus filter. Ka rõhuregulaaror sai õlist puhtaks tehtud. Membraanid olid ka ilusti terved.

Parimat

Mihkel
Sõidukite keretööd ja värvimine
Tel. 56843300

VolkswagenGTD
Huviline
Postitusi: 455
Liitunud: 25 Dets 2008, 13:07
Asukoht: Valgamaa
Tänanud: 1 kord

Re: Golf 3 1.8 55kw mootori probleem

Lugemata postitus Postitas VolkswagenGTD »

Tervitan!
Uuele nädalale vastu minnes mõned kogemused, mis nädalavahetusel toimus.
Sõitsime reedel maale tagasi. Auto paistis ilusti töötavat. Ka sõber(auto omanik) tundis, et nüüd auto toimib nii, nagu peab. Järgmisel päeval tuli sõber külla. Rääkides kiirelt paar sõna juttu, siis auto senikaua käis tühikäigul. Äkitselt jäi mootor paugust lihtsalt ise seisma. Ei mingit puterdamist ega lötutamist. Nagu oleks süüde lihtsalt välja keeratud. Võtsin kontrolliks maha pritsepea pealmise plastikkorpuse. Käiamisel kütust pritsis. Järgmisena kontrollisin sädeme korrasolekut. Säde tundus nagu veidi nõrk ja ebakindel. Sädelahendus toimus 4ja elektroodi kustahes kohas. Võtsin kanistrist korgi sisse veidi bensiini, tsipake kõikidesse silindritesse. Küünlad peale ja starterit. Ei ühtki piuksu. Kuna siinjuures minu mõistus lõppes, kahtlustasin ka süüteküünlaid sest neid sõbra jutu järgi 5 aasta jooksul vahetatud ei ole. Tagavaras oli mul tutikad süüteküünad, milled kruvisingi külge. Masin käivitus peale seda hetkega. Siis oli terve hunnik hõiskeid ja rõõmuhetki. Kui hakkasin tööriistu kokku korjama suri auto taas samamoodi välja nagu eespool mainitud. Uuesti proovides auto lubas kergete podistustega ja ei käivitunud. Nii kui võtme lahti lasin, podisies natuke kuid TAGURPIDI. Mõistus ütles kohe, et nüüd on vaja jagaja alune 13mm polt lahti keerata ja süüdet timmima hakata. Kuna polt oli lootusetult kinni, aku tühjaks kedratud, ei olnud muud varianti kui tegin kodutöid edasi ja lasin akul laadida. Paari tunni pärast võtsin aku laadimast ja pistsin peale tagasi. Masin käivitus esimesel katsel ja sõitis nagu vanasti. Kuna uued küünlad olid siiski minu omad, vahetasin taas vanade vastu. Ja peale seda taas ei lähe käima :x .
Nüüd hakkasin kangutama taas jagaja alust polti. Suure punnimise peale sain isegi lahti ja jagaja liikuma. Igatpidi katse eksitus meetodi järgi timmides, keerasin süüdet hulkmaad varasemaks. Vähemalt 1,5 cm jagu. Peale seda masin läks paugust käima. Proovisõitu tehes oli silmatorkav mootori erksus ning hulk moodi paremini töötas.
Kindlalt ei taha veel mingit diagnoosi anda süüte vales reguleeringus, sest täna õhtul Tartu sõites hakkas teel piiksuma õlituli. Pressisin siduri alla, probleem kadus. Nii tegin vähemalt 5-6 korda sõidu kestel. Õlirõhku mõõtsin kuu aega tagasi, oli Autodata normides ja õlirõhuandurid vahetatud uute vastu eelmisel sügisel.
Minu mõistus on tõsiselt otsas :(
Võin veel ehk väita ECU viga, kuid siis oleks ta selle veakoodina salvestanud, kui oleks toitepinge või massipuudulikkus või mingi muu viga. Pingelangusid veel mõõta jõudnud ei ole, kuid ei taha uskuda, kui vahepeal asi toimib ja vahepeal mitte.
HELP!

Ette tänades

Mihkel
Viimati muutis VolkswagenGTD, 11 Apr 2011, 19:03, muudetud 2 korda kokku.
Sõidukite keretööd ja värvimine
Tel. 56843300

VolkswagenGTD
Huviline
Postitusi: 455
Liitunud: 25 Dets 2008, 13:07
Asukoht: Valgamaa
Tänanud: 1 kord

Re: Golf 3 1.8 55kw mootori/elektroonika/müstika

Lugemata postitus Postitas VolkswagenGTD »

Raporteerin taas.

2 nädalat tagasi kui sain Tartu ära, ei töötand auto siiski korralikult. Kuna auto jäi minu kätte sõitmiseks nv-sel, siis võtsin autosse 13 võtme ja timmisin iga päev süüdet "katse eksitus" meetodil, kuna polnud tööriistu märkide kontrollimiseks ja paika ajamiseks. Tulemuseks sain lõpuks mootori ilusti käimagi. Nüüd on auto sõitnud juba 2 nädalat ja probleeme pole olnud. Üks asi siiski veel häirib. Auto käivitub külmalt alles siis kui lasta kütusepumbal kütust 3x üles pumbata. See ei saa olla normaalne. Keegi ehk teab milles häda?

Terv

Mihkel
Sõidukite keretööd ja värvimine
Tel. 56843300

GolfKolm
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 12 Nov 2010, 08:24
Auto: Golf 3, 1994
Asukoht:

Re: Golf 3 1.8 55kw mootori/elektroonika/müstika

Lugemata postitus Postitas GolfKolm »

noh üks võimallus oleks, et toitesüsteem ei hoia kütuserõhku üleval. Ma ausalt ei ole vaadanud, kuidas golfil seal all need asjad lahendatud on, aga mu mersul oli sama sümptomiga põhjuseks vigane rõhukamber kütusefiltri juures (maksis üe 2000.- krooni). Eks teadjamad varsti tulevad teiste ideedega lagedale.

geeteeii
Huviline
Postitusi: 196
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:13
Auto: Volks
Asukoht: Tartu

Re: Golf 3 1.8 55kw mootori/elektroonika/müstika

Lugemata postitus Postitas geeteeii »

On olnud juhuseid, et sarnast pulli e. lampi väljasuremis ja nõksutamisi on põhjustanud jagajas olev pooljuht e. siis halli andur,mille vahetusel viga kadus.

Vasta

Mine “Elektroonika”