NB! Käesoleva õptusega näitan ma kuidas lülitasin välja 1999-aasta Boral kõrvalistuja airbagi. Ma ei võta vastutust selle eest, kui keegi antud õpetust järgides midagi nässu keerab!
Õpetus toimib Golf 4 ja Bora peal. Usun, et sama ajastu Passatid ei tohiks ka väga erineda. Suur osa infost pärineb siit: http://volkswagen.workshop-manuals.com/ ... hp?id=1327
Tehase poolt näeb kõrvalistuja airbagi väljalülitamine ette seda, et kõigepealt tuleb kaabliga airbag välja lülitada ning seejärel airbag pistikust lahti ühendada! Väidetavalt on olnud juhus, kus ainult kaabliga väljalülitatud airbag avarii ajal aktiveerus.
Autodel, mille airbagi mooduli versioon on VW5 või kõrgem, sellega asi ka piirdub. Seda saab vaadata kaabliga airbagi mooduli alt "Component" väljalt. Sama moodi piirdub asi eelpool kirjeldatuga neil, kelle airbagi mooduli versioon on VW3 ja tootekood on 1J0 909 609 (näeb "VAG Number" väljalt). Ülejäänutel tuleb airbagi pistiku lahtiühendamisel airbagi viga, mille tulemusel jääb airbagi tuli armatuuris põlema ning süsteem ei ole töökorras. Tehas pakub selle jaoks abinõud, mille tootekoodiks on 1J0 998 521. Forss küsib selle eest 42€ ning kohapeal seda neil ei olnud. Sisuliselt on see airbagi pistik, millele on sisse pandud takisti. Ühendad selle airbagi asemele ja moodul arvab, et airbag on ühedatud ning veakoodi ei teki.
Nagu juuresolevalt pildilt näha võib on mu auto airbagi moodul selline, millele on vaja seda takistit. Component väljal on küll VW3, kuid tootekood ei ole 1J0 909 609.
Kuid 42€ takisti eest on törts palju minu arvates. Seega ma tegin selle ise.
Kuna mul ei õnnestunud leida kuskilt ainult airbagi pistikut, siis ostsin ma terve kõrvalistuja airbagi, lõikasin sellelt pistiku ära ja airbagile andsin ohutust kaugusest 12V. Takistid maksavad oomipoes 5senti tk. Vaja oli 3oomi (selle teadmise eest tänud kasutajale golfi_vend). Kuna seda väärtust ei olnud ostsin kaks 1,5oomist 0,6W 1%. http://www.oomipood.ee/product/m0.6w+1r ... met-film-1
Pistik koos kinnitusega + takistid
Eemaldasin pistiku kinnituse küljest ning jootsin takistid jadamisi külge. Lisasin termokahaneva.
Veel termokahanevat
Seejärel lõikasin pistiku kinnituse lühemaks ning panin pistiku tagasi kinnituse külge. Oligi valmis autosse paigaldamiseks
Autol lülitasin kõigepealt kaabliga kõrvalistuja airbagi välja. Seda saab teha Airbagi alt > Adaption
Channel 01 ning Value 0 tuleb asendada 1-ga.
Seejärel ühendasin lahti aku klemmi ning kruvisin lahti kindalaeka 6 kruvi (Torx 20) Kindalaegas tuleb parasjagu nii palju irvakile, et sealt vahelt saab toimetada. Sealt paistab airbagi pistik
Pistiku lahti ühendamiseks kasutasin peente otstega näpitsaid. Piisab õrnast pigistusest.
Seejärel paigaldasin takitstiga pistiku. Pistik läheb airbagi külge selle musta kinnitusega. Selle saab airbagi otsast külge lükata.
Nüüd juhe külge, kindalaegas kinni kruvida, aku ühendada ja ongi valmis.
Kui kõik õigesti sai, siis peaks süüte sisse keeramisel airbagi tuli armatuuris 6 korda vilkuma (näitamaks, et airbag on välja lülitatud) ning seejärel ära kustuma.
DIY: G4 kõrvalistuja airbagi väljalülitamine
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 125
- Liitunud: 06 Jaan 2012, 01:06
- Auto: Volkswagen Bora 1.6 1999; 06' Jetta
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 7866
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 48 korda
- Tänatud: 229 korda
- Kontakt:
Re: DIY: G4 kõrvalistuja airbagi väljalülitamine
Tegelikult oli mul ka siinsamas foorumis skeem, kuidas teha selline skeem, et vajadusel saaks airbagi välja lülitada ja vajadusel sisse tagasi.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
-
- Huviline
- Postitusi: 125
- Liitunud: 06 Jaan 2012, 01:06
- Auto: Volkswagen Bora 1.6 1999; 06' Jetta
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: DIY: G4 kõrvalistuja airbagi väljalülitamine
Pole seda näinud. Kuid kui see eeldab originaaljuhtmestiku lõikumist, siis ma seda kasutanud ei oleks. Mu eesmärk oli jätta originaaljuhtmestik puutumata. Laps suuremaks kasvab korjan selle takistiga pistiku sealt ära ja lülitan airbagi sisse tagasi.golfi_vend kirjutas:Tegelikult oli mul ka siinsamas foorumis skeem, kuidas teha selline skeem, et vajadusel saaks airbagi välja lülitada ja vajadusel sisse tagasi.
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5296
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 60 korda
- Tänatud: 66 korda
Re: DIY: G4 kõrvalistuja airbagi väljalülitamine
Tegelikut peaks saama lüliti ka ilma juhtmestikku lõikumata vahele ehitada, nagu näen said romulast pistiku mõlemad pooled.Reintz kirjutas:Pole seda näinud. Kuid kui see eeldab originaaljuhtmestiku lõikumist, siis ma seda kasutanud ei oleks. Mu eesmärk oli jätta originaaljuhtmestik puutumata. Laps suuremaks kasvab korjan selle takistiga pistiku sealt ära ja lülitan airbagi sisse tagasi.golfi_vend kirjutas:Tegelikult oli mul ka siinsamas foorumis skeem, kuidas teha selline skeem, et vajadusel saaks airbagi välja lülitada ja vajadusel sisse tagasi.