DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 174
- Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
- Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
- Asukoht: Elva
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus
Saab kasutada, protsess ei lõhu tervet värvkatet. Muidugi probleem on selles, et pead lihtsalt piisavalt suure süsteemi ehitama, et keredetaile ära mahutada.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7845
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 179 korda
Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus
Kui vaadata näit. Discovery pealt usa autoehitajate saateid, siis on neil ju terved happevannid kuhu kere sisse sumatakse ja välja tuleb absoluutselt roostevaba kere (või see, mis peale rooste eemaldamist kerest järgi jääb )mella kirjutas:Kahju, et elektrolüüsi kererooste puhul komplektsel autol kasutada ei saa. Või tegelikult ikkagi saab, kui kere külge vedelikutihe anum hermeetikuga panna.
Äkki saab niimoodi roosteplekid vähe kauemaks pidama kui lihvimise ja roostesurmaga.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 121
- Liitunud: 24 Juul 2003, 12:33
- Auto: VW Golf MKI GTD '83; VW Golf MKII GTI '88
- Asukoht:
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus
Sellise teenuse hind Inglismaal oli midagi üle 1K kere kohta. Eestis peaks saama nii väiksemaid detaile puhastada, üks Tartu restaureerimiskoda kasutab oma masinate ja plekkide jaoks.
-
- Huviline
- Postitusi: 174
- Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
- Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
- Asukoht: Elva
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus
Oluliselt lihtsam on autot õigesti hooldada kui hiljem keretöid teha. Roostet annab edukalt vältida. Talvel näeb liikluses tihti masinaid, mis reaalselt nägid viimast pesu suvel. Autot tuleb pesta talviti vähemalt kord nädalas, sõltuvalt kui palju masinat kasutatakse. Isegi soe garaaž pole mingisugune näitaja, isegi on parem mitte talvel autot garaaži ajada (äkilise temp. muutuse pärast). Keemias on temperatuur väga tähtis parameeter, kasvõi elektrolüüsi kasutades tuleb sellega arvestada. Kujuta ette, väljas on -30 ja sa jõuad oma soola ja kemikaale täis autoga koju, paned selle garaaži kus on +10. Kui autot pesta ei viitsi, siis sooja garaaži pole mõtet kasutada.
Õnneks pole see vaid teooria, olen kord näinud sellist masinat, mis veeres tehasest välja aastal 1987. Keretöid polnud masin näinud ja roostet ei esinenud. Kuidas see võimalik on? Mees on igaaastaselt 2x põhjalikult kõhualuse puhtaks pesnud ja pigiga töödelnud. Ta peseb suviti kord nädalas autot ja talviti 2-3x. Ta ei ole autot kunagi soojas garaažis hoidnud. Auto pesemiseks on ta kasutanud ainult vabalt voolavat vett. Kahjuks kuulun ma ise ka nende meeste sekka, kes pole piisavalt kerehooldust teinud. Nüüd on minu poksimatš roostega kestnud juba 16 roundi ja ma pole ikka sellest veel lahti saanud.
Õnneks pole see vaid teooria, olen kord näinud sellist masinat, mis veeres tehasest välja aastal 1987. Keretöid polnud masin näinud ja roostet ei esinenud. Kuidas see võimalik on? Mees on igaaastaselt 2x põhjalikult kõhualuse puhtaks pesnud ja pigiga töödelnud. Ta peseb suviti kord nädalas autot ja talviti 2-3x. Ta ei ole autot kunagi soojas garaažis hoidnud. Auto pesemiseks on ta kasutanud ainult vabalt voolavat vett. Kahjuks kuulun ma ise ka nende meeste sekka, kes pole piisavalt kerehooldust teinud. Nüüd on minu poksimatš roostega kestnud juba 16 roundi ja ma pole ikka sellest veel lahti saanud.
-
- Huviline
- Postitusi: 819
- Liitunud: 05 Aug 2010, 15:45
- Telefon: 55596240
- Auto: Golf II
- Asukoht: Haapsalu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 32 korda
Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus
Happevannide teemal. Enne tsinkimist neutraliseeritakse ju metall samuti ära ja meil eestis on olemas täiesti suuremõõtmelised vannid kuhu võid sõiduauto sihtimata sisse kasta. Kusjuures hind on täiesti täiesti mõistlik.
Rait.
- tito
- Klubiline
- Postitusi: 5175
- Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
- Asukoht:
- Tänanud: 232 korda
- Tänatud: 273 korda
Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus
Kaevad väikese augu, kilega tihendad ära vesi sisse palju pesusoodat ka ja olemas
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!
-
- Moderaator
- Postitusi: 7845
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 179 korda
Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus
Selleks on veekeskused ja spaad olemas. Samuti peaks aitama, kui mõne keemiakombinaadi külje all auto jõkke ajad natukeseks ajaks.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 174
- Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
- Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
- Asukoht: Elva
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus
Tito, oleksid viisakusest võinud küsida minult ka kui kuskil seda jagad. Mitte, et ma pahane oleks, aga see on elementaarne viisakus.
Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus
Khmm.. mitte et mul midagi selle vastu oleks, aga viisakusest oleks võinud ju jutus kasutatud piltide originaalallikatele ka vihjata ning materjalidele, millest sa esimesse posti ainest said.
Muidu kõlab nagu võõraste sulgedega ehtimine.
Vähemalt samu pilte ma leian nii siit:
http://myweb.tiscali.co.uk/andyspatch/rust.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
kui siit:
http://1bad6t.com/rust_removal.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Muidu kõlab nagu võõraste sulgedega ehtimine.
Vähemalt samu pilte ma leian nii siit:
http://myweb.tiscali.co.uk/andyspatch/rust.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
kui siit:
http://1bad6t.com/rust_removal.html" onclick="window.open(this.href);return false;
golfrace kirjutas:Tito, oleksid viisakusest võinud küsida minult ka kui kuskil seda jagad. Mitte, et ma pahane oleks, aga see on elementaarne viisakus.
-
- Huviline
- Postitusi: 174
- Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
- Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
- Asukoht: Elva
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus
1) Tekst pole kopeeritud vaid ainuisikuliselt minu poolt koostatud. Lihtne 11.klassi keemia.
2) Pildid on võõrad. Minu viga.
3) Titoga pole probleemi olnud.
2) Pildid on võõrad. Minu viga.
3) Titoga pole probleemi olnud.
Viimati muutis golfrace, 16 Mai 2014, 13:57, muudetud 2 korda kokku.
Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus
No kuule! Google on "electrolytic rust removal" järgi otsides sarnast meetodit täis ja märksa varem kui Sinu kirjutis. Ma elusees ei usu, et sa oma peaga mõtlesid asja välja, panid kirja ja siis kopeerisid lääne lehtedelt pildid juurde. No ei ole loogiline
Tore, et oma sõnadega eesti keelde ringi panid. Kahtlemata on see vajalik. Aga kellegi kallal võtma hakata materjali loata kasutamise üle olukorras, kus idee pole uudne ning pildid mujalt pihta pandud, on ka natuke lame.
Jah, on küll lihtne keemia ja seda meetodit tean mina vähemalt 20 aastat.
Tore, et oma sõnadega eesti keelde ringi panid. Kahtlemata on see vajalik. Aga kellegi kallal võtma hakata materjali loata kasutamise üle olukorras, kus idee pole uudne ning pildid mujalt pihta pandud, on ka natuke lame.
Jah, on küll lihtne keemia ja seda meetodit tean mina vähemalt 20 aastat.
golfrace kirjutas:1) Tekst pole kopeeritud vaid ainuisikuliselt minu poolt koostatud. Lihtne 11.klassi keemia.
2) Pildid on võõrad. Minu viga.
3) Titoga pole probleemi olnud.
-
- Huviline
- Postitusi: 174
- Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
- Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
- Asukoht: Elva
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus
Ok, ausalt öeldes ma pean hetkel hoolitsema muude asjade pärast kui sinuga vaidlemine. Ju siis pole keskkool+kõrgkool mind keemias piisavalt harinud, et olen tõlkija rolli jäänud. Olenemata sinu järgmisest postitusest üritan edaspidi vait olla. Mul on hea meel, et kellegil on sellest DIY-st midagi kasu, kahju on see, et need mehed kes väidetavalt viimased 20 aastat kõike teadnud on ei ole valmis seda teistega jagama. Ja kui keegi seda lõpuks teeb on ju üpris mugav tulla välja väitega, et nemad on seda juba ammu teadnud. Mul jällegi pole selle vastu midagi, et tekste tõlkida, sest jätkuvalt on inimesi, kes näiteks inglise keelt ei mõista. Sellise enam-vähem korraliku ja arusaadava teksti ainuüksi koostamine võtab päris mitu head tundi aega. Ma arvan, et ma pole sellist kriitikat hetkel ära teeninud, seda enam- et see tekst ei ole 1:1 tõlge ja sinu arvamus tegelikult ei muuda seda õpetust vähemtähtsaks. Soovin sulle kõike head ja loodan, et rohkem me vales kohas ei pea vaidlema.
-
- Huviline
- Postitusi: 225
- Liitunud: 20 Nov 2012, 16:54
- Auto: Golf III VR6
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus
ingel [VW Bot: "Keel korda!"], väga hea teema ikka kui panna golf 3 tagumine luuk tervenisti kuhugi suurde vanni näiteks, kas see toonkilet lahti ei tee ja akna soojendust ära ei riku?
-
- Huviline
- Postitusi: 174
- Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
- Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
- Asukoht: Elva
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus
Protsess reageerib metalli mitte klaasiga. Ma kere puhul pigem kasutaksin vana head lihvimist. Sõltub ka detailist, näiteks sadulaid on hea leelisesse kasta (puhas raud), kere on aga plekist. Kui rooste on levinud võib juhtuda, et võtad välja augulise detaili. Seega esmalt pead mõtlema kui mõistlik keredetaile teha on. Ise olen keredetaile tsinkinud, rooste olen mehaaniliselt eemaldanud. Kui detail on läbi roostetanud on odavam osta uus detail ja see siis tsinkida tagamaks parem kaitse roostekuradi vastu.WildGolf kirjutas:ingel, väga hea teema ikka kui panna golf 3 tagumine luuk tervenisti kuhugi suurde vanni näiteks, kas see toonkilet lahti ei tee ja akna soojendust ära ei riku?
