1.9tdi 1z mootori sobivus

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Kasutaja avatar
MartiM
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 03 Veebr 2018, 15:58
Asukoht: Põlvamaa
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 5 korda

1.9tdi 1z mootori sobivus

Lugemata postitus Postitas MartiM » 21 Veebr 2023, 12:34

Tervitus, plaanis ette võtta mootori vahetus AAZ-›1Z m-tdi. Tekkis küsimus millele otsest vastust pole leidnud.Kuna golf 3 pealt seda mootorit hetkel turul liikumas pole siis kas näiteks audi a4/passat b5 pealt "piki" mootor sobiks ka, sest see ju peaks samuti 1Z olema? Minu AAZ mootori käpad peaks teoorias külge sobima? Käigukast tuleb samuti AAZ-i küljest.

jaanus5376
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 26 Dets 2012, 23:09
Telefon: 53570543
Auto: Vw Golf MK3, Vw T3 caravelle
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

1.9tdi 1z mootori sobivus

Lugemata postitus Postitas jaanus5376 » 21 Veebr 2023, 13:28

Otsi ikka õige mootor Passat B4/Golf 3 pealt, ei tasu see leiutamine ära. Karteripõhi ja väiksemad asjad seal kindlasti erinevad, mootorikäpa kinnitustega võib ka probleeme olla. Üks ikkagi ristimootor ja teine pikimootor. Neid 66kw diisleid peaks leiduma piisavalt veel.

Petzo
Huviline
Postitusi: 819
Liitunud: 05 Aug 2010, 15:45
Telefon: 55596240
Auto: Golf II
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 32 korda

1.9tdi 1z mootori sobivus

Lugemata postitus Postitas Petzo » 23 Veebr 2023, 01:36

Milleks üldse 1z kui pumba manuaalseks teed? Investeeri see raha parem olemasolevasse mootorisse ja saad sama tulemuse poole väiksema vaevaga.
Rait.

Kasutaja avatar
MartiM
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 03 Veebr 2018, 15:58
Asukoht: Põlvamaa
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 5 korda

1.9tdi 1z mootori sobivus

Lugemata postitus Postitas MartiM » 23 Veebr 2023, 10:37

Petzo kirjutas:
23 Veebr 2023, 01:36
Milleks üldse 1z kui pumba manuaalseks teed? Investeeri see raha parem olemasolevasse mootorisse ja saad sama tulemuse poole väiksema vaevaga.
AAZ hetkel viimaseid hingetõmbeid tegemas, läbisõit peaaegu 500k, vända otsa hammakas laperdab (ilmselt kiilu pole olemaski enam) ja tänu sellele ilmselt ka ära lõhkunud ka roolivõimu pumba + kronsa. 1z igati kaasaaegsem lahendus minu arvates sellepärast ka selline otsus sai langetatud.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2564
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

1.9tdi 1z mootori sobivus

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 23 Veebr 2023, 14:08

Anna oma telefonni nr. Kirjutamiseks suht pikk jutt.

Petzo
Huviline
Postitusi: 819
Liitunud: 05 Aug 2010, 15:45
Telefon: 55596240
Auto: Golf II
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 32 korda

1.9tdi 1z mootori sobivus

Lugemata postitus Postitas Petzo » 23 Veebr 2023, 14:49

MartiM kirjutas:
23 Veebr 2023, 10:37
Petzo kirjutas:
23 Veebr 2023, 01:36
Milleks üldse 1z kui pumba manuaalseks teed? Investeeri see raha parem olemasolevasse mootorisse ja saad sama tulemuse poole väiksema vaevaga.
AAZ hetkel viimaseid hingetõmbeid tegemas, läbisõit peaaegu 500k, vända otsa hammakas laperdab (ilmselt kiilu pole olemaski enam) ja tänu sellele ilmselt ka ära lõhkunud ka roolivõimu pumba + kronsa. 1z igati kaasaaegsem lahendus minu arvates sellepärast ka selline otsus sai langetatud.
1z kaasaegsus seisneb elektroonilises pumbas. Tehes 1z pump manuaalseks jääb sul kaasaegsusest alles ainult eelpõlemiskambrita mootor. Mis masinaga tegemist, et pump vaja manuaalseks teha?
Rait.

Kasutaja avatar
MartiM
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 03 Veebr 2018, 15:58
Asukoht: Põlvamaa
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 5 korda

