1.9TDI AVG mootori generaatori pingutusrulli vahetamine

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
spinner
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 05 Mär 2003, 23:53
Auto: Sharan 1.9TDI 96KW 2003
Asukoht: Harjumaa

1.9TDI AVG mootori generaatori pingutusrulli vahetamine

Lugemata postitus Postitas spinner »

Pingutusrull on peale vaadates muude rullide suhtes allapoole viltu. T?en?oliselt on siis ehk rulli kronsteini sees mingi(d) puks(id), mis on kulunud, sest sealt tuleb pruunikat roostet v?lja.
Kui puks(id), siis oleks v?imalik treialil lasta uus/uued teha?
Aga palju keerulisem tundub, see pingutusrulli kronstein k?tte saada. Tundub, et palju asju tuleb eest ?ra v?tta.

Oskab keegi kirjeldada AVG mootoril pingutusrulli kronsteini eemaldamise t??k?iku? :) Auto on VW Passat 2000 a.

3 n?dalat tagasi ribastus generaatori rihm ja t?na siis juhtus see juba teist korda, nii et abi oleks teretulnud :)
Turbos make torque and torque makes fun

golfrr
Huviline
Postitusi: 318
Liitunud: 04 Juun 2004, 12:02
Asukoht: Võru

Lugemata postitus Postitas golfrr »

See pingutusrull peaks olema sama mis neil k?igil uutel mootoritel 3 poldiga kinni (13 v?tmega) ja pinguti liigutamine 17 v?tmega. Tuleb rihma maha v?tta ja rullik lahti keerata ja uus asemele.

spinner
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 05 Mär 2003, 23:53
Auto: Sharan 1.9TDI 96KW 2003
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas spinner »

Peale teema algatamist olen saanud infot juurde.
Mul on vaja vahetada terve pinguti. Pinguti pole mitte see amordiga variant, vaid selle suure vedruga :) Viskosiduriga ventikas tuleb eest ?ra v?tta, siis peaks pinguti ka k?tte saama. Pinguti ise on ?he mutriga kinni.
Kuidas seda viskosiduriga ventikat kinni hoida ja kas lahti tuleb ?iget pidi keerata v?i on teistpidi keere? :)
Pinguti ise on ?he mutriga kinni. Teoorias peaks lihtne olema :P
Turbos make torque and torque makes fun

spinner
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 05 Mär 2003, 23:53
Auto: Sharan 1.9TDI 96KW 2003
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas spinner »

Siiski... Temal on amordiga pinguti ja minul ei :)

Edit: ETKA joonis 903-40 peal on minu pinguti. Amordiga pingutit on joonisel 903-45 n?idatud.

[Muudetud: 27-10-2008 spinner]
Turbos make torque and torque makes fun

Huligaan
Veteran
Postitusi: 439
Liitunud: 25 Veebr 2008, 00:40
Auto: B8 Alltrack
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Huligaan »

Algselt postitas: spinner
Peale teema algatamist olen saanud infot juurde.
Mul on vaja vahetada terve pinguti. Pinguti pole mitte see amordiga variant, vaid selle suure vedruga :) Viskosiduriga ventikas tuleb eest ?ra v?tta, siis peaks pinguti ka k?tte saama. Pinguti ise on ?he mutriga kinni.
Kuidas seda viskosiduriga ventikat kinni hoida ja kas lahti tuleb ?iget pidi keerata v?i on teistpidi keere? :)
Pinguti ise on ?he mutriga kinni. Teoorias peaks lihtne olema :P
Teoorias ongi kerge. Sellist hullu lammutust pole vaja ette v?tta nagu siin eelk?neleja r??kis. V?hemalt mitte vedruga variandi puhul. Jamamist sellega on, ja kui ma ei eksi siis mul s?ber kes minu masinal selle ?ra vahetas, kasutas ventika k?ttesaamiseks mingit eri t??riista, vb on ka muu v?imalus.

Soovitan leida asjatundja kes selle haltuura korras ?ra teeks, ajakulu on umbes 30 -45 minti, olenevalt mehest.
Usun et omal k?el lammutamine ja leiutamine v?tab kordades rohkem aega.


Edu,

Rainer

[Muudetud: 28-10-2008 Rainuz]

edit:
kui huvitab, v?in uurida t?pse k?igu v?lja? Ja t??riistade vajaduse?

