Autole kaks generaatorit? Võimalik või mitte?

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
Alan
Huviline
Postitusi: 228
Liitunud: 19 Nov 2007, 13:37
Auto: Kõike näinud Golf MK2 Rät
Asukoht: Harjumaa/Tallinn

Autole kaks generaatorit? Võimalik või mitte?

Lugemata postitus Postitas Alan »

Kuna Golf 2-l on minuteada suurim genekas 90A, millest jääb kohati väheks, siis tekkis küsimus, kas on võimalik paigaldada autole kaks generaatorit?

Teise generaatori paigaldaksin konditsioneeri pumba kohale ilmselt mingitmoodi, sellega ei tohiks väga suuri probleeme olla.

Kõigepealt tekkis mõte, panna kaks eraldi generaatorit ja akut (üks siis auto vajaduste jaoks ja teine helitehnikale), aga selle mõtte pidin kohe maha matma, kuna need kaks "süsteemi" ei jääks sõltumatuks, sest miinuse pean võtma auto kerest.

Kuna aga elekter ja füüsika pole just kõige tugevamad küljed siis ehk keegi oskab mulle öelda, et kas on võimalik kaks generaatorit ühendada auto vooluvõkru? On seal veel midagi juurde vaja? Või kui see ei ole võimalik, siis miks?

J2germeister
Huviline
Postitusi: 281
Liitunud: 08 Sept 2010, 23:03
Telefon: 53067590
Auto: Vento TD
Asukoht: Ida-Virumaa

Re: Autole kaks generaatorit? Võimalik või mitte?

Lugemata postitus Postitas J2germeister »

2 genekat tuleb ühendada rööbiti(jadasse suht raske saada :D). Hea oleks kui ikka 2 samasugust generaatorit, vastasel korral ei pruugi koostöö võrdväärne olla. Endal ka autos tümps, 70A geneka asemele üritan 120A mahutada ja 100AH aku, mis samuti pole ette nähtud 1,4 puhul :D
Viimati muutis J2germeister, 26 Apr 2011, 18:37, muudetud 1 kord kokku.

Alan
Huviline
Postitusi: 228
Liitunud: 19 Nov 2007, 13:37
Auto: Kõike näinud Golf MK2 Rät
Asukoht: Harjumaa/Tallinn

Re: Autole kaks generaatorit? Võimalik või mitte?

Lugemata postitus Postitas Alan »

Olen ka mõelnud seda 120A geneka varianti, aga ei ole kursis mis autodele neid paigaldati ning kui palju nad golf 2-e omadest erinevad. Hetkel on mul 90A genekas ja 88AH aku, aga genekas andis otsad ja nyyd soov midagi "suuremat" panna...

GTI
Moderaator
Postitusi: 7850
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 159 korda

Re: Autole kaks generaatorit? Võimalik või mitte?

Lugemata postitus Postitas GTI »

http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php? ... 1&p=507096" onclick="window.open(this.href);return false;
mingine teemakäsitlus varasemast ajast
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Alan
Huviline
Postitusi: 228
Liitunud: 19 Nov 2007, 13:37
Auto: Kõike näinud Golf MK2 Rät
Asukoht: Harjumaa/Tallinn

Re: Autole kaks generaatorit? Võimalik või mitte?

Lugemata postitus Postitas Alan »

GTI kirjutas:http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php? ... 1&p=507096
mingine teemakäsitlus varasemast ajast
Imelik, et ma ise seda teemat üles ei leidnud :/

