DIY: Golf 3'me Tule klaasi eemaldamine/vahetamine

Do It Yourself, ehk siis tee ise ja õpeta teisi.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
q2800
Huviline
Postitusi: 528
Liitunud: 10 Veebr 2013, 21:22
Telefon: 56782346
Skype: Kristjan Velleste
Auto: Golf MK 3, 2x MK 2, BMW E46 330D 150kw.
Asukoht: Saku/Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

DIY: Golf 3'me Tule klaasi eemaldamine/vahetamine

Lugemata postitus Postitas q2800 » 21 Juun 2015, 02:02

Tere!

Üritan siis vaikselt hakata DIY teemasid tegema oma tegemistest golfi kallal.
Esimeseks teemaks saab siis olema Tule klaasi vahetus.

Enne teema alustamist mainin ära töe asja: Mina ei vastuta, tekitatud kahju, vigastuste või mõne muu ebaõnnestunud/halvasti lõpenud asjade üle!
Samas võtan kuulde ka kõiki soovitusi!

Vajalikud asjad tule klaasi vahetuseks:
Tuli, millel hakkad vahetama klaasi,
Doonor klaas või tuli, kus saaks võtta klaasi.
Peenemat kruvikeerajat(lapikut),
8/10mm mutrivõtit,
Ahju, millel saaks valida plaadiküpsetus reziimi altpoole peale,
Väike jupp fooliumit.
Pajakindad, või korralikud nahkkindad, mida julged ära rikkuda.
Palju kannatust ja aega + selget mõtlemist. ( Minu ajakulu oli umbes tunnike )

Alustuseks siis pilt minu tulest, millel ma klaasi hakkan vahetama:
Pilt

Kõige pealt tuleb kätte haarata lapik kruvikeeraja ja iluvõre eest ära võtta. Mina üldiselt eemaldan ülemise otsa kõigepealt ja siis alumise. Lapiku kruvikeeraja surud naga taha ja siis õrnalt sikutad iluvõre väljapoole. Nii teed kõikide nagadega kuni saad iluvõre kätte:
Pilt
Pilt

Kui iluvõre on käes tuleb tuli eemaldada. Golf 3'me tuled peaksid olema enamasti 8mm kruvidega kinni 4'st erinevast kohast. Mõnel golfil võivad kinnitus kruvid erineda näiteks võib olla 8mm asemel hoopis 10mm kruvi.
Üleval olev kruvi:
Pilt
All 2 kruvikohta:
Pilt
Ja üleval nurgas on veel 4's kruvi, mis minul kahjuks puudub, seoses tule kalibreerimisega.
Pilt

Nüüd kui kruvid on eemaldatud on õige aeg ka eemaldada tule pistik, mis asub tule taga, enamasti tolmukatte all:
Pilt

Kuna minu tulel on ka angel eyes koos US. stiilis parkidega pean mina veel lisana eemaldama US Park tulede jaoks veetava voolu kaabli. Pildil on näha väljuvat valget juhet, kuna must(maandus) oli juba eemaldatud.
Pilt

Selleks korraks peaks juba tuli tulema juba ilusti välja:
Pilt

Nüüd hakkame doonor tuld lammutama. Enda doonor tuli näeb välja selline:
Pilt

Seejärel tuleb eemaldada tule tagumine tolmu kaas. Igal tulel käib see omamoodi. Endal oleval ühel tulel on lihtsalt kummist see ja seega saab lihtsalt ära tõmmata, kuid antud doonor tulel on see plastikust ja seega tuli ülevalt poolt kaks naga alla suruda ja siis paremale liigutada katet, et see eemaldada:
Pilt

Nüüd on vaja tule seest võimalusel eemaldada kõik juhtmed ja pirnid. Enamasti peaks see olema teostatav nagu ka minu doonor tulel, kuid enda õigel tulel seda enam teha ei saanud.
Pilt

Pirnid ise on enamasti kinnitatud klambritega, mida tuleb siis kas kokku suruda või mingit teatud moodi liigutada, et klambrit eemaldada:
Pilt
Pilt

Kõige raskem on eemaldada tule, pistikut. Sellel on seespool kaks naga mis tuleb sisse suruda ja siis samaaegselt tuleb pistikut välja poole tõmmata. See nõuab kannatust ja natuke ka peenemaid sõrmi. Järgneval pildil on ka näha seda pistikut ja ka vasakulpool all pistikut kinni hoidvat naga, samasugune on ka veel teiselpool. ( Sõltuvalt tulest, võivad kinnitused erineda )
Pilt