[Muudetud: 28-10-2008 Rainuz]

spinner
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 05 Mär 2003, 23:53
Auto: Sharan 1.9TDI 96KW 2003
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas spinner »

Ehhee... Tehtud! :)

Teoorias oli lihtne ja praktikas ka!
Geneka v?tsin maha, p??seb poltidele paremini ligi. Viskoga ventika jaoks oli vaja pikka kuuskantv?tit, mis poldini ulatuks. Tavalise nr.8 kuuskantv?tme l?hemale otsale sai pikendus keevitatud ja oligi hea k?epide ;) Pikem ots ulatus t?pselt poldini. Ventika rullikut hoidsin rihmaga kinni... natuke jebimist oli, aga poldi sain lahti :) Rihma pinguti oli ?he 17 mutriga kinni, sinna sai padruni ilusti otsa panna. Vana pinguti tundus massiivne ja tugev olema, aga ometigi oli tal otsad kuidagi kaardus ja seet?ttu rull vaataski viltu.
Tagasipanek sama lihtne. Pinguti k?lge, mutter padruniga kinni. Ventikas tagasi, poldi keerasin n?puga sisse, niipalju kui j?udsin hoidsin l?pus veel polti kinni ja pingutasin ventika rullikust hoopis. L?puks natuke rulliku kininhoidmisega jebimist veel ja oligi polt l?plikult v?tmega ?ra pingutatud. Genekas peale tagasi ja valmis. Rihm ka loomulikult peale! Rihma s?ttisin enne geneka pealepanemist paika ja sidusin ta traadiga mingi toru k?lge kinni. Tundus kuidagi lihtsam :) Pingutusrulli otsas on 15 mutter, leidsin vene 13-15 lehtv?tme ja keevitasin pikenduse otsa.... hea j?lle k?epidemena kasutada kui vaja pingutusrulli kangutada :)
Aega kokku l?ks umbes tund ja 20 minutit. Arvatavasti j?rgmine kord teeks kiiremini :D
Turbos make torque and torque makes fun

spinner
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 05 Mär 2003, 23:53
Auto: Sharan 1.9TDI 96KW 2003
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas spinner »

Ja muidugi t?nud k?igile kaasaelajatele ja n?uandjatele!!! :)

Muideks Rainuz... aega l?kski ju siis umbes peaaegu 2x rohkem (ehk kordades rohkem), kui haltuuramehel :D
Turbos make torque and torque makes fun

Huligaan
Veteran
Postitusi: 439
Liitunud: 25 Veebr 2008, 00:40
Auto: B8 Alltrack
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Huligaan »

Algselt postitas: spinner

Muideks Rainuz... aega l?kski ju siis umbes peaaegu 2x rohkem (ehk kordades rohkem), kui haltuuramehel :D
Nuu, ma j?rgmine kord p??rdun sinu poole, kuigi usun et see uus pinguti elab minu s?idu sellel autol ilusti ?ra :D

speissu
Huviline
Postitusi: 177
Liitunud: 16 Jaan 2008, 22:36
Asukoht:
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas speissu »

Nii..tuleb endal sama asi k?sile v?tta. P?hap?evasel p?eval purunes minu masinal genekarihm ja selle rihma asendamise k?igus selgus, et see rullik piilub kangesti all poole:(

Siit sai juba h?id n?pun?iteid selle t?? teostamiseks.

Spinner: Mis hinnaga sa pinguti k?tte said kui just saldus pole???
Olen natuke hindasid uurinud..ei tundu just k?ige odavam asi olevat???:mad:

lohe
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 06 Juul 2008, 15:55
Auto: VW Passat Variant 4motion TDI 96kw; T5 Shuttle Long 2,5TDI 96kw
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas lohe »

Minu passatil sama mootor ja koor hammasrihmaga l?ks ka see jupp vahetusse. Pandi A-osa ja hind oli ~3000.

A Sul geneka rihm j?ttis hammasrihma katte puutumata? Mind hirmutati sellega, et selle purunemisel saab tihti ka hammasrihma kate ja hammasrihm kannatada, ning tulemuseks - kolvid vs klapid...

