DiY B5.5 Kasti vahetus automaadi asemele manuaal

Do It Yourself, ehk siis tee ise ja õpeta teisi.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Kasutaja avatar
Mattis
Huviline
Postitusi: 115
Liitunud: 08 Juul 2016, 19:25
Telefon: 56192351
Auto: Vw Polo coupe mk2 1988
Asukoht: Ida-Virumaa
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 9 korda

DiY B5.5 Kasti vahetus automaadi asemele manuaal

Lugemata postitus Postitas Mattis » 07 Apr 2018, 07:22

Mõtlesin teha juttu kuidas atm kasti asemele manuaal panna. Idee tulli sellest , et kui ise teemakohast infot otsisin siis midagi asjalikku ei leidnud . Endal passat b5.5 1.9 74kw tdi 2002
( 4käiguline EPV koodiga atm ) (ei ole Tiptronic)
Toonoriks sai võetud 97 a b5 1.9 tdi 66kw 5ene manuaal .
Vaja selleks tööks siis järgmist :
Manuaal kasti
Siduri komplekti
Hooratast
Siduri õli toru
Siduri pedaali
Veovõlle
Väntvõlli otsalaagrit
Esisilla tala
Käigu hoovastikku
Ja korralikku võtmete komplekti
Kui toonor masina pealt oli kogu vajalik kätte saadud siis alustasin kogu kombo maha kiskumist enda masina pealt . Kõigepealt siis veovõllide välimised otasd püstakute küljest lahti , siis veovõllid kasti küljest lahti , siis rattad alt , stabikas maha , ja kõik muu esisilla tala küljest lahti . Siis toestasin mootori kahest kohast kollektori poolt tali tross kronsa külge ja karteri põhja alt laua jupi ja tungiga .
Edasi siis mootori , kasti padjad lahti ja silla tala lahti . Alustasin tagant poolt , kuna sealt vaja veel kätte saada kahe suure õõtshoova poldid. Siis lasin summuti lahti turbo küljest ja alt klambritest (täielikult ära polnud mõtet võtta ) , nii tekkis ruumi , et saada käigu vaheti kätte ning teine külge tagasi .Ning siis starter ja kast maha. Ise võtsin maha ennem kasti ja pärast turbiini kuna nii oli palju lihtsam minuarust. Siis kui kõik eemaldatud läks paika väntvõlli otsa laager maksis see 9€ . Ning hooratas koos siduri korvi ja kettaga .
Järgmiseks panin paika pedaali majanduse endale panin juurde ainult siduri pedaali ja lõikasin piduri kitsamaks kuna 66kw ja 74 kw on gaasipedaalide erinevus . Siduri pedaali paigaldus oli lihtsam . Siis paika õlitoru sidurist kastini . Sellega oli paras peavalu kuna ruumi väga vähe , eemaldasin kapotialuse kaitsme/relee ploki siis sai ka toru paika . Järgmiseks siis kast alla, hoovastik paika, siis juhtmemajandus , starter tagasi, sillatala paika jne... ühesõnaga kokku ladumis vaev.
Endal vahetasin ära ka käändmikud kuna 1.9 atm kasti veovõllid on lühemad ja palju jämedamad kui manuaal kasti veovõllid. (Atm kast on laiem ja manuaal Kitsam)
Ühesõnaga midagi ulmelist pole aga pole ka midagi meeldivat selles töös :D

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Lõpetuseks jäi käivitamis rõõm selleks on vaja teha järgmist rooli alt relee plokist võtta välja relee nr 175 , selle plastik maha ja esimesed klemmid kokku pigistada ning tagasi panna

Pilt

Pilt

Pilt

Aega lâks mul selleks 3 päeva ja maksis see nali täpselt niipalju kui 200€ kõikide vajaminevate juppide eest , 30€ uus veovõlli ots, 12€ uus kasti padi ja 20€ kanali rent .
Masin sõidab toimib nii nagu peab , esimesed muretud 300km seljataga .
Sise müra ja vibra ka väiksem kui varem .
Niiet olen rahul :D
Viimati muutis HawkHill, 31 Mai 2018, 21:12, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: DIY
Kes tänasid kasutajat Mattis selle postituse eest:
PurjekasHawkHillcase

h4rz
Huviline
Postitusi: 1277
Liitunud: 21 Mär 2007, 11:01
Auto: 4.2/1.8T/2.0T
Asukoht: Tartu
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 4 korda

B5.5 Kasti vahetus automaadi asemele manuaal

Lugemata postitus Postitas h4rz » 07 Apr 2018, 08:34

Ostsin ka ühe õnnetu isendi, mil oli sama swap teostatud. Tala oli vana jäetud ning üks käppadest oli ise aretatud, mille asendasin 2.8 manuaali omaga. See muidugi ei lahendanud vibra probleemi, mis tekib ca 2k kandis.
Mul hetkel kaks küsimust seoses püsika ja tagurdustuledega. Peale käigukasti kodeerimist enam püsikas ei funka. Kas oskad välja tuua kust mis juhe vedada, et see jälle tööle saada? Ning kuidas lahendada tagurdustulede teema?
Roolide nahatamine/polsterdustööd.