Nüüd panin mina oma ahju juba sooja 100 kraadi peale. Programmiks valisin küpsetusmeetodiks, et küpsetaks altpoolt plaati. Seejärel võtsin juba ühe plaadi ja katsin selle fooliumiga. Seni kuni ahi soojenes eemaldasin veel doonor tulelt klaasi kinni hoidvad klambrid, mida on tule peale kokku neli tükki. Mainin ära, et hea on eemaldada neid klambreid peene kuid laia lapiku kruvikeerajaga, nii et paned kruvikeeraja tule ja klambri vahele ning surud klambrid väljapoole tuld ( klaasi ) ja seejärel peaks klamber ise juba lahti tulema. Tasub olla eriti ettevaatlik, kuna võib väga kergelt kahjustada klaasi niimodi.
Pilt

Nüüd kui ahi juba oli soe panin ma tule panni peale, nii et klaas jääks allapoole. Ja panin tule ahju küpsema. Märkisin ära kellaaja ja jätsin meelde, et vähemalt 5 minuti pärast võtan tule välja. Samal ajal kui doonor tuli ahjus küpses võtsin enda tule käsile ja eemaldasin sealt kummist katted ja ka pirnid. Kuna juhtmeid kätte ei olnud võimalik saada siis jätsin need alles, aga led pirnid võtsin pesadest välja et õhk läbikäiks ja lede, või midagi muud ei kahjustaks. Sammuti eemaldasin ka klaasilt klambrid.
Pilt
Pilt

Nüüd kui doonor tuli oli juba 5 minutit ahjus olnud, otsustasin tule välja võtta. NB! Kindlasti kanna pajakindaid või mingeid korralike nahkkindaid. TULI ON AHJUST VÄLJAVÕTTES KUUM! Nüüd hakkab pihta see huvitav protsess. Kuna doonor tulelt tuleb saada klaas tervelt kätte, pidin olema väga ettevaatlik. Seetõttu võtsin appi painduva plastikust pangakaardi. Selle surusin siis klaasi ja korpuse vahele ning hakkasin vaikselt väljapoole klaasi painutama. Klaas peaks tulema lahti suhteliselt vaikselt ja pisitasa. Antud protsessist kahjuks pilte pole, kuna peab olema ka samaaegselt piisavalt kiire, et liim ei saaks taheneda. Kui klaas ei taha kohe tulla, siis on soovitav tuli mõneks ajaks veel ahju küpsema panna. Kui klaas tuleb natuke, aga on näha, et liim hoiab ikka kinni, siis võib proovida liimi läbilõigata kergelt ja/või natukeseks ajaks ahju veel küpsema panna. Ise sain klaasi esimesekorraga kätte, mis mind üllatas.
Pilt
Pilt

Seejärel kui Doonor klaas oli käes, läks ahju vana tuli. Sama moodi nagu ka doonortuli, ehk klaas oli allpool ja 100 kraadi 5 minutit. Samal ajal puhastasin ära doonor klaasi korralikult. Liimi osa ära puutu ega puhasta. Kui ma teise tule ahjust väljavõtsin siis sellelt klaasi eemaldamine oli juba raskem töö. Kuna klaas oli kildudeks ja kohati oli liimi ka korralikult pandud siis pidin kokku 3 korda uuesti tule ahju panema, et saaks kõik klaasi killud kätte. Tähtis on et õigelt tulel ei jääks vaopõhja ühtegi klaasikildu.
Pilt

Mainin ära, et hea oleks kui vana klaasi saaks kätte nii, et jääks alles sellinne vagu:
Pilt

Sellinne vagu on OK, aga mitte just kõigeparem:
Pilt

See on tähts sellepärast, et uus klaas peab istuma sinna vao sisse, et tekkiks hea nakkumine liimiga ja asi jääks vee+tolmu kindlaks.
Kuna antud protsess oli kestnud kokku max 20 minutit siis ülejäänud 20 minutit kulutasin ma vana tule sisu puhastamisele, mis oli saanud tolmuseks. Mainin ära, et tule sisu puhastades peab olema eriti ettevaatlik kuna peegelpinda on väga kere ära kriipida või koguni kahjustada.
Seejärel kui sain sisu puhtaks panin korra tule ahju 3'ks minutiks soojenema selleks et liim läheks natuke pehmemaks ja liimimisomadused paremaks saaks. Siis võtsin tule välja ja kähku panin soonesisse uue klaasi, surusin selle nii tugevalt kinni kui sain ja siis tuli ahju. Ootasin oma 5 minutit, mille järel võtsin tule välja ja surusin uuesti, seekord veel tugevamalt. Niimodi siis surusin seni, kuni liim maha jahtus. Seejärel kontrollisin, et klaas oleks kinni ikka ja kuna klaas oligi kinni siis panin kogu krempli uuesti kokku. Ehk prinid, juhtmed paika ja katted paika.
Pilt
Pilt

Seejärel autojuurde ja tuli samamoodi, kuid vastupidises järjestikuses nagu lahti võtsin:
Pilt
Pilt
Pilt

Seejärel läks tulede katsetamiseks:
Pilt
Pilt

Ise olen igatahes tulemusega rahul ja rahaline kulu oli minud 0 eurot. Seega võit oli VÄGA suur. Kuna antud tulede paar maksab 160 eurot... Seega teinekord on vaja vahetada ainult klaasi, kui lihtsalt muud valikut pole.
Igatahes loodan, et teemast on kasu ja igasugused, tehniliste terminite parandused, täpsustused, soovitused jne on oodatud PS'i või siis siia! Loodan, et keegi siis ei hammusta, et nii pika teema tegin :mrgreen:
Dont corner me, Dont lecture me, raise your hands if you are a Sinner! - Dave the Stage
Olemas ka diagnostika kaabel, kui kellegil vaja hädasti võin aidata!

Anduu
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 10 Apr 2007, 07:05
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY: Golf 3'me Tule klaasi eemaldamine/vahetamine

Lugemata postitus Postitas Anduu » 22 Juun 2015, 00:41

Täpsustan- rahaline kulu oli 2 red bulli :D

Tannu19
Huviline
Postitusi: 907
Liitunud: 28 Sept 2013, 11:48
Auto: Buumer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY: Golf 3'me Tule klaasi eemaldamine/vahetamine

Lugemata postitus Postitas Tannu19 » 22 Juun 2015, 09:39

Põhjalik DIY, aga minu arvates oleks olnud seda võimalik teha oluliselt lühemalt :wink:
Keegi, kes auto eila sai ja probleemi hakkab lahendama, siis isegi kasulik.

q2800
Huviline
Postitusi: 528
Liitunud: 10 Veebr 2013, 21:22
Telefon: 56782346
Skype: Kristjan Velleste
Auto: Golf MK 3, 2x MK 2, BMW E46 330D 150kw.
Asukoht: Saku/Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY: Golf 3'me Tule klaasi eemaldamine/vahetamine

Lugemata postitus Postitas q2800 » 22 Juun 2015, 16:51

Anduu kirjutas:Täpsustan- rahaline kulu oli 2 red bulli :D
Neljapäeval, maagiliselt lendavad 2 red bulli külmikusse tööjuures :mrgreen: :thumbup:

Eks kõike annab teha oluliselt lühemalt. Kuid minujaoks on just tähtis, et asi oleks põhjalikult tehtud. Siis on selgelt aru saada, mida tegema peab. Ise jõledalt vihkan diy teemastid, kus iga natukese ajatagant on 2-3 asja vahele jäänud ja siis hakka mõistatama, mis seal siis vahepeal ka tehti :D.
Viimane rida on sarkasmiliselt üteldud :mrgreen: ? Ma ise usun, et see teema on suht pointless, kuid tegin selle, et oleks olemas ja et saaks tagasisidet selle kohta kuidas teema tundub, et kas teinekord tasub sama korraldusega neid teemasid teha, või tuleks midagi muuta :D. Raisku vast ei lähe see teema :mrgreen: Ma vähemalt loodan :mrgreen:
Dont corner me, Dont lecture me, raise your hands if you are a Sinner! - Dave the Stage
Olemas ka diagnostika kaabel, kui kellegil vaja hädasti võin aidata!

kris282
Huviline
Postitusi: 143
Liitunud: 12 Jaan 2011, 17:30
Auto: Golf 3 16V Gti, R25
Asukoht: Lõuna regioon/ Põlvamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: DIY: Golf 3'me Tule klaasi eemaldamine/vahetamine

Lugemata postitus Postitas kris282 » 22 Juun 2015, 22:37

Ahju asemel saab ka tööstuslikku kuumapuhurit/fööni kasutada. Peab kannatlik olema, et kõik ääred soojaks saaksid, kuid võimalik.
Edu teistele lammutamisel
K.
Powered by GTI

Vasta

Mine “DIY”