1.6 TDI suretusklapi viga P0122

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Lutz
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 20 Jaan 2007, 22:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 9 korda

1.6 TDI suretusklapi viga P0122

Lugemata postitus Postitas Lutz » 12 Jaan 2024, 11:04

Suure külmaga sõites sooja garaazi, lõi auto armatuuri tulesid täis (vilkuv spiraal, mootori tuli jne) ning veakoode vaadates vaatas vastu see:
5301 - Throttle Position Sensor (G69)
P0122 00 [175] - Signal too Low

Kustutasin koodid ära ja ikka tuleb tagasi. Autol mootor töötab ilma probleemideta.

Võtsin suretusklapi maha, ilus puhas tahmavaba. Puhastasin pistiku kontaktid ära ja vaatasin juhtmed üle, kõik paistis korras olevat.

Hästi, võibolla on tõesti klapi elektroonika kutu, võtsin toimivalt autolt klapi maha ja panin oma autole külge, 3-4 sekundit oli tuledevaba armatuur ja siis hakkas uuesti spiraal vilkuma, olgugi et mootor töötab ilusti. Panin kaabli taha ja sain sellise veakoodi:
5300 - Throttle Position Sensor (G69)
P0123 00 [175] - Signal too High

Mõistus otsas, kust peaks edasi otsima hakkama?
Viimati muutis Lutz, 19 Jaan 2024, 02:26, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5352
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Tallinn. Peetri
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 609 korda

1.6 TDI gaasiklapi viga P0122

Lugemata postitus Postitas jussike » 12 Jaan 2024, 12:28

Gaasi pedaal?
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2570
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

1.6 TDI gaasiklapi viga P0122

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 12 Jaan 2024, 17:44

Seljuhul siiski gaasi reostaat,mis on pedaaliga ühenduses.

Lutz
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 20 Jaan 2007, 22:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 9 korda

1.6 TDI gaasiklapi viga P0122

Lugemata postitus Postitas Lutz » 13 Jaan 2024, 08:42

Kummaline ongi see, et võibolla tõesti gaasipedaali reostaat võib vigane olla, aga no auto töötab edasi ju ilma probleemideta. Ja mis veel huvitav on see, et teise auto pealt tõstetud suretusklapp ei tööta ka teise auto peal enam, seega see katsetus rikkus ka toimiva detaili ära. Mulle tundub, nagu tekiks ahelas lühis või mõni muu anomaalia. Kas on mõtteid, kuidas edasi pusida?
Viimati muutis Lutz, 18 Jaan 2024, 17:56, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
siLc
Tunnustatud
Postitusi: 2054
Liitunud: 20 Juun 2010, 07:07
Auto: Passat B7 EcoFuel
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 166 korda

1.6 TDI gaasiklapi viga P0122

Lugemata postitus Postitas siLc » 13 Jaan 2024, 08:46

Gaasipedaali sees olevad halliandurid on tähistatud G79 ja G185. G69 on siiski suretusklapi ajami sees.

Lutz
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 20 Jaan 2007, 22:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 9 korda

1.6 TDI gaasiklapi viga P0122

Lugemata postitus Postitas Lutz » 13 Jaan 2024, 09:48

Ma ei tea kas sellest on veel abi vea diagnoosimisel, aga samal ajal kui see viga esimest korda juhtus, olid lisaks suretusklapi veakoodile veel teised koodid tekkinud, mis kustutamisega ära kadusid:

6556 - Sensor Reference Voltage A: Circuit
P0642 00 [032] - Low
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

7381 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0236 00 [032] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

7382 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0236 00 [096] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

7301 - Throttle Position Sensor (G69)
P0122 00 [175] - Signal too Low
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear

6031 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 00 [032] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

6033 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0340 00 [032] - Malfunction
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Kas võib olla, et need kõik on ühe juhtmesarja taga ning kusagil on ikka ahelas katkestus? Samas on huvitav see, et kui ma tõstsin teise auto klapi tagasi, siis näitab ka teine auto sama P1022 veakoodi. Mõistus otsas juba.
Viimati muutis Lutz, 18 Jaan 2024, 17:57, muudetud 2 korda kokku.

Alhambra
Huviline
Postitusi: 596
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 34 korda

1.6 TDI gaasiklapi viga P0122

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 13 Jaan 2024, 11:53

Ma tea kuidas sinu autol, aga ükskord oli vaja ka throttlebody vahetada ja seda oli vaja arvutiga näppida, et tööle hakkaks. Oli küll teine mark ja bensukas, aga võib sul ka olla

Lutz
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 20 Jaan 2007, 22:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 9 korda

1.6 TDI gaasiklapi viga P0122

Lugemata postitus Postitas Lutz » 17 Jaan 2024, 13:49

Nii, saabus selgus. Probleemiks oli ikkagi vigane suretusklapp, mis sai välja vahetatud. Teise auto suretusklapp hakkas ikkagi lõpuks ka tööle teise auto peal. Diislitel ole vaja suretusklappi autole tutvustada ning adaptsioone läbi viia. Lihtsalt Bolt-on lahendus ja kõik.
Ühe ebameeldiva kõrvalmõjuna tekkis probleem DPF-ga, kuna suretusklapi vea korral ei toimu ka tavapärane DPF põletus. Mul sai vigase suretusklapiga päris korralikult kilomeetreid kogutud ning ühel hetkel hakkas ka tahmafiltri tuli põlema. Seega tasub kohe vigased detailid ära vahetada, et hiljem muid probleeme ei tekiks.
Kes tänasid kasutajat Lutz selle postituse eest:
MustVälk

Vasta

Mine “Diislid”