Blow off valve vanale turbo diislile

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
Taaviw126
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 05 Juun 2009, 10:19
Asukoht:

Blow off valve vanale turbo diislile

Lugemata postitus Postitas Taaviw126 »

Tere!

Kas keegi on ise paigaldanud või näinud mõnel kõige lihtsamal turbodiislil blow off valvet?
Mul on Golf 2 1,6 td 51 kw. Wastegate klapp on puru ja vedru paistab. Ühesõnaga wastegate on koguaeg kinni. Kuna see autole hästi ei mõju, mõtlesin, et võiks mootori piina leevendada blow off valvega mis laseb sisselaske süsteemist rõhku välja gaasi mahalaskmisel. Kuid ma ei mõtle välja kust võtta vaakum.

On kellelgi huvitavaid ideid.
http://www.youtube.com/watch?v=rzhADMFf" onclick="window.open(this.href);return false; ... re=related

Uuematel mootoritel paistab võimalik olevat.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Räägi teemast Eesti keeles. Ära haki oma teemasse võõr keeli. Kui siiski väga valu ütelda võõr keeles siis võiks ka tõlge olla sulgudes.

Taaviw126
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 05 Juun 2009, 10:19
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas Taaviw126 »

Sorry aga blow off valvet on väga raske tõlkida nii et seda valesti ei mõistetaks. Sama on ka wastegatega. Eks see küsimus olegi mõeldud rohkem nendele kes asjaga rohkem kursis on:)

[Muudetud: 3-10-2009 Taaviw126]

[Muudetud: 3-10-2009 Taaviw126]

qasis
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 11 Aug 2009, 14:02
Auto: Golf 2, Golf 3, Opel Corsa
Asukoht: Pärnu Mk.

Lugemata postitus Postitas qasis »

blow off valve-ülerõhu klapp
peaks vist olema

[Muudetud: 3-10-2009 qasis]

Taaviw126
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 05 Juun 2009, 10:19
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas Taaviw126 »

Tänan tõlke eest. Kuid asi ongi selles seda saab mitut moodi mõista. 1). Kütuse ülerõhuklapp 2). Turbomootori heitgaaside väljalaske ülerõhuklapp(wastegate) 3). Turbomootori sisselaske ülerõhuklapp (blowoff valve lüh. BOV) 4). Jahutussüsteemi ülerõhuklapp(paisupaagi kork:)) jne...

Blow off valve on tegelikult mõeldud turboga bensiinimootoritele, sest neil on vaja peale segusiibri sulgumist(gaasi pedaali vabastamist) liigsest rõhust sisselaske torustikus vabaneda, et need ei rikuks turbot. Blow off valvet avab vaakum.

Vabandan veelkord inglise keelsete terminite eest, kuid ka torumehelt oleks mõtetu nõuda, et ta teisendaks tollid meetermõõdustikku:)

Kui kellelgi on infot selle ülerõhuklapi paigaldamise kohta diislile, siis jagage kogemusi.


[Muudetud: 3-10-2009 Taaviw126]

alts20
Huviline
Postitusi: 580
Liitunud: 01 Sept 2005, 16:03
Asukoht: Jõgeva-Tartu

Lugemata postitus Postitas alts20 »

vaata turboklubisse, seal on sellekohaseid teemasid küll ja veel

Taaviw126
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 05 Juun 2009, 10:19
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas Taaviw126 »

Vaatasin, kuid ei leidnud midagi. Üritasin ennast kasutajaks teha, kuid millegi pärast parool ei töötanud peale kasutajaks tegemist:S

[Muudetud: 4-10-2009 Taaviw126]

sillu7
Huviline
Postitusi: 186
Liitunud: 19 Nov 2005, 20:06
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas sillu7 »

Kasuta siin foorumis otsingut ja leiad omale vastuse!(diislile blow off)

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Kas ei oleks lihtsam ja samas peavalu kadunud kui teha korda turbo väljalaske ülerõhu klapp või terve ajam.

siim76
Huviline
Postitusi: 264
Liitunud: 09 Veebr 2004, 21:48
Auto: Beetle 1302 ´72 - Audi A6 ´05 - Jeep XJ 4.0
Asukoht: Jõhvi - Toila

Lugemata postitus Postitas siim76 »

Mida sa kobised igas teemas, kui sul midagi asjalikku öelda pole siis shut t f.... up. Mina ja ka arvatavasti teised said aru mida öelda taheti. Tehnilist teksti on teinekord suht raske ja mõttetu tõlkida kuna vastavad sõnad puuduvad. Ja vaevalt sa siis ka aru saaks kui see kõik oleks olnud eestikeeles.



T6nis2 kirjutas:Räägi teemast Eesti keeles. Ära haki oma teemasse võõr keeli. Kui siiski väga valu ütelda võõr keeles siis võiks ka tõlge olla sulgudes.
GTI - Gena Tegi Imet

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Mida sa siim76 nüüd asjalikku ütlesid teema algatajale.

siim76
Huviline
Postitusi: 264
Liitunud: 09 Veebr 2004, 21:48
Auto: Beetle 1302 ´72 - Audi A6 ´05 - Jeep XJ 4.0
Asukoht: Jõhvi - Toila

Lugemata postitus Postitas siim76 »

Ütlen ära et pole seeline spets ja pole midagi tarka öelda.
Aga sul?