[Muudetud: 4-11-2008 lohe]

speissu
Huviline
Postitusi: 177
Liitunud: 16 Jaan 2008, 22:36
Asukoht:
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas speissu »

Kate j?i terveks..j?lgi v?hemalt n?ha ei ole.
Aga ma natuke uurisin..uus pinguti peaks sellele mootorile umbes mingi 2200 maksma..

spinner
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 05 Mär 2003, 23:53
Auto: Sharan 1.9TDI 96KW 2003
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas spinner »

Heh... AVG pinguti hinnaks ?eldi Forsis A-osa ~1300 EEK ja B-osa ~1000 EEK. Ja v?idetavalt ei pidanud mingit sellist vahet olema, et tasuks A-osa ainult v?tta, sestap v?tsin ise B-osa.
Hammasrihm vist j?i puutumata mul.. mootor on juba 1000km l?binud
Turbos make torque and torque makes fun

militar
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 17 Jaan 2007, 17:20
Asukoht: Tapa

Lugemata postitus Postitas militar »

aga millest see pinguti nii k?veraks l?heb?

speissu
Huviline
Postitusi: 177
Liitunud: 16 Jaan 2008, 22:36
Asukoht:
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas speissu »

Vedru lihtsalt v?sib ?ra pinge all ajapikku;)

lohe
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 06 Juul 2008, 15:55
Auto: VW Passat Variant 4motion TDI 96kw; T5 Shuttle Long 2,5TDI 96kw
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas lohe »

Algselt postitas: lohe
Minu passatil sama mootor ja koor hammasrihmaga l?ks ka see jupp vahetusse. Pandi A-osa ja hind oli ~3000....
Heh jama ajasin. AVF on tegelikult..

militar
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 17 Jaan 2007, 17:20
Asukoht: Tapa

Lugemata postitus Postitas militar »

milles v?ib probleem olla, et poole aasta jooksul juba teist korda pinguti k?ver. oktoobris viskas rihma ribadeks, sai uus pinguti pandud siin eelpool toodud n?idete j?rgi ja t?na viska j?lle rihma mah ning vaatan et see pinguti on kiivas. oktoobris sai ka forsist ostetud see 1000.- maksev pinguti. ei tea kas see B varuosa oli siis praak v?i lihtsalt sitast materjalist!

speissu
Huviline
Postitusi: 177
Liitunud: 16 Jaan 2008, 22:36
Asukoht:
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas speissu »

Algselt postitas: militar
milles v?ib probleem olla, et poole aasta jooksul juba teist korda pinguti k?ver. oktoobris viskas rihma ribadeks, sai uus pinguti pandud siin eelpool toodud n?idete j?rgi ja t?na viska j?lle rihma mah ning vaatan et see pinguti on kiivas. oktoobris sai ka forsist ostetud see 1000.- maksev pinguti. ei tea kas see B varuosa oli siis praak v?i lihtsalt sitast materjalist!
B varuosa kehva ?kki:(..mina vahetasin ka endal novembri alguses ?ra B varuosa vastu..ja hakkab ka uuesti vaikselt all vaatama rullik. Tegin forssi uue hinnapakkumise ja sealt tuli juba vastuseks mingi 1700 varuosa eest. See pidavat A varuosa olema. Nii et tea kas varuosa viga..v?i lihtsalt n?rk koht selle t??bi mootoril:mad:

lohe
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 06 Juul 2008, 15:55
Auto: VW Passat Variant 4motion TDI 96kw; T5 Shuttle Long 2,5TDI 96kw
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas lohe »

Olgugi, et mootorid pisut erinevad, aga rihma vahetusel ?tles nii Rain Aava, kui ka s?ber SA2-st, et see pinguti tuleb kindlasti A osa panna. L?bis?it uue pingutiga on n??dseks umbes 20000km ja mingeid v?simuse m?rke k?ll ei t?helda.

militar
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 17 Jaan 2007, 17:20
Asukoht: Tapa

Lugemata postitus Postitas militar »

kuskilt lugesin, et koos pingutiga tuleb vahetada ka geneka rihmaratas s.t. kui rihmaratta sidur hakkab peesse minema siis hakkabki automaatpingutit l?hkuma. Forss andis sellised hinnad: pinguti 1038.- rihm 163.- ja geneka rihmaratas geneka goodi j?rgi 1038.-

militar
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 17 Jaan 2007, 17:20
Asukoht: Tapa

Lugemata postitus Postitas militar »

huvitav veel selline asi, et kui t??taval mootoril rihma j?lgida siis ei v?rise, h?ple ega tee see rihm mingeid muid vigureid. j?lgisin k?ll ainult t?hik?igup??retel ja ja ega voolu tarbijaid ka taga polnud peale l?hitulede. ?kki kui pedaltd vajutada siis oleks see rihm ka mingeid vigureid teinud?

Vasta

Mine “Diislid”