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 75 korda
Kontakt:

B5.5 Kasti vahetus automaadi asemele manuaal

Lugemata postitus Postitas dellu » 07 Apr 2018, 09:01

Mingid V6 mootorite kastide käpad on jah sobilikud, siis ei pea sillatala üldse vahetama. Vaja siis vahetada juhipoolne, sest automaadil on mõlemad kinnitused talal maaga paralleelselt, aga manuaalil originaalis oli üks kinnitus kuidagi risti.
h4rz kui korralikult tahad teha, siis on vaja sidurile andur vedada, sellepärast sul praegu ei toimigi. Otsib selle signaali taga ja auto arvab et sidur on alla vajutatud. Kuidagi kodeeringutega trikitades sai siiski toimima. Pead vist aju ikkagi automaadi reziimi jätma. Ma tegin neid ka paar aastat tagasi mõned manuaaliks ja sain tööle, ainult kui käiku vahetasid püsikas peal, siis viskas pöörded kohe üles. Seega mõistlikum oleks ikkagi siduri andur korda timmida.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

Kasutaja avatar
Mattis
Huviline
Postitusi: 115
Liitunud: 08 Juul 2016, 19:25
Telefon: 56192351
Auto: Vw Polo coupe mk2 1988
Asukoht: Ida-Virumaa
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 9 korda

B5.5 Kasti vahetus automaadi asemele manuaal

Lugemata postitus Postitas Mattis » 07 Apr 2018, 16:38

Püsikas ei toimi mul ka aga ma tast eriti lugu ei pea seega nii ta jääb esialgu . Aga jah nagu eelpool mainitud siis vaja andur panna .
Ja tagurpidi käigu tuledega endal ka kala kuna autoküljes pistikul kolm juhet ja manuaal kastil aga kaks juhet seega lõikasin autoküljest pistiku maha ja rappisin kokku aga ei tea ei toimi ikka . Pean millalgi katsetama hakkama juhtmed ringi tõstma siis nagu peaks põlema hakkama .

tarmo80
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 13 Veebr 2009, 20:22
Asukoht: põlva
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

B5.5 Kasti vahetus automaadi asemele manuaal

Lugemata postitus Postitas tarmo80 » 08 Apr 2018, 08:27

Siduri pedaali lüliti jaoks tuleb vedada 1 juhe mootori aju pistikusse nr 66 klemmile (pd mootoril oli vist isegi tühi klemm pistikus olemas selle kohapeal) ja teine juhe tuleb ühendada piduripedaali lüliti juhtmestikku punanevalgega juhtme külge, tagurdustulede juhtmed oli võimalik ikkagi automaatkasti juhtmekimbust üles leida ja toimima panna, teine variant [VW Bot: "Keel korda!"] on vedada käigukasti tagatulede lülitist kahe sooneline juhe salongi ja 1 juhe ühendada süütevoolu klemmialla (süütevoolu saab võtta kaitsmekarbist all pool olevast voolude terminalist) teise juhtme jaoks vaatad tagatulest mis värvi juhe tagurdustulele läheb ja otsid selle sama juhme üles juhipoolt vaiba alt juhtmekimbust mis läheb tagatuledesse ning ühendad sinna külge.
Kes tänasid kasutajat tarmo80 selle postituse eest:
case

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 75 korda
Kontakt:

B5.5 Kasti vahetus automaadi asemele manuaal

Lugemata postitus Postitas dellu » 08 Apr 2018, 10:01

ise vedasin ka jah sina juhi kickpaneli juurde tagurduse. sinine/punane äkki või miskit sellist. Skeemil oleks kõige lihtsam vaadata, aga kui ei ole võtta siis saab ju tagatule sisse korra piiluda ja pirni asukoha järgi raja pealt ära kontrollida.
Kes tänasid kasutajat dellu selle postituse eest:
Mattis
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

B5.5 Kasti vahetus automaadi asemele manuaal

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 08 Apr 2018, 10:26

Enda B5e puhul kasutasin samuti Dellu poolt pakutud varianti. Sellega sai automaatkasti aju üle õla visata ja vähemalt minu oma puhul käis automaatkasti juhtmestik salongist pistikutest lahti ehk sai ka üleliigsed juhtmed välja visatud.