Teoorias tõesti, rooste ta eemaldab. Kui mõistlik see on? Ei oska öelda, ise ma ei näeks sellega vaeva. Pealegi, plekk on nii õhuke, et sinna sellist rämpsukihti peale ei tekigi. Ja kui juba augud sees, siis odavam on osta uus detail kui plekitöid teha.
-
- Huviline
- Postitusi: 174
- Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
- Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
- Asukoht: Elva
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus
Ma olin juba unustanud, et siin keegi vaidles. Tore, et sa seda asja tead ja tunned.ylbik kirjutas:Ärge nüüd kisklema minge! See on ammu unustatud vana meetod, mida ma mäletan ajast kui ma veel oktoobrilaps olin.
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5297
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 61 korda
- Tänatud: 66 korda
Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus
Nüüdseks ise ka mitmel korral proovinud ning tõesti väga hea asi. Sai ka üks kummidetail supordile külge jäetud ja siis proovitud, kummidetailil polnud häda midagi ehk siis ei tee ka kummist detailidele elektrolüüs midagi.
- IvarV
- Huviline
- Postitusi: 60
- Liitunud: 05 Mai 2012, 19:34
- Auto: A6 Allroad 3.0 TDI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus
Kumm ju elektrit ei juhiJ.Aru kirjutas:Nüüdseks ise ka mitmel korral proovinud ning tõesti väga hea asi. Sai ka üks kummidetail supordile külge jäetud ja siis proovitud, kummidetailil polnud häda midagi ehk siis ei tee ka kummist detailidele elektrolüüs midagi.
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5297
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 61 korda
- Tänatud: 66 korda
Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus
Ise arvasin, et äkki see lahus mõjub kummile kuidagi halvasti aga nagu proovitud siis ei tee ta midagi.IvarV kirjutas:Kumm ju elektrit ei juhiJ.Aru kirjutas:Nüüdseks ise ka mitmel korral proovinud ning tõesti väga hea asi. Sai ka üks kummidetail supordile külge jäetud ja siis proovitud, kummidetailil polnud häda midagi ehk siis ei tee ka kummist detailidele elektrolüüs midagi.
-
- Huviline
- Postitusi: 41
- Liitunud: 04 Aug 2006, 10:27
- Telefon: 53653581
- Asukoht:
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus
Sai ka proovitud söögisoodaga, asi läks käima aga lõpptulemus ei ole ikkagi nii hea nagu pesusoodaga.
Lihtsalt teadmiseks teistele katsetajatele.
Lihtsalt teadmiseks teistele katsetajatele.
-
- Huviline
- Postitusi: 174
- Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
- Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
- Asukoht: Elva
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus
Mida tugevam leelis seda parem. Söögisooda kipub liiga nõrgaks jääma. Olen viimasel ajal katsetanud vähe suuremaid asju, näiteks võtsin vana Jumzi roostes kopa, tõstsin vintsiga custom made tünni (vana reoveemahuti) ja kuskil 4 päevaga sai hea tulemuse. Ilma, et ma millegagi katnud oleks seisab see mul juba mitu nädalat kuuri all ja pole veel uuesti roostetama hakanud. Samas liivapritsitud detailid kipuvad koheselt roostetama hakkama. Ma ei oska kohe hoobilt keemiliselt seda seletada, aga tundub, et elektrolüüsiga tekib metallile mingi kaitsekiht. Sihilikult saab kaitsekihti kasvatada anodeerimise teel, suhteliselt sarnane protsess.
-
- Huviline
- Postitusi: 7
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 18:51
- Telefon: 58903222
- Auto: Golf
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus
Ise ka mõnda aega juba elektrolüüsi praktiseerinud ja täitsa toimiv asi. Sammuti kui kellegil huvi siis minukäes saab kalseeritud soodat kasvõi grammi kaupa osta. Muidu kilo hind 1eur. Sammuti võib minukätte asju elektrolüüsi tuua. Ja seda kõik Tlnas.
-
- Huviline
- Postitusi: 732
- Liitunud: 30 Sept 2003, 21:48
- Auto: VW Passat 2.0, Highline 2001, bensiin, 85 KW
- Asukoht: Tallinn, Mustamäe
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: DIY elektrolüüseri seadistus ja roostes detailide puhastus
Jätan meelde..motopunk kirjutas:Ise ka mõnda aega juba elektrolüüsi praktiseerinud ja täitsa toimiv asi. Sammuti kui kellegil huvi siis minukäes saab kalseeritud soodat kasvõi grammi kaupa osta. Muidu kilo hind 1eur. Sammuti võib minukätte asju elektrolüüsi tuua. Ja seda kõik Tlnas.