Aga suurem osa ajast seal vaieldakse, tsiteeriksin kaks "kasulikku" kommentaari:
NOTFAST kirjutas:Tehniliselt siis.... sa ütlesid, et paned lihtsalt 2 generaatorit ja asi ongi korras. Nüüd seleta mulle ja kõigile teistele, et kuidas sa ühendad need 2 generaatorit. Tähtis on , et mõlemad pingeregulaatorid saaks aru, et aku on tühi ja seda loomulikult siis kui see nii ongi. Täis laetud akut keetma ei hakkaks. 2 generaatori süsteemi puhul ei käi see ühendus nii, et viskad teise peale ja asi korras. Tekib mõlematel pingeregulaatoritel konflikt ja akut ei laetagi.Miks!? Sest üks genekas annab voolu teisele laadimise korral ette ja selle pingeregulaator saab omakorda aru, et aku on täis. Seleta nüüd palun mulle, kuidas Sa lahendasid enda garaazis selle olukorra!
NOTFAST kirjutas:Tegelikult on asinii, et jamasime jupp aega sõbra Chevy Van-iga. Sellel kadus laadimine ära. Oli tal 2 geneka süsteem. Sellel süsteemil on 2 lisa "karpi". Mõlemast genekast tulevad neist suured toit +id erinevate klemmide alla ja omakorda läheb üks edasi akusse. Aga need ei lähe nii lihtsalt vaid see teine karp nn. aju, jagab seda seal ühtlaselt ja ka ergutusvoolu otsad käivad sealt läbi. Viimases karbis on 2 mikroskeemi sees, mida eraldi vahetada ei anna ja neid ei pakuta Eestis elektroonika poodides. Aju maksab ise bussi omaniku väitel 9000.- ilma saate kuludeta USA-st. Teises karbis on sees 4 suurt dioodi ja 2 türistori, nagu keevitusel. Praegu nende tugevust ei mäleta peast. Genekad on tavalised. Otse mõlemale ergutusvoolu peale andes kõrvetasime neist ühe pingeregulaatori maha! Lõpptulemusena sai vaid üks generaator laadima jäetud. Võibolla on neid karpe ka Eesti turul saada, seda ma ise ei uurinud. Need lahendused, ehk siis paljud neist ei käi nii lihtsalt, et viskad 2 generaatorit peale ja asi toimib.
See pingeregulaatorite küsimus oli endalgi... Ning nagu ma sellest Chevy Van-iga seonduvast jutust aru saan, siis see on ikkagi päris keeruline...

J2germeister
Huviline
Postitusi: 281
Liitunud: 08 Sept 2010, 23:03
Telefon: 53067590
Auto: Vento TD
Asukoht: Ida-Virumaa

Re: Autole kaks generaatorit? Võimalik või mitte?

Lugemata postitus Postitas J2germeister »

Kergem ongi üks suur, igasmõttes mugavam.

jarxz
Huviline
Postitusi: 58
Liitunud: 26 Dets 2008, 13:02
Auto: Audi A6 Avant -98, Ford Fiesta -03, VW Golf 3 GT -92
Asukoht: Tartumaa

Re: Autole kaks generaatorit? Võimalik või mitte?

Lugemata postitus Postitas jarxz »

Kahe geneka panemine läheks mõttetult keeruliseks ja sul oleks vaja välist regulaatorit neile, mis mõlemat genekat juhiks. Need regulaatorid on täitsa saadaval aga läheks suht kulukaks.

Kõige lihtsam variant on osta näiteks Sharan, Galaxy VR6 pealt 150A genekas või siis näiteks Touaregi või uuema 1.9-2.0 diisel Passati või Golfi pealt 180A genekas. Vahetad rihma seibi ära ja korras.
Mul on enda Golf 3 jaoks ostetud 180A genekas 2008 aasta 2.0 diisel Passati pealt ja mul on kliimaga mootori pealt kronstein ostetud millel on eraldi pingutus hoob rullikuga. Kõik peaks otse külge minema ilma probleemideta, ainult rihma seibi pean ära vahetama ja võibolla uue õige pikkusega rihma panema.
Lähiajal katsungi geneka ära paigaldada.

On veel võimalik paigaldada Renaulti 210A genekas mis pidi olema samade kinnitustega aga selle leidmine on juba päris keeruline. See genekas pidi maksimumis isegi 250A ja mõnel juhul isegi rohkem välja andma.
Viimati muutis jarxz, 29 Apr 2011, 22:08, muudetud 2 korda kokku.

Vasta

Mine “Elektroonika”