1.9tdi 1z mootori sobivus

Lugemata postitus Postitas MartiM » 23 Veebr 2023, 15:47

Petzo kirjutas:
23 Veebr 2023, 14:49
MartiM kirjutas:
23 Veebr 2023, 10:37
Petzo kirjutas:
23 Veebr 2023, 01:36
Milleks üldse 1z kui pumba manuaalseks teed? Investeeri see raha parem olemasolevasse mootorisse ja saad sama tulemuse poole väiksema vaevaga.
AAZ hetkel viimaseid hingetõmbeid tegemas, läbisõit peaaegu 500k, vända otsa hammakas laperdab (ilmselt kiilu pole olemaski enam) ja tänu sellele ilmselt ka ära lõhkunud ka roolivõimu pumba + kronsa. 1z igati kaasaaegsem lahendus minu arvates sellepärast ka selline otsus sai langetatud.
1z kaasaegsus seisneb elektroonilises pumbas. Tehes 1z pump manuaalseks jääb sul kaasaegsusest alles ainult eelpõlemiskambrita mootor. Mis masinaga tegemist, et pump vaja manuaalseks teha?
Eks see sõltub sellest kuidas keegi asja vaatab. Minu jaoks on kaasaaegsus see, kui vända ots on uuemal mootoril ümber tehtud (kiilu asemel D kuju mis on palju töökindlam) ja ma ei pea hinge kinni hoidma maantee sõidul, et ehk äkki nüüd annab hammasrihmaratas saba ja käivad klapid pähe ja ma ei pea kord kvartalis vända otsa simmereid vahetama mis tänu vibratsioonile ära kuluvad. Samuti on siduriga geneka rihmaratas (see muidugi väike lisa sest selle saaksin enda genekale ka samahästi panna), ei pea sooja ilmaga eelsüüdet piinama (aaz tahab iga ilmaga iga külm käivitusega eelsüüdet), mootori müra läheb vaiksemaks tänu otsepritsele ja ehk võibolla saan grammi kütusekulu ka alla (hetkel 5.5-6 vastavalt jala raskusele), tulevikus suurema pumbaga ka lisa kilovattide võimalus + lisaks kõigele on see ka minu jaoks huvitav ja enese harimiseks mõeldud "frankenstein" stiilis leiutamine. Mehaanilisuse eelis on see, et ei pea mingi aju ja muu jama jaoks juhtmeid ja gaasi süsteemi ja muid asju leiutama, saan kasutada olemas olevate andurite juhtmeid. Mootor läheb Golf 2-le mis algselt oli 1.6td siis 1.9td aaz ja peatselt loodetavasti 1z m-tdi. Teema küsimus oli siiski selles kas risti ja piki mootorid on sama ehitusega ja saan käpad ümber tõsta või peab mingeid erisusi veel silmas pidama.

Alhambra
Huviline
Postitusi: 591
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 33 korda

1.9tdi 1z mootori sobivus

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 23 Veebr 2023, 15:51

Käppadega minuarust ei tohiks probleemi olla. Kui plokk on sama, siis peaks valmidus olema kõigi käppade jaoks, mida sellele plokile erinevate kerede peal pandud on.
Kes tänasid kasutajat Alhambra selle postituse eest:
MartiM

GTI
Moderaator
Postitusi: 7831
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 175 korda

1.9tdi 1z mootori sobivus

Lugemata postitus Postitas GTI » 23 Veebr 2023, 15:57

t6nis3 kirjutas:
23 Veebr 2023, 14:08
Anna oma telefonni nr. Kirjutamiseks suht pikk jutt.
Hoidu jumal selle eest kui öösel magada tahad..
Kes tänasid kasutajat GTI selle postituse eest:
Pets115
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Petzo
Huviline
Postitusi: 819
Liitunud: 05 Aug 2010, 15:45
Telefon: 55596240
Auto: Golf II
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 32 korda

1.9tdi 1z mootori sobivus

Lugemata postitus Postitas Petzo » 24 Veebr 2023, 10:44

Minuteada küll ükski selle ajastu tdi genekas siduriga pole. Plokid sobivad omavahel. Äärmisel juhul on mõni auk keermestamata või 2mm väiksem. Küll aga on kollektorid näiteks erinevad, ja ma ei ole 100% kindel mootori kaldes, ehk siis karteri kujus ja õlivõtturis. 98% sellistest wappidest võetakse doonoriks lihtsuse huvides siiski risti mootor.
Rait.

Kasutaja avatar
MartiM
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 03 Veebr 2018, 15:58
Asukoht: Põlvamaa
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 5 korda

1.9tdi 1z mootori sobivus

Lugemata postitus Postitas MartiM » 24 Veebr 2023, 12:56

Eks muidugi on risti mootoriga lihtsam ringi käia, aga olen nüüd mõnda aega turul silma peal hoidnud ja pole täheldanud ühtegi golf kolme antud mootoriga müügis olevat, aga passateid ja audisi mitmeid ja sealt tekkis ka mu küsimus, et ehk on keegi kokku puutunud ja oskab nõu anda. Kollektorid koos turboga tulevad samuti minu AAZ mootori pealt ja ka need sobivad 1:1-le. Teoorias on golf 3 peal mootor tulemüüri poole kaldu ja õli kork õlivanni tagumises küljes ja pump võtab ka n.ö kallaku sügavamast poolest, piki mootorid on vasakule kaldu ja jällegi teoorias poleks ju põhjust tehases muuta õli pumba asukohta, aga muidugi reaalsuses võib kõik teistmoodi olla. Varuosa kataloogi sirvides tunduvad kõigil õlipumbad olevat indentsed.

Vasta

Mine “Diislid”