T6nis2 kirjutas:Mida sa siim76 nüüd asjalikku ütlesid teema algatajale.
GTI - Gena Tegi Imet

Taaviw126
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 05 Juun 2009, 10:19
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas Taaviw126 »

Tegelikult ega ma ei oodanudki ainult spetsialistide arvamusi. Kõik võivad arvamust avaldada kuidas seda asja lahendada:)

spool
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 09 Veebr 2009, 15:40
Auto: VW Passat B5.5 4Motion AVF
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas spool »

Diislitel ei olegi sellist asja nagu vaakum.

Blow Off ja Wastegate tööülesanded ei ole absoluutselt seotud, seega nad ei asenda üksteist.

Tee oma WG korda või midagi.

Boxerdaja
Huviline
Postitusi: 1150
Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:19
Telefon: 59031818
Auto: 2x Jetta mk2, 80 b2, A6 C4 TdiQ
Asukoht: Põlva lähistel

Lugemata postitus Postitas Boxerdaja »

Kusjuures ise olen ka aru saanud, et ilma gaasijaotus klappita mootorid(enamus diislid) ei vaja blow off-i, aga kui täna ühe TD käima sain ja puuduva väljalaskesüteemita sõitu tegin, siis kostus kiirendamisel peale gaasi maha laskmist kohutav kahin, umbes sama hääl kui blow off-ita bensukal(näiteks audi 100, 2,1 10V Turbo). Mis seda häält teeb:dork:?





[Muudetud: 4-10-2009 Boxerdaja]

geeteeii
Huviline
Postitusi: 196
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:13
Auto: Volks
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas geeteeii »

Ja mis see blow off peaks sul wastegate asendama? Sisselase ja väljalase ikka 2 erinevat asja!
Kui sul wastegate kinni on siis puhub sul turbo maksimum rõhku,mis antud mootor sul hetkel välja annab lihtsalt, BOV laseb pärast turbot sisselaske torustikust rõhu välja vältimaks turbo seiskumist segusiibri sulgemisel ja ka vigastamaks kompressori labasi! Ja kuna sul sellist asja nagu segusiiber POLE siis pole sel mingit mõtet! Lihtsalt tee wastegate korda,enne kui midagi laiali lendab:)

[Muudetud: 4-10-2009 geeteeii]

geeteeii
Huviline
Postitusi: 196
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:13
Auto: Volks
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas geeteeii »

Aga kui on huvi siis vaja sul leiutada/osta u selline süsteem ja paigaldada see oma autole! tegelikuses polegi see nii keeruline.:cool:
http://www.dieselperformance.com/produc" onclick="window.open(this.href);return false; ... OV%292.pdf

Taaviw126
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 05 Juun 2009, 10:19
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas Taaviw126 »

spool kirjutas:Diislitel ei olegi sellist asja nagu vaakum.

Blow Off ja Wastegate tööülesanded ei ole absoluutselt seotud, seega nad ei asenda üksteist.

Tee oma WG korda või midagi.
Tänan KÜSIMUSELE vastamise eest:)

RKsilver
Veteran
Postitusi: 710
Liitunud: 08 Jaan 2008, 21:56
Auto: Audi B8 3.0TFSI manuaal Stage1 2009 vs Audi V8 1991 vs Touran 2011
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 3 korda

Lugemata postitus Postitas RKsilver »

Tegelikult on sellel mõttel 2 asja, 1 hea omadus ja 1 halb.

samas seda halba väga ei olegi kuna ma ei ole selle mootoriga kursis kuid kui tal õhulugejat ei ole siis on tast kasu ka natuke..

nimelt see hääl mis summutita proovides oli, oli turbo *surge*

ehk mootor õhku ei tarbi, kuid turbo üritab seda mootorisse suruda veel täie jõuga, ja halb on ta sellepärast, et gaasi maha lastes, mootoril koormust ei ole (veelvähem heitkaase) mis turbot õiget pidi ringi ajaks võib tekkida selline efekt, et turbo hakkab lihtsalt tagurpidi tööle..

ja asi mõjub nii, et mõtle kui sa jooksed kusagil sirge teepeal ja järsku sa hoopis jookseksid sa tagurpidi, pole eriti meeldiv :)

muidugi ka see, et kui seda klappi ei ole, siis käiguvahetusel turbo tõmbab suht kiiresti oma hoo maha ja kui nüüd käik vahetatud siis läheb tal kaua aega, et hoog sisse saada ja uuesti boostima hakata (mis meist päris paljudele meeldib ma usun).

nii, et kui sul on vanematüübi mootor ilma õhulugejata, anna aga minna.

PS: Ise katsetatud asi ja täitsa toimiv..
Ahja unustasin ka mainida, et käiguvahetusel kui rõhk üleval tuleb üks ilus sahmakas *psahh* kah sealt välja mis paneb näo särama.

Silver

Vasta

Mine “Diislid”