G3 1.9 td 55kw kõrgsurvepump lekib, kütusesüsteemis õhk

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
hermangolf
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 13 Apr 2016, 20:59
Telefon: 53005360
Auto: vw golf 3 1.9 tdi, vw lt28 2.4 td, ford fiesta mk1
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

G3 1.9 td 55kw kõrgsurvepump lekib, kütusesüsteemis õhk

Lugemata postitus Postitas hermangolf » 11 Sept 2016, 13:50

Tere!
Probleem algas Tartu-Tallinn maanteel kui järsku oli tunda, et jõud kadus, esialgu vaevu märgatavalt, Tallinnast 20 km muutus asi tunduvalt halvemaks,
oli selgelt aru saada, et kuskilt tuleb õhk vahele, jäin teeäärde, tühikäigul mootor puterdas ja jäi siis seisma, kapoti alt avanes vaade õhumullidele läbi läbipaistva kütuse vooliku. Peale mõnda aega kestnud voolikute painutamist läks auto taas käima, sõitsin vaikselt Tallinnasse koju. Järgmine päev proovisin, läks käima, sõitsin, mõnda aega turtsus, hellalt sõites muutus asi paremaks, stabiilseks, õhumullid olid kadununud, justkui iseeneset lahenes, vahetasin veel kütusefiltri tihendi. Töötava mootoriga turtsumine kadus, kuid probleem asendus uuega- käivitades kord läks ilusti käima, kord ei läinud, ka peale pikematsorti üritusi,
kapotiall vaatasid vastu taaskord õhumullid. Üldiselt peale pikka mängimist voolikutega, läks käima, põhiliselt nägi välja nii, et kruvisin tagasivoolu vooliku filtriküljest lahti, ja kinni tagasi, õhk pääses välja, ja peale paari süüdet käivitus jälle. Teadsin, et ei ole tark tegu sõita, kuid nendel päevadel polnud pääsu, espaki parklas, auto pilgeni täis, ei käivitunud enam mingi nipiga, sain isegi diisli maitse suhu, käima tõmbamisega ei saanud hakkama ka kohalik tõstuk.
Sõbra abiga läks slepis käima, ja käis ilusti, tegin väikse akulaadimis tiiru, kordagi välja suretamata parkisin kodu hoovi, kus veel korra proovisin hetk peale sõitmist, enam ei läinud. Talvel oli samuti probleem käivitusega, pidi/peab ootama eelsüüte küünalte kustudes veel 10-15 sekundit, kui kohe käivitada, ei käivitu, ainult käima tõmmates. Juunis tegin enne pikemat sõitu, tallinn-rooma-tallinn,lisaks kasti vahetusele, nipetnäpet puksid, õlid jne sealhulgas panin ka kütuse tagasivoolu voolikule, pumba ja filtri vahele tagasilöögi klapi, reisi ajal polnud probleeme.
Ise kahtlustan kõrgsurepumpa, täpselt ei tea, mõni tihend, või puks, või lihtsalt nii hõre, samas kui mootor käib, siis ühtlaselt, olgugi et ennist oli teisiti.
Mul on mõistus otsas, pole pumpadega varem kokku puutunud, samas ei ole ka päris kindel, et just pump. Ehk saan siin targemaks.
Suured tänud!
Pilt
Viimati muutis J.Aru, 11 Sept 2016, 20:23, muudetud 3 korda kokku.
Põhjus: Pealkirja täpsustatud

hermangolf
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 13 Apr 2016, 20:59
Telefon: 53005360
Auto: vw golf 3 1.9 tdi, vw lt28 2.4 td, ford fiesta mk1
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: sos g3 1.9 td 55kw kõrgsurepump/õhk

Lugemata postitus Postitas hermangolf » 11 Sept 2016, 14:18

Pilt

fomoco
Huviline
Postitusi: 246
Liitunud: 02 Jaan 2009, 14:49
Telefon: 5I9I26II
Auto: Alhambra
Asukoht: Jõhvi
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: sos g3 1.9 td 55kw kõrgsurepump/õhk

Lugemata postitus Postitas fomoco » 11 Sept 2016, 15:30

Pump tundub kuidagi märg, kust see kútus sinna peale lekib?

hermangolf
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 13 Apr 2016, 20:59
Telefon: 53005360
Auto: vw golf 3 1.9 tdi, vw lt28 2.4 td, ford fiesta mk1
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: sos g3 1.9 td 55kw kõrgsurepump/õhk

Lugemata postitus Postitas hermangolf » 11 Sept 2016, 16:36

Just, pump on tõesti vedrude juurest märg, seega mõni tihend lekib, kuid kas kogu viga võib selles olla? Kuna probleem just käima saamisega, kui käib siis hästi. Ja kui siiski sealt tuleneb viga, mis oleks kõige taskukohasem viis lekke peatamiseks, kas ise tuleksin toime, ilma suuremate kogemusteta? Kas pump maha igaljuhul?
Aitäh!

rooliloks
Huviline
Postitusi: 74
Liitunud: 28 Okt 2014, 14:04
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: sos g3 1.9 td 55kw kõrgsurepump/õhk

Lugemata postitus Postitas rooliloks » 11 Sept 2016, 18:39

Puhasta paagisisene sõel ära ja vaata mis siis teeb. Mul oli kunagi volvol sama jama, et tõmbas õhku vahele ja aru ei saanud miks. Seibide ja filtrite vahetus ei aidanud. Aitas rehvipumbaga pealejooksuvooliku läbipuhumine kapoti alt
Viimati muutis rooliloks, 11 Sept 2016, 18:40, muudetud 1 kord kokku.

fomoco
Huviline
Postitusi: 246
Liitunud: 02 Jaan 2009, 14:49
Telefon: 5I9I26II
Auto: Alhambra
Asukoht: Jõhvi
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: sos g3 1.9 td 55kw kõrgsurepump/õhk

Lugemata postitus Postitas fomoco » 11 Sept 2016, 19:54

Esmalt pese see sodi maha ja vaata, kust lekib.
Tavaliselt hakkab lekkima just see gaasitrossi võll, kuid see on vaid üks põhjustest.
Teine võikski olla ülalmainitud ummistus.

Isetegemisega on nii, et poest osta remontkomplekt ja hakka lammutama.
Mõnel pumbal on üks kaanepolt spets võtmega keeratav, selle kolmnurkse võtme saab edukalt välja viilida jätkumutrist.

Kui enda võimetes kahtled, siisoleks tark mõni kasutatud pump välja otsida ja kui remondi eksperiment muutub ekskrimendiks, siis ei pea kaua otsima.

Edu lammutamisel ja ära unusta pumba seadistusi ja juppide asukohti märkida & pildistada.

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

G3 1.9 td 55kw kõrgsurvepump lekib, kütusesüsteemis õhk

Lugemata postitus Postitas teet82 » 30 Jaan 2021, 20:57

Otsing viis selle vana teemani.
Oleks vaja tegeleda 1.9 pumbaga T4 peal, pidavat lekkima. Olen vahetanud tihendeid uuematel TDI pumpadel, vanematel trossiga pumpadel mitte. Kui keeruline on see vedrude ja reguleerkruvide süsteem õigesti tagasi saada?
Ja tihti pidavat nad lekkima gaasihoova võlli vahelt. Kas tuleks ka puks vahetada sellisel juhul ja kui lihtne on poest saada neid asju?

Vasta

Mine “Diislid”