B8 kõlarite asendamine

Kõik auto audio, video/multimeediaga seoses.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Kasutaja avatar
Puuriit
Huviline
Postitusi: 316
Liitunud: 12 Dets 2019, 18:15
Auto: Tesla Model 3 SR+ 239kw 2022
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 101 korda
Tänatud: 101 korda

B8 kõlarite asendamine

Lugemata postitus Postitas Puuriit » 01 Juun 2021, 09:33

Plaan on B8 tehase elemendid välja vahetada asisemate vastu, kuid tagumiste kõlaritega seoses tekkis küsimus. Algne mõte oli panna kõikidesse ustesse Hertz Mille Pro MPK165.3 komponendid, kuid kuna tagumise ukse tviiter on sisuliselt kohe kõrva juures, hakkasin kahtlema ning tundub, et peaks hoopis tehase tviitri lahti ühendama ning bassika kohale koaksiaali toppima (Mille Pro MPX165.3).

Kas keegi on sarnast trikki teinud või mõtlen ma üle ja jään esialgse plaani juurde?

Kasutaja avatar
kraff
Klubiline
Postitusi: 709
Liitunud: 28 Jaan 2017, 08:13
Auto: Passat B8 / Tiguan Allspace Highline
Asukoht: Tallinn/Võru
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 53 korda

B8 kõlarite asendamine

Lugemata postitus Postitas kraff » 01 Juun 2021, 09:53

Kas tegemist saab olema passiiv- või aktiivlahendusega?
Ise läksin küll lihtsamat teed ehk passiivlahendus ning tagumisi kõlareid ei puutunud üldse. Seda toetavad ka igasugu välismaa foorumid, kus soovitatakse pigem investeerida esimestesse elementidesse. Kui siiski tagumised ka välja vahetad ja kõrgeid liialt palju saab, siis saab iseenesest kõrgeid ka muude materjalidega mahedamaks. Komponendid koax vastu vahetada on siiski pigem kvaliteedikadu.
Viimati muutis kraff, 01 Juun 2021, 09:55, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Puuriit
Huviline
Postitusi: 316
Liitunud: 12 Dets 2019, 18:15
Auto: Tesla Model 3 SR+ 239kw 2022
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 101 korda
Tänatud: 101 korda

B8 kõlarite asendamine

Lugemata postitus Postitas Puuriit » 01 Juun 2021, 10:08

kraff kirjutas:
01 Juun 2021, 09:53
Kas tegemist saab olema passiiv- või aktiivlahendusega?
Ise läksin küll lihtsamat teed ehk passiivlahendus ning tagumisi kõlareid ei puutunud üldse. Seda toetavad ka igasugu välismaa foorumid, kus soovitatakse pigem investeerida esimestesse elementidesse. Kui siiski tagumised ka välja vahetad ja kõrgeid liialt palju saab, siis saab iseenesest kõrgeid ka muude materjalidega mahedamaks. Komponendid koax vastu vahetada on siiski pigem kvaliteedikadu.
Saab olema aktiiv - olen tehase HU ja kõlarite vahele istutanud juba Kicker Key 4 kanalise võimendi koos sisseehitatud DSP-ga. Kaalusin ka seda lahendust, et jätan tagumise osa esialgu tehase seadesse ja panen ette korralikud komponendid. Eesmärk on esiustesse võimalikult suure ulatusega set paigaldada (antud Hertzi midbassid alustavad 40hz pealt) ja taha lapsele kuulamiseks ka midagi jätta, seeläbi kaoks vajadus ka hetkel kasutuses oleva istmealuse bassika järele (ei meeldi see istmealune karp ja kinnisesse pagassi pole mõtet suurt kasti toppida).

Kasutaja avatar
kraff
Klubiline
Postitusi: 709
Liitunud: 28 Jaan 2017, 08:13
Auto: Passat B8 / Tiguan Allspace Highline
Asukoht: Tallinn/Võru
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 53 korda

B8 kõlarite asendamine

Lugemata postitus Postitas kraff » 01 Juun 2021, 10:23

Alla 200Hz muidugi väga suunda enam ei taju, kust see tuleb. Endal küll universaal ja 10" Moreli Ultimo Ti 104 taha külje sisse ehitatud.
Kuidas esiuste jäikuse saavutasid, sest endal rainbow slc 265 esiustes (alates 50Hz) ja ustele nii madalad sagedused enam väga ei meeldi. Sama kehtib ka tagaustele.

Kasutaja avatar
Puuriit
Huviline
Postitusi: 316
Liitunud: 12 Dets 2019, 18:15
Auto: Tesla Model 3 SR+ 239kw 2022
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 101 korda
Tänatud: 101 korda

B8 kõlarite asendamine

Lugemata postitus Postitas Puuriit » 01 Juun 2021, 10:30

kraff kirjutas:
01 Juun 2021, 10:23
Alla 200Hz muidugi väga suunda enam ei taju, kust see tuleb. Endal küll universaal ja 10" Moreli Ultimo Ti 104 taha külje sisse ehitatud.
Kuidas esiuste jäikuse saavutasid, sest endal rainbow slc 265 esiustes (alates 50Hz) ja ustele nii madalad sagedused enam väga ei meeldi. Sama kehtib ka tagaustele.
Uksed matitatud - väline plekk pigi/alu kiht vibra vähendamiseks + paksem summutusmatt selle otsas õhumüra vähendamiseks, sisemine plekk ka strateegilistesse lamedamatesse kohtadesse saanud pigikat ning uksepolster täies ulatuses munarestiga kaetud. Hetkel vait kui sukk.
Viimati muutis Puuriit, 01 Juun 2021, 10:33, muudetud 1 kord kokku.
Kes tänasid kasutajat Puuriit selle postituse eest:
kraff

Vasta

Mine “Audio ja video”