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 75 korda
Kontakt:

B5.5 Kasti vahetus automaadi asemele manuaal

Lugemata postitus Postitas dellu » 08 Apr 2018, 10:35

B5.5-l pidigi automaatkasti aju välja viskama, et veakoodidest lahti saaks. Kui aju küljes, siis ei lase canist välja lülitada ja ABSi jne õigeks progeda.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

B5.5 Kasti vahetus automaadi asemele manuaal

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 08 Apr 2018, 11:12

dellu kirjutas:
08 Apr 2018, 10:35
B5.5-l pidigi automaatkasti aju välja viskama, et veakoodidest lahti saaks. Kui aju küljes, siis ei lase canist välja lülitada ja ABSi jne õigeks progeda.
Eks neil vist erinevalt jah (minul 97a B5), minu omal polnud eelnevalt aju välja visatud, oli vist koguaeg R peal, kuna põhjaall oli kaks juhet kokku keeratud. Ei usu hästi, et keegi abs-iga kodeeris aga see toimis.

Kasutaja avatar
Mattis
Huviline
Postitusi: 115
Liitunud: 08 Juul 2016, 19:25
Telefon: 56192351
Auto: Vw Polo coupe mk2 1988
Asukoht: Ida-Virumaa
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 9 korda

B5.5 Kasti vahetus automaadi asemele manuaal

Lugemata postitus Postitas Mattis » 08 Apr 2018, 19:31

Jap b5.5 ei saa progreda kui atm kasti aju küljes on

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2549
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

B5.5 Kasti vahetus automaadi asemele manuaal

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 31 Mai 2018, 21:02

Kurjam . Pole kuulnud foorumis kisa,,probleemi,, et sooviks manuaal käigukasti ümber ehitada automaat kastile. Milles on probleem automaat käigukasti omanikel?

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 75 korda
Kontakt:

DiY B5.5 Kasti vahetus automaadi asemele manuaal

Lugemata postitus Postitas dellu » 31 Mai 2018, 23:16

t6nis3, äkki selles, et automaatkäigukasti remont enamasti 1000+ euri. B5.5 nimelise leiutise väärtus aga täna selline 1000 kopikatega ongi. Iga mõistusega inimene ei hakka seda raha maksma, et siis sisuliselt sama hinnaga maha müüa. Odavam, kui endal käed küljes, ja jupid kuskilt doonorilt korraga saab tuleb ikka kordades odavam.
Kes tänasid kasutajat dellu selle postituse eest:
murkamarkoMattis
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

h4rz
Huviline
Postitusi: 1277
Liitunud: 21 Mär 2007, 11:01
Auto: 4.2/1.8T/2.0T
Asukoht: Tartu
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 4 korda

DiY B5.5 Kasti vahetus automaadi asemele manuaal

Lugemata postitus Postitas h4rz » 31 Juul 2018, 22:31

Jõudsin lõpuks püsikani. Sidurilüliti jaoks vedasin juhtme ajukarpi, kuid ei mõista milline juhe pidurilülitil õige on. Oskab keegi aidata?
Roolide nahatamine/polsterdustööd.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

DiY B5.5 Kasti vahetus automaadi asemele manuaal

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 01 Aug 2018, 09:04

Mida seal pidurilüliti juures torgid või mõtlesid missuguse klemmi küljest sidurilüliti toide võtta?

h4rz
Huviline
Postitusi: 1277
Liitunud: 21 Mär 2007, 11:01
Auto: 4.2/1.8T/2.0T
Asukoht: Tartu
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 4 korda

DiY B5.5 Kasti vahetus automaadi asemele manuaal

Lugemata postitus Postitas h4rz » 01 Aug 2018, 12:21

Kuskil õpetuses oli, et sealt saab toite jah, kuid mul värvid ei klapi.
Roolide nahatamine/polsterdustööd.

case
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 28 Apr 2022, 07:07
Auto: Passat B5.5 1.9TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 1 kord

DiY B5.5 Kasti vahetus automaadi asemele manuaal

Lugemata postitus Postitas case » 28 Apr 2022, 19:28

Tänud selle teema algatajale ja kaasamõtlejatele! Sain hiljuti teada, et minu B5.5 'l on sarnane swap mingihetk tehtud ning püsikas seetõttu ei funkanud.

VCDSi näitas, et siduripedaal oleks nagu koguaeg alla vajutatud. Kui rooli all asuva plastiku eemaldasin vaatas vastu tühi koht selle asemel, kus oleks pidanud siduri pedaali asendit lugev lüliti olema.

Tellisin 2 kontaktiga lüliti (OEM kood: 1J0 927 189) ~ 10eur. Vastavalt siin teemas jagatud juhistele võtsin ECU karbi lahti ning sealses pistikus oli kenasti klemmil nr 66 olemas tühi juhtmeklemm, kuhu sain uue juhtme paigaldada. Sisuliselt siis kui sellele klemmile sööta 12V, siis saab ECU signaali, et sidur pole alla vajutatud. Vedasin juhtme siis piduri pedaali lüliti juurde kust laenasin (üks 4st piduri lüliti juhtmest on konstantse 12V pinge all) särtsu ning ühendasin selle ühe siduri lüliti klemmile selle ning teise klemmiga ECU nr 66 tuleva klemmi. Kõik hakkas tööle nagu peab :)

Vasta

Mine